REVIEWS

MORTAL KOMBAT 1

If I could turn back time

Μετά την ολοκλήρωση της rebooted τριλογίας των Mortal Kombat (9, X, 11) η Netherrealm Studios δίνει στο καινούριο παιχνίδι της σειράς τον συμβολικό αριθμό “1” θέλοντας να στείλει σε όλους μας το μήνυμα ότι το επόμενο κεφάλαιο είναι ταυτόχρονα και μια νέα αρχή, τόσο σε επίπεδο σεναρίου όσο και σε αρκετά στοιχεία του gameplay. Ας δούμε λοιπόν εάν όντως το Mortal Kombat 1 αποτελεί μια φρέσκια πρόταση στα fighting games ή τελικά πρόκειται περισσότερο για εξέλιξη μιας σαφώς επιτυχημένης συνταγής. Hint: είναι περισσότερο το δεύτερο, χωρίς πάντως να το προσμετρώ απαραίτητα ως αρνητικό.

O γνωστός μας Liu Kang αναλαμβάνει έναν πολύ διαφορετικό ρόλο στο νέο σύμπαν του Mortal Kombat.

Θα προσπαθήσω να αποφύγω τα πολλά spoilers στην περιγραφή της πλοκής διότι είναι πιθανό να υπάρχουν αρκετοί αναγνώστες που δεν είχαν ασχοληθεί με το MK11 και θέλουν το MK1 να είναι η εισαγωγή τους ή η επιστροφή τους στην σειρά. Μιλώντας αόριστα λοιπόν, μετά τα γεγονότα στο story mode του MK11 το σύμπαν του Mortal Kombat επανεκκινήθηκε, με αποτέλεσμα αρκετοί από τους πρωταγωνιστές του να έχουν πλέον διαφορετικό πεπρωμένο. Τα πράγματα φαίνεται να κυλούν γενικά ομαλά και ειρηνικά σε αυτό το νέο σύμπαν, μέχρι που μια μυστηριώδης παρέμβαση άγνωστης φύσης και προέλευσης στέλνει αρκετούς από τους γνωστούς “κακούς” της σειράς ξανά στον δρόμο της villainοσύνης. Για μια ακόμα φορά λοιπόν οι δυνάμεις του earth realm θα πρέπει να ετοιμαστούν ώστε να υπερασπιστούν βωμούς και εστίες μέσω θανάσιμης μάχης.

To gameplay παραμένει όσο διασκεδαστικό και αιματηρό γνωρίζετε, ενώ υπάρχει μεγάλη αναβάθμιση στα γραφικά.

Καθότι και εγώ δεν είχε τύχει να ασχοληθώ με το Mortal Kombat 11, διάβασα το σχετικό review του Γιώργου Δεμπεγιώτη στο site ώστε να δω σε τι κατάσταση βρισκόταν η σειρά πριν από το τωρινό reboot. Είμαι λοιπόν στην ευχάριστη θέση να σας αναφέρω ότι πολλά από τα στοιχεία που επαίνεσε ο Γιώργος στο προηγούμενο παιχνίδι ισχύουν και για το καινούριο. Μεταξύ αυτών, ο πλούτος του singleplayer περιεχομένου (πλήρης campaign ικανοποιητικής διάρκειας, πολλά διαφορετικά towers, το νέο invasion mode που θυμίζει επιτραπέζιο και θα ανανεώνεται σε seasons) και το σε γενικές γραμμές σταθερό και ευχάριστο multiplayer. Τα περισσότερα online matches που έπαιξα εξελίχθηκαν χωρίς προβλήματα, disconnections ή lag, ενώ υπάρχει πάντα φυσικά και η επιλογή του local multiplayer για να πλακωθείτε στο ξύλο με τους φίλους σας. Τα γραφικά και ο ήχος βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ειδικά στα backgrounds των μαχών έχει γίνει εκπληκτική δουλειά και τα stages είναι πανέμορφα, και το θετικό είναι ότι οι μάχες έχουν ομαλό και σταθερό framerate σε Very High details ακόμη και στο μέτριο σύστημα που έχω (laptop με 8-core AMD CPU, 16GM RAM, RTX 3060 με 6GB VRAM).

Μία καινούρια προσθήκη στις μάχες είναι τα λεγόμενα kameos, συμπληρωματικοί χαρακτήρες που μπορείτε να καλέσετε για βοήθεια σε μια δύσκολη στιγμή ή να τους ενσωματώσετε στα kombos σας.

Δυστυχώς η σχεδόν απόλυτα θετική εντύπωση αλλοιώνεται από το γεγονός ότι το Mortal Kombat 1 είναι ένα ακόμη παιχνίδι που κυκλοφόρησε χωρίς να είναι απολύτως έτοιμο με αποτέλεσμα σε πολλά του σημεία να απουσιάζει το λεγόμενο polish, η προσοχή στην λεπτομέρεια που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι αγόρασες ένα ποιοτικό και ολοκληρωμένο προϊόν. Κανένα από τα στοιχεία που θα αναφέρω παρακάτω δεν επηρεάζει άμεσα το gameplay, γι’ αυτό και η επίδρασή τους στην τελική βαθμολογία θα είναι περιορισμένη, όμως είναι απογοητευτικό να παραμένουν στην τελική έκδοση προβλήματα που θα ήταν απολύτως προφανή με έναν τελευταίο επιδερμικό έστω έλεγχο πριν από το launch. Κάποια στιγμή οι publishers θα πρέπει να καταλάβουν ότι αδικούν την σκληρή δουλειά ετών των developers όταν δεν τους δίνουν τον χρόνο για ένα τελευταίο “σκούπισμα” πριν την κυκλοφορία.

Το ρόστερ του Mortal Kombat 1 περιλαμβάνει αναμενόμενες επιστροφές αλλά και αρκετές εκπλήξεις.

Μερικά λοιπόν από τα (ήσσονος σημασίας μεν, αλλά) πολυάριθμα ζητήματα που πρόσεξα ήταν τα εξής: η οθόνη αποδοχής της EULA (End-user license agreement) εμφανίζεται και πρέπει να την κάνω accept κάθε φορά που τρέχω το παιχνίδι. Σχεδόν όλα τα modes του παιχνιδιού αντλούν πληροφορίες από τους servers της Netherrealm και ορισμένες φορές οι servers αυτοί αργούν να ανταποκριθούν με αποτέλεσμα τα menus να είναι ενίοτε αργά. Fatalities, brutalities και cinematics συνεχίζουν να τρέχουν σε 30 fps. Κατά την διάρκεια του story mode, όταν γίνεται η μετάβαση από real-time gameplay σε κάποια cutscene (πριν από κάποια μάχη ή μετά από αυτή) εμφανίζεται πάντα ένα μεγάλο stutter. 1-2 online matches δεν ξεκίνησαν ποτέ, αφήνοντάς με σε μια μαύρη οθόνη. Δεν υπάρχει cross-platform multiplayer και, τέλος, είχα τέσσερα crashes to desktop σε διάστημα 20 περίπου ωρών παιχνιδιού.

To Invasion mode θυμίζει λίγο επιτραπέζιο RPG καθώς κινείστε πάνω σε έναν χάρτη πηγαίνοντας από event σε event, αναβαθμίζοντας τον χαρακτήρα σας και συλλέγοντας unlockables.

Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το customization των χαρακτήρων δεν είναι τόσο αναπτυγμένο όσο στο MK 11 και απουσιάζει η Krypt που ήταν ένα από τα δυνατά στοιχεία του προηγούμενου παιχνιδιού, σημαίνουν ότι το Mortal Kombat 1 έχει κάνει συνολικά μισό βήμα πίσω σε σχέση με τον προκάτοχό του, παρά την σημαντική βελτίωση στα γραφικά και το πάντα πολύ διασκεδαστικό gameplay. Δεν είναι χειρότερο παιχνίδι συνολικά, αντίθετα στο gameplay το consensus της κοινότητας λέει ότι υπήρξε πρόοδος, απλώς ως πακέτο θα έλεγα ότι είναι κάπως λιγότερο πλούσιο και μάλλον λιγότερο polished. Με δεδομένο το πόσο διασκέδασα παίζοντας η πρότασή αγοράς μου δεν αλλάζει, αν αγαπάτε τα fighting games τότε ασφαλώς το Mortal Kombat 1 είναι μια πολύ καλή επιλογή. Απλώς θα πρότεινα να περιμένετε λίγο μέχρι τα πρώτα patches να καθαρίσουν τα πιο εμφανή ζητήματα.

Go to discussion...

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 81%

81%

Υπέροχο gameplay. όμορφα γραφικά και πλούσιο περιεχόμενο αλλά και εμφανής έλλειψη polish. Μια πολύ καλή επιλογή αλλά χρειάζεται μερικά patches.

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL