θεωρητικός ή πρακτικός τρόπος
Θεωρητικός τρόπος, ναι. Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι επειδή το Linux είναι ανοικτού κώδικα αυτό δεν είναι το πραγματικό εμπόδιο. Για να εκμεταλλευτεί ο cheater ότι το Linux είναι ανοικτού κώδικα σημαίνει ότι κάνει compile τον δικό του πυρήνα, αλλιώς δεν έχει καμμία διαφορά αν o πυρήνας είναι ανοικτού κώδικα ή όχι. Αφήνω στην άκρη προς το παρόν ότι προφανέστατα αυτό δεν είναι κάτι που κάνουν οι cheaters και να πω ότι υπάρχουν μηχανισμοί που μπορεί να εξασφαλιστεί ότι ο πυρήνας δεν είναι πειραγμένος πχ με ψηφιακές υπογραφές.
Πρακτικά όχι γιατί δεν ενδιαφέρονται. Να πω εδώ ότι η κατηγορία ότι χρησιμοποιούν λίνουξ για να κλέβουν δεν στέκει καθόλου. Κανείς δεν κάνει κάτι τέτοιο. Το cheating γίνεται από windows μόνο. Η πραγματική κατηγορία που βγάζει νόημα είναι ότι στα windows χρησιμιοποιούν proton ώστε να μην ενεργοποιηθεί το anticheat σε kernel-level (η λίνουξ έκδοση δεν είναι kernel-level) και στην συνέχεια κάνουν το cheating τους με windows λογισμικό. Δεν ξέρω σε ποιο βαθμό αληθεύει αλλά τουλάχιστον βγάζει νόημα. Προφανώς υπάρχουν αντίμετρα που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν για να βεβαιωθούν ότι ο πελάτης *δεν* χρησιμοποιεί windows. Αλλά στην τελική το συμπέρασμα είναι ότι δεν ενδιαφέρονται αρκετά για ένα πρόβλημα που είναι όντως πολύ περίπλοκο με υπερβολικά πολλές ειδικές περιπτώσεις για ένα σχετικά μικρό ποσοστό τών παικτών (όχι αμελητέο, αυτό πρέπει να γίνει συνείδηση, αλλά μικρό).
Και στα windows δεν είναι εξασφαλισμένο ότι δουλεύει το anticheat. Από την μια μεριά cheaters εξακολουθούν να υπάρχουν αλλά και από την άλλη μεριά έχεις περιπτώσεις που το anticheat δεν δουλεύει γιατί ο χρήστης έχει εγκαταστήσει περίεργους drivers (θυμάμαι πχ ότι οι intel κάρτες γραφικών αρχικά είχαν πρόβλημα και χτυπούσαν τα anticheat, υποθέτω ότι θα λύθηκε γιατί δεν έχω δει πρόσφατες αναφορές σε αυτό). Επίσης το anticheat δεν λειτουργεί σε windows σε arm.
Η άποψή μου είναι ότι γενικά θα πρέπει να απορριφθούν τα kernel-level anticheats και να αναζητηθούν περισσότερο λύσεις που δεν βασίζονται σε τόσο βαθιά συνεργασία τού πελάτη (πχ στην πλευρά τού server). Αλλά η αλήθεια είναι ότι για τον έναν ή τον άλλο λόγο το λίνουξ θα υποφέρει σε competitive multiplayer παιχνίδια. Τουλάχιστον όμως μην παπαγαλίζουμε ότι «φταίει ο ανοικτός κώδικας». Υπάρχουν λόγοι που μάλλον δεν είναι τόσο εύκολο, αλλά ο ανοικτός κώδικας δεν είναι ένας από αυτούς.