SPECIALS

Τα Demos που παίξαμε στο Steam Game Festival

Θα μπορούσε πραγματικά να συγγραφεί ξεχωριστό άρθρο σχετικά με την άνοδο και την πτώση του Shareware και του Demo, πρακτικών τόσο συνηθισμένων μέχρι τα late 90s-early 2000s, που ξαφνικά ως δια μαγείας παύθηκαν εν μία νυκτί σχεδόν ολοκληρωτικά από το χώρο του gaming. Αν και ο βασικός σκοπός ενός Demo – να προσφέρει στους επίδοξους αγοραστές ενός game μια μικρή γεύση από το πλήρες προϊόν προκειμένου να τους δελεάσει – είναι αντικειμενικά απολύτως λογικός και ωφέλιμος, εντούτοις η βιομηχανία σταδιακά τον εξοστράκισε, φοβούμενη υπερβολικά ίσως πως ένα κακό demo θα έβλαπτε τις πωλήσεις ενός προϊόντος. Όπως και να έχει, ο θεσμός του Demo φαίνεται να βιώνει μια τρόπον τινά αναβίωση στις μέρες μας, κυρίως όσον αφορά μικρότερης δυναμικής δημιουργούς σε σχέση με τα ΑΑΑ στούντιο. Το Steam Game Festival: Summer Edition, που “τρέχει” στην πλατφόρμα του Gabe από τις 16 ως τις 22 Ιουνίου, αποτελεί ουσιαστικά μια “γιορτή του Demo”, με πάμπολλους Indie και μη δημιουργούς να προσφέρουν gaming σφηνάκια από τα προϊόντα που έχουν στα σκαριά. Ως άνθρωποι μερακλήδες, δεν μπορούσαμε παρά να δοκιμάσουμε αρκετά από αυτά τα σφηνάκια. Ιδού, λοιπόν, μερικές συνοπτικές εντυπώσεις της συντακτικής ομάδας του RageQuitGR (και συγκεκριμένα των Chronomancy, Adhan, Northlander, Admiral και Hellion), από τα πιο χαρακτηριστικά Demos που παίξαμε στο Steam Game Festival.

GROUNDED

Grounded Demo on Steam Summer Festival

Η ανακοίνωση του Grounded πέρυσι το Νοέμβρη ενδεχομένως να ξένισε λιγάκι το κοινό. Δεδομένου ότι η δημιουργός Obsidian έχει συνηθίσει να μας προσφέρει σαφώς πιο RPGάδικα εγχειρήματα, η ανακοίνωση ενός αρκετά “ανάλαφρου” εικαστικά και σχεδόν παιδικού θα έλεγε κανείς Co-Op/Survival τίτλου είναι λογικό να ανασηκώσει αρκετά φρύδια. Υπό αυτήν την οπτική, το προσφερόμενο Demo του αποτέλεσε ιδανική ευκαιρία να δούμε τι ακριβώς είναι τελικά αυτό το game.

Πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει στο μισάωρης διάρκειας demo είναι τα ανέλπιστα ποιοτικά γραφικά του game, που φαίνονται να συνδυάζουν “ρεαλισμό” με καρτουνίστικο στυλ. Πέραν τούτου, ο βασικός πυρήνας του είναι τυπικό survival game της σειράς – εξερεύνησε το χάρτη, μάζεψε πέτρες, ξύλα, φύλλα ή οποιοδήποτε άλλο resource, craftαρε όπλα και εργαλεία προκειμένου να μαζέψεις άλλα resources, χτίσε καταφύγια, κτλ. Η ειδοποιός διαφορά που μάλλον κάνει το Grounded να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα games του είδους είναι η εσάνς από τη θρυλική κωμωδία “Αγάπη μου, Συρρίκνωσα τα Παιδιά“, την οποία βλέπαμε σχεδόν κάθε ΣΚ σε κάποιο ελληνικό κανάλι στα τιμημένα 90s. Όπως και στην ταινία, έτσι και στο Grounded ο πυρήνας της πλοκής φέρεται να περιστρέφεται γύρω από μια ομάδα παιδιών η οποία… συρρικνώθηκε, και καλείται να επιβιώσει μέσα στις αντίξοες συνθήκες ενός κήπου, πολεμώντας μυρμήγκια, μελίγκρες και άλλα πλάσματα αυτού του βεληνεκούς. Υπάρχει προφανώς και ο “τεχνολογικός” τομέας, με διάφορα συρρικνωμένα outposts να είναι διάσπαρτα στον κήπο (στα οποία μπορούμε να μελετήσουμε resources προκειμένου να ξεκλειδώσουμε νέα craftables), αλλά και διάφορες Laser κατασκευές αγνώστου ταυτότητος, τις οποίες λογικά θα κληθούμε να μεταχειριστούμε στο δρόμο προς τη σωτηρία μέσω – λογικά – της “μεγέθυνσης” και της επιστροφής στο σπίτι.

Το Grounded θα κυκλοφορήσει στις 28 Ιουλίου, σε καθεστώς Early Access. Το Demo του ίσως συνεχίσει να είναι διαθέσιμο και μετά τη λήξη του Summer Festival, μέχρι την ημερομηνία του πλήρους release.

GENESIS NOIR

Genesis Noir Demo at Steam Summer Festival

Αν και το Genesis Noir είχε ανακοινωθεί ήδη εδώ και 1-2 χρόνια, υπέπεσε αρχικά στην αντίληψή μου μέσω του trailer του στην περσινή Ε3 και, ομολογουμένως, στο μεσοδιάστημα είχα ξεχάσει πλήρως την ύπαρξή του… Μέχρι που το είδα να πετάγεται από το Steam στους προτεινόμενους προς εμένα Demo τίτλους, στα πλαίσια του Summer Festival. Το σύστημα δουλεύει, λοιπόν!

Με βάση το υπερσύντομο demo (το ολοκλήρωσα κυριολεκτικά σε 10-15 λεπτά), το gameplay αυτής της σουρεαλιστικής περιπέτειας είναι αρκετά απλοϊκό και συνοψίζεται, θα έλεγα, στο… αριστερό κλικ. Κάνεις αριστερό κλικ για να μετακινηθεί ο χαρακτήρας, για να αλληλεπιδράσει με τα σημεία ενδιαφέροντος, ή για να λύσεις τα “puzzles” του game. Τα οποία puzzles, στα πλαίσια του demo τουλάχιστον, έχουν μουσική χροιά και περιστρέφονται κυρίως γύρω από τον εντοπισμό ηχητικών patterns (φανταστείτε τον κλασικό adventurίστικο γρίφο με το παιχνίδι “Simon”, δηλαδή). Προφανώς όμως το gameplay έρχεται δευτερεύον μπροστά στα A E S T H E T I C S του τίτλου και στον υπερρεαλιστικό χαρακτήρα της ευρύτερης αφήγησης, η οποία θυμίζει αρκετά τα παιχνίδια της Amanita Design (η οποία έχει αναφερθεί ευθέως ως πηγή έμπνευσης από τους δημιουργούς του Genesis Noir).

Σε γενικές γραμμές το GN φαίνεται να πλησιάζει περισσότερο προς τον χαρακτηρισμό της “εμπειρίας”, της “τέχνης” ή της “αισθητικής και αφηγηματικής απόλαυσης” παρά του “παραδοσιακού game”. Αν κάτι τέτοιο ακούγεται κοντά στα γούστα σας, δοκιμάστε το Demo του και αναμείνατε για την οριστική ανακοίνωση της ημερομηνίας κυκλοφορίας.

THE DUNGEON OF NAHEULBEUK: THE AMULET OF CHAOS

The Dungeon Of Naheulbeuk: The Amulet Of Chaos demo at Steam Summer Festival

Ψάχνοντας την κυριολεκτικά μεγάλη λίστα με τα διαθέσιμα demos το μάτι μου άρχισε να χάνεται σε όμορφα γραφικά και φανταχτερά χρώματα. Θέλοντας να βάλω μία τάξη, το χέρι μου πήγε μόνο του στην επιλογή RPG. Οι Θεοί των RPG με βοήθησαν και πρώτο στην λίστα βλέπω ένα ισομετρικο παιχνίδι μέσα σε ένα μπουντρούμι. Με συνοπτικές διαδικασίες το εγκαθιστώ παραβλέποντας τον τεράστιο τίτλο του και ξεκινάω για νέες περιπέτειες.

Η πρώτη επαφή με το TDONTAOC (σαν υποκατηγορία του χέβυ μέταλ) είναι βγαλμένη απο επική νουβέλα. Ένα πάρτυ με όλες τις κλασσικές κλάσεις ηρώων οδηγημένοι από φήμες που άκουσε στο τοπικό πανδοχείο, ορμά στα υγρά υπόγεια με σκοπό τα πλούτη και την δόξα. Πλαισιωμένος με πανέμορφα καρτουνίστικα γραφικά ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια μου ο πρόλογος του παιχνιδιού, ο οποίος ευτυχώς ήταν αρκετά μεγάλος. Είπαμε, demo αλλά να το ζήσουμε και λίγο ρε αδερφέ (BB).

Το TDONTAOC για όσους δεν το πήραν ήδη μυρωδιά είναι ένα dungeon crawler. Συγκεκριμένα πρόκειται για ένα turn based με την τσαχπινιά του συστήματος κάλυψης. Μπορούμε δηλαδή εκτός των άλλων να τοποθετήσουμε τα μέλη της ομάδας μας έτσι ώστε να εκμεταλλευτούν τον χώρο γύρω τους τόσο για να καλυφθούν από τους εχθρούς όσο και για να κερδίσουν πλεονεκτήματα έναντι αυτών. Κατά τα άλλα το gameplay είναι ίδιο με τα υπόλοιπα παραδοσιακά παιχνίδια του είδους. XP, level ups, attributes, skills κτλ. Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί το χιούμορ του αφού σε πολλές περιπτώσεις σπάει η τέταρτη διάσταση με τους χαρακτήρες να δείχνουν να γνωρίζουν ότι είναι πειθήνια όργανα ενός σαδιστή παίκτη, ενώ δεν λείπουν και οι ίντριγκες μεταξύ των με αναφορές σε κλισέ της γενικότερης fantasy κουλτούρας.

Wishlisted λοιπόν με τα χίλια και αναμένουμε την κυκλοφορία του, η οποία ορίζεται γενικότερα ως “καλοκαίρι του ’20”.

SPELLMASTER: THE SAGA

Spellmaster: The Saga demo at Steam Summer Festival

Συνεχίζοντας το ψάξιμο, η τύχη με φέρνει στην πόρτα του Spellmaster: The Saga. Πρόκειται για ένα κλασσικό open world RPG, το οποίο όμως βρίσκεται σε pre alpha έκδοση. Παρόλα αυτά αξίζει να του δώσετε μία ευκαιρία, μιας που είναι αρκετά μεγάλο σε διάρκεια.

Η βάση είναι αρκετά απλή. Χειριζόμαστε έναν πτωχό πλην τίμιο μάγο, ο οποίος έχει σαν σκοπό της ζωής του, εκτός από το να βοηθήσει κάθε περαστικό χωρικό να μαζέψει τα γίδια του, να ιδρύσει και τη δικιά του σχολή μαγείας. Το τελευταίο δε φαίνεται να παίζει αρκετά σημαντικό ρόλο, αφού εκτός από το να έχουμε τους δικούς μας μαθητές ως βοηθούς, θα μπορούμε να τους αναθέτουμε διάφορες αποστολές με σκοπό φυσικά το κέρδος! Δυστυχώς το παιχνίδι δεν είναι πλήρως λειτουργικό, οπότε δεν κατάφερα να φτάσω τόσο μακριά. Μπορώ όμως να πω πως για όσο διήρκεσε το ταξίδι μου, πέρασα πολύ όμορφα. Φέρνει στο μυαλό αναμνήσεις από τα Gothic, τόσο λόγω του χειρισμού του, όσο και χάριν της σχεδίασης του κόσμου του. Εκτός του ότι είναι καλοσχεδιασμένος με όμορφες πινελιές εδώ κι εκεί, διαθέτει αρκετούς μηχανισμούς τους οποίους θα περιμένω να δω ολοκληρωμένους, μιας που πιστεύω ότι έχουν να προσφέρουν πολλά στους φίλους των RPGs.

Το demo του θα παραμείνει διαθέσιμο και μετά το πέρας του φεστιβάλ, υποθέτω σε ανοιχτή early access, με άγνωστη ημερομηνία κυκλοφορίας.

INMOST

Έχοντας καιρό στη wishlist το Inmost, καθώς από τη μία μεριά η pixel art αισθητική σε συγκεκριμένη παλέτα χρωμάτων και από την άλλη η άκρως ατμοσφαιρική παρουσίαση της ιστορίας μου είχαν τραβήξει το ενδιαφέρον, δε θα μπορούσα να άφηνα την ευκαιρία χαμένη να το δοκιμάσω.

Στο demo διάρκειας περίπου μισής ώρας (το τελικό παιχνίδι σύμφωνα με τους δημιουργούς θα φτάνει τις 5 ώρες), μπορώ να πω μετά βεβαιότητας ότι οι προσδοκίες μου ξεπεράστηκαν κατά πολύ. Τόσο που αν δεν αλλάξει κάτι αρκετά προς το χειρότερο στο τελικό προϊόν, θα μπορεί εύκολα να παίζει μπάλα δίπλα σε μεγάλα ονόματα του είδους. Ποιο είναι αυτό το είδος; Ο τίτλος ανήκει στα λεγόμενα cinematic platforms, με αρκετή έμφαση στα περιβαλλοντικά puzzles.

Εκεί που διαφοροποιείται πρωτίστως το Inmost σε σχέση με τα κλασικά της κατηγορίας όπως τα Limbo, Inside, Another World, Blackthorne κλπ. είναι στο ότι χρησιμοποιεί 3 φαινομενικά ασύνδετους χαρακτήρες (και από διαφορετικές χρονικές περιόδους) για την εξιστόρηση, ο καθένας με τις δικές του μοναδικές ικανότητες. Για παράδειγμα ο κλέφτης-δολοφόνος δεν μπορεί να πραγματοποιήσει άλματα, αλλά είναι ο μόνος που διαθέτει όπλο και μπορεί να αμυνθεί απέναντι στα εχθρικά πλάσματα και να χρησιμοποιήσει το σχοινί του για να περάσει εμπόδια. Η αίσθηση ικανοποίησης όταν βρίσκουμε τον τρόπο να προχωρήσουμε είναι δυνατή, ενώ αναμενόμενα υπάρχουν έντονες συναισθηματικά στιγμές και αρκετοί κίνδυνοι που θα μας στείλουν στα θυμαράκια. Ευτυχώς οι αποτυχίες μας γέρνουν περισσότερο στη δίκαιη πλευρά και το trial and error είναι ελάχιστο. Κερασάκι στην τούρτα ότι το παιχνίδι διαθέτει ηχογραφημένες φωνές. Η κυκλοφορία του αναμένεται εντός της τρέχουσας χρονιάς και η μυρωδιά που το συνοδεύει είναι εκείνη του indie διαμαντιού.

GREAK: MEMORIES OF AZUR

Αγνοούσα την ύπαρξη του, τουλάχιστον μέχρι να δω το πρώτο trailer πριν μερικές μέρες. To χορταστικό demo του μου άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις. Καταρχήν, φαίνεται ότι έχουμε να κάνουμε με μια εντυπωσιακή παραγωγή. Μέσα στη θάλασσα του pixel art, το καρτουνίστικο εικαστικό του Greak: Memories of Azur σχεδιασμένο στο χέρι ξεχωρίζει με άνεση, φέρνοντας στο νου ποιοτικές animated ταινίες. Η εκπληκτική μουσική παιγμένη από πραγματική ορχήστρα προσθέτει πόντους στη μαγευτική του ατμόσφαιρα.

Το Greak ανήκει στην κατηγορία των Action-Adventure, ειδικά τα παλαιάς κοπής όπως τα Alundra, Wonder Boy και Legend of Zelda, όπου αντιμετωπίζουμε εχθρικά πλάσματα, περνάμε φυσικά εμπόδια και παιδεύουμε ελαφρώς το μυαλό μας με environmental puzzles. Εδώ μπαίνει η όμορφη λεπτομέρεια στο gameplay: χειριζόμαστε 3 πρωταγωνιστές (2 ήταν διαθέσιμοι στο demo), ο καθένας με τις δικές του ξεχωριστές ικανότητες, επιθέσεις ακόμα και inventory. Και ναι, μπορεί στα Trine να έχουμε δει κάτι παρόμοιο αλλά εδώ οι χαρακτήρες συνυπάρχουν ταυτόχρονα στο παιχνίδι.

Συνεπώς, απαιτείται ο έλεγχος του κάθε χαρακτήρα για το χειρισμό συσκευών, τοποθέτηση του σε pressure plates κλπ. ώστε να ανοίξει το δρόμο για τους υπόλοιπους κι εκείνοι με τη σειρά τους να του ανοίξουν κάποια διαδρομή – o σχεδιασμός των περιοχών εξυπηρετεί το gameplay αυτό – και όλοι να προχωρήσουν. Με το πάτημα ενός πλήκτρου, όταν δεν υπάρχουν ιδιαίτερα εμπόδια, οι χαρακτήρες ακολουθούν αυτόν που ελέγχουμε και αντιγράφουν τις βασικές μας κινήσεις (αν μείνουν μόνοι φυσικά μπορούν να αμυνθούν σε εχθρικές επιθέσεις). Κατά κάποιο τρόπο αποτελεί μια ιδιόμορφη co-op εμπειρία κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του single-player mode. Εδώ είναι ίσως και η μοναδική μου ένσταση, την οποία κι επισήμανα στους δημιουργούς: θα είναι κρίμα αν το Greak δεν υποστηρίζει επιλογή (τοπικού έστω) συνεργατικού παιχνιδιού, αν και καταλαβαίνω ότι υπάρχουν περιορισμοί που να τους αποτρέπουν από το να υλοποιήσουν κάτι τέτοιο. Ο τίτλος κυκλοφορεί το 2021 αλλά μπήκε για τα καλά στο ραντάρ μου.

1 2Επόμενη σελίδα

Κώστας Καλλιανιώτης

Αρχαιολόγος/Ιστορικός, RPG Player, Οπαδός των Motörhead, Καταναλωτής Προβατίνας.

8 Comments

  1. Μπράβο παιδιά! Πολύ καλή ιδέα και υλοποίηση.

    Καταλαβαίνω ότι σας είναι πολύ δύσκολο, λόγω χρόνου, να κάνετε τέτοια πράγματα πλέον αλλά ήθελα να σας πω ότι εγώ (και είμαι σίγουρος ότι δεν είμαι ο μόνος) τα περιμένω πως και πως. Η γραφή και ο τρόπος παρουσίασης μου θυμίζουν όχι μόνο εποχές PC Master αλλά και USER και δεν είναι θέμα νοσταλγίας αλλά ότι αυτή είναι η μόνη γλώσσα που καταλαβαίνω. Μια διαφορετική άποψη για το gaming από το καθαρά βιομηχανικό που επικρατεί.

  2. Μα κανείς δε σκέφτηκε να ρίξει μια ματιά στα [URL=’https://store.steampowered.com/app/1229490/ULTRAKILL/’]ultrakill [/URL] και [URL=’https://store.steampowered.com/app/1150760/Gloomwood/’]gloomwood[/URL]; Μα κανείς; Αίσχος ντροπή και παρακμή κύριοι:frak:
    Σοβαρά τώρα, όσοι ενδιαφέρονται ας ρίξουν μια ματιά και στα παραπάνω γιατί αναμένεται να βγούν διαμαντάκια.

    [MEDIA=youtube]2H43Zv3uSMs[/MEDIA]

  3. Το Gloomwood για την ώρα δείχνει άγουρο. Τόνοι ατμόσφαιρας (εντάξει, όταν αντιγράφεις το Thief θέλει ταλέντο να μην βγάλεις ατμοσφαιρικό αποτέλεσμα), αλλά άχρωμος πρωταγωνιστής και απουσία non-lethal options. Μακάρι να βγει κάτι καλό στο τέλος αλλά δεν τρελάθηκα κιόλας με το demo, σε αντίθεση με διάφορους youtubers.

  4. [QUOTE=”Great0ldOne, post: 539803, member: 102687″]
    Το Gloomwood για την ώρα δείχνει άγουρο. Τόνοι ατμόσφαιρας (εντάξει, όταν αντιγράφεις το Thief θέλει ταλέντο να μην βγάλεις ατμοσφαιρικό αποτέλεσμα), αλλά άχρωμος πρωταγωνιστής και απουσία non-lethal options. Μακάρι να βγει κάτι καλό στο τέλος αλλά δεν τρελάθηκα κιόλας με το demo, σε αντίθεση με διάφορους youtubers.
    [/QUOTE]
    Δεν μπορώ να διαφωνήσω στην ουσία. Γενικά το UK το έπαιζα και στην τελική έκδοση μόνο τους μηχανισμούς που παρουσιάζονται στο demo. Απλά με περισσότερα επίπεδα. Αναφορικά με το GW, είναι προφανές πως σε σχέση με τον Garrett, ο πρωταγωνιστής του GW… βασικά δεν υπάρχει. Είναι ένα από τα σημεία που έχουν δεχτεί κριτική και ίσως βελτιωθεί ή και (μάλλον) όχι. Προσωπικά δε θεωρώ πως είναι απολύτως απαραίτητο. Στα amid evil και dusk είχαμε πάλι αόρατους πρωταγωνιστές χωρίς αυτό να τα επηρεάζει ποιοτικά. Γενικά η ανάπτυξη χαρακτήρα δεν είναι κάτι που φαίνεται να απασχολεί την new blood. Xρειάζονται όμως και άλλα στοιχεία στο gameplay, ειδικά στο να σε αποθαρρύνουν να χρησιμοποιείς πυροβόλα. Bέβαια δε νομίζω να το γυρίσουν εντελώς στη non lethal προσέγγιση, αφού ούτε αυτό ταιριάζει με τα μέχρι τώρα δείγματα του developer. Επίσης ταλέντο χρειάζονται και οι καλές αντιγραφές, Δες πόσοι πήγαν να αντιγράψουν τα ζέλντα τα ντιαμπλο τα souls κτλ (και στο επίπεδο της αισθητικής αλλά και του gameplay) και πόσοι τα κατάφεραν με πειστικό τρόπο.

  5. Σαν “Honorable mentions” θα πρόσθετα τα [URL=’https://store.steampowered.com/app/829280/Kaze_and_the_Wild_Masks/’]Kaze and the Wild Masks[/URL] και [URL=’https://store.steampowered.com/app/1033950/Lamentum/’]Lamentum[/URL].
    Το πρώτο είναι πολύ επηρεασμένο από τα Donkey Kong Country (κάποια όμοια animations, εχθροί που βασίζονται σε εκείνα τα παιχνίδια αλλά αντί για ερπετά είναι… ζαρζαβατικά, οι μάσκες δίνουν νέες δυνατότητες όπως οι animal buddies, τα gimmicks και οι ιδέες σε κάποια επίπεδα είναι δανεισμένα από αντίστοιχα στη σειρά της Rare κλπ).
    Το δεύτερο είναι old school action-adventure horror ακολουθεί στα βήματα των Resident Evil και Alone in the Dark με άλλη οπτική θέασης. Νέα Αγγλία, Lovecraft, σιχαμερά πλάσματα, χαμός από αντικείμενα, πολλές κλειδωμένες πόρτες, puzzles κ.α.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL