REVIEWS

TORCHLIGHT II

Αισθάνομαι την ανάγκη να ξεκινήσω αυτό το review δηλώνοντας πως το αγαπημένο μου game όλων των εποχών και ανεξαρτήτως πλατφόρμας είναι το Diablo II (στη μορφή που πήρε μετά την κυκλοφορία του Lord of Destruction expansion), το οποίο με συντρόφεψε σχεδόν ανελλιπώς από το 2000 έως το 2007. Έτσι λοιπόν η σειρά των Torchlight έχει μια ιδιαίτερη θέση στη καρδιά μου κι αυτό γιατί δεν είναι απλοί Diablo Clones αλλά φορείς του ίδιου DNA με τα πρωτότυπα παιχνίδια.

Δημιουργός της σειράς Torchlight είναι η Runic Games,μεταξύ των ιδρυτών της οποίας είναι τα αδέρφια Max και Erich Schaefer ,επίσης κορυφαία στελέχη της ιστορικής Blizzard North και υπεύθυνοι σε μεγάλο βαθμό για το σχεδιασμό των Diablo,Diablo II και Lord of Destruction (από πού νομίσατε δηλαδή, προέρχεται αυτό , αυτό κι αυτό ; ). Έτσι λοιπόν, ένα action/rpg από τους συντελεστές ενός «μύθου» εκ των πραγμάτων δεν είναι ακόμα παιχνίδι αλλά αφήνει υποσχέσεις για κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Πόσο μάλλον όταν αυτό έρχεται λίγους μήνες μετά από το σαρωτικό όσο και αμφιλεγόμενο Diablo III.

Η εκλεκτή αυτή συγγένεια είναι που εξηγεί την εκπληκτική ομοιότητα στην πλοκή μεταξύ Torchlight 2 και Diablo II(και σώζει και τα προσχήματα). Ένας από τους ήρωες του πρώτου μέρους, ο Alchemist,διεφθαρμένος από υποχθόνιες δυνάμεις κάτω από την Torchlight,ως Dark Alchemist πια ξεκινάει μια πορεία καταστροφής ως το Clockwork Core και πέφτει στους δικούς μας ώμους (των ηρώων ντε!) να τον αναχαιτίσουμε και να αποτρέψουμε τα σχέδιά του. Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα, αντικείμενα και καταστάσεις (έκπτωτος ήρωας,Dark Wanderer, Tristram, soulstones και Worldstone)είναι πέρα για πέρα εσκεμμένη! Nα σημειωθεί επίσης πως το δεύτερο Act του παιχνιδιού διαδραματίζεται στην έρημο, ακριβώς όπως στα DII & III. Αίμα και άμμος και εδώ λοιπόν.

Πάντως οι συγγενικοί δεσμοί δεν περιορίζονται στο σεναριακό κομμάτι. Μάλιστα το TL2 διατηρεί ατόφιους κάποιους μηχανισμούς του παλιού καλού DII οι οποίοι έχουν εγκαταλειφθεί στο ΙΙΙ, περίπου όπως μια απομονωμένη διάλεκτος μια γλώσσας μπορεί και συντηρεί αρχαϊκά γνωρίσματα τα οποία έχουν εκλείψει από την επίσημη γλώσσα.To talent system για παράδειγμα, είναι πολύ κοντά σε αυτό του Diablo II. Εκεί που το III εγκατέλειψε εντελώς τον χωρισμό σε δενδροδιαγράμματα και προχώρησε σε ένα σύστημα με skills και ρούνους τροποποίησης, το TL2 παραμένει πιστό στα διδάγματα του πατριάρχη του είδους. Κάθε κλάση (Berseker,Engineer,Outlander,Embermage) έχει να διαλέξει ταλέντα από τρεις κατηγορίες αρκετά διαφορετικές η μία από την άλλη. Και τα δύο συστήματα λειτουργούν ωραιότατα,αλλά του TL2 είναι όπως και να το κάνουμε πιο νοσταλγικό. Παράλληλα σε αντίθεση με το Diablo III όπου κάθε talent μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή στο TLII οι επιλογές είναι μόνιμες (μπορούν να τροποποιηθούν μόνο οι τρεις τελευταίες).

Έτσι λοιπόν για το πρώτο μου playthrough επέλεξα τον Engineer και ακολούθησα την οδό του heavy melee fighter επιλέγοντας τις ικανότητες που ενισχύουν τα two handed weapons. Παράλληλα δεν αμέλησα την άμυνά μου και επέλεξα το Aegis . Θα μπορούσα όμως κάλλιστα να είχα δημιουργήσει έναν πυροβολητή ή ένα καθαρόαιμο ασπιδοφόρο τανκ ή απλά να είχα εμβαθύνει σε ταλέντα που θα μου επέτρεπαν ισχυρά ρομποτικά minions. Βέβαια εκεί που στο DIII μπορείτε με έναν χαρακτήρα να δοκιμάσετε όλα τα διαθέσιμα skills ,στο TL2 όπως ακριβώς στο DII αν θέλετε να εξερευνήσετε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς, θα χρειαστείτε να ανεβάσετε πολλαπλούς χαρακτήρες της ίδιας κλάσης. Πράγμα που ευτυχως είναι λιγότερο οδυνηρό από όσο ακούγεται χάρη στο υψηλό replayability που έχει ο τίτλος.

03TL2

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνιστώσα του gameplay του TL2 (που έχει τις ρίζες της στο DII και παίζει ελάχιστο ρόλο στο το DIII) είναι το Κnockback. Όλοι οι βετεράνοι παίκτες των bowazon (αμαζόνες που χρησιμοποιούν τόξο/βαλλίστρα) γνωρίζουν πως το στοιχείο αυτό κρατούσε τον εχθρό σε απόσταση ασφαλείας. Στο TL2 έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Πάρα πολλά mobs εφαρμόζουν την τεχνική αυτή πάνω στον ήρωα μας πράγμα ενοχλητικό ειδικά για τους melee χαρακτήρες που χάνουν την επαφή με το στόχο τους. Η επίδραση του Knockback μπορεί να μετριαστεί φορώντας εξοπλισμό που μειώνει την αποτελεσματικότητα του πάνω μας. Επί της ουσίας η Runic επέλεξε αυτόν τον τρόπο για να μεταφέρει στα games της κάτι αντίστοιχο με τον μηχανισμό του hit recovery και block rate από το DII. Στον παιχνίδι-ορόσημο της Blizzard όταν ένας χαρακτήρας λάμβανε χτύπημα ή σταματούσε μια επίθεση με την ασπίδα του, πραγματοποιούσε και το αντίστοιχο animation κατά την διάρκεια του οποίου αδυνατούσε να προβεί σε άλλη ενέργεια ή κίνηση μέχρι να ολοκληρωθεί το προαναφερθέν animation. Στο παιχνίδι υπήρχε μια πληθώρα αντικειμένων που περιλάμβαναν στατιστικά στοιχεία όπως τo Faster Block Rate (FBR) και Faster Hit Recovery (FHR) που κατέβαζαν τον χρόνο που διαρκούσαν τα animation αυτά. Η ενσωμάτωση μιας τέτοιας λεπτομέρειας στο TL2 υπογραμμίζει την εξ αίματος συγγένεια που έχει το παιχνίδι με το DII. Ειδική μνεία εδώ πρέπει να γίνει στην εξαιρετική μουσική επένδυση του τίτλου, υπεύθυνος της οποίας είναι ο μεγάλος Matt Uelmen. Ο Uelmen αν και ποτέ δεν κατάφερε να επαναλάβει τον καλλιτεχνικό θρίαμβο του πρώτου Diablo, επιβεβαιώνει και εδώ τη φήμη του ως ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες στην βιομηχανία του gaming συνεισφέροντας μερικά πολύ όμορφα μουσικά μοτίβα.

Πάντως το τεχνικό κομμάτι αφήνει μιαν ελαφρώς πικρή γεύση στο στόμα. Η Runic μέσω των συντελεστών της παραδέχεται πως είναι εταιρεία που προσπαθεί να καλύψει τον ελάχιστο κοινό παρονομαστή αναφορικά με τις απαιτήσεις σε hardware των τίτλων της. Με άλλα λόγια θέλει τα games της να τρέχουν έστω ικανοποιητικά σε όσο το δυνατόν περισσότερα μηχανήματα διευρύνοντας έτσι την πιθανή πελατειακή της βάση. Δυστυχώς αυτή η στρατηγική έχει το κόστος της. Το παιχνίδι είναι προφανές ότι οπτικοακουστικά δεν ανήκει στην αιχμή της τεχνολογίας. Ή για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους θα μπορούσε να είχε κυκλοφορήσει πέντε χρόνια πριν. Η πρόοδος σε σχέση με το πρώτο μέρος της σειράς είναι ελάχιστη. Τα textures δεν είναι λεπτομερή, το animation «λίγο», τα εφέ μάλλον φτωχά – η καρτουνίστικη απεικόνιση μετριάζει τη ζημιά αλλά δεν σώζει τα προσχήματα . H δε μηχανή του τρέχει αποκλειστικά και μόνο σε ένα thread, χρησιμοποιεί ελάχιστα την κάρτα γραφικών (ακόμα και σε max settings) και μπουκώνει εύκολα όταν γεμίζει η οθόνη mobs (μη φανταστείτε τίποτα τάγματα, 15 πλάσματα φτάνουν). Το αποτέλεσμα είναι slowdowns, απαράδεκτα για την ποιότητα του αποτελέσματος και το συνολικό φόρτο που φέρνει το game στο σύστημα. Η σύγκριση με τον άμεσο ανταγωνισμό είναι αποκαρδιωτική. Το DIII το οποίο μην ξεχνάμε δεν διακρίνεται σε καμία περίπτωση για την τεχνική του αρτιότητα φαντάζει δύο γενιές νεώτερο από το Torchlight II και επιτυγχάνει ανώτερη απόδοση σε αντίστοιχο hardware. Μην παρεξηγηθώ: Τα πράγματα δεν είναι τραγικά και το παιχνίδι παραμένει playable σε μεγάλη γκάμα συστημάτων ,όπως επιθυμούσαν οι συντελεστές του. Αυτό όμως δεν αποτελεί δικαιολογία για την έλλειψη βελτιστοποίησης για πιο σύγχρονα μηχανήματα. Πλησιάζουμε στο 2013, η συντριπτική πλειοψηφία των gaming PCs που πωλούνται διεθνώς έχει πολλαπλούς πυρήνες/νήματα κάτι που εκμεταλλεύονται όλο και περισσότερα games.

Παράλληλα αν και έχουν περάσει περισσότεροι από 2 μήνες από την κυκλοφορία του, το παιχνίδι εξακολουθεί να αντιμετωπίζει διάφορα προβλήματα σταθερότητας και απόδοσης. Σε internet mode και σε 18 ώρες παιχνιδιού είχα πάνω από 20 crashes -αριθμός υπερβολικά μεγάλος – και δεν είμαι ο μόνος. Πάντως το single player mode φαίνεται να μην αντιμετωπίζει το ίδιο θέμα.

Η υστέρηση του παιχνιδιού σε σχέση με το Diablo III σε επίπεδο παραγωγής λοιπόν είναι πασίδηλη. Η Runic όμως σοφότατα επέλεξε να εξισορροπήσει την κατάσταση προσφέροντας τον τίτλο της σε πραγματικά χαμηλή τιμή. Όμως μη γελιέστε. Το Torchlight II δεν είναι απλά ένα φθηνό υποκατάστατο του DIII. Μπορεί να μην το φθάνει ποιοτικά αλλά έχει τη δική του προσωπικότητα , συμπληρώνει άριστα το μεγαθήριο της Blizzard προσφέροντας single player και LAN δυνατότητα παιχνιδιού, καθώς και μια αβίαστη, σχεδόν grind free εμπειρία leveling.

05TL2

Αν σας αρέσουν τα παιχνίδια στο στυλ του Diablo τότε θα αγαπήσετε το TLII. Aν σας εξιτάρουν, θα το λατρέψετε. Αν πάλι η επιλογή της Blizzard να προσφέρει το DIII σε online μόνο μορφή αλλά και ο χαρακτήρας του τελευταίου ως ένα διαρκές gearcheck που σε ωθεί σε grind και στο auction house για αγορές σας ξενερώνει, το TLΙΙ θα γίνει το αποκούμπι σας. Λίγο πιο προσεγμένο τεχνικό κομμάτι να είχε μόνο…

Pros

  • Παραδοσιακό, εθιστικό gameplay.
  • Replayability.
  • Προσιτή τιμή.
  • Δυνατότητα offline mode και LAN.

Cons

  • Απαρχαιωμένος τεχνικός τομέας.
  • Συχνά crashes σε internet mode.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 84%

84%

Βασίλης Ξερικός

Γεννημένος στην Αθήνα το 1979. Gamer εξ απαλών ονύχων, η πρώτη μου επαφή με το σπορ έγινε με έναν κλώνο του Pong σε προσχολική ηλικία.  Αν και πιστός χρήστης PC από to 1989 και την εποχή των XT έχουν περάσει από την κατοχή μου και διάφορες κονσόλες (Atari 2600, διάφορες Sega, σειρά των Playstation κλπ) ενώ η εισαγωγή μου στην gaming δημοσιογραφία έγινε μόλις το Γενάρη του 2012 και το PC Master. Παλαίμαχος των adventures, πλέον μοιράζω τον gaming χρόνο μου μεταξύ MMO, RPG (κάθε είδους) και Shooters. Email:  [email protected] Follow me: Facebook | Twitter | SteamID: Kuivamaa

17 Comments

  1. ωραια,ωραια:D

    το μονο που με κραταγε στο diablo 2 να ξανακανω τα lvls ξανα και ξανα ακουγοντας τα “κολενζο”, “ρακανιτσου” απο τους fallens ηταν η διψα για loot!!:):)

    οταν λες οτι εχει αλλους τροπους τροποποιηηις εννοιες κατι σαν το συστημα που εχει το diablo 3 τωρα?απο crafting γενικα εχει τιποτα?

  2. Είμαι λίγο της spoiler-free σχολής στα reviews αλλά ας είναι. Υπάρχει ενα enchanting σύστημα που με αντίτιμο gold μπορείς να προσθέτεις στατιστικά και χαρακτηριστικά στον εξοπλισμό σου καθώς και το λεγόμενο transmutation που είναι κάτι μεταξύ του horadric cube και του crafting στο πρώτο ΤL και το DIII. Συνδυάζεις διάφορα items ,βρίσκεις συνταγές κλπ.

  3. Μεταμεσονύκτιο review ftw!:)
    Κάτι που λέει ότι θα μου αρέσει περισσότερο από το πρώτο καθώς πατάει πάνω στη δομή του κόσμου του diablo 2.
    Βασίλη έχω 2 ερωτήσεις:
    1) Tα 4 archetypes είναι ισορροπημένα μεταξύ τους? Με ψήνει πολύ ο berserker για πρώτο playthrough (έχω πολύ καιρό να παίξω τέτοιο χαρακτήρα σε arpg).
    2) H ανάπτυξη του χαρακτήρα είναι σαν του πρωτου παιχνιδιού ή έχει αλλάξει κάτι?

  4. Δεν έχω δει τον Embermage και τον Outlander. Ο engineer μου φαινεται πιο εύκολος γιατί έχει τρομερό Αrea of Effect/splash damage οταν χρησιμοποιεί two-hander ,αλλά διασκεδάζω με τον berserker περισσότερο προσωπικά. To παιχνίδι μοιάζει πάρα πολύ με το πρώτο. O Destroyer είναι μοιρασμένος μεταξύ Berserker και Engineer και ο Vanquisher κυρίως Outlander μου φαίνεται, με ολίγη από engineer. O Εmbermage είναι ο κλασικός caster.

  5. Λιγάκι υπερβολικό το “Απαρχαιωμένος τεχνικός τομέας”, δεδομένο ειδικά ότι τα γραφικά είναι πεντακάθαρα, ξεκούραστα και, σίγουρα μεν πολλά χρόνια πίσω, αλλά όχι δα και απαρχαιωμένα. Ο ήχος απο την άλλη διχάζει, η μουσική είναι ποιοτική και ατμοσφαιρική, τα speeches είναι κάπως πρόχειρα. Γενικά συμφωνώ με την βαθμολογία, είναι γενικά διασκεδαστικότατο και πολύ εθιστικό αλλά σέρνει τα μειονεκτήματα του είδους (χαζό save system, “easy to abuse” σήστημα (ψόφοι χωρίς παρενέγειες, δεν έχουν regen τα bosses, τα portals μένουν για πάντα ανοικτά, εύκολα ξεγελάς τα mobs που έχουν περιορισμένο sight κτλ.). , farming λογική κτλ.). Πάντος για όποιον ψάχνει ένα καλό hack n slash είναι εγγύηση.

  6. Ωραίο review! Ενίσχυσες την άποψη μου να το τσιμπήσω όταν το βρω σε καλή τιμή (γιατί να το πάρω 20 atm δεν παίζει). Τα steam sales να είναι καλά…

    Το πρώτο μου άρεσε πολύ και το διασκέδασα αρκετά. Ήταν ένα χαλαρό, ανάλαφρο game που με ψυχαγωγούσε όσο χρειαζόμουν. Μπορεί να μην είναι hardcore, αλλά οι άνθρωποι, που πολύ ωραία περιέγραψες, ήξεραν τι έφτιαχναν! Δε δοκίμαστα ακόμα το 2, αλλά αν μου άρεσε το ένα και με αυτά που διαβάζω για το 2, πιστεύω θα μου αρέσει πολύ !!!

    Keep up the good work !

  7. Δεν είναι μόνο τα γραφικά-το παιχνίδι τρέχει σε εναν πυρήνα και αυτό έχει συνέπειες. Το έπαιξα σε i5-750, q9450 και Α6-3400Μ και παντού χτυπάει cpu usage 95%+ σε στιγμές σχετικής έντασης (10-15 mobs onscreen) και γενικά αφήνει την gpu να κοιμάται. Αυτό κάνει την μηχανή να “κόψει” και είναι απαράδεκτο για game του 2012. Κατανοώ ότι δεν μπορούν όλα τα games να είναι σαν το BF3 που χρησιμοποιεί κάθε πόρο του συστήματος για εκπληκτική απόδοση αλλά ακόμα και το ελφρώς προβληματικό DIII μοιάζει διαστημικό μπροστά στο TL2. Πρέπει οπωσδήποτε να το κοιτάξουν αυτό.
    Για τους θανάτους δεν θα συμφωνήσω-είμαι της σχολής που λέει “όσο λιγότερο το downtime και το corpse running” τόσο το καλύτερο. ‘Ασε που βρήκα τσουχτερότατο το αντίτιμο σε gold που σου ζητάει για να επανεμφανιστείς εκεί που πέθανες και αλμυρό ακόμα και στο τελευταίο checkpoint. H έλλειψη regen υπάρχει και στο DIII και είναι σχεδιαστική επιλογή-αν υπήρχε regen θα υπήρχαν σε κάποια items και στατιστικά όπως “prevents monster heal” και “causes open wounds %” που η δουλειά τους στο DII ήταν κυρίως ως αντίβαρο στο παλαβό regen που είχαν κάποια mobs. Ή αντί γι’αυτό (αφού θα έκανε τα συγκεκριμένα stats απαραίτητα) να ανεβάσουν το ποσοστό του sustained dps του κάθε χαρακτήρα και το Life των mobs και ίσως να προσθέσουν και το αμφιλεγόμενο “chance for crushing blow” από το DII επίσης.

  8. Επαιξα ήδη 2 ωρίτσες και ήδη όσα λες Βασίλη ισχύουν και μεχρι και το crash σε μουλτι.
    Παρόλαυτα είναι απολαυστικό και εθιστικό όπως πρέπει: το χω συμπαθήσει πάρα πολύ ως τώρα. Τώρα το σενάριο. Τι σενάριο κλπ. Όπως σε ΟΛΑ τα παιχνίδια του είδους είναι και θα είναι κλισέ ο κόσμος να χαλάσει. Αμα ψάξουμε θα βρούμε το μοτίβο και πριν το DII και πρίν από το πριν σε κανα μεσαιωνικό χειρόγραφο :p

  9. Το παίζω εδώ και κάμποσο, μήνα και βάλε. Όταν ξεκίνησα είχα καεί, με είχε συνεπάρει. Κάπου εκεί όμως ήρθε το πρώτο patch. Μετά την εγκατάσταστη του μου έβγαζε error: Corrupt source file. Οι οδηγίες του (αμεσότατου, δεν έχω παράπονο) tech support ήταν το Uninstall και Re-install, αναφέροντας μου πως πολλοί άλλοι έχουν παρόμοιο πρόβλημα. Δηλαδή ξανά κατέβασμα 2GB παιχνίδι. Λέω μία φορά έγινε, το συγχωρώ. Έλα όμως που γίνεται αυτό μετά από κάθε patch, σε βαθμό που να με έχει ξενερώσει και να μην έχω όρεξη πλέον να ασχοληθώ με το παιχνίδι;

    Η προσωπική μου γνώμη, επιβεβαιώνοντας αυτό που αναφέρει το review. Κρίμα, ένα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι, με έχει κάνει να ξενερώσω πολύ άσχημα.

  10. Το ερώτημα είναι, ακόμα και αν αξιοποιούσε και 4 και 6 και 8 πυρήνες τι διαφορετικό θα έβλεπα στην οθόνη μου? Γιατί κάτω από 60 fps δεν είδα πουθενά (στο σύστημα μου πάντα), εκτός αν έχει να κάνει με ζητήματα κατανάλωσης? (πραγματικά δεν ξέρω, από περιέργεια ρωτάω) Τα περί respawn,regen,death penalty κτλ. είναι καθαρά ζήτημα γούστου, είναι δικιά μου παραξενιά και αφορά το είδος των hack n slash γενικά :p

  11. Εγώ προσωπικά δεν αντιμετώπισα crashes μετά απο 100 ώρες που έχω ”γράψει” στο παιχνίδι μέχρι τώρα (κυριώς single player και lan mode αλλα και κάμποσο μουλτι). Επίσης καλό είναι να απενεργοποιήσετε το Steam Cloud για να μην έχετε προβληματα με χαμένα saves. Στο πρώτο update θυμάμαι έχασα όλο το shared stash μου!

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL