REVIEWS

TERROIR

Ένα καλό Syrah, πρέπει να ξέρεις πότε να το απολαύσεις. Ο άντρας πίστευε πάντα πως το κρασί αποτελείται από δύο συνθετικά μέρη, αδιαίρετα και ζωτικά. Υπάρχουν τα φυσικά χαρακτηριστικά ενός κρασιού, όσα τέρπουν απ’ ευθείας τις αισθήσεις και μιλούν στα πιο αρχέγονα κομμάτια μας. Μετά υπάρχει και η ιστορία ενός κρασιού, που θα καθορίσει την ιεροτελεστία την οποία θα το συνοδεύει. Ένα κρασί δεν είναι ποτέ ανώνυμο.

Η ιεροτελεστία είναι απλή, όπως πρέπει άλλωστε και σε ένα λιτό Syrah, του ολιγόβροχου 2041. Στο μεγάλο μπαλκόνι του Villa Burinos, καθώς ο φθινοπωρινός άνεμος παρασέρνει τα πρώτα πεσμένα φύλλα, ο άντρας επιβλέπει όλους τους αμπελώνες, με την γκρίζα λίμνη Bara, να απλώνεται μπροστά του. Σαράντα χρόνια πέρασαν από τότε που μπήκε το πρώτο αμπέλι και έβγαλε το πρώτο Cabernet του. Ατυχής σοδειά, χτυπημένη από περονόσπορο. Παρόλα αυτά το πρώτο του μπουκάλι δεσπόζει στην πιο περίοπτη θέση του κελαριού. Η ιστορία του, του διδάσκει την ταπεινότητα, μέσα από την τραχιά γεύση.

Πολλά τα δύσκολα χρόνια. Οι βροχές του 2035 και 2036 κόντεψαν να κλείσουν για πάντα τη Villa Burinos. Ο άντρας όμως πάλεψε, καινοτόμησε, έβγαλε έξω τους εργάτες με βροχή και με καύσωνα να είναι πλάι στο αμπέλι, κι αυτός πρώτος πρώτος να το αφουγκράζεται. Καινοτόμησε, ή μάλλον καλύτερα ρίσκαρε. Ήταν ο πρώτος που έφερε βαρέλες από Αμερικάνικη βελανιδιά, αυτές που ωριμάζει το μπέρμπον. Στοιχημάτισε καλές σοδειές σε αυτές και κέρδισε φήμη και βραβεία. Τίποτα από όλα αυτά όμως δεν έχει σημασία όσο η ιστορία που θα σου πει το μπουκάλι, ο ήχος καθώς ρέει το κρασί, οι αναμνήσεις μέσα από το χρώμα. Όλα αυτά θα σε φέρουν τελικά στη στιγμή που θα γίνει το πάντρεμα με τη δική σου ιστορία, όταν το κρασί αγγίξει τα χείλη και δημιουργήσει τη δική σου αφήγηση.
Villa Burinos
Απολαύστε Υπεύθυνα.

terroir review 01Διατίθενται διάφορες ποικιλίες σταφυλιού, με την Cabernet να είναι η πιο εύκολα διαχειρίσιμη.

Πέρασα 18 ώρες παίζοντας Terroir και πραγματικά δεν το περίμενα. Ο τίτλος συστήνεται σαν Tycoon game, οπότε ακούγοντας αυτό και σε συνδυασμό με τα ευχάριστα γραφικά και την θεματολογία, έσπευσα να το δω. Στην Ελλάδα εξάλλου, ανά δεύτερο άτομο, όλοι μας έχουμε και κάποιο οικογενειακό αμπελάκι, ή έχουμε έρθει σε επαφή με κάποιο στάδιο της οινοπαραγωγικής (ή τσιπουροπαραγωγικής) διαδικασίας.

Το παιχνίδι ξεκινά σε έναν χάρτη χωρισμένο σε εξάγωνα, με το αρχοντικό μας και το κελάρι του στο κέντρο, καθώς και με ένα αρχικό κεφάλαιο. Στόχος μας είναι να αγοράσουμε τα γύρω εξάγωνα και να καλλιεργήσουμε σε αυτά αμπέλια, ανάλογα με το χώμα και την ποικιλία που αυτό επιτρέπει. Πέρα από την ποικιλία του χώματος, τα εξάγωνα μπορεί να έχουν κι άλλες μορφές όπως δάσος ή λίμνη, που προσφέρουν διάφορα οφέλη στα γειτονικά αμπέλια ή κενή γη στην οποία μπορούμε να χτίσουμε διάφορα κτήρια του κτήματός μας (λ.χ. μια επισκέψιμη ταβέρνα όπου μπορούμε να πουλάμε επιλογές των κρασιών μας).

terroir review 02Σαρώνοντας τα βραβεία με το Syrah του κτήματός μας.

Το αρχικό tutorial μας καθοδηγεί στα πρώτα μας βήματα που περιορίζονται αρκετά και από το πενιχρό κεφάλαιο. Μοιραία θα περάσουμε τα πρώτα 3-4 χρόνια παράγοντας Cabernet Sauvignon, προσπαθώντας να το τελειοποιήσουμε. Η διαδικασία της οινοπαραγωγής, εν gameplay αποδίδεται ως εξής:

Αφού φυτέψουμε ένα αμπέλι, από τον Μάρτη έως και τον Σεπτέμβρη/Οκτώβρη, θα πρέπει να ελέγχουμε την ωριμότητα των σταφυλιών, αναλόγως του καιρού. Αν έχουμε πολλές βροχές, θα πρέπει να κουρέψουμε τα αμπέλια για να αυξηθεί η ωριμότητα και να αποφύγουμε ασθένειες που φέρνει η υγρασία. Για την ανομβρία θα πρέπει να έχουμε προβλέψει να αφήσουμε κάποια φυλλωσιά για προστασία ήδη από την περίοδο των βροχών. Η κλίμακα ωριμότητας είναι από το 1-10 και για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι μεταξύ 4-7, ειδάλλως θα πρέπει να κοπιάσουμε για να φέρουμε το κρασί στην επιθυμητή κατάσταση.

Μετά την συγκομιδή τον Σεπτέμβρη/Οκτώβρη, ακολουθούν τα στάδια επεξεργασίας όπου ανεβάζουμε ή κατεβάζουμε τους χαρακτηριστικούς δείκτες του κρασιού (Acidity, Sweetness, Tannins, Body). Πρώτα πατάμε τα σταφύλια, με την δυνατότητα να αυξήσουμε τις τανίνες ανάλογα με τον εξοπλισμό. Μετά επιλέγουμε για πόσο καιρό θα βράσει ο μούστος, ρίχνοντας έτσι την γλυκύτητα. Ακολούθως τον περνάμε από την μέγγενη που καθορίζει την οξύτητα για να επιλέξουμε στο τέλος το βαρέλι που ανεβοκατεβάζει αυτά τα χαρακτηριστικά ανάλογα με τον πόσο καιρό θα το αφήσουμε να ωριμάσει και επιπλέον του προσδίδει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γεύσης (καπνιστή / γήινη κτλ).

Όταν τελειώσει η διαδικασία αυτή και το κρασί μας φτάσει στα ιδανικά χαρακτηριστικά, το εμφιαλώνουμε και καλούμε κριτικούς (wine testers…αυτή είναι δουλειά) για να του δώσουν μια βαθμολογία σε αστέρια που θα καθορίσει και την τιμή του στην αγορά. Αυτό το στάδιο θυμίζει αρκετά το Game Dev Tycoon, καθώς σφυγμομετρώντας και δοκιμάζοντας θα καταφέρουμε επιτέλους να πετύχουμε το τέλειο. Ο μηχανισμός κρίνεται λειτουργικός και αρκετά ενδιαφέροντας, καθώς απαιτεί τη χρήση σημειώσεων για να μπορέσουμε να φτάσουμε στο ιδανικό κρασί ανά ποικιλία. Βοηθά το ότι οι κριτικοί δίνουν ένα μικρό hint για το ποιο χαρακτηριστικό του κρασιού έπασχε. Θα μπορούσε να διανθιστεί όμως η ποικιλία των λεγομένων τους.

terroir review 04Το κτήμα και η έπαυλη εν τη πλήρη δόξα τους. Μπαϊρια έμειναν τα χωράφια που πήρα για το Merlot.

Μια φορά στα τέσσερα χρόνια, λαμβάνει χώρα και ένας διαγωνισμός στον οποίο μπορούμε να αποστείλουμε τα καλύτερα κρασιά μας ανά κατηγορία να διαγωνισθούν. Εάν κερδίσουμε λαμβάνουμε αναγνώριση και τα κρασιά μας πωλούνται σε μεγαλύτερες τιμές. Η αναγνώριση εξαργυρώνεται στις αναβαθμίσεις της κεντρικής μας έπαυλης που μας προσφέρουν αυξημένη χωρητικότητα στο κελάρι και νέες τεχνολογίες.

Από όσα έχω ως τώρα περιγράψει, φαίνεται πως το Terroir, έχει καλά θεμέλια ως ένα Tycoon, Management παιχνίδι. Η αλήθεια αρχικά είναι πως ο χαρακτήρας του είναι εγκλωβισμένος μεταξύ ενός browser game και ενός κανονικού εξομοιωτή. Προσπαθεί να προσφέρει βάθος αλλά μόλις σε έχει σχεδόν πείσει, νιώθεις ξανά πως παίζεις κάποιο facebook game, καθώς στερεί το βάθος διαχείρισης και βασίζεται περισσότερο στην τυχαιότητα. Λόγω αυτής της τυχαιότητας, τα πρώτα χρόνια του παιχνιδιού είναι ιδιαίτερα τιμωρητικά και αν γίνει μια λάθος επιλογή ο παίκτης αναγκάζεται να το ξεκινήσει από την αρχή. Η τράπεζα λόγου χάρη, βασίζεται στο renown που φυσικά στην αρχή είναι ανύπαρκτο, καθιστώντας αδύνατη τη σύναψη δανείου στα πρώτα στάδια και άχρηστη την τράπεζα πιο μετά που τα εισοδήματα είναι μεγάλα.

Πέρα από τα προβλήματα χαρακτήρα, υπάρχουν και τα προβλήματα στην κατάσταση του παιχνιδιού. Εδώ και λίγες μέρες κυκλοφόρησε κανονικά, βγαίνοντας από την Beta, ζητώντας το αντίτιμο των 15 ευρώ. Υπάρχει όμως μια σωρεία πραγμάτων που δείχνουν πως το παιχνίδι δεν είναι έτοιμο σε επίπεδο βασικών μηχανισμών και κυρίως τσαπατσουλιές και προχειρότητες, που δείχνουν πως δεν είναι καν έτοιμο σε επίπεδο γυαλίσματος. Υπάρχουν typos σε μενού, γράμματα που ξεφεύγουν από τα πλαίσια, αποστολές με αναντιστοιχία στόχων στο γραπτό και το προφορικό κομμάτι και ένα πραγματικά φρικτό (ο ΑΠΤ θα είχε πολλά να πει γι’ αυτό) σύστημα save/load. Στο κομμάτι των μηχανισμών άλλες μεγάλες παραλείψεις όπως το ότι σε κάθε δεδομένη στιγμή, μπορείς να έχεις έως τρεις ποικιλίες σταφυλιών. Σε περίπτωση όμως που θες να ξεριζώσεις/καταστρέψεις κάποια για να την αντικαταστήσεις με κάποια που θα δώσει πιο ακριβό κρασί… απλά δε γίνεται. Θα πρέπει να περιμένεις να την σκοτώσει κάποιο παράσιτο ή να ξεκινήσεις άλλο παιχνίδι. Εξαιρετικά ατυχές, που προσωπικά δεν μου δίνει την εικόνα παιχνιδιού που κρίθηκε πως πρέπει να βγει από την Early Access. Δεν κρύβω πως διασκέδασα, κυρίως λόγω θεματολογίας αλλά το συγκεκριμένο θέμα το θεωρώ πολύ σημαντικό. Η Early Access είναι ακριβώς το μέρος στο οποίο θες να εξελιχθεί και δοκιμαστεί το παιχνίδι σου. Η κανονική κυκλοφορία σημαίνει πως έχεις φτάσει ακριβώς εκεί που θα ήθελες να είσαι, πως το παιχνίδι είναι πλήρως λειτουργικό και από εκεί και πέρα κάθε επέκταση/update είναι καλοδεχούμενα. Η κανονική κυκλοφορία του παιχνιδιού δεν είναι ένα πεδίο πειραματισμού.

terroir review 03Κάποιος θα ήταν πολύ αντίθετος με αυτό το save system.

Έχοντας πει αυτά, το Terroir θα φανεί ενδιαφέρον έως και διασκεδαστικό σε όσους ελκύονται από την θεματολογία του και απολαμβάνουν παιχνίδια στο στυλ του Game Dev Tycoon. ΔΕΝ είναι tycoon game με την παραδοσιακή έννοια το όρου, ΕΙΝΑΙ διασκεδαστικό για αυτό που είναι και ακόμα είναι άγουρο και ξινό. Σας το προτείνω για περίπου 10 ώρες διασκέδασης αν το βρείτε σε καλή έκπτωση. Στην τιμή να μην υπολογισθεί η απόκτηση του κρασιού που θα σας συντροφέψει.

Pros

  • Ευχάριστη θεματολογία της οποία γίνεται αρκετά καλή απόδοση μέσω μηχανισμών.
  • Όμορφο artwork, UI και μινιμαλιστικά γραφικά.

Cons

  • Τιμωρητικό στα αρχικά στάδια.
  • Το μοντέλο απεικόνισης εσόδων/εξόδων χρήζει μεγάλης βελτιώσεως. 
  • Χρειάζεται πιο λεπτομερή απεικόνιση της παρόδου του χρόνου.
  • Δεν μπορούν να εκριζωθούν τα παλιά αμπέλια για να μπουν νέα.
  • Bugs σε μενού και αριθμούς και ελλιπές φινίρισμα.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 69%

69%

Σπύρος Μπλιάγκος

Εισήλθε στον χώρο του PC Gaming από νεαρότατη ηλικία, χάρη στον αρχετυπικό, μεγαλύτερο Cool ΞάδερφοTM και ένα Amstrad CPC, με ένα μικρό κονσολό-διάλειμμα μεταξύ 1995-1999. Εμφορείται από μηδενιστικές σκέψεις, που προσπαθεί ατυχώς να σκεδάσει, αναζητώντας απαντήσεις σε προαιώνια ερωτήματα σε όλα τα genres.

One Comment

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL