SPECIALS

Μια πρώτη ματιά στο Trek to Yomi

Κατόπιν ευγενικής προσφοράς της Devolver Digital, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το επερχόμενο Trek to Yomi, ένα παιχνίδι που έκανε πολλά κεφάλια να στρέψουν την προσοχή τους όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πέρυσι το καλοκαίρι.

Βέβαια η αιτία δεν είναι άλλη από το ασπρόμαυρο παρουσιαστικό του, σε συνδυασμό με την εποχή της Φεουδαρχικής Ιαπωνίας που διαδραματίζεται και το Ιαπωνικό voice-over, αποπνέοντας έτσι μια πολύ έντονη αύρα από Akira Kurosawa. Μια αρκετά τολμηρή προσέγγιση, μπορούμε να πούμε, καθώς πιθανότατα θα υπάρξουν γκρίνιες πάνω στη μη ύπαρξη επιλογής χρώματος, γεγονός που προσωπικά μας άρεσε πολύ, όντας λάτρεις ταινιών όπως το Seven Samurai, Yojimbo και Throne of Blood. Εκτός αυτού, η υλοποίηση είναι τόσο καλή που νοιώθει κανείς ότι βρίσκεται σε μια τέτοια ταινία, παραβλέποντας τα αναμενόμενα προβλήματα που προκαλεί το ασπρόμαυρο, δηλαδή την όχι και τόσο ξεκάθαρη εικόνα κάποιων στοιχείων του περιβάλλοντος.

Στο preview build που παίξαμε, είχαμε τη δυνατότητα να παίξουμε δύο κεφάλαια από το παιχνίδι, με την υπόθεση να είναι λίγο-πολύ η αναμενόμενη. Στο πρώτο κεφάλαιο, ήρωας του παιχνιδιού είναι ο μικρός Hiroki, ένας ευέλπις Samurai, του οποίου το χωριό δέχεται μια άνανδρη επίθεση από ληστές. Το αποτέλεσμα αυτής της σύγκρουσης, αφού πρώτα ο ίδιος, παρ’ όλο το νεαρό της ηλικίας του, κατόρθωσε να σφάξει καμιά δεκαριά τύπους, ήταν ο δάσκαλός του να σκοτωθεί από το σπαθί του αρχηγού των ληστών.

Φυσικά, κάτι τέτοιο δε θα μπορούσε να περάσει έτσι και ο Hiroki ορκίζεται εκδίκηση. Περνώντας στο δεύτερο κεφάλαιο, ως ενήλικας πια, μια ήσυχη ημέρα μαθαίνει ότι γίνεται επίθεση στο διπλανό χωριό από μια συμμορία αδίστακτων δολοφόνων και χωρίς δισταγμό, παρέα με μια χούφτα συντρόφων του, ξεκινά να βοηθήσει την κατάσταση. Προφανώς, η συνέχεια της ιστορίας θα δοθεί όταν με το καλό κυκλοφορήσει το παιχνίδι ολοκληρωμένο, καθώς η preview έκδοση σταματά λίγο πριν μια μεγάλη αποκάλυψη.

Όσον αφορά το παιχνίδι καθ’ αυτό, πρόκειται για ένα beat’ em up σε 2D προοπτική, με αρκετά ψήγματα 3D για όπου το επιβάλλει η σκηνοθεσία του παιχνιδιού. Δεν υπερβάλλω στο τελευταίο, το Trek to Yomi διαθέτει μια έντονη κινηματογραφική αίσθηση, με την κάμερα να τοποθετείται συχνά σε σημεία που εξυπηρετούν το πλάνο και το wow factor, αλλά και να εστιάζει στη δράση όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο.

Η δράση βασίζεται κατά κύριο λόγο στο συγχρονισμό. Έχουμε δύο κουμπιά επίθεσης στη διάθεσή μας, τα οποία εκπροσωπούν την γρήγορη και τη δυνατή «σπαθιά». Με τη χρήση του μοχλού (προτείνεται το gamepad, αν και το mouse/keyboard είναι εξίσου λειτουργικό) μπορούμε να κατευθύνουμε το χτύπημα μας χαμηλά, μεσαία ή ψηλά, κάτι που εφαρμόζουν αντίστοιχα και οι εχθροί μας. Εκτός αυτών υπάρχει η άμυνα, που αν εφαρμοσθεί την κατάλληλη στιγμή κάνει parry την επερχόμενη επίθεση. Εννοείται ότι πρόκειται για κάτι πάρα πολύ χρήσιμο, καθώς δυο-τρία χτυπήματα (ή ακόμα και ένα ισχυρό) είναι αρκετά τόσο για να μας “ξαπλώσουν” όσο και για να βγάλουμε τους περισσότερους εχθρούς εκτός μάχης, σε μια προσπάθεια να γίνει το σύστημα μάχης πιο ρεαλιστικό.

Εξάλλου, υπάρχει μια stamina μπάρα η οποία περιορίζει τις κινήσεις μας και μας προτρέπει να παίξουμε στρατηγικά. Προφανώς τα δυνατά χτυπήματα ξοδεύουν περισσότερη αντοχή απ’ ότι τα γρήγορα, ενώ δεν μπορούμε να κάνουμε κινήσεις αποφυγής για όλη μας τη ζωή. Συνεπώς, είναι προτιμότερο να παρατηρούμε τις κινήσεις του σώματος των εχθρών, ώστε να προβλέπουμε την επίθεσή τους και να αντιδρούμε ανάλογα. Αν δεν το κάνουμε αυτό και αναλωθούμε σε button-mashing, είναι θέμα ελάχιστων δευτερολέπτων να εξαντληθεί η αντοχή μας και να μείνουμε ανυπεράσπιστοι σε επερχόμενο χτύπημα. Κάτι που σημαίνει ακαριαίος θάνατος.

Η αλήθεια είναι ότι το σύστημα μάχης δουλεύει αρκετά καλά, έχει ρυθμό και βαρύτητα, αν και στα δύο κεφάλαια που παίξαμε δεν κατόρθωσε να δείξει όλες τις αρετές του. Αυτό διότι οι απλοί εχθροί που αντιμετωπίζουμε κατά κύματα είναι αργοί, προβλέψιμοι και κατά συνέπεια εύκολοι στόχοι και δε χρειάστηκε ιδιαίτερος κόπος από μέρους μας για να προχωρήσουμε παρακάτω – εκτός και αν μας περικύκλωσαν, όπου εκεί τα πράγματα έγιναν σκούρα. Ακόμα και το boss έπεσε μάλλον εύκολα, αν και εντοπίσαμε κάποιους αρματωμένους τύπους που θέλουν λίγη παραπάνω δουλίτσα. Κατά πάσα πιθανότητα στην τελική έκδοση, τα πράγματα θα δυσκολεύουν αρκετά παρακάτω.

Εκτός αυτού, το Trek to Yomi είναι πολύ γενναιόδωρο όσον αφορά τα checkpoints, τα οποία εντοπίζονται σε πολύ τακτική βάση και γεμίζουν πλήρως τη μπάρα υγείας μας όταν τα επισκεπτόμαστε. Μια μπάρα υγείας που αυξάνεται εξίσου εύκολα, εφόσον ξεστρατίσουμε από το προκαθορισμένο μονοπάτι και εξερευνήσουμε λιγάκι την περιοχή που βρισκόμαστε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ανταμειφθούμε για τον κόπο μας με collectibles που αυξάνουν και τη μπάρα αντοχής, αλλά και τον αριθμό των gadgets που μπορούμε να κουβαλάμε (τι νομίζατε, δε θα είχαμε και άλλους άσους στο μανίκι μας;).

Περιμένοντας λοιπόν την τελική έκδοση που αναμένεται να εμφανιστεί μέσα στην άνοιξη (δεν έχουμε ακόμα ακριβή ημερομηνία κυκλοφορίας), επιφυλασσόμαστε για αναλυτικό review για μια ενδιαφέρουσα indie παραγωγή, που δείχνει πολλά υποσχόμενη.

Γιώργος Δεμπεγιώτης

Συντάκτης-λάτρης των action, shooter, adventure, RPG’s και ενίοτε racing παιχνιδιών, προτιμά κυρίως το single-player gaming. Που και που ξεσπάει σε κανά multi, αλλά δεν το παρακάνει κιόλας.

3 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL