SPECIALS

Preview: King Arthur: Knight’s Tale

Η δεύτερη ευκαιρία του Mordred

Οι developers του παιχνιδιου, Neocore Games, έχουν παρελθόν με τον μύθο του βασιλιά Αρθούρου. Το παιχνίδι που παρουσιάζουμε σήμερα και βρίσκεται στο στάδιο του Early Access είναι ουσιαστικά το τρίτο της άτυπης “σειράς” μετά τα King Arthur: A Role-Playing Wargame και King Arthur II. Ωστόσο το Knight’s Tale αποτελεί αξιοσημείωτη αλλαγή πορείας και ίσως ένα άτυπο reboot, δεδομένου ότι τα δύο προηγούμενα παιχνίδια ήταν ξεκάθαρα εμπνευσμένα από το μοντέλο του Total War με RTS μάχες μεταξύ μεγάλων στρατών. Το Knight’s Tale αντίθετα ανήκει στο είδος του tactical turn-based καθώς οι μάχες είναι πιο μικρές σε κλίμακα και ο παίκτης έχει απευθείας έλεγχο της κάθε μονάδας ξεχωριστά. Για να δούμε λοιπόν, πώς υλοποιείται αυτή η σημαντική αλλαγή στο gameplay;

Η turn-based μάχη δεν έχει κάποια ιδιαίτερη πρωτοτυπία και ακολουθεί τα πρότυπα πολλών σύγχρονων tactical games. Σε κάθε γύρο οι μονάδες μας έχουν action points που μπορούν να δαπανήσουν σε κίνηση, επίθεση ή ενεργοποίηση special abilities.

Σε επίπεδο πλοκής έχουμε και εκεί ανατροπές. Η campaign τοποθετείται χρονικά μετά την μεγάλη μάχη του βασιλιά Αρθούρου εναντίον του νόθου γιου του και γενικώς πολύ κακού τύπου Mordred. Μετά από μια επική αναμέτρηση οι δύο μυθικές αυτές φιγούρες αλληλοεξοντώνονται και κανονικά η ιστορία θα τελείωνε εδώ… Για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο όμως ο βασιλιάς Αρθούρος όχι μόνο δεν πέθανε αλλά φαίνεται να πήρε στροφή προς τη μοχθηρία, καίγοντας τα πάντα στον δρόμο του και απειλώντας τον κόσμο με την απόλυτη καταστροφή. Μην έχοντας άλλη επιλογή, η Lady of the Lake ξαναδίνει πνοή ζωής στον Mordred και του ζητά να ξανασκοτώσει τον βασιλιά Αρθούρο, εκπροσωπώντας αυτή τη φορά την πλευρά του Καλού. Θα σταθεί ο Mordred στο ύψος των περιστάσεων ή θα ξαναγυρίσει στις παλιές του συνήθειες; Η απάντηση θα δοθεί από εσάς.

Κατά τη διάρκεια της campaign το παιχνίδι δίνει στον παίκτη δυνατότητα επιλογής για τον τρόπο με τον οποίο θα διοικήσει το Camelot και θα κυνηγήσει τους στόχους του. Θα γίνετε ένας δίκαιος και πονόψυχος κυβερνήτης ή θα κεράσετε στους εχθρούς και φίλους σας φωτιά και τσεκούρι;

Το gameplay του Knight’s Tale αποτελείται από δύο διακριτές φάσεις, τα γνωστά πλέον από παιχνίδια παρόμοιου στυλ (π.χ. Heroes of Might and Magic ή XCOM αν προτιμάτε) strategic και tactical layer. Στον strategic χάρτη ξαναχτίζουμε σταδιακά το ρημαγμένο κάστρο του Camelot, αναβαθμίζουμε τις μονάδες μας αν έχουν ανέβει level και τις εξοπλίζουμε με αντικείμενα που ενισχύουν τις ικανότητές τους, ενώ επιλέγουμε και την επόμενη αποστολή μεταξύ των story missions και των side missions. Στο tactical layer αναλαμβάνουμε τον έλεγχο μιας ομάδας τεσσάρων ιπποτών και προσπαθούμε να ολοκληρώσουμε τα objectives της εκάστοτε αποστολής. Αξίζει να επισημάνουμε ότι, ως παιχνίδι που είναι βασισμένο σε έναν πασίγνωστο μύθο, το υπερφυσικό στοιχείο διατρέχει ολόκληρη την campaign καθώς θα έχετε την ευκαιρία να στρατολογήσετε μονάδες με μαγικές ικανότητες και να τις εξαπολύσετε εναντίον όλων των ειδών τις ανθρώπινες και τερατώδεις απειλές.

Το θρυλικό Camelot έχει ρημάξει από τις πληγές του πολέμου και του χρόνου. Αναστηλώστε το και χρησιμοποιήστε το ως ορμητήριο για την επέλαση των στρατευμάτων σας.

Σε αυτό το στάδιο της Early Access το King Arthur: Knight’s Tale περιλαμβάνει την εισαγωγική αποστολή/tutorial, δύο story missions και επτά side missions. Πριν από την κυκλοφορία της Early Access και όσο χρησιμοποιούσα την pre-release έκδοση αντιμετώπισα αρκετά προβλήματα με bugs, crashes και save corruption αλλά έκτοτε η κατάσταση έχει βελτιωθεί αρκετά και το παιχνίδι είναι πλέον stable. Με βάση τα όσα έχω δει μέχρι τώρα το Knight’s Tale έχει όλες τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε ένα ποιοτικό tactical game. Οι διαθέσιμες αποστολές έχουν ενδιαφέρον και επαρκή ποικιλία, θα πρέπει να δούμε όμως αν θα ισχύει το ίδιο και στην full release που θα περιλαμβάνει campaign διάρκειας 25 ωρών. Το strategic layer θα το χαρακτήριζα σχετικά φτωχό για την ώρα, τα διαθέσιμα κτήρια για την αναβάθμιση του Camelot είναι μόλις τρία (η τελική έκδοση θα έχει επτά) και λειτουργούν περισσότερο ως υποστηρικτικά των μαχών παρά ως παράγοντας δραστικής μεταβολής των συνθηκών.

Οι μονάδες ανεβαίνουν levels και αποκτούν νέα skills, ενώ οι δυνατότητές τους μπορούν να ενισχυθούν με τον εξοπλισμό διάφορων αντικειμένων.

Όσο για το αν αξίζει να επενδύσετε άμεσα στο παιχνίδι, ίσως είναι ακόμα νωρίς γιατί το διαθέσιμο περιεχόμενο δεν θα σας δώσει πάνω από 3-4 ώρες gameplay. Εμείς θα παρακολουθήσουμε την εξέλιξη του παιχνιδιού στην πορεία του προς την τελική κυκλοφορία και ελπίζουμε ότι δεν θα διαψεύσει τις υψηλές προσδοκίες μας.

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

Related Articles

Back to top button
elEL