REVIEWS

KING OF SEAS

Το πειρατικό του Κάπτεν Τζίμυ

Η αλήθεια είναι ότι δεν βλέπουμε όσο συχνά θα θέλαμε παιχνίδια με θέμα τους πειρατές. Και για να είμαι ακριβής, το κενό που άφησε πίσω του το Sid Meier’s Pirates! είναι δυσαναπλήρωτο. Κάτι το ότι ισχύει κι εδώ το πρώτη αγάπη και παντοτινή, κάτι το ότι παρουσίασε την ζωή ενός πειρατή σχεδόν στο σύνολό της, έθεσε τον πήχη τόσο ψηλά που δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να αναμετρηθεί μαζί του. Σε αυτή την μικρή οικογένεια τίτλων έρχεται να προστεθεί και το King of Seas. Ένα παιχνίδι από την γνωστή σε αρκετά μεγάλη μερίδα του κοινού Team17. Η διαφορά στο συγκεκριμένο είναι ότι δίνει περισσότερη έμφαση στο κομμάτι των ναυμαχιών από ότι στα υπόλοιπα. Βίρα τις άγκυρες και πάμε να ανακαλύψουμε τις μας επιφυλάσσει ο τίτλος!

King of Seas canvas art
Καλά ξεκίνησε αυτό!

Η ιστορία μας αποτελεί ένα κλασσικό αρχέτυπο ήρωα, με την πορεία μας να είναι τελείως προδιαγεγραμμένη από την αρχή. Παρόλα αυτά, όπως και σε αρκετά αντίστοιχα παιχνίδια, η ιστορία δεν αποτελεί τον κύριο άξονα αυτού, όσο περισσότερο μία δικαιολογία για μπορέσει να πατήσει επάνω της το υπόλοιπο παιχνίδι. Επίσης, αυτό που κάνει το συγκεκριμένο παιχνίδι να ξεχωρίζει είναι ο low fantasy κόσμος του. Η μαγεία που υπάρχει στον κόσμο του έχει εξασθενήσει, αλλά πλέον σιγά σιγά βρίσκει τρόπο και επανέρχεται το προσκήνιο μέσω διαφόρων γεγονότων. Ένα από αυτά, είναι και ο θάνατος του βασιλιά του Βασιλείου των Θαλασσών. Εμείς ως νόμιμος διάδοχος, βρισκόμαστε μπλεγμένοι σε μία σειρά από γεγονότα που μας οδηγούν στην πειρατεία. Μέσω αυτής μπορούμε να διεκδικήσουμε πίσω το στέμμα που μας ανήκει αλλά και να γράψουμε την δική μας ιστορία. Οι επιλογές, αν και ρηχές, είναι αρκετές. Μπορούμε να το ζήσουμε κυριολεκτικά σκληρά και να κουρσεύουμε πλοία, να κατακτούμε πόλεις ή και να κυνηγάμε επικηρυγμένους. Ή αν δεν είμαστε τόσο της περιπέτειας να το ρίξουμε στο ψάρεμα και στο εμπόριο. Σε κάθε περίπτωση τα κέρδη είναι βέβαια.

King of Seas skeleton quest dialogue
Από τρελό και σκελετό μαθαίνεις την αλήθεια

Παρότι όμως υπάρχει αυτή η ειρηνική επιλογή, η αλήθεια είναι ότι ο μόνος τρόπος προς τον θρόνο, είναι μέσω του πολέμου. Κι εδώ έρχεται το πρώτο ρήγμα στο σκαρί του King of Seas. Ενώ τα πλοία χαρακτηρίζονται από τρία μεγέθη ικανότητας πλεύσης, ήτοι σκαρί, πανιά και πλήρωμα, εντούτοις ο μόνος τρόπος για να κερδίσεις μία ναυμαχία είναι με την βύθιση του αντιπάλου. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την δυνατότητα που μας δίνεται να πλήξουμε μέσω διαφόρων τρόπων είτε το πλήρωμα είτε τα πανιά ενός πλοίου. Πόσο μάλλον δεν όταν το ανακαλύπτεις με τον δύσκολο τρόπο! Αφού έχεις ξοδέψει το μισό σου πλήρωμα για να εξαφανίσεις το αντίπαλο, διαπιστώνεις ότι το πλοίο τους όχι μόνο πλέει κανονικά, αλλά συνεχίζει να σου ρίχνει σαν να μην έχει συμβεί τίποτα. Οπότε όχι μόνο έχεις θυσιάσει αναίτια πόρους, αλλά βρίσκεσαι και δαρμένος από τις απανωτές κανονιές. Οπότε, αντί για τρεις ξεχωριστές μπάρες, θα ήταν πιο τίμιο και λογικό να μπει μία κλασσική με Health Points.

King of Seas ghost ship chasing
Θα μπορούσε να ήταν και ο Ιπτάμενος Ολλανδός

Αρκετά λειψό είναι και το κομμάτι των ταξιδιών. Για αρχή θα σημειώσω ότι παρότι έχουμε έναν ανεμοδείκτη για να μας διευκολύνει, αν αποφασίσουμε να κινηθούμε κόντρα στον άνεμο, η ταχύτητά μας θα επηρεαστεί ελάχιστα, κάτι που κάνει κι αυτόν τον μηχανισμό περιττό και μη λειτουργικό. Ομοίως και στο κομμάτι των μακροχρόνιων ταξιδιών. Ενώ μπορούμε να βάλουμε στα αμπάρια μας τρόφιμα, τα οποία περιγράφονται ως είδη πρώτης ανάγκης για τους πειρατές, αυτά καταλήγουν απλώς εμπορικά αγαθά. Ξεχάστε δηλαδή το μέτρημα των προμηθειών μέχρι το επόμενο λιμάνι. Εδώ πέρα οι ναύτες μας δεν έχουν τέτοιες ανάγκες.

Όπως και προηγουμένως, το πρόβλημα δεν εντοπίζεται στην απλοποίηση των μηχανισμών χάριν της λεγόμενης casualοποίησης. Αυτό είναι κατανοητό όταν ο σκοπός είναι η ξέγνοιαστη περατζάδα με το πλοίο στις επτά θάλασσες. Τα προβλήματα ξεκινούν όταν ενώ έχει εισαχθεί η κεντρική ιδέα για έναν μηχανισμό και μάλιστα αναφέρεται ως τέτοιος στο tutorial, έρχεσαι στο κυρίως παιχνίδι και να την ακυρώνεις πλήρως. Καλύτερα να μην το βάλεις καθόλου και να αφήσεις τον τίτλο ως απλός έναν action όπου θα πλέουμε με το μπρίκι μας πετώντας κανονόμπαλες. Η τακτική αυτή με τους ημιτελείς μηχανισμούς δεν ξέρω αν έγινε επί σκοπού ή προέκυψε, πάντως σίγουρα αφαιρεί μεγάλο μέρος της διασκέδασης, από την στιγμή που κάποιος αποφάσισε να δημιουργήσει προσδοκίες για το τίποτα.

King of Seas naval fight
Οι δυνάμεις καταστολής, ποτέ δεν θα μπορέσουν να τα βάλουν με τους πειρατές!

Ο μόνος μηχανισμός που εν τέλει λειτούργησε σωστά ήταν αυτός των ικανοτήτων και του leveling. Σαν σε RPG, κάθε level που κερδίζουμε συνεπάγεται και αντίστοιχους πόντους ικανοτήτων. Έτσι έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε τρία μονοπάτια. Του μάγου-voodoo master, του τυπικού κανονιέρη και του δεινού θαλασσοπόρου. Αυτό σημαίνει ότι ανάλογα με το τι θα επιλέξουμε θα έχουμε διαφορετική προσέγγιση στον τρόπο με τον οποίο παίζουμε. Και η αλήθεια είναι ότι το μονοπάτι του Voodoo ήταν το πιο ενδιαφέρον, αφού ξέφευγε από την πεπατημένη. Δίνοντας έμφαση σε δυνάμεις όπως ο έλεγχος των στοιχείων της φύσης ή της δημιουργίας παραισθήσεων στα αντίπαλα πληρώματα. Πραγματικά κάτι φρέσκο και που έδωσε μία πνοή ενδιαφέροντος στον τίτλο.

King of seas fortress under siege
Μία από τις πολλές και κουραστικές “πολιορκίες”

Βέβαια με τον τρόπο τους οι developers, κατάφεραν ακόμη κι εδώ να χαλάσουν την συνταγή τους. Αποφασίσανε πως είναι καλή ιδέα να εισαγάγουν τη μανία των τελευταίως ετών του συνεχούς loot. Έτσι, ενώ μπορεί να έχουμε εξελίξει τις ικανότητές μας, θα πρέπει παράλληλα να είμαστε σε αναζήτηση καλύτερου εξοπλισμού για να μπορέσουμε να τα βάλουμε με τους ισχυρούς αντιπάλους μας, σε ένα έτσι κι αλλιώς αέναο loot fest. Σίγουρα τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όσο σε άλλους τίτλους, αλλά μακροπρόθεσμα κάνει κακό στην οικονομία του παιχνιδιού.

King of seas vendor inventory
Φέρελπι πειρατή ετοιμάσου για πολλά παζάρια

Ένας άλλος τομέας όπου το παιχνίδι τα έχει πάει εξαιρετικά είναι στον οπτικό. Η συγκεκριμένη τεχνοτροπία ταιριάζει γάντι τόσο με την θεματική του, όσο και με τον κόσμο που θέλησαν να χτίσουν οι δημιουργοί του. Τόσο η μαγεία που υπάρχει στο παιχνίδι, όσο και ο κάπως ασόβαρος χαρακτήρας του, πλαισιώνονται τέλεια από τα λιγοστά πολύγωνα του κόσμου του. Ενώ και τα όποια εφφέ, λ.χ. οι εκρήξεις, οι οποίες βρίσκονται ακριβώς στο σημείο που πρέπει. Και φυσικά για να δέσει το γλυκό, αυτός ο όμορφος κόσμος ντύνεται με μία επίσης όμορφη μουσική. Η οποία βέβαια όσο κλισέ είναι, άλλο τόσο τονίζει αυτά για τα οποία αγαπάμε την συγκεκριμένη θεματολογία.

Κάποιος κακεντρεχής θα μπορούσε να πει ότι το King of Seas έπεσε σε αβαθή. Το όλο εγχείρημα βγάζει έναν ενθουσιασμό ο οποίος όμως σιγά σιγά εξασθενεί. Κυρίως λόγω του ότι οι όποιες δυνατότητες υπάρχουν στο παιχνίδι δεν έχουν αναπτυχθεί αρκετά ώστε να μπορέσουν να αυξήσουν τον χρόνο ενασχόλησης κάποιου μαζί του. Ενώ και τα λίγα θετικά του στοιχεία, δεν φαίνεται να αρκούν για να σώσουν την κατάσταση. Επίσης η συνολική του διάρκεια, για να δει κανείς τα πάντα, είναι περίπου 40 ώρες. Στην πραγματικότητα όμως ο κορεσμός επέρχεται από τις 20. Αυτό το τελευταίο αφαιρεί πολύτιμους πόντους, από έναν τίτλο που θα μπορούσε να έχει κουρσέψει τις καρδιές μας. Και σταματώ τα κλισέ και την κριτική εδώ.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 68%

68%

Έπεσε το πούσι αποβραδίς

Ένας διασκεδαστικός τίτλος, ο οποίος άλλα υπόσχεται και άλλα κάνει. Ενώ θα μπορούσε να αποτελέσει μία εξαιρετική κυκλοφορία, εντούτοις χαντακώθηκε από τις ίδιες του τις ιδέες. Απευθύνεται στους φανατικούς του είδους.

Ηλίας Ιακωβόπουλος

Μεγαλωμένος στην ελληνική επαρχία, μαγεύτηκε γρήγορα από τα φώτα της πρώτης CRT οθόνης του. Σαν περίεργος και παράξενος μπήκε στα βαθιά από νωρίς, όχι πάντοτε με επιτυχία. Επιστρέφοντας στα πάτρια εδάφη αποφάσισε να ασχοληθεί με την συγγραφή, οπότε και μπλέχτηκε με τις κριτικές σατανικών βιντεοπαιχνιδιών. Δηλωμένος μεσαιωλάγνος, κρίνει τα πάντα με κριτήριο το πόσα σπαθιά θα βρει στο διάβα του, ενώ στο προσκεφάλι του έχει μια Voodoo 2 να τον φυλάγει.

One Comment

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL