What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

8 χρόνια μετά: Τον θάψαμε τελικά τον νεκρό;

manos426f

Lich
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
6,191
Ένα από τα πρώτα άρθρα που έγραψα στο Ragequit. Αγανακτισμένος τότε από την σπουδή, στο όριο της μανίας, ορισμένων “φωστήρων” του χώρου να κηδέψουν, πάση θυσία, το αγαπημένο μου gaming genre και διαπιστώνοντας ότι όσα γράφανε δεξιά κι αριστερά αποτελούσαν, στο σύνολό τους,  όχι απλά ασυναρτησίες και κοτσάνες, αλλά απίστευτες αρλουμπολογίες, δίχως το παραμικρό ίχνος τεκμηρίωσης, κατέληξα να συντάξω το εν λόγω editorial. Ήταν μάλλον κάτι σαν μία μικρή, προσωπική, ανάγκη να πω “ε σταματήστε πια ρε επίδοξοι νεκροθάφτες, αηδία καταντήσατε τόσα χρόνια, τι άλλο χρειάζεται για να πάρετε χαμπάρι ότι το είδος δε πεθαίνει, όσο και να χτυπιέστε περί του αντιθέτου;”.Από τότε κύλησε μπόλικο νερό στο αυλάκι. Ευτυχήσαμε να δούμε πολλά και σημαντικότατα adventure games, όπως ακριβώς τα γνωρίζαμε επί δύο και βάλε δεκαετίες και όχι με… την σύγχρονη, κουρελιασμένη και κατακρεουργημένη, έννοια...

Continue reading...
 
Last edited:

Northlander

Tarrasque
Staff member
Approval of the Admiral PCMaster Veteran RQ Elite Beta Tester
Joined
Nov 26, 2012
Messages
18,628
Αναλυτικός και οξυδερκής όπως πάντα, Μάνο.

Μία μικρή σημείωση θα δώσω ως πρώτο σχόλιο το οποίο μάλλον αποτελεί απαισιόδοξη είδηση παρά οτιδήποτε άλλο. Η King Art Games αυτήν την περίοδο είναι στην τελική ευθεία για να κυκλοφορήσει το Iron Harvest, τίτλο στρατηγικής με πανομοιότυπο gameplay της σειράς Company of Heroes. Το θετικό: από την alpha/beta δείχνουν ότι έχουν κάνει εξαιρετική και προσεγμένη δουλειά, στοχεύουν, δε, να το υποστηρίξουν για αρκετό καιρό. Αλλά σίγουρα δεν έχουν μιλήσει για οτιδήποτε σχετικό με το BoUT3...
 

Hellion

Αρχιμανδρίτης
Staff member
DDD PCMaster Veteran Order of Alucard Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
16,567
100% εύστοχο άρθρο. Ευτυχώς ή δυστυχώς, τα "παραδοσιακά" Adventure Games, όπως άλλωστε και τα Real-Time Strategy, εκπαραθυρόνονται με μαθηματική ακρίβεια ως είδος λόγω των παραγόντων που αναφέρεις.

Θα μπορούσε μήπως η μελλοντική διάδοση του VR να αποτελέσει έναυσμα για ένα "come-back" σε αυτό το περιβάλλον? Πχ ένα adventure πρώτου προσώπου σαν τα Tex Murphy θα μπορούσε να σταθεί υπεράνετα ως VR τίτλος.
 

Sephir

Beyond Within
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
5,512
Λυπηρό, αλλά αληθινό το άρθρο, Μάνο. Και δυστυχώς, έχεις δίκιο: αυτή τη στιγμή δε μοιάζει να υπάρχει φως στο τούνελ για τα παραδοσιακά adventures. Αυτή τη στιγμή, μόνο indie παραγωγές και αυτές, αμφιβόλου ποιότητας.

Όχι ότι αλλάζει κάτι ή έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά για τους λίγους που ενδιαφέρονται ακόμα, να προσθέσω μερικά σχετικά πρόσφατα (τριετίας το πολύ δηλαδή) adventures που αξίζει να ασχοληθεί κανείς:

Unforeseen Incidents
Inner World: The Last Wind Monk
Whispers of a Machine
Unavowed

It was a good ride.
 

mails

Awakened Shrub
Joined
Apr 25, 2013
Messages
2
Κι εγώ δεν έχω να συνεισφέρω κάτι ουσιαστικό στη συζήτηση παρά να σημειώσω πως συμμερίζομαι ακριβώς τους ίδιους προβληματισμούς και ότι πρέπει Μάνο οπωσδήποτε να δεις το Unavowed. Αυτό είναι ένα game που έχασες. Το gaming είναι πλέον βιομηχανία και υποφέρει από trends, γιατί είναι πολλά τα λεφτά Άρη.
 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,706
Όχι ότι αλλάζει κάτι ή έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά για τους λίγους που ενδιαφέρονται ακόμα, να προσθέσω μερικά σχετικά πρόσφατα (τριετίας το πολύ δηλαδή) adventures που αξίζει να ασχοληθεί κανείς:

Unforeseen Incidents
Inner World: The Last Wind Monk
Whispers of a Machine
Unavowed

Θα πρόσθετα και τα
Lamplight City
Hero U
Beautiful Desolation
Lorelai
Leisure Suite Larry

Νεκρά δε θα τα έλεγα ακόμα, αλλά δεν αμφισβητείται το γεγονός ότι βγαίνουν με το σταγονόμετρο πλέον και οτιδήποτε αξιόλογο κυρίως εντοπίζεται σε indie παραγωγές που είπε κι ο Γιώργος. Πάντως οι μεγάλοι devs/publishers με παράδοση στο είδος φαίνεται όντως να έχουν κλατάρει.
Τώρα όσον αφορά τους λόγους θα έλεγα ότι είναι κυρίως ένας συνδυασμός των 1 και 2 που αναφέρεις Μάνο: Στασιμότητα τεχνολογίας + συρρικνωμένο κοινό -> interactive storytelling και υβρίδια για να μπορέσουν να σταθούν οικονομικά οι δημιουργοί.

Τέλος, ποια περιμένω... πέρα από το Saint Kotar και τα Asylum και Blackenrock (είμαι αισιόδοξος ότι θα δούμε έστω ένα από αυτά φέτος), με ενδιαφέρουν αρκετά το Strangeland (από τους δημιουργούς του Primordia) και το νέο Syberia.
 

Great0ldOne

Lich
Staff member
Joined
Dec 1, 2012
Messages
7,418
Μόνο το νέο Larry έχει το full package, ικανό να τραβήξει και νέο κοινό. Κατά τα άλλα, υπάρχουν από καλά έως και πραγματικά εξαιρετικά παιχνίδια (The Darkside Detective, το Season 2 είναι για μένα η πιο αναμενόμενη adventure κυκλοφορία του 2020, Unavowed, ακόμα και η επιστροφή του Bob Bates με το text adventure Thaumistry) αυτοπεριορίζονται λόγο του τεχνικού τομέα τους σε πολύ συγκεκριμένο κοινό. Και δεν είναι κακό να υπάρχουν τέτοιες προτάσεις (στα First Person Shooter κάνουν θραύση οι νεορετρίλες), αλλά αν αντιπροσωπεύουν το 90% των κυκλοφοριών, κάτι δεν πάει καλά...
 

Crusader

Gelatinous Cube
Joined
Dec 12, 2012
Messages
101
Τα adventures πεθαίνουν από το 1995 που ξεκίνησα να διαβάζω PC Master. Προσωπικά εκτιμώ πως το είδος δε πρόκειται να πεθάνει ποτέ, έχει ένα φανατικό κοινό που θα το στηρίζει.
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
2,667
Τα adventures πεθαίνουν από το 1995
Έτσι ακριβώς. Εγώ θυμάμαι την δεκαετία 2000 πολύ πιο τραγική από τώρα. Είναι αλήθεια ότι το είδος δεν είναι βολικό από τις εταιρείες για άρμεγμα (θα τις πάρουν αμέσως με τις πέτρες) αλλά αδυνατώ να δω θανατικό για το είδος για δυο απλούς λόγους. α) μπορούν να δοκιμαστούν εύκολα νέες ιδέες και τεχνολογίες. β) είναι προσβάσιμο σε indie δημιουργούς. Αυτά ίσχυαν πριν 30 χρόνια, ισχύουν και τώρα το ίδιο. Πολύ πιο δύσκολη είναι η περίπτωση στα RTS γιατί ως είδος δεν είναι προσβάσιμο στους indie.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261
Ασχέτως της τωρινής κατάστασης που ορθά απεικονίζει ο Μάνος, θα ήθελα να δώσω μια νότα αισιοδοξίας λέγοντας ότι πολλά από τα λεγόμενα niche genres πέρασαν κατά περιόδους μεγάλη κρίση και κατάφεραν να επανέλθουν πολύ δυναμικά. Δεν αποκλείω το ίδιο να συμβεί και με τα adventure games.
 

Sephir

Beyond Within
Staff member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
5,512
Πιθανόν, απλώς αυτή τη φορά τα πράγματα φαίνονται αρκετά πιο σοβαρά σε σχέση με τις προηγούμενες κρίσεις.

By the way, ετούτο εδώ φαίνεται πολύ ενδιαφέρον:

Μεταξύ άλλων, αποπειράται να εισάγει replayability με εναλλακτικά paths ανάλογα με τις επιλογές μας, αλλά με τη μορφή κανονικού point 'n' click adventure και όχι τύπου Telltale. Το θέμα είναι ότι αν δεν πετύχει εμπορικά, για ποιο λόγο να προσπαθήσουν ξανά να φτιάξουν κάτι παρόμοιο;
 

lelos kounelos

Tarrasque
Joined
Dec 9, 2012
Messages
15,326
Η χρυση εποχη του ειδους περασε, αλλα δεν θα ελεγα οτι πεθανε.
Το συγκεκριμενο ειδος το λατρεψα, επειδη ειναι απο τα πρωτα πραγματα που με τραβηξαν και ασχοληθηκα σοβαρα. Δεν περνουσα μονο 5-10 λεπτα σε μια οθονη για να βρω πως θα συνεχισω. Καποιες στιγμες εσπαγα την σιωπη με γροθιες να περνανε (οχι παντα) ξυστα απο το πληκτρολογιο. Οποιος ειχε παιξει το Faust, βρηκε διεξοδο για την οργη του.
Θελω να πιστευω οτι εχουμε αλλη μια περιπτωση μαρμαρωμενου βασιλια. Καποιες στιγμες ειχαμε διαφορους τιτλους που ναι μεν δεν εκαναν την διαφορα, αλλα ηταν κατι σαν heartbeat στο μονιτορ του ασθενους.
Ενας τιτλος θα φερει την ανοιξη και συμφωνω, οι νεες τεχνολογιες θα φερουν τα πανω κατω στο ειδος. Ειναι νωρις, αλλα θα γινει και δεν μιλαει μονο ο ρομαντισμος.
Καποια στιγμη θα ψαχνουμε συρταρια με τα χερια μας και θα ειμαστε εμεις που θα παλευουμε πανω στους καταρρακτες της Εδεσσας, με τον professor Moriarty.
Το κοινο του ειδους αν και μικρο ειναι σκληροπυρηνικο και οσο υπαρχει κοινο υπαρχει και ελπιδα.
 

manofsorrows

Hobgoblin Captain
Joined
Feb 21, 2013
Messages
304
Πολλές σκέψεις μου έρχονται στο μυαλό σχετικά με το θέμα. Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ φέτος για πρώτη φορά ένιωσα -ανησυχητικά- ότι ξεμένουμε από νέους αξιόλογους τίτλους από τότε που "πέθαναν τα adventures", εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον. Ο gaming κόσμος αλλάζει, όλη η πιτσιρικαρία παίζει MMO τύπου PUBG, Το μεγάλο κοινό των κλασικών adventures είναι νομίζω αναμφισβήτητα ηλικίας περίπου 40 ετών. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί νέοι τίτλοι χτυπάνε στο κομμάτι της νοσταλγίας, έχοντας γραφικά που θυμίζουν τις "χρυσές εποχές". Κάτι που πιστεύω αποκόπτει ακόμα περισσότερο τους νέους παίκτες από το να ασχοληθούν με το είδος.

Παίδες, για μένα το νόημα είναι ότι "We'll always have Paris", όπου Paris όλη η κληρονομιά του είδους, που δεν σταμάτησε την δεκαετία του '90, όπως πολλοί θέλουν να πιστεύουν.

Τι εννοώ; Θα σας πω, πως βιώνω εγώ το είδος πλέον (να σημειωθεί ότι ξεκίνησα το 1996, οπότε ναι ουσιαστικά έχασα τις μεγάλες δόξες, αλλά έχω βιώσει και old-school πράγματα όπως το να μείνεις κολλημένος ένα μήνα μέχρι να βρεις την λύση και να κάνεις πάρτι μετά!
Μες στο 2020, έχω παίξει τα:
- Larry 2 ως 7
- Orion Burger
- Black Mirror 1-2
- Bad Mojo Redux
- 7th Guest
- Whispers Of The Machine
- Chronicles Of The Sword
- Οbduction
- Riven
- Cayne
- Dreamfall Chapters
- Disco Elysium (ναι για εμένα είναι πολύ πιο adventure από RPG)
και τώρα παίζω το εκπληκτικό Callahan's Crosstime Saloon της Legend και το Pillars Of The Earth που εντάξει ναι ας το στριμώξουμε ως adventure. Αν θέλετε προσθέτετε και το SOMA,

Με εξαίρεση τα Larry 7 και 7th Guest, όλα τα έπαιξα πρώτη φορά φέτος! Και το backlog μου έχει δεκάδες τίτλους ακόμα, όπως και η wishlist μου ουκ ολίγα. Και πάντα, όσο δυσοίωνα και να είναι τα πράγματα, θα υπάρχουν κάποιοι που θα συνεχίσουν το είδος. Έστω κι αν βγαίνουν μόνο 4-5 τίτλοι το χρόνο, κάτι θα έχουμε να προσμένουμε.

Οπότε ναι, το μέλλον δεν είναι τόσο ενθαρρυντικό, αλλά ο μέσος adventurer δεν νομίζω ότι θα ξεμείνει ποτέ από αξιόλογους τίτλους. Ειδικά αν κάποιος είναι πιο χαλαρός με το τι είναι adventure και δεν φτάνει να αμφισβητεί πχ παιχνίδια όπως το Whispers Οf The Machine -αν είναι δυνατόν- επειδή τόλμησαν κάτι λίγο διαφορετικό. Από τη μία θέλουμε μια νέα πνοή κι από την άλλη αφορίζουμε αμέσως αυτό ακριβώς; Σαν να τρωγόμαστε με τα ρούχα μας, αντί να απολαμβάνουμε το gaming.
 

maladroid

Mind-flayer
Joined
Nov 27, 2012
Messages
1,947
Last edited:

Great0ldOne

Lich
Staff member
Joined
Dec 1, 2012
Messages
7,418
Ε ναι, διάβασα κι εγώ το blog του Sinjin και έχω πολλές πολλές ενστάσεις. Κριτήρια ποιότητας δεν μπορούν να εισέρχονται στον ορισμό ενός genre, ενώ το "αν δεν είναι 4 ώρες, δεν είναι adventure" είναι ανέκδοτο.

Είναι πολύ διαφορετικό το "δεν βρίσκω εγώ adventure games που να μου αρέσουν σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια", από το "τα adventure games έχουν πεθάνει", ειδικά όταν τα δικά σου κριτήρια βγάζουν στην απέξω το The Darkside Detective και ολόκληρο τον κατάλογο της Wadget Eye.

Όχι ότι το είδος είναι σε καλή φάση, αλλά μην τρελαθούμε κιόλας.

Χώρια που και με αυστηρά κριτήρια, βρήκε 15 adventures σε μια χρονιά. Με τα δικά του κριτήρια (και το Syberia 1 βγαίνει έξω, εγώ το τελείωσα σε λιγότερο από 4 ώρες), ακόμα και τις χρυσές εποχές, καμιά τριανταριά adventure games ανά έτος κυκλοφορούσαν. Στα 30 έχουμε το χρυσό αιώνα του Περικλή, στα 15 έχουμε μνημόσυνο;

Και ποιο άλλο niche genre είχε περισσότερες κυκλοφορίες, Real-time strategy δηλαδή πόσα κυκλοφόρησαν το 2019; Γιατί δεν αρχίσαμε τα μοιρολόγια για τα RTS;
 
Last edited:

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
12,261
Πιστεύετε ότι υπάρχει ανάγκη να "εκσυγχρονιστεί" το είδος; Δεν εννοώ φυσικά να γεμίσει με σκηνές δράσης και QTE αλλά να υπάρξει μια βαθιά μελέτη και ανάλυση του τι σημαίνει adventure και πώς θα μπορούσε αυτό να προσελκύσει μεγαλύτερο κοινό; Πέρα από διάφορα επιφανειακά στοιχεία όπως interface, γραφικά κλπ, θα έλεγα ότι η ουσία της εμπειρίας ενός adventure game μπορεί να διυλιστεί στην εξερεύνηση ενός κόσμου, την αλληλεπίδραση με χαρακτήρες και την επίλυση προβλημάτων. Συμφωνούμε πάνω-κάτω; Υπάρχουν άλλα στοιχεία που θεωρούνται εκ των ουκ άνευ σε ένα adventure game;
 

manofsorrows

Hobgoblin Captain
Joined
Feb 21, 2013
Messages
304
Το πρόβλημα πιστεύω είναι ότι δεν ανανεώνεται η βάση των οπαδών του είδους. Ουσιαστικά είμαστε οι ίδιοι εδώ και 35-40 χρόνια. Έχω επιχειρήσει να μυήσω πολλούς φίλους και γνωστούς στο είδος τα τελευταία 20 χρόνια, κανείς δεν έγινε πραγματικός φαν ή ασχολήθηκε λίγο πιο σοβαρά. Είναι λες και το είδος θα πεθάνει πραγματικά σε 40-50 χρόνια μαζί με την πρώτη του βάση οπαδών. Τι θα μπορούσε να προσεγγίσει νέο κόσμο; Κάνω μερικές σκέψεις...

- Σίγουρα είναι ανάγκη ο καλύτερος τεχνικός τομέας
- Πόσο ρεαλιστικό είναι να υπάρξει ξανά τίτλος που θα έκανε ότι το Myst το 1994;
- Θα μπορούσε να το κάνει αυτό ένας multiplayer online τίτλος; Την τελευταία φορά που έγινε κάτι τέτοιο είχαμε καταστροφή.
- Θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί κανείς αντίστροφα την άνθηση των Escape Rooms; Η μεγαλύτερη ελπίδα θεωρώ ότι είναι εκεί. Πολλοί νέοι παίζουν δωμάτια απόδρασης που πιθανόν να αγνοούν το είδος των adventures. Μπορείς να τους στρέψεις στην πηγή έμπνευσης, όχι απλά φτιάχνοντας ένα virtual escape room;
- Πρέπει να παρθούν σοβαρά ρίσκα, κυρίως οικονομικά, και κανείς δεν είναι τόσο τρελός, οπότε είμαστε σε αυτό το τέλμα.
 

nitro912gr

Ancient Red Dragon
Approval of the Admiral PCMaster Veteran Klika Member
Joined
Nov 26, 2012
Messages
14,269
Ρε παιδιά, ένα λεπτό. Πριν σχολιάσω οτιδήποτε θα ήθελα πρώτα να ξεκαθαριστεί κάτι.
Τι θεωρείτε "αυθεντικό" adventure game και τι στοιχεία πρέπει να έχει ή δεν πρέπει να έχει ένα παιχνίδι για να θεωρηθεί έτσι;
Ίσως να ήξερα κάποτε, αλλά μετά από τόσα χρόνια δεν είμαι πλέον σίγουρος και αν δείξω την λίστα παιχνιδιών που έχω ονομάσει adventures ενδέχεται ο Μάνος να είναι μετά σε φάση "μην σε πετύχω πουθενά" :p
 

maladroid

Mind-flayer
Joined
Nov 27, 2012
Messages
1,947
Το θέμα δεν είναι ότι έπαψε εντελώς η παραγωγή adventure games αλλά ότι εδώ και αρκετά χρόνια έπαψαν να είναι mainstream και άρα ικανά να στηρίξουν "σοβαρά" budgets. Απουσιάζουν οι μεγαλόσχημες κυκλοφορίες που μπορούν να υπερβούν το είδος και να δελεάσουν "παμφάγους" gamers να τα δοκιμάσουν, όπως συνέβαινε παλιότερα με τα Monkey Island, Broken Sword, The Longest Journey ή το Syberia. Τώρα μιλάμε για αποκλειστικά indie δημιουργίες από ρομαντικούς devs που απευθύνονται στους λίγους μυημένους που έχουν απομείνει. Προσωπικά μιλώντας, είναι λίγες πια οι φορές που ενθουσιάζομαι με κάποια ανακοίνωση ή δοκιμή καθαρόαιμου adventure game, με φωτεινή εξαίρεση την Wadjet Eye και 1-2 ακόμα τίτλους που έτυχε να παίξω (π.χ. Unforseen Incidents και The Darkside Detective, το οποίο αν και απλοϊκό σε gameplay παραμένει γνήσιο και πολύ ευχάριστο adventure).

Στους λόγους που ανέφερε ο Μάνος γι' αυτή την ύφεση, εγώ θα πρόσθετα την αφομοίωση παραδοσιακών adventure στοιχείων από άλλα genres (κυρίως: πυκνό story, διαλόγους με NPCs, puzzles) που καθιστούν λιγότερο επιτακτική την ανάγκη του gamer να αναζητήσει καθαρόαιμες λύσεις. Ειδικά όταν τα εν λόγω παιχνίδια διαθέτουν πολύ πιο φανταχτερό περιτύλιγμα και marketing. Φυσικά αυτό το μπαστάρδεμα συμβαίνει και σε άλλα είδη, π.χ. action ή strategy games τίγκα σε μηχανισμούς RPG ή το αντίστροφο.

Δεν πιστεύω, πάντως, ότι στην παρούσα φάση υπάρχει τρόπος να κάνουν τα -καθαρόαιμα- adventure games την ολική επαναφορά και να βρεθούν στην κορυφή των προτιμήσεων, όπως κάποτε. Το πιο δυσάρεστο, όμως, είναι ότι σταδιακά ίσως φθίνουν και οι ανεξάρτητες κυκλοφορίες των ρομαντικών, γιατί πόσοι από τους μελλοντικούς devs έχουν μεγαλώσει με Monkey Island και Gabriel Knight, ώστε να αποφασίσουν να μπουν στον χώρο με μια παρόμοιου ύφους δημιουργία; Κακά τα ψέματα, όσο καλά κι αν ήταν ορισμένα από τα παιχνίδια της Daedalic, δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι είχαν τη δύναμη να παθιάσουν τόσο κάποιον που έτυχε να τα παίξει ως έφηβος. Ειδικά αν παράλληλα είχε στη διάθεση του και τα Assassin's Creed, Uncharted, The Witcher 3 και δεν συμμαζεύεται.
 

Adhan

Horror addict
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
14,706
Πόσο ρεαλιστικό είναι να υπάρξει ξανά τίτλος που θα έκανε ότι το Myst το 1994;
Το οποίο Myst πούλησε 6 εκ. και το Riven 4 εκ. Νούμερα άπιαστα για το είδος από τότε.

Τι θεωρείτε "αυθεντικό" adventure game
Με αφορμή αυτό θα πω ότι γελάω κάθε φορά που διαβάζω άποψη που δε θεωρεί τα fp adventure "ορθόδοξα" και τα βαφτίζουν Myst Clones. Λες και τα Myst, Riven, Atlantis κλπ. δεν ήταν κανονικά adventure. Όσο και αν κατανοώ να μην αρέσει σε κάποιον ένα συγκεκριμένο παιχνίδι, πραγματικά θεωρώ γελοίο να απορρίπτει ένα σωρό παιχνίδια (Shivers, Darkfall, Barrow Hill, Darkness Within, J.U.L.I.A. κλπ.) λόγω οπτικής ή επειδή δεν έχουν 100% inventory based γρίφους ή τουλάχιστον 50 διαφορετικούς npcs.

εγώ θα πρόσθετα την αφομοίωση παραδοσιακών adventure στοιχείων από άλλα genres (κυρίως: πυκνό story, διαλόγους με NPCs, puzzles) που καθιστούν λιγότερο επιτακτική την ανάγκη του gamer να αναζητήσει καθαρόαιμες λύσεις.
QFT. Όταν η πλειοψηφία παίρνει το fixάκι της (ακόμα κι ασυναίσθητα) από άλλα είδη που... "συμβαίνουν πράγματα" δύσκολα θα γυρίσει να κοιτάξει κάτι με αργό ρυθμό και μια υποβόσκουσα αισθητική βιβλίου.
 
Top Bottom