REVIEWS

BATTLEFIELD: HARDLINE

Κλέφτες και αστυνόμοι. Όλοι λίγο πολύ είχαμε στο μυαλό μας αυτο το σενάριο, είτε στα ξέγνοιαστα χρόνια της νιότης παίζοντας στη γειτονιά, είτε ως ενήλικες, επηρεασμένοι απο τις αμέτρητες σειρές και ταινίες που βασίζονται στην ιδέα. Αρκετά παιχνίδια είχαν σκοπό να μας περάσουν το αίσθημα της τάξης και του χάους, αλλά η EA, με τη βοήθεια της Visceral, πιστεύει οτι μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα απ’όλους.

Για να δούμε…

PURSUIT IN PROGRESS

Το Hardline αποτελεί spin-off της σειράς Battlefield και μας βάζει στη θέση του Nick Mendoza, ο οποίος αποτελεί πρότυπο καλού αστυνομικού, με κέφι να πατάξει όλα τα εγκλήματα και να φυλακίσει όλους τους εγκληματίες, ακόμα και αν αυτοί είναι συνάδελφοί του. Ναι, το σενάριο ακολουθεί κλισσέ σειρών και ταινιών, με προβλεπόμενες απο χιλιόμετρα ανατροπές, καταδιώξεις με εκρήξεις μεγαλύτερες και απο αυτές του Michael Bay και σκληροπυρινικούς, διεφθαρμένους αστυνομικούς. Και φυσικά όλα διαδραματίζονται στο Μαϊάμι, τη Μέκκα για οτιδήποτε έχει να κάνει με Αμερική και ναρκωτικά.

Εκεί που προσπάθησε η Visceral να κάνει τη διαφορά, είναι στο γεγονός οτι στους χαρακτήρες δίνουν τις φωνές τους ταλέντα απο σείρες – σταθμούς των αστυνομικών δραμάτων, όπως The Shield, CSI, NCIS. Η απόφαση αυτή αποτελεί και το πιο λαμπρό σημείο του campaign του οποίου η παρουσίαση γίνεται σαν να είναι σειρά. Χωρίζεται σε δέκα επεισόδια, δείχνοντάς μας τι θα γίνει στο επόμενο επεισόδιο όταν κλείνουμε το παιχνίδι και τι έγινε στα προηγούμενα όταν πάμε να συνεχίσουμε απο εκεί που σταματήσαμε.

BH1Η γνωστή σε εμάς τους “μη έχοντες ζωή” Kelly Hu, στον ρόλο της Khai

Επίσης, το campaign του Hardline, είναι το πρώτο campaign στην ιστορία της σειράς Battlefield, το οποίο δεν είναι on-rails, προσφέροντας την ελευθερία στον παίκτη να διαλέξει εκείνος με ποιά σειρά θέλει να προχωρήσει σε αρκετές αποστολές, δίνοντας ακόμα και τη δυνατότητα να ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος της, αποκλειστικά με stealth.

Βέβαια οταν λέμε stealth, μη φανταστείτε τον φίλο μας τον Garrett. Μιλάμε για πολύ βασικούς stealth μηχανισμούς που βασίζονται στο να κρυβόμαστε πίσω απο καναπέδες, αυτοκίνητα, κιβώτια για να μη μας βλέπουν. Και μόλις βρούμε την κατάλληλη ευκαιρία, ξεπηδάμε απο τη κρυψώνα και δείχνουμε περίτρανα το αστυνομικό μας σήμα, κάνοντας μεχρι και τρεις κακούς να παραδοθούν ωστε να τους φορέσουμε τη χειροπέδα. Απλά πράγματα.

Πέρα απο τα όπλα και το taser, ο Mendez έχει στη κατοχή του και ένα police scanner το οποίο κάνει τα πάντα, σχεδόν. Μαρκάρει κακούς στο χάρτη, ενισχύει ομιλίες ώστε να ακούμε τι σκαρώνουν οι εχθροί και βοηθάει στην εύρεση αποδεικτικών στοιχείων ανα τις αποστολές.

Έχει ενσωματωθεί και ένα υποτυπώδες progression system στο campaign, με 15 συνολικά επίπεδα. Ανεβαίνουμε επίπεδα κάνοντας συλλήψεις των κακών που συναντάμε στις αποστολές και βρίσκοντας τα αποδεικτηκά στοιχεία που υπάρχουν διάσπαρτα. Το παράδοξο είναι οτι τα επίπεδα αυτά μας δίνουν πρόσβαση σε νέα όπλα και addons αυτών, τα οποία όμως δεν αρμόζουν στη stealth προσέγγιση που απαιτούν για να ξεκλειδωθούν.

Ας κάνουμε λοιπόν ένα διάλειμα με ένα in-game screenshot…

BH2Livin’ the American Dream

… και πάμε στο ζουμί κάθε Battlefield τίτλου, το

MULTIPLAYER

Με τόσα ευτράπελα που συμβαίνουν σε κάθε σχεδόν multiplayer τίτλο, ομολογώ πως περίμενα και το Hardline να είναι τελείως unplayable, όπως και ο προκάτοχός του, την ημέρα της κυκλοφορίας του. Προς μεγάλη μου έκπληξη, είχε απο τις πιο “βελούδινες” κυκλοφορίες, έτη φωτός καλύτερη απο εκείνη του Battlefield 4, που έκανε τον φίλτατο Kuivamaa να απηυδήσει. Το net code είναι προσεγμένο, χωρίς να αντιμετωπίζουν πρόβλημα οι servers να αντιληφθούν πού σημαδεύουμε και σε ποιό σημείο του σώματος χτυπάμε τους εχθρούς μας, σε αντίθεση με τον προκάτοχό του. Η μηχανή γραφικών δεν ζορίστηκε πουθενά, δίνοντας σταθερά γύρω στα 80 FPS σε ανάλυση 1080p, με όλες τις επιλογές γραφικών στο max και μέχρι στιγμής δεν είχα ούτε ένα CTD (Crash To Desktop). Τα loading times δυστυχώς παραμένουν μεγάλα όταν κάνουμε το πρώτο μας loading σε έναν χάρτη, αλλά αυτό δεν αποτελεί μεγάλο πρόβλημα όταν το υπόλοιπο τεχνικό κομμάτι είναι άρτιο. Όσων αφορά το ηχητικό κομμάτι, όπως και τα προηγούμενα Battlefield, έτσι και το Hardline δεν απογοητεύει. Σημπληρώνει απόλυτα το υπόλοιπο τεχνικό κομμάτι και για άλλη μια φορά γείτονες και συγκάτοικοι θα νομίζουν ότι γίνεται μάχη στο δωμάτιο σας. Εύγε στην Visceral, η οποία κατάφερε να βγάλει πιο προσεγμένο Battlefield τίτλο και απο την ίδια την DICE.

Η μεγαλύτερη αλλαγή σε σχέση με το BF4 είναι στην αίσθηση του gameplay. Το multiplayer gameplay είναι γρήγορο, χαοτικό και γεμάτο δράση. Οι χαρακτήρες έχουν λάβει μια δόση “Rambo” και κινούνται γρήγορα, ανταποκρίνονται πιο άμεσα και σε γενικές γραμμές το Hardline θυμίζει τον τρόπο παιχνιδιού της σειράς Call of Duty. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο έχει δεχθεί έντονη κριτική απο τη gaming κοινώτητα, μιας και η σειρά Battlefield εστίαζε πάντα στο αργό στρατηγικό gameplay και στην ομαδικότητα.

Ένα ακόμα “νέο” στοιχείο στη Battlefield σειρά κατα τα λόγια της Visceral, είναι η προσθήκη του Grappling Hook και του Zipline στα gadgets. Βέβαια οι “παλιοί” θα θυμούνται πως και τα δύο υπήρχαν στο expansion του Battlefield 2: Spec Ops. Η χρήση τους είναι αυτή που γνωρίζουμε όλοι. Το Grappling Hook μας βοηθάει να σκαρφαλώνουμε σε σκεπές κτιρίων, ενώ το Zipline μας δίνει τη δυνατότητα να μεταφερόμαστε απο μία σκεπή σε άλλη, ninja style. Σε όσα multiplayer ματσάκια έπαιξα όμως, κανένας απολύτως δεν τα χρησιμοποιούσε, κρίμα.

Οι κλάσεις είναι ίδιες πάνω κάτω με αυτές του BF4 με άλλες ονομασίες. Έχουμε τον Operator ο οποίος προτιμάει πολυβόλα μεγάλου βεληνεκούς, έχει κουτί πρώτων βοηθειών και μπορεί και ανασταίνει συμμάχους. Τον Mechanic ο οποίος έχει πολυβόλα μεσαίου βεληνεκούς, κουβαλάει εκρηκτικά και μπορεί να επισκευάζει οχήματα. Τον Enforcer ο οποίος τη βρίσκει με κυνηγετικές καραμπίνες και μπορεί να ανεφοδιάζει συμμάχους. Και τον Professional ο οποίος είναι ο κλασσικός sniper ο οποίος μπορεί να στήσει μια κάμερα και να εμφανίζει στον χάρτη αντιπάλους που περνάνε μπροστά της και να βάζει decoy το οποίο εκπέμπει ψεύτικους πυροβολισμούς και λανθασμένες θέσεις συμμάχων στους αντιπάλους.

Τέλος να αναφερθώ και στο “ανανεωμένο” Commander mode, ονόματι Hacker. Ο Hacker λοιπόν έχει πιο παθητικό ρόλο απ’οτι ο Commander του BF4, έχοντας τη δυνατότητα να σαρώνει συγκεκριμένα σημεία του χάρτη και να εμφανίσει τη τοποθεσία εχθρών στους συμμάχους ή να αποτρέπει το σάρωμα συγκεκριμένης περιοχής απο τον αντίπαλο Hacker. Μπορεί να μειώνει τον χρόνο που κάνει respawn κάποιο squad, να εξουδετερώνει τα skills του αντίπαλου hacker κ.ο.κ.

Υπάρχουν συνολικά 9 χάρτες που ποικίλλουν, απο τους δρόμους του L.A και πολυτελείς βίλες, μέχρι τον βάλτο Everglade της Florida. Φυσικά επέρχονται και άλλοι με τα αναμενόμενα DLC που έχουμε συνηθίσει απο το BF3 με το Premium πακέτο.

BH3POLICEBOOK… Μάλιστα…

Πάμε στα νέα modes που πρόσθεσε η Visceral:

HEIST

Οι κλέφτες πρέπει να μπουκάρουν σε δωμάτιο, (ή θησαυροφυλάκιο εάν πρόκειται για τον χάρτη Bank Job) να βουτήξουν δύο τσάντες με λεφτά και να τις πάνε σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη, όπου έρχεται ελικόπτερο και τα παραλαμβάνει. Εάν πάνε και τις δύο τσάντες στα σημεία αυτά, νικάνε τον χάρτη. Οι αστυνομικοί απο την άλλη πρέπει να κάνουν τα αδύνατα δυνατά ώστε οι τσάντες να μην φτάσουν ποτέ στα σημεία εξαγωγής. Όσοι έχουν παίξει Payday, θα αισθάνονται σαν στο σπίτι τους μιας και οι ομοιότητες είναι προφανείς.

HOTWIRE

Παλιό καλό Conquest, όπου τα Conquest Points είναι οχήματα, τα οποία τα κατακτάμε οδηγώντας τα γρήγορα και χωρίς να σταματάμε πουθενά, μειώνοντας τα tickets των αντιπάλων. Δηλαδή όλος ο χαμός και η ανεξέλεγκτη τρέλα που επικρατεί γύρω απο ένα conquest point, απλώνεται σε όλα τα μήκη και πλάτη του χάρτη. Χαοτικό, πολύ διασκεδαστικό και μακράν το καλύτερο mode του παιχνιδιού. Το μόνο που χαλάει την όλη συνέργεια είναι τα physics των οχημάτων, τα οποία αν και ηταν ανέκαθεν μη ρεαλιστικά και στους προηγούμενους τίτλους της σειράς, στο Hardline είναι πολύ πιο εμφανές το φαινόμενο, αφού το Hotwire δίνει αποκλειστική βάση σ’αυτά.

BLOOD MONEY

Μια δουλειά που πήγε στραβά, με αποτέλεσμα το όχημα που κουβαλούσε το ρευστό να μην μπορεί να φτάσει στον προορισμό του. Και οι δύο παρατάξεις πρέπει να φτάσουν στο όχημα, να κάνουν “ανάληψη” τα περισσότερα χρήματα και να τα “καταθέσουν” στη βάση τους. Υπάρχει όμως ένα twist, μπορούν να κλαπούν λεφτά απο τη βάση. Οπότε θα πρέπει και οι δύο παρατάξεις να επιτίθενται και να αμύνονται ταυτόχρονα. Όποια ομάδα φτάσει πρώτη στις 150 “καταθέσεις” ή έχει το μεγαλύτερο αριθμό “καταθέσεων” μετά το πέρας του 20-λέπτου που κρατάει ο γύρος, νικάει.

CROSSHAIR

Ένα απο τα δύο competitive modes του Hardline. Παίζουν 10 άτομα, 5 ανα παράταξη, αλλά στους αστυνομικούς ο ένας είναι μάρτυρας τον οποίο πρέπει να φυγαδεύσουν σε ένα απο τα δύο extraction points. Οι κλέφτες απο την άλλη, έχουν στόχο να σκωτώσουν τον μάρτυρα, πρίν φτάσει σε κάποιο σημείο διαφυγής. Ο γύρος τελειώνει εάν μια απο τις δύο ομάδες πετύχει τον στόχο της ή όταν η μία ομάδα εξολοθρεύσει την άλλη. Παρόμοιο mode με το κλασσικό Escort the VIP του Counter Strike.

ESCORT

Το δέυτερο competitive mode του Hardline, όπου πάλι παίζουν 10 παίκτες, 5 σε κάθε παράταξη. Οι κλέφτες έχουν στην κατοχή τους δύο ομήρους, ενώ οι αστυνομικοί πρέπει να τους απελευθερώσουν και να τους φυγαδεύσουν σε ένα απο τα δύο μαρκαρισμένα σημεία του χάρτη. Ο γύρος τελειώνει είτε με την φυγάδευση των ομήρων είτε με την εξολόθρευση των αστυνομικών απο τους κλέφτες. Για τους FPS fans, αυτό το mode είναι ίδιο με το Hostage Rescue του Counter Strike.

Υπάρχουν επίσης, το κλασσικό Team Deathmatch και το σήμα κατατεθέν της σειράς, Conquest και Conquest Large.

Bh4See ya later, alligator!

PROCEED WITH CAUTION…

Το Hardline φαίνεται να περνάει μια κρίση ταυτότητας. Θέλει να πείσει πως ανήκει στην Battlefield οικογένεια, αλλά την ίδια στιγμή θέλει να δείξει και έναν πιο ανεξάρτητο και μοναδικό εαυτό. Όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ, η Visceral ήθελε να φτιάξει ένα ενδιαφέρον και χαοτικό multiplayer τίτλο και η ΕΑ το χαντάκωσε κολλόντας τον τίτλο Battlefield δίπλα του. Όσοι ψάχνετε για ένα διασκεδαστικό multiplayer FPS, το Hardline θα σας ικανοποιήσει. Όσοι, απο την άλλη, ψάχνετε για μια Battlefield εμπειρία, ρίξτε το βλέμα σας σε παλαιότερο τίτλο της σειράς. Το Hardline δεν είναι Battlefield.

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για την διάθεση του review κωδικού για το παιχνίδι.

Pros

  • Καλοδουλεμένο στον τομέα του διαδικτυακού παιχνιδιού, χωρίς σοβαρά προβλήματα. 
  • Πολύ καλό voice acting στο campaign. 
  • Όμορφοι multiplayer χάρτες. 

Cons

  • Το campaign θα μπορούσε να είχε πιο ενδιαφέρουσα και μεγαλύτερης διάρκειας πλοκή. 
  • Το multiplayer gameplay δεν είναι στα πρότυπα της σειράς Battlefield. 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 70%

70%

Απέθαντος Γελαδάρης

Στέφανος Βίσκοβιτς Ο Στέφανος Βίσκοβιτς αρνείται να γράψει πάνω από 150 χαρακτήρες για το βιογραφικό του. Υποστηρίζει ακράδαντα πως η γενιά του δεν έχει καταστραφεί ολοσχερώς από το Τουίτερ του Διαβόλου.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL