REVIEWS

RATCHET & CLANK: RIFT APART

Προς τέρψιν μας, η Sony συνεχίζει ακάθεκτη να εμπλουτίζει τη Μητέρα πλατφόρμα με τίτλους, μέχρι πρότινος, αποκλειστικούς στο PlayStation. Αυτή τη φορά, νέο «θύμα» η σειρά Ratchet and Clank, μία από τις μακροβιότερες της Insomniac Games (που μας έδωσε και τα υπέροχα Marvel’s Spiderman), η οποία «προσγειώνεται» στα PC μας απέναντι σε ένα κοινό που έχει ελάχιστη ή καμία επαφή με το concept της. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για το τελευταίο πόνημα της σειράς (συνολικά, το 16ο κατά σειρά, παρακαλώ), ονόματι Rift Apart, το οποίο κυκλοφόρησε μόνο στο PS5, ως ένα παιχνίδι που, μεταξύ άλλων, αναδείκνυε τις δυνατότητες της κονσόλας στη διαχείριση πληθωρικών γραφικών και στις αστραπιαίες ταχύτητες φορτώματος. Συνεπώς, αφού το PS4 ήταν εκτός κάδρου, το Rift Apart πρόκειται για ένα πλήρως “next-gen” (εν προκειμένω, current-gen, αλλά you got my point) παιχνίδι, το οποίο εύκολα μπορεί να εκμεταλλευτεί την έξτρα ιπποδύναμη των PC’s προκειμένου να παρουσιάσει ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα.

Η εισαγωγή του παιχνιδιού είναι άκρως επεισοδιακή και σχεδόν…καταστροφική!

Κατά μεγάλο ποσοστό, αυτό ισχύει. Το Ratchet and Clank: Rift Apart παρέχει μια πληθώρα επιλογών και δυνατότητες παραμετροποίησης, προσαρμόσιμες ανάλογα με την ισχύ του μηχανήματος που το τρέχει, προκειμένου να προσφέρει μια εμπειρία καλύτερη ή ανάλογη της τελευταίας κονσόλας της Sony. Ωστόσο, στην περίπτωσή μου, δεν μπόρεσα να το διαπιστώσω ιδίοις όμμασι, καθώς ανήκω στη (πιθανόν) μειοψηφία των χρηστών που έχουν μεγάλα προβλήματα απόδοσης με το παιχνίδι. Δυστυχώς, στο μηχάνημα δοκιμής (i7-11700k, 3060Ti, 16GB RAM) το Rift Apart κάνει κάκιστη χρήση της GPU, η οποία σχεδόν «κοιμάται» καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, με συνέπεια να αντιμετωπίζω πολύ ενοχλητικά frame-rate issues. Προς το παρόν, παρ’ όλο που έχουν προηγηθεί μερικά patches και νέοι Nvidia drivers, λύση δεν έχει βρεθεί, κάτι που είχε σοβαρό αντίκτυπο στην εμπειρία που αποκόμισα από το παιχνίδι. Κοινώς, δεν το ευχαριστήθηκα καθόλου.

Κάτι τέτοιο ήταν άκρως απογοητευτικό, καθώς το Rift Apart είναι ένα καθ’ όλα αξιόλογο παιχνίδι. Για όσους δε γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται, ο Ratchet είναι ένας διαστημικός ήρωας, πρώην μηχανικός, ο οποίος θυμίζει κάτι από αιλουροειδές και κουνάβι, συνδυασμός που γίνεται πιο περιεκτικός, κάτω από την ονομασία της φυλής Lombax. Ο Clank από την άλλη, είναι το αχώριστο side-kick ρομπότ του, το οποίο χάρη στις εξελιγμένες εφευρετικές ικανότητές του, δίνει πάντα τη λύση ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές. Σύμφωνα με το σύμπαν του παιχνιδιού, ο Ratchet θεωρείται το τελευταίο ζωντανό Lombax, τουλάχιστον για τη διάσταση που βρίσκεται ο ίδιος, ωστόσο ο Clank του αποκαλύπτει στην εισαγωγή του παιχνιδιού ότι κατάφερε να επιδιορθώσει τη συσκευή «Dimensionator», η οποία είναι ικανή να ανοίγει ρήγματα σε άλλες διαστάσεις. Έχοντας στα χέρια του μια τόσο σημαντική εφεύρεση, ο Ratchet είναι ελεύθερος να ταξιδέψει σε κάθε διάσταση, προκειμένου τόσο να αναζητήσει τα εναπομείναντα μέλη της φυλής των Lombax όσο και τυχόν ίχνη από την αγνοούμενη οικογένειά του.

Κάθε πλανήτης που επισκεπτόμαστε έχει τη δική του, μοναδική, προσωπικότητα.

Παρ’ όλα αυτά, ο κακός Doctor Nerfarious, που χρόνια τώρα προσπαθεί να γίνει κυρίαρχος του σύμπαντος, αποπειράται να κλέψει το Dimensionator, ώστε να το χρησιμοποιήσει προς όφελός του. Πάνω στον πανικό της μάχης, ο Ratchet κατά λάθος πυροβολεί το Dimensionator, το οποίο καταστρέφεται, δημιουργώντας όμως ταυτόχρονα δεκάδες ρήγματα και μεταφέροντας και τους τρεις (Ratchet, Clank και Nerfarious) σε μια εναλλακτική διάσταση. Ως λογικό επακόλουθο είναι οι ήρωές μας να βρουν ένα τρόπο να βάλουν μια τάξη σε όλο αυτόν το χαμό, ο οποίος είναι άκρως επικίνδυνος για την ίδια την ύπαρξη του κόσμου, ενώ παράλληλα ο Ratchet διαπιστώνει ότι στη νέα διάσταση που κατέληξε, υπάρχει και άλλο Lombax, η Rivet, η οποία ίσως αποτελεί το κλειδί για να ανακαλύψει επιτέλους τις ρίζες του.

Συνοπτικά, η υπόθεση του Ratchet and Clank: Rift Apart κινείται στα πλαίσια μιας καλής animated ταινίας. Σίγουρα, αν έχετε πρότερη εμπειρία με τη σειρά, θα εκτιμήσετε περισσότερο αυτό που θέλει να πει, ωστόσο ακόμα και κάποιος τελείως νεοφερμένος (όπως ο υπογράφων) δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να παρακολουθήσει τα τεκταινόμενα. Εξάλλου, το παιχνίδι διαθέτει άκρως στιβαρούς και καλοφτιαγμένους μηχανισμούς, καθιστώντας το μια πολύ ευχάριστη εμπειρία, άσχετα με την ιστορία που αφηγείται.

Οι μάχες είναι κυριολεκτικά δεκάδες, ενώ δεν υπάρχει καθόλου έλλειψη από bosses.

Εκ πρώτης όψεως λοιπόν, το Rift Apart θυμίζει κυρίως παρόμοιους platform τίτλους που έκαναν θραύση επί εποχής PS2, ωστόσο το platform στοιχείο παρουσιάζεται αρκετά μειωμένο. Το παιχνίδι δίνει πολύ μεγαλύτερη έμφαση στο action/shooting, σε υποτυπώδεις γρίφους και σε boss-fights. Η ποικιλία είναι η λέξη «κλειδί» που χαρακτηρίζει το παιχνίδι, που παρ’ όλο που σε γενικές γραμμές δεν αλλάζει ιδιαίτερα το βασικό του στυλ, κατορθώνει με τη συχνότατη εναλλαγή σκηνικών και διάφορων έξυπνων mini-games, να μη γίνεται ποτέ βαρετό και να κάνει τον παίκτη να αδημονεί για ποια καινούρια πρόκληση του επιφυλάσσει παρακάτω. Η δε σχετικά μικρή διάρκεια δράσης (γύρω στις δέκα ώρες), αποδεικνύεται τελικά «τόσο-όσο», προκειμένου να μην αρχίσουν οι (ομολογουμένως πολύ όμορφες) ιδέες του να ξεφτίζουν.

Κάτι που το Rift Apart αποφεύγει με μαεστρία. Η «καρδιά» του παιχνιδιού, οι μάχες δηλαδή, είναι απολαυστικές, παρ’ όλο που είναι αρκετά απλές σαν σύλληψη και εκτέλεση. Το παιχνίδι διατηρεί ένα τυπικό «run-n-gun» μηχανισμό, άνευ δυνατότητας cover, όπου αρκεί να πυροβολείτε αδιακρίτως ό,τι κινείται και να αποφεύγετε ενίοτε τις επερχόμενες βολές, είτε απλώς τρέχοντας είτε πατώντας dodge. Ωστόσο, εκείνο που λειαίνει την χοντροκομμένη επιφάνεια του απλού shooter είναι τα διαθέσιμα όπλα που μπορούμε να αποκτήσουμε. Πέρα από μερικά συμβατικά σε είδος και εκτέλεση, υπάρχουν μερικά όπλα που η λέξη «σουρεαλιστικά» είναι μικρή για να τα περιγράψει. Υπάρχει ο pixelator που μετατρέπει τους εχθρούς σε…pixels, ένα…πυραυλοτρύπανο που σκάβει το έδαφος και βγαίνει κάτω από τους εχθρούς, ακόμα και ένα μανιτάρι (δεν ξέρουμε αν υπάρχει κάποιο pun εδώ) που λειτουργεί αυτόνομα και εκτοξεύει… μανιταροριπές, σαν να πρόκειται για κάποιο turret.

Σε περιπτώσεις που βρισκόμαστε σε ανοικτού τύπου πλανήτη, οι υπερηχητικές μπότες που διαθέτουμε είναι σωτήριες για να τον διασχίσουμε γρήγορα και με ασφάλεια.

Αξιοσημείωτο είναι ότι όλα τα όπλα είναι χρήσιμα, ανάλογα την περίσταση, ενώ το γεγονός ότι τα πυρομαχικά τους είναι σχετικά περιορισμένα (οπότε αναγκαστικά θα χρειαστεί να δοκιμάσετε κάποιο άλλο) και ότι ισχυροποιούνται όσο περισσότερο πυροβολείτε με αυτά, συντελούν σε μια διαφορετική εμπειρία μάχης κάθε φορά. Επίσης, όλα τα όπλα επιδέχονται αναβαθμίσεων, μέσω των Raritanium (σπάνια συλλεκτικά αντικείμενα, που πρακτικά όμως… υπάρχουν παντού – οξύμωρο δε νομίζετε;), τα οποία εξαργυρώνουμε στα διάφορα καταστήματα που εμφανίζονται τακτικά, ώστε να προκαλέσουμε ακόμα μεγαλύτερο όλεθρο, με περισσότερο στυλ και φινέτσα.

Οι ιδέες των ανθρώπων της Insomniac Games ήταν σχεδόν ανεξάντλητες, τόσο στον τομέα των διαστάσεων/πλανητών που επισκεπτόμαστε, όσο και στον τρόπο που τους διασχίζουμε. Αν και όπως προαναφέραμε, το platforming στοιχείο είναι υποβαθμισμένο σε σχέση π.χ. με ένα Crash Bandicoot, δε σημαίνει ότι ο πρωταγωνιστής μας δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένος για να μας κάνει τη ζωή εύκολη. Διπλό άλμα, τρέξιμο στους τοίχους α-λα Prince of Persia, καθώς και γάντζοι που εφαρμόζονται σε συγκεκριμένα σημεία, είτε για να αιωρηθούμε στην απέναντι πλατφόρμα είτε για να «τραβηχτούμε» γρήγορα σε κάποιο μικρό και απομακρυσμένο ρήγμα. Αξίζει να αναφερθούν οι υπερηχητικές μπότες που αποκτάμε αργότερα, οι οποίες είναι ιδανικές για ταχύτατη εξερεύνηση στους ημι-ανοικτού (δεν είναι όλοι ανοικτοί) κόσμου πλανήτες επισκεφθούμε, αλλά και για μερικές over-the-top σεκάνς καταδίωξης, που δίνουν μια κινηματογραφική πινελιά στο gameplay του παιχνιδιού.

Αυτό είναι που λέμε… τα πάνω-κάτω.

Ωστόσο, παρ’ όλο που το Rift Apart διαθέτει στοιχεία ανοικτού κόσμου και ορισμένες παράπλευρες αποστολές, εξίσου αξιόλογες με εκείνες της κεντρικής ιστορίας, δεν είναι διόλου απαραίτητο να ασχοληθείτε μαζί τους. Απλά αν το κάνετε, πέρα από το να γίνετε μάρτυρες μερικών ακόμα όμορφων κινηματογραφικών σεκάνς, θα αποκτήσετε πρόσβαση σε περισσότερο Raritanium, καθώς και σε κάποια «δωράκια» που έχουν εικαστικό χαρακτήρα και μόνο, τα οποία απευθύνονται κυρίως σε completionists.

Περνώντας στο τεχνικό κομμάτι της παρουσίασης, αναφέραμε ήδη παραπάνω την εμπειρία μας από την απόδοση του παιχνιδιού. Ως εκ τούτου, δεν μπορώ να εκφέρω θετική άποψη πέρα από το γεγονός ότι, όσες (ελάχιστες) φορές το Rift Apart λειτουργούσε στα 60fps, το οπτικό αποτέλεσμα ήταν άψογο. Στις υπόλοιπες, ένοιωθα ότι το PC μου «υπέφερε», χωρίς πρακτικά να πιέζεται πουθενά.

Πάντως στα του ήχου, το Rift Apart είναι εξαιρετικό, με καταπληκτικά voice-over και υπέροχη μουσική υπόκρουση, ανάλογη μιας μεγάλης παραγωγής όπως είναι το συγκεκριμένο παιχνίδι. Δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό.

Τι πιο φυσιολογικό στο σύμπαν από ένα μπαρ γεμάτο από κάθε καρυδιάς-καρύδι;

Συνοψίζοντας, το Ratchet and Clank: Rift Apart είναι ένα αρτιότατο παιχνίδι, που έχει ως απώτερο στόχο να διασκεδάσει τον παίκτη – και το καταφέρνει. Πουθενά δεν δημιουργεί ανυπέρβλητα difficulty-spikes, είναι ιδιαίτερα προσιτό και η καρτουνίστικη ατμόσφαιρά του, μόνο ευχάριστες σκέψεις μπορεί να δημιουργήσει. Ωστόσο, αν σκοπεύετε να το αποκτήσετε, ας έχετε στην άκρη του μυαλού σας ότι ίσως αντιμετωπίσετε performance issues, ανάλογα με τα δικά μου. Ελπίζουμε η Nixxes, που ανέλαβε το port, στο μέλλον να επιδιορθώσει τα προβλήματα που υφίστανται σε ορισμένα configurations.

Ευχαριστούμε θερμά τη Sony Hellas για την παροχή του review code.

Go to discussion...

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 78%

78%

Save the Universe

Διασκεδαστικό και ευκολόπαιχτο action/platform, που θα χαρίσει αρκετές ώρες "αγνής" ψυχαγωγίας. Αν έλειπαν και τα προβλήματα απόδοσης, τα πράγματα θα ήταν ακόμα καλύτερα.

Γιώργος Δεμπεγιώτης

Συντάκτης-λάτρης των action, shooter, adventure, RPG’s και ενίοτε racing παιχνιδιών, προτιμά κυρίως το single-player gaming. Που και που ξεσπάει σε κανά multi, αλλά δεν το παρακάνει κιόλας.

1 comment

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL