What's new

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

linux gaming

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,543
Η συγκεκριμένη λογικά είναι υπερβολικά προσανατολισμένη στα windows για να έρθει όπως είναι στο λίνουξ. Τα περισσότερα που κάνει βέβαια τα υποστηρίζει το gamescope.

Καλά!! Αυτό ποτέ δεν μπορεσα να το χρησιμοποιήσω, και μάλλον δημιουργεί προβλήματα!!!
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
3,011
Καλά!! Αυτό ποτέ δεν μπορεσα να το χρησιμοποιήσω, και μάλλον δημιουργεί προβλήματα!!!
Για το gamescope λες; Μια χαρά το έχω χρησιμοποιήσει αρκετές φορές (με launch options στο steam). Επίσης θυμάμαι νομίζω τον Phawx να λέει ότι στα windows κάποια παλιά παιχνίδια είναι υποχρεωτικά fullscreen και αυτό δημιουργεί διάφορα προβλήματα πχ με την πλάγια τοποθέτηση της οθόνης στο legion go και στο steam deck ενώ στο λίνουξ δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Το steam deck στο gaming mode χρησιμοποιεί επίσης έτσι και αλλιώς gamescope. Η δική μου αίσθηση είναι ότι το να έχεις ένα microcompositor πλήρως στοχευμένο στο gaming είναι σημείο σημαντικής υπεροχής τού λίνουξ σε σχέση με τα windows.
 
Last edited:

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
13,108
Επίσης θυμάμαι νομίζω τον Phawx να λέει ότι στα windows κάποια παλιά παιχνίδια είναι υποχρεωτικά fullscreen και αυτό δημιουργεί διάφορα προβλήματα πχ με την πλάγια τοποθέτηση της οθόνης στο legion go και στο steam deck ενώ στο λίνουξ δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.

Ναι ο Phawx το έχει επισημάνει πολλές φορές. Αν η οθόνη είναι native portrait πολλά παλιότερα παιχνίδια κρασάρουν ή δεν ξεκινούν καθόλου γιατί περιμένουν οθόνη native landscape.
 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,543
Για το gamescope λες; Μια χαρά το έχω χρησιμοποιήσει αρκετές φορές (με launch options στο steam). Επίσης θυμάμαι νομίζω τον Phawx να λέει ότι στα windows κάποια παλιά παιχνίδια είναι υποχρεωτικά fullscreen και αυτό δημιουργεί διάφορα προβλήματα πχ με την πλάγια τοποθέτηση της οθόνης στο legion go και στο steam deck ενώ στο λίνουξ δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Το steam deck στο gaming mode χρησιμοποιεί επίσης έτσι και αλλιώς gamescope. Η δική μου αίσθηση είναι ότι το να έχεις ένα microcompositor πλήρως στοχευμένο στο gaming είναι σημείο σημαντικής υπεροχής τού λίνουξ σε σχέση με τα windows.

Μέσω Lutris που έπαιζα με ρυθμίσεις, μου κράσαρε!!! Πάντως games που στηρίζονται σε glide, μια χαρά upscale έκανα μέσω nglide !!!!!!

Ποια είχαν θέμα με το Legion Go? Για να τα δοκιμάσω, βασικά!!!

Δεν ξέρω για το steam deck, αλλά στο bazzite στο Go, το gaming mode μου φάνηκε σαν τελείως ξεχωριστό κομμάτι από το υπόλοιπο OS!! Emulator settings στο desktop mode, δεν περνούσαν στο gaming mode!!! Και είχα και θέμα με rendering χαμηλότερων αναλύσεων, από 2540x1600!!!

Παρόλα αυτά, κάποια στιγμή θα το ξαναβάλω και τα windows θα πάνε στον εξωτερικό σκληρό!!!!
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
3,011
Ποια είχαν θέμα με το Legion Go? Για να τα δοκιμάσω, βασικά!!!
Δεν θυμάμαι. Υποθέτω αν ψάξεις τα βιντεάκια τού Phawx ειδικά για το Rog Ally και το Legion Go κάπου θα αναφέρει παραδείγματα καθώς είναι σημαντική διαφορά μεταξύ τους. Για τα παιχνίδια που έχουν το συγκεκριμένο πρόβλημα στα windows το bazzite το παρακάμπτει.

Πάντως το full screen είναι αρχαϊσμός που δεν προσφέρει τίποτα. Μόνο προβλήματα δημιουργεί και στα windows και στο λίνουξ. Στο λίνουξ είναι ακόμα πιο έντονο γιατί τα προβλήματα με το full screen είναι ακόμα πιο σοβαρά αλλά από την άλλη έχεις πάντα την δυνατότητα να υποχρεώσεις το παιχνίδι να τρέξει μέσα από μεγιστοποιημένο borderless «παράθυρο» ακόμα και αν το παιχνίδι πιστεύει ότι τρέχει σε fullscreen και να λύσεις έτσι το πρόβλημα. Σοβαρά τώρα κανένα σύγχρονο παιχνίδι δεν θα έπρεπε να έχει καν την επιλογή για «παραδοσιακό» fullscreen. Έτσι και αλλιώς αν έχεις στοιχειωδώς σύγχρονο υλικό (ακόμα και παλιό για τα σημερινά δεδομένα) δεν υπάρχει κανένα κέρδος σε επιδόσεις, ακόμα περισσότερο στο λίνουξ που έχουμε στην διάθεσή μας υπερελαφρούς διαχειριστές παραθύρων και compositors.

Θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον ρετρό παιχνίδια να μπορούν να τρέχουν χωρίς καθόλου γραφικό περιβάλλον, όπως ήταν παλιά με την msdos. Στα σύγχρονα windows νομίζω δεν υπάρχει πια αυτή η δυνατότητα αλλά στο λίνουξ τουλάχιστον θεωρητικά υπάρχει (svgalib). Δεν έχει νόημα και πιθανότητα δεν θα μπορεί να γίνει καν αν το παιχνίδι έχει σύγχρονη επιτάχυνση (οι σύγχρονοι drivers είναι υπερβολικά εξαρτημένοι με το γραφικό περιβάλλον) αλλά θα ήταν πολύ based για ένα ρετρό παιχνίδι.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
13,108
Θα ήθελα γνώμες σχετικά με το παρακάτω:


Συγκεκριμένα, υπάρχει κάποιος θεωρητικός ή πρακτικός τρόπος με τον οποίο θα μπορούσε η Valve να ασφαλίσει το SteamOS όταν τρέχουν multiplayer games;
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
3,011
θεωρητικός ή πρακτικός τρόπος
Θεωρητικός τρόπος, ναι. Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι επειδή το Linux είναι ανοικτού κώδικα αυτό δεν είναι το πραγματικό εμπόδιο. Για να εκμεταλλευτεί ο cheater ότι το Linux είναι ανοικτού κώδικα σημαίνει ότι κάνει compile τον δικό του πυρήνα, αλλιώς δεν έχει καμμία διαφορά αν o πυρήνας είναι ανοικτού κώδικα ή όχι. Αφήνω στην άκρη προς το παρόν ότι προφανέστατα αυτό δεν είναι κάτι που κάνουν οι cheaters και να πω ότι υπάρχουν μηχανισμοί που μπορεί να εξασφαλιστεί ότι ο πυρήνας δεν είναι πειραγμένος πχ με ψηφιακές υπογραφές.

Πρακτικά όχι γιατί δεν ενδιαφέρονται. Να πω εδώ ότι η κατηγορία ότι χρησιμοποιούν λίνουξ για να κλέβουν δεν στέκει καθόλου. Κανείς δεν κάνει κάτι τέτοιο. Το cheating γίνεται από windows μόνο. Η πραγματική κατηγορία που βγάζει νόημα είναι ότι στα windows χρησιμιοποιούν proton ώστε να μην ενεργοποιηθεί το anticheat σε kernel-level (η λίνουξ έκδοση δεν είναι kernel-level) και στην συνέχεια κάνουν το cheating τους με windows λογισμικό. Δεν ξέρω σε ποιο βαθμό αληθεύει αλλά τουλάχιστον βγάζει νόημα. Προφανώς υπάρχουν αντίμετρα που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν για να βεβαιωθούν ότι ο πελάτης *δεν* χρησιμοποιεί windows. Αλλά στην τελική το συμπέρασμα είναι ότι δεν ενδιαφέρονται αρκετά για ένα πρόβλημα που είναι όντως πολύ περίπλοκο με υπερβολικά πολλές ειδικές περιπτώσεις για ένα σχετικά μικρό ποσοστό τών παικτών (όχι αμελητέο, αυτό πρέπει να γίνει συνείδηση, αλλά μικρό).

Και στα windows δεν είναι εξασφαλισμένο ότι δουλεύει το anticheat. Από την μια μεριά cheaters εξακολουθούν να υπάρχουν αλλά και από την άλλη μεριά έχεις περιπτώσεις που το anticheat δεν δουλεύει γιατί ο χρήστης έχει εγκαταστήσει περίεργους drivers (θυμάμαι πχ ότι οι intel κάρτες γραφικών αρχικά είχαν πρόβλημα και χτυπούσαν τα anticheat, υποθέτω ότι θα λύθηκε γιατί δεν έχω δει πρόσφατες αναφορές σε αυτό). Επίσης το anticheat δεν λειτουργεί σε windows σε arm.

Η άποψή μου είναι ότι γενικά θα πρέπει να απορριφθούν τα kernel-level anticheats και να αναζητηθούν περισσότερο λύσεις που δεν βασίζονται σε τόσο βαθιά συνεργασία τού πελάτη (πχ στην πλευρά τού server). Αλλά η αλήθεια είναι ότι για τον έναν ή τον άλλο λόγο το λίνουξ θα υποφέρει σε competitive multiplayer παιχνίδια. Τουλάχιστον όμως μην παπαγαλίζουμε ότι «φταίει ο ανοικτός κώδικας». Υπάρχουν λόγοι που μάλλον δεν είναι τόσο εύκολο, αλλά ο ανοικτός κώδικας δεν είναι ένας από αυτούς.
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
3,011
έχει ανεβάσει βίντεο ο A1RM4X



επίσης η Valve έκανε την σωστή κίνηση να επιβάλει στα παιχνίδια να αναφέρουν αν χρησιμοποιούν kernel-level anticheats. Αυτό είναι πολύ σωστό και πολύ άργησε.

 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
13,108
@lucinos ευχαριστώ πολύ για την αναλυτική εξήγηση.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
13,108
Το βίντεο που σχετίζεται με το παραπάνω tweet:

 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
3,011

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,543
Σύμφωνα με τον προγραμματιστή που μαζί με άλλους έφτιαξε το bazzite (ο οποίος δουλέυει στην Microsoft!!!!!!!!!), το προβλημα με το SteamOS για χρήση εκτός Steam Deck και ομοιοιδών μηχανημάτων, δεν είναι τεχνικό αλλά πρόβλημα υποστήριξης από την Valve δεδομένου ότι θα πρέπει πλέον να έχει πολύ προσωπικό αποκλειστικά για αυτή την δουλειά ή αντίστοιχα ακριβό συμβολαιο υποστήριξης με εξωτερικούς συνεργάτες.

Το bazzite πατάει πάνω στην υποστήριξη που δίνει το Fedora, γι' αυτό μάλλον τα ποιο σοβαρά bugs, εμφανίζονται στο game mode και όχι στο desktop mode. Αυτό συμβαίνει γιατί στο gamemode του Steam Deck η Valve χρησιμοποιεί δικές της λύσεις, που δεν τις κοινοποιεί (απο ότι κατάλαβα) ή δεν χρησιμοποιούνται εκτός Deck, ενώ το bazzite στηρίζεται στην open source κοινότητα για το game mode.

Εδώ είναι και το video, Στο 41,49 η συνέντευξη!!
 

lucinos

Death Knight
Joined
Nov 16, 2015
Messages
3,011
το προβλημα με το SteamOS για χρήση εκτός Steam Deck και ομοιοιδών μηχανημάτων, δεν είναι τεχνικό αλλά πρόβλημα υποστήριξης από την Valve δεδομένου ότι θα πρέπει πλέον να έχει πολύ προσωπικό αποκλειστικά για αυτή την δουλειά ή αντίστοιχα ακριβό συμβολαιο υποστήριξης με εξωτερικούς συνεργάτες.

Το bazzite πατάει πάνω στην υποστήριξη που δίνει το Fedora,
Το είχα δει αυτό το βίντεο. Δεν συμφωνώ με το συγκεκριμένο σημείο ή τουλάχιστον το βρίσκω υπερβολικό. Όπως το bazzite πατάει πάνω στο Fedora έτσι και το SteamOS πατάει στο Arch. Δεν πατάει στο τίποτα.

Υπάρχουν κάποιες καινούργιες τεχνολογίες που πάντα με πάθος φέρνει το fedora πριν από οποιαδήποτε άλλη διανομή, δεν έχει τόση σημασία όσο το παρουσιάζει. Καλά κάνει και παθιάζεται για τον εαυτό του πάνω σε αυτό που δουλεύει, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει πραγματικά τόση σημασία. Το έχω δει αρκετές φορές το έργο ώστε να ξέρω ότι προς το παρόν είναι τεχνικές λεπτομέρειες. Μακροπρόθεσμα μπορεί να εμφανιστεί κάτι άλλο που θα το αντικαταστήσει πριν προλάβει να επικρατήσει ή μπορεί τελικά όντως να επικρατήσει ως ιδέα και να υιοθετηθεί από τις άλλες διανομές (οπότε πάλι δεν θα έχει σημασία ότι βασίζεται στο fedora. Είναι τυπικό για το fedora να ενθουσιάζονται με κάθε τι καινούργιο. Το Arch έχει την φήμη bleeding edge αλλά στην πραγματικότητα το μόνο που κάνει είναι να ενημερώνει τακτικά τα πάντα. Κατά τα άλλα λειτουργεί πολύ πρακτικά.

Το πρόβλημα με την Valve είναι ότι είναι μεγάλη εταιρεία και αυτό περνάει στο πώς θα υποστηρίξει το κάθε τι. Δεν έχει σχέση με το αν βασίζεται στο Arch ή στο Fedora. Στην πραγματικότητα πιστεύω ότι το Arch ήταν η σωστή επιλογή για την Valve γιατί το λογικό είναι να μην έχει καμμία διάθεση να πειραματίζεται με κάθε τι καινοτόμο με το οποίο ενθουσιάζονται στο fedora.
 
Last edited:

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
13,108
Ποστάρω το παρακάτω με τον αστερίσκο ότι δεν φαίνεται να προέρχεται από κάποιον γνωστό leaker ή ερευνητή, είναι απλά ένα post στο subreddit του Steam Deck. Επειδή όμως έχει ενδιαφέρον έστω και ως θεωρία και οι αναφορές στα codenames φαίνονται γνήσιες, το ποστάρω:

 

captain kal

Death Knight
Joined
Dec 2, 2012
Messages
3,543
Το είχα δει αυτό το βίντεο. Δεν συμφωνώ με το συγκεκριμένο σημείο ή τουλάχιστον το βρίσκω υπερβολικό. Όπως το bazzite πατάει πάνω στο Fedora έτσι και το SteamOS πατάει στο Arch. Δεν πατάει στο τίποτα.

Υπάρχουν κάποιες καινούργιες τεχνολογίες που πάντα με πάθος φέρνει το fedora πριν από οποιαδήποτε άλλη διανομή, δεν έχει τόση σημασία όσο το παρουσιάζει. Καλά κάνει και παθιάζεται για τον εαυτό του πάνω σε αυτό που δουλεύει, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει πραγματικά τόση σημασία. Το έχω δει αρκετές φορές το έργο ώστε να ξέρω ότι προς το παρόν είναι τεχνικές λεπτομέρειες. Μακροπρόθεσμα μπορεί να εμφανιστεί κάτι άλλο που θα το αντικαταστήσει πριν προλάβει να επικρατήσει ή μπορεί τελικά όντως να επικρατήσει ως ιδέα και να υιοθετηθεί από τις άλλες διανομές (οπότε πάλι δεν θα έχει σημασία ότι βασίζεται στο fedora. Είναι τυπικό για το fedora να ενθουσιάζονται με κάθε τι καινούργιο. Το Arch έχει την φήμη bleeding edge αλλά στην πραγματικότητα το μόνο που κάνει είναι να ενημερώνει τακτικά τα πάντα. Κατά τα άλλα λειτουργεί πολύ πρακτικά.

Το πρόβλημα με την Valve είναι ότι είναι μεγάλη εταιρεία και αυτό περνάει στο πώς θα υποστηρίξει το κάθε τι. Δεν έχει σχέση με το αν βασίζεται στο Arch ή στο Fedora. Στην πραγματικότητα πιστεύω ότι το Arch ήταν η σωστή επιλογή για την Valve γιατί το λογικό είναι να μην έχει καμμία διάθεση να πειραματίζεται με κάθε τι καινοτόμο με το οποίο ενθουσιάζονται στο fedora.

Δεν ξέρω τι παίζεται μεταξύ fedora και arch ( που μου θύμισε το παλιό καλό Amiga VS Atari --> σνιφ συγκίνησης ), αλλά μάλλον τα περισσότερα προβλήματα στο bazzite τα βγάζει η δικιά τους έκδοση του Gamescope!! Και μάλλον γι' αυτό δεν το εγκαθιστούν σε nvidia GPU, Και όταν το είχα στο Go στο gamescope μου έβγαζε τα προβλήματα. Ακόμα και εγώ που ήμουν linux noob του κερατά :p έβλεπα ότι το gamescope φερόταν σαν να είναι κάτι διαφορετικό από το υπολοιπο λειτουργικό.
 

Admiral

Ancient Red Dragon
Staff member
Joined
Nov 27, 2012
Messages
13,108
Τώρα αλλάζουν τα δεδομένα, ο Brad Lynch επιβεβαίωσε την πληροφορία που πόσταρα παραπάνω.



Φαίνεται λοιπόν πως το Steambox είναι (σχετικά) προ των πυλών.
 
Top Bottom