SPECIALS
Trending

Αξιοσημείωτα Games της Δεκαετίας: RPG

Το να χαρακτηριστεί η δεκαετία 2010-2019 ως καθοριστική για το είδος των RPG, θα ήταν μάλλον το understatement του αιώνα. Και τι δεν ζήσαμε στα χρόνια αυτά. Την άνοδο της BioWare στο απόγειό της στις αρχές της δεκαετίας αλλά και την προοδευτική της κατάπτωση στο ναδίρ στα τέλη αυτής. Την ανάδειξη της CD Projekt Red (πάλαι ποτέ “προστατευόμενης” της BioWare, κατά μία ειρωνία της τύχης) σε μια από τις πιο επιτυχημένες και σημαντικές εταιρείες του χώρου. Την Bethesda να κυκλοφορεί το πιο επιτυχημένο της εμπορικά game αλλά και να προλαβαίνει να γίνει μια εταιρεία-meme μέσα σε λιγότερο από 7 χρόνια. Την άνοδο (και, ίσως, την πτώση) του crowd-funding, μέσα από το οποίο βρήκαν εμπορική διέξοδο δημιουργοί όπως η Obsidian και η inXile, που επανέφεραν για τα καλά στο προσκήνιο το είδος των isometric RPG. Απ’όπου κι αν το πιάσει κανένας, τα αποτελέσματα των γεγονότων αυτής της δεκαετίας άλλαξαν ριζικά το τοπίο των RPG (και του gaming γενικότερα) σε σχέση με το πώς είχε διαμορφωθεί αυτό στην προηγούμενη δεκαετία, και νομοτελειακά επηρεάζουν και τη δεκαετία στην οποία εισερχόμαστε σε λίγες ημέρες.

Υπό αυτές τις συνθήκες, καθίσταται επιβεβλημένη μια μικρή σύμπραξη των συντακτών του αγαπημένου σας ημιθανούς ιστοτόπου, προκειμένου να συγκεντρώσουμε σε μια βολική λίστα τα RPG που θεωρούμε ως τα πιο αξιοσημείωτα της δεκαετίας που μας πέρασε. Υπ’όψιν πως η λίστα που ακολουθεί δεν είναι μια “best of” λίστα – “αξιοσημείωτα” δεν σημαίνει απαραίτητα και “καλύτερα”, αλλά games που η συντακτική ομάδα θεώρησε υποκειμενικά πως, για καλό ή για κακό, χαρακτήρισαν τη δεκαετία που μας πέρασε, και αξίζει να αναφερθούν για αυτό και μόνο το λόγο.

Πέραν του παραπάνω, οφείλουν να παρατεθούν μερικά ακόμα disclaimers:

– Θεωρήσαμε βολικό να συμπεριλάβουμε στην παρακάτω λίστα και games ανήκοντα στο είδος των Action-RPG, οπότε δεν θα ασχοληθούμε μόνο με “καθαρόαιμα” RPG.

– Βάσει επιστημονικής ανάλυσης και προηγμένων μαθηματικών πρώτης γυμνασίου, το διάστημα μίας δεκαετίας ορίζεται ως αρχή γενομένης Ιανουαρίου 2010 και λήξη αυτής τον Δεκέμβριο του 2019. Όπως όταν σβήνετε κεράκια και λέτε πόσα κλείνετε και στα πόσα μπαίνετε. Ευγενική χορηγία του RQ προς όσους είχαν έτοιμη την ατάκα “η δεκαετία κανονικά τελειώνει στα τέλη του 2020 ρε αγύρτες”.

– Τα υπό συζήτηση games αντικατοπτρίζουν καθαρά τις υποκειμενικές απόψεις των συντακτών που συμμετέχουν στη συζήτηση, και παρατίθενται σε καθαρά τυχαία σειρά. Δεν βαζουμε σειρά προτίμησης γιατί τέτοιες πρακτικές κρίθηκαν δημοκρατικά ως clickbait παπάτζες. Ελπίζουμε επίσης έτσι να αποφευχθούν αντιδράσεις του στυλ “Βάλατε αυτήν την αηδία στο #1 αλλά την παιχνιδάρα που γουστάρω εγώ στο #12 ρε αλήτες? Η λίστα είναι αισχρή και εύχομαι να μαραθούν τα καλαμπόκια σας” κτλ.

The Witcher 3 (2015)

Κώστας Καλλιανιώτης: Η “Captain Obvious” περίληψη. Το game που ανέβασε τον πήχη εν γένει και που πήγε τα ΑΑΑ games συνολικά, ανεξαρτήτως είδους, στο επόμενο στάδιο. Φήμες λένε πως υπάρχει κόσμος που ξεκίνησε να το παίζει το 2015 και ακόμα μέχρι σήμερα κυνηγάει όλα τα ερωτηματικά στα Skellige Islands…

Σπύρος Μπλιάγκος: Μέχρι σήμερα, όποτε πετυχαίνω βιντεάκι στο ίντερνετ ή κάποιον να παίζει το Witcher 3 κάπου, καθώς το σλαβικοφόλκ κατακλύζει τα αυτιά, χαμογελάω και μια σκέψη με ζεσταίνει. Ακόμα έχω αυτή την απόλαυση να με περιμένει, όλο αυτόν τον κόσμο να εξερευνήσω, τον υπέροχο διάλογο να με κάνει να σκεφτώ, όσο ο κωδικός του στη συλλεκτική έκδοσή του μένει άκαυτος για την κατάλληλη στιγμή.

Γιώργος Δεμπεγιώτης: Αναμφίβολα, το RPG που “στοιχειώνει” πια το genre και αναμένεται να ξεπεραστεί μονάχα από τους ίδιους τους δημιουργούς του (CD Projekt RED για τους σπηλαιοθαμμώνες) και το Cyberpunk 2077. Ο γράφων δεν κατάφερε ποτέ να το τερματίσει, παρ’ όλα αυτά το εικονιδιάκι του στο GOG τον γαργαλάει να πατήσει ξανά το Install.

Ηλίας Ιακωβόπουλος: Ομολογώ ότι αν όχι όλα, τα περισσότερα RPGs που έπαιζα είχαν σαν κύριο χαρακτηριστικό έναν σούπερ ήρωα πρωταγωνιστή στα χνάρια ενός τυπικού Paladin. Με την σειρά αυτή της CDPR ανοίχθηκε μπροστά μου κάτι το νέο και νομίζω ότι έκτοτε δεν μπόρεσα να ξανακοιτάξω πίσω. Το τρίτο μέρος της τριλογίας μπήκε στην κορυφή των προτιμήσεών μου όχι τόσο για το gameplay του, φαντασμαγορικό, αλλά για την γραφή του η οποία με στοιχειώνει μέχρι και σήμερα.

Παύλος Γεράνιος: Το Witcher 3 δεν ήταν το ρηξικέλευθο RPG της δεκαετίας (αυτό το χαρακτηριστικό το διεκδικούν άλλοι εκπρόσωποι). Αυτό όμως που μας έδειξε η CDPR είναι πώς μπορείς να πάρεις ήδη υπάρχοντες μηχανισμούς, να τους παντρέψεις ιδανικά και να τους υλοποιήσεις άριστα ώστε τόσο τα επί μέρους στοιχεία όσο και το σύνολο να είναι επί της ουσίας αψεγάδιαστο. Βάλτε μέσα και το πόσο τίμησαν οι Πολωνοί το λογοτεχνικό υλικό του ομοπάτρη τους, και είναι ηλίου φαεινότερο γιατί η αφηγηματική του W3 μνημονεύεται και θα μνημονεύεται για πολύ καιρό ακόμη!

Fallout: New Vegas (2010)

Fallout New Vegas - Marcus

ΚΚ: Το “αληθινό Fallout 3” στην καρδιά μας. Παρά τους εγγενείς περιορισμούς της ανεκδιήγητης Gamebryo/Creation Engine της Bugthesda, η Obsidian καταφέρνει να δημιουργήσει ένα gaming έπος που μεταλαμπαδεύει αυτούσιο το πνεύμα και τις ανησυχίες του αρχικού Fallout.

ΓΔ: Not a fan of Fallout, really. Αν εξαιρέσει κανείς μια χούφτα ωρών στα δύο πρώτα, δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με το σύμπαν, αλλά για να το λένε οι ειδικοί, κάτι θα ξέρουν. Αν λέει κάτι αυτό πάντως για το New Vegas, το πρόσφατο Outer Worlds μου άρεσε τόσο ώστε να το τερματίσω σε ελάχιστες (για τα δεδομένα μου) ημέρες.

Αλέξανδρος Γκέκας: Η απαρχαιωμένη μηχανή γραφικών της Bethesda είναι πλέον κανονικός πονόματος, αλλά εάν υπάρχει ένα παιχνίδι για το οποίο αξίζει να την υποφέρεις τότε αυτό είναι ξεκάθαρα το New Vegas. Μην το παίξεις για το σύστημα μάχης (είναι επιεικώς μέτριο), παίξε το για τους ενδιαφέροντες χαρακτήρες και τα quests που σε κάνουν να πιστεύεις ότι όντως οι πράξεις σου έχουν (θετικό ή καταστροφικό) αποτέλεσμα.

ΗΙ: Απηυδισμένος με τα νερόβραστα καπάκια nuka cola του τρίτου μέρους της σειράς, μπήκα στον κόσμο του New Vegas με ελάχιστες προσδοκίες. Χρόνια μετά κατέληξα να προσπαθώ ακόμη να ψάξω για περαιτέρω επιλογές σε ό,τι αφορούσε τον κόσμο του, παρότι τα post apocalyptic σκηνικά ποτέ δεν ήταν το φόρτε μου.

ΠΓ: Ακριβώς στο ίδιο μήκος κύματος με τον Ηλία, έπαιξα το F: NV πολύ μετά τον καιρό της κυκλοφορίας του ξενερωμένος από το post-apocalyptic Oblivion (Fallout 3). Το F: NV δημιουργήθηκε όταν η Obsidian ήταν στα ντουζένια της, με τον Sawyer να καθορίζει το quest design και τον Avellone να γράφει ιδιοφυείς μικρές ιστορίες (ειδικά στα DLC του). Το New Vegas είναι μία περίπλοκη μελέτη της ανθρωπότητας και του τι θα κάνει για να επιβιώσει σε ένα περιβάλλον όπου έχει πατηθεί το reset button. Περισσότερο RPG ακόμη και από το Witcher 3, κατ’ εμέ, αξίζει να το δείτε παρά τις ιδιοτροπίες της απαρχαιωμένης μηχανής του.

Disco Elysium (2019)

ΚΚ: Ότι είναι το Witcher 3 για τις ΑΑΑ παραγωγές, μάλλον θα θεωρηθεί το Disco Elysium για τους indie τίτλους χαμηλότερου μπάτζετ και για τα isometric RPG εν γένει. Ένα συγγραφικό αριστούργημα της σύγχρονης διανόησης, που πάει τον τομέα “writing σε game” πολλά, πάρα πολλά επίπεδα παραπάνω.

ΠΓ: Όταν έχεις σαρώσει όλα τα βραβεία ήδη από την κυκλοφορία σου ξέρεις ότι έχεις κάνει κάτι πολύ σωστά. Το Disco Elysium είναι άλλη μία σφαλιάρα σε όλους αυτούς που θέλουν να λένε ότι οι περίπλοκες αφηγήσεις και τα βαθύτερα νοήματα είτε δεν ταιριάζουν, είτε δεν υπάρχουν στο χώρο του χόμπυ μας. Ήδη αναμένω με λαχτάρα την ενασχόλησή μου μαζί του ως το πρώτο παιχνίδι το 2020. Η επόμενη δεκαετία θα ξεκινήσει καλά…

The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)

ΚΚ: Για κάποιους (αντικειμενικά, νυχτωμένους) είναι “κορυφαίο RPG” της δεκαετίας που μας πέρασε. Όποιες ενστάσεις και να υπάρχουν επ’ αυτού, οφείλω να παραδεχθώ πως τα memes που προέκυψαν από τις αναπηρίες αυτού του κατά τα άλλα μέτριου game θα αφήσουν εποχή.

ΣΜ: Μνημειώδης στιγμή της gaming δεκαετίας μου. Τα εξαρτήματα της νέας σύνθεσης, ένεκα της κυκλοφορίας του νέου TES, γουργούριζαν, και οι δρόμοι έξω γυάλιζαν υγροί από την Νοεμβριάτικη βροχή όσο περίμενα να κατέβει. Σε σαρανταπέντε λεπτά από το τρέξιμο του .exe , εκνευρισμένος ragequitαρα, αποφασίζοντας να το ξαναπιάσω όταν, κάπως, γίνει RPG κάποιας αξιοσημείωτης πρόκλησης από μερακλήδες modders.

ΑΓ: Το Skyrim ήταν το παιχνίδι-ορόσημο με το οποίο η Bethesda παραδέχθηκε εμμέσως ότι δεν φτιάχνει πλέον RPGs αλλά action games με γεύση από RPG. Στη μετά-Oblivion εποχή το Skyrim είναι ταυτόχρονα το καλύτερο και ίσως το χειρότερο παιχνίδι της Bethesda αναλόγως της οπτικής γωνίας. Ως RPG παίζει για να αποφύγει τον υποβιβασμό με το Fallout 4 λόγω των αδιάφορων quests και χαρακτήρων. Ως action/exploration συνεχίζει να είναι καλύτερο από την συντριπτική πλειοψηφία των υπόλοιπων open world games.

ΗΙ: Είπαμε αρρωστάκι της Beth και τα πρώτα μεγάλα sessions ήρθαν με το Oblivion. Περίμενα το 11:11:11 σαν τρελός και εξ όσων ενθυμούμαι ήταν και η πρώτη μου προπαραγγελία. Εν τέλει, όταν ήρθε όχι μόνο δεν ήταν αντάξιο των προκατόχων του, αλλά ήταν ίσως μία από τις πιο άρρωστες εμπειρίες μου με το είδος των RPGs. Έκτοτε δεν το ξανακούμπησα, αλλά με τα τόσα expansions να μου κινούν την περιέργεια, μάλλον δεν θα αργήσει αυτή η ώρα. Σε κάθε περίπτωση, κατέδειξε έναν νέο δρόμο marketing, κυκλοφορώντας το ακόμη και για οθόνες ψυγείων, με περίσσεια επιτυχία, όταν άλλοι έστυβαν το μυαλό τους για να καινοτομήσουν.

ΠΓ: Το παιχνίδι που ακόμη και fanboy να είσαι, καταδεικνύει ότι πλέον η Bethesda δεν έχει κανένα απολύτως όραμα και καμία απολύτως διάθεση να βελτιωθεί ως game developer. Και αυτό όχι διότι το ίδιο το παιχνίδι υπολειπόταν καινοτομιών στη σειρά (π.χ. dragon shouts), αλλά διότι έχει καταντήσει η sandbox κονσέρβα που επανακυκλοφορεί με τα ίδια ακριβώς bugs σε νέα πλατφόρμα. Η Bethesda φτιάχνει το νέο Elder Scrolls και έχει πει ότι θα παραμείνει στην GameBryo. Αναμένουμε NPCs να κολλάνε στο γρασίδι, να μπορείς να τους κλέβεις αφού τους βάλεις ξύλινο κουβά πάνω στο κεφάλι κ.ό.κ. “It just works” ή μάλλον καλύτερα “it just sells”.

Mass Effect 3 (2012)

Mass Effect Mordin and Shepard

ΚΚ: Το Mass Effect 2 του 2010 θεωρείται ευρέως ως το καλύτερο game της σειράς, και το Andromeda του 2017 θα μείνει στην ιστορία για την ιλαρότητα των facial animations του, όμως τα ελεεινά λειψά endings της αρχικής έκδοσης του 3 παρήγαγαν μάλλον το περισσότερο δράμα (και τα καλύτερα memes), γεγονός που κάνει το game να κερδίζει επάξια μια θέση στη λίστα. Δεν ξεχνάμε: His name was Marauder Shields.

Παναγιώτης Μητράκης: Ακόμα και αν το extended cut φινάλε προσπάθησε, και σε ένα βαθμό κατάφερε, να καλύψει τις σεναριακές τρύπες, το ότι δε λαμβάνει υπόψη πολλές σημαντικές αποφάσεις τόσο κατά τη διάρκεια της ιστορίας όσο και των προηγούμενων επεισοδίων, το καθιστά το πιο αδύναμο μέρος της τριλογίας.

ΓΔ: Λάτρεψα την τριλογία Mass Effect, οπότε αδυνατώ να θεωρήσω κάποιο ως απογοήτευση, αλλά τηρουμένων των αναλογιών, το τρίτο Mass Effect ήταν το λιγότερο καλό απ ‘όλα και η απαρχή της μεγάλης πτώσης της Bioware. Παρ’ όλα αυτά, θα το έπαιζα άνετα ακόμα και τώρα.

ΑΓ: Το έπαιξα πολλά χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία στην τελική του έκδοση και το ευχαριστήθηκα πολύ. Το μόνο σοβαρό παράπονο που έχω από το παιχνίδι είναι η μειωμένη σημασία των war assets. Περίμενα κάτι παρόμοιο σε βαρύτητα με την suicide mission του Mass Effect 2 και δυστυχώς απογοητεύτηκα.

ΗΙ: Όντας στα μικράτα μου και παρασυρόμενος από τις αρνητικές κριτικές δεν ασχολήθηκα με τρίτο μέρρος της τριλογίας. Μου ήταν και ψιλοαδιάφορο το όλο story, ειδικά εφόσον εκτυλισσόταν στο διάστημα και όχι σε κάποιο μεσαιωνικό φέουδο. Πολλά χρόνια μετά που το δοκίμασα, νομίζω ότι είχε χαθεί κάθε ενδιαφέρον. Σίγουρα πάντως έμεινε στην ιστορία για τις γκάφες με τα ending DLCs.

Diablo III (2012)

ΚΚ: “Error 37”. “Auction House”. 2 φράσεις, τόσο δράμα.

ΓΔ: Απίστευτο κόλλημα την περίοδο που βγήκε, ιδιαίτερα με το (ατυχές όπως αποδείχθηκε) Auction House, μακριά και αγαπημένοι πλέον.

ΑΓ: Διασκεδαστικό, εθιστικό και γρήγορο αλλά η αλλαγή του στυλ στα γραφικά και η πιο light ατμόσφαιρα με κάνει να το αξιολογώ αρκετά χαμηλότερα από το πρώτο Diablo.

ΗΙ: Κλικικλικικλικι… Σίγουρα ένα παιχνίδι που κατέληξε κατά πολύ διαφορετικό σε σχέση με την αφετηρία του, αλλά αυτό οφείλετε περισσότερο στην συνεχή υποστήριξη της Blizzard, παρά στην έμπνευση της δημιουργικής τους ομάδας. Σε κάθε περίπτωση πήγε την σειρά ένα βήμα παραπέρα κι ας μην ήταν ο διάδοχος που όλοι περιμέναμε.

ΠΓ: Έπειτα από τετραψήφιο αριθμό ωρών, έχω να ομολογήσω ότι το Diablo 3 ήταν αρκετά διασκεδαστικό, αλλά υπολειπόταν της ιδιαιτερότητας που είχαν οι προπάτορές του. Άριστα production values και πολύ καλή ροή της μάχης, κατά τα άλλα έφτασε να είναι ένα arcade fireworks display χωρίς ουσιαστικό endgame για κάποιον που θέλει να παίζει PvE, χωρίς να κοιτάζει leaderboards. Το Reaper of Souls διόρθωσε όλα τα κακώς κείμενα, αλλά δεν κατάφερε να δώσει αυτό που έλειπε στο παιχνίδι: ψυχή…

1 2Επόμενη σελίδα

Team Ragequit

Semi Hardcore Gestalt Consciousness

81 Comments

  1. Ιδιαίτερα παιχνίδια με πανέμορφο art style, το δίχως άλλο. Αλλά δεν νομίζω, προσωπικά, πως είναι και από τους τίτλους-ορόσημα της δεκαετίας που θα έρχονται στο μυαλό κάποιου σε 5-10 χρόνια όταν θα αναρωτιέται [I]”χμ, τι RPGάρες βγήκανε στα 2010s… Witcher 3, Disco Elysium, Banner Saga…”[/I]

  2. Τι θα πρόσθετα εγώ στη λίστα.
    Undertale, για το μεγάλο impact που είχε και τη κουλτούρα που δημιούργησε. (δεν είμαι fan, αλλά το παραδέχομαι).
    Final Fantasy 15, κομβικό σημείο της σειράς.

    Tώρα στο δια ταύτα.

    [SIZE=5][B][URL=’https://ragequit.gr/reviews/item/the-witcher-iii-wild-hunt-pc-review/’]The Witcher 3[/URL] (2015)[/B][/SIZE]
    To καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο ΑΑΑ RPG που έχω παίξει. Σενάριο, μάχες, ήχοι, μουσική, φωνές, όλα υπέροχα. Με χάλασε λίγο και πάντα θα με χαλάει το quest compass/pointer.

    [SIZE=5][B]Fallout: New Vegas (2010)[/B][/SIZE]
    Θυμάμαι σα χτες που ρώτησα τον Hellion αν αξίζει, και αν αξίζει να δώσω 2.5 ευρά για το μανίσιο γκέμι ή 5 για το γκέμι και τα εξπάσιο.
    Όχι απλά δε το μετάνιωσα που το πήρα ολοκληρωμένο, αλλά μέχρι και σήμερα θεωρώ ότι είναι η πιο value for money αγορά που έχω κάνει.

    [SIZE=5][B][URL=’https://ragequit.gr/reviews/item/disco-elysium-pc-review/’]Disco Elysium[/URL] (2019)[/B][/SIZE]
    Δεν έχω άποψη ακόμα, αλλά είναι από τα γκέμια που “ξέρεις” ότι θα σου αρέσουν επειδή αρέσουν σε ανθρώπους που εμπιστεύεσαι.

    [SIZE=5][B]The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)[/B][/SIZE]
    Μου το κάνανε δώρο στα γενέθλια μου, και παρόλα αυτά ΠΑΛΙ θεωρώ το New Vegas πιο value for money. 😀

    [SIZE=5][B]Mass Effect 3 (2012)[/B][/SIZE]
    Πολύ καλό σύστημα μάχης και “class” system. Θα ήθελα να είχε λιγότερο “linear” approach και γενικά πιο μεγάλα maps για να χαρώ το sniping.

    [SIZE=5][B]Diablo III (2012)[/B][/SIZE]
    Με διασκέδασε αρκετά παίζοντας με Crusader, αλλά πολύ εύκολο και ΔΕΝ είναι Diablo.

    [SIZE=5][B][URL=’https://ragequit.gr/reviews/item/divinity-original-sin-pc-review/’]Divinity: Original Sin[/URL] (2014)[/B][/SIZE]
    Με χάλασε το σύστημα μάχης, με κέρδισαν ΌΛΑ τα υπόλοιπα. Αυτό που μου μένει είναι τα ενδιαφέροντα approach στα quests.

    [SIZE=5][B][URL=’https://ragequit.gr/reviews/item/torment-tides-of-numenera-pc-review/’]Torment: Tides of Numenera[/URL] (2017) [/B][/SIZE]
    Δεν το έπαιξα, αλλά κρίνοντας από τα review είμαι σίγουρος ότι θέλω να του δώσω μια ευκαιρία ΑΝ ξεχάσω ότι τόλμησαν να το βαφτίσουν “Torment”.

    [SIZE=5][B][URL=’https://ragequit.gr/reviews/item/pillars-of-eternity-review/’]Pillars of Eternity[/URL] (2015)[/B][/SIZE]
    Kόλλησα αμέσως μαζί του γιατί πήρε ότι αγάπησα στα Baldur’s Gate και τα βελτίωσε. (εδιτ: αναφέρομαι στο gameplay κομμάτι, stealth mechanics κτλ.)

    [SIZE=5][B][URL=’https://ragequit.gr/reviews/item/path-of-exile-pc-review/’]Path of Exile[/URL] (2013 – ongoing)[/B][/SIZE]
    Το έπαιξα για να ξεκλειδώσω “την ξανθιά”, αλλά μετά βαριόμουν να το συνεχίσω. Μου άρεσε πολύ η ατμόσφαιρα και το “class” system.

    [SIZE=5][B][URL=’https://ragequit.gr/reviews/item/darkest-dungeon-pc-review/’]Darkest Dungeon[/URL] (2016)[/B][/SIZE]
    Αιρετικός το λιγότερο, αλλά δε μου αρέσει η “side strolling” approach, δε κατάφερα να νιώσω immersed.

    [SIZE=5][B]Dark Souls (PC Release: 2012)[/B][/SIZE]
    Έχει πλάκα να βλέπεις φίλο σου να το παίζει. (title of my sex tape)

    [SIZE=5][B]Deus Ex: Human Revolution (2011)[/B][/SIZE]
    Μου αρέσει γενικά το concept, αλλά θέλω να πάρω τα games με σειρά κυκλοφορίας και ως τώρα μόνο το πρώτο έχω παίξει.

    [SIZE=5][B][URL=’https://ragequit.gr/reviews/item/kingdom-come-deliverance-pc-review/’]Kingdom Come: Deliverance[/URL] (2018)[/B][/SIZE]
    ΤΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ρε φίλε. ΤΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ! Το μόνο που θα ήθελα είναι να έχει και λίγο fantasy στοιχείο, τίποτα άλλο δε του λείπει, για μένα.

  3. Ρε παιδιά, The Legend of Grimrock. Χώρια που είναι καλό παιχνίδι, αναβίωσε ολόκληρο το είδος των blobbers, μετά την επιτυχία του σηκώσανε μανίκια και πιάσανε δουλειά από one-man studios μέχρι πολυεθνικές, δεν γίνεται να μην συμπεριληφθεί στα “σημαντικά”. Και τι πα να πει έβγαινε μεγάλο το άρθρο, θα κόστιζε παραπάνω στο τυπογραφείο;

  4. Από τη στιγμή που μπήκαν και τα action-RPG στην κατηγορία, προσωπικά θα πρόσθετα και το

    [SIZE=5]Monster Hunter: World[/SIZE]

    +Σύστημα μάχης
    +learning curve, ομαλή αύξηση δυσκολίας από τέρας σε τέρας
    +Επειδή όλα τα skills και τα stats είναι στα armor pieces, πρόφερει πάρα πολλούς συνδυασμούς mix n match, άρα και υψηλό replayability
    +Άψογο support από την Capcom, με συνεχόμενα free updates, events και crossovers. Σε έναν τίτλο που είναι ήδη γεμάτος.
    +Community. Κι εδώ η Capcom συμβάλλει τα μέγιστα με πρωτοβουλίες όπως το ¨Help a Hunter¨ που ανταμοίβει τους έμπειρους παίκτες όταν βοηθάνε τους νέους
    +Το γεγονός πως μπορείς να solareis τα πάντα αν θες και δεν είναι αναγκαίο να παίζεις με συμπαίκτες. Τα φιλιά μου στο Kirin.

    -Η κοινότητα του RQ δεν το χει προσέξει όσο θα έπρεπε αν και είναι στο στυλ των παιχνιδιών που παίζουν οι περισσότεροι.

  5. [QUOTE=”Great0ldOne, post: 525219, member: 102687″]
    Ρε παιδιά, The Legend of Grimrock. Χώρια που είναι καλό παιχνίδι, αναβίωσε ολόκληρο το είδος των blobbers, μετά την επιτυχία του σηκώσανε μανίκια και πιάσανε δουλειά από one-man studios μέχρι πολυεθνικές, δεν γίνεται να μην συμπεριληφθεί στα “σημαντικά”. Και τι πα να πει έβγαινε μεγάλο το άρθρο, θα κόστιζε παραπάνω στο τυπογραφείο;
    [/QUOTE]

    Εγώ είχα παρουσιάσει το Legend of Grimrock στο PC Master και δεν το θεωρώ ανάμεσα στα σημαντικά παιχνίδια της δεκαετίας. Προφανώς υπάρχει βαθμός υποκειμενικότητας σε οποιαδήποτε τέτοια συζήτηση, όμως δική μου αίσθηση είναι πως το Grimrock δεν έκανε για το είδος των blobbers αυτό που έκανε π.χ. το Original Sin για τα computer RPGs ή το Human Revolution για τα immersive sims.

  6. Ανάποδα δυστυχώς είναι τα πράγματα Admiral, το Original Sin μπορεί να δείχνει το δρόμο, αλλά δεν έχουμε δει ακόμα τον αντίκτυπό του στην ευρύτερη RPG gaming βιομηχανία. Κανείς δεν έχει δοκιμάσει, ακόμη, καν να το μιμηθεί, παρά την ποιότητα και την επιτυχία του. Ίσως επειδή είναι εκ των πραγμάτων δύσκολο να δημιουργηθεί ένα παιχνίδι σαν το Original Sin, σε αντίθεση με ένα blobber.

    Τα “immersive sims” δεν ήταν στο χείλος της εξαφάνισης πριν το Human Revolution, με 2 αντιπροσώπους του είδους φτιαγμένα από solo developers τα προηγούμενα δέκα χρόνια (Frayed Knights και Sword and Sorcery – Underworld), όπως ήταν τα blobbers.

    Το αν το Legend of Grimrock ήταν καλό ή όχι, είναι υποκειμενικό. Το ότι ανέστησε το ενδιαφέρον ολόκληρης της gaming βιομηχανίας για ένα είδος ξεχασμένο από θεό και ανθρώπους (εκτός Ιαπωνίας, εκεί κλασσικά ήταν άλλη η φάση τους) για πάνω από μια δεκαετία, είναι αντικειμενικό.

  7. [QUOTE=”Great0ldOne, post: 525232, member: 102687″]
    Ανάποδα δυστυχώς είναι τα πράγματα Admiral, το Original Sin μπορεί να δείχνει το δρόμο, αλλά δεν έχουμε δει ακόμα τον αντίκτυπό του στην ευρύτερη RPG gaming βιομηχανία. Κανείς δεν έχει δοκιμάσει, ακόμη, καν να το μιμηθεί, παρά την ποιότητα και την επιτυχία του. Ίσως επειδή είναι εκ των πραγμάτων δύσκολο να δημιουργηθεί ένα παιχνίδι σαν το Original Sin, σε αντίθεση με ένα blobber.

    Τα “immersive sims” δεν ήταν στο χείλος της εξαφάνισης πριν το Human Revolution, με 2 αντιπροσώπους του είδους φτιαγμένα από solo developers τα προηγούμενα δέκα χρόνια (Frayed Knights και Sword and Sorcery – Underworld), όπως ήταν τα blobbers.

    Το αν το Legend of Grimrock ήταν καλό ή όχι, είναι υποκειμενικό. Το ότι ανέστησε το ενδιαφέρον ολόκληρης της gaming βιομηχανίας για ένα είδος ξεχασμένο από θεό και ανθρώπους (εκτός Ιαπωνίας, εκεί κλασσικά ήταν άλλη η φάση τους) για πάνω από μια δεκαετία, είναι αντικειμενικό.
    [/QUOTE]

    Δεκτό, γι’ αυτό ακριβώς άλλωστε υπάρχει και ενθαρρύνεται ο σχολιασμός. Μπορεί να μη συμφωνώ αλλά δέχομαι ότι το επιχείρημά σου έχει σαφώς βάση.

  8. [QUOTE=”kara, post: 525220, member: 102802″]
    Monster Hunter: World
    [/QUOTE]
    Αν μιλάγαμε για τα «καλύτερα», ναι πιθανόν να είχε μια θέση. Αλλά η λίστα είναι για «αξιοσημείωτα», όπως είχανε πει κάποιοι σε ένα γαλαξία πέρα, μακριά…

    [QUOTE] παιχνίδια που για κάποιο λόγο επηρέασαν άλλους τίτλους (βλ. Dark Souls), δίχασαν, έκαναν αισθητή την παρουσία τους και γενικά παιχνίδια [B]αξιομνημόνευτα[/B].. Μπορεί αυτά τα κριτήρια να συμπτίπτουν με αντικειμενά καλούς τίτλους ή όχι και τόσο [/QUOTE]

    [QUOTE]Όχι απαραίτητα παιχνίδια που μας άρεσαν, αλλά που έχουν αφήσει το στίγμα στη βιομηχανία και αξίζει να δει κανείς για Χ λόγους. [/QUOTE]
    Θεωρείς ότι το MHW έκανε κάποιο μεγάλο ντόρο, είχε κάποιο αισθητό impact, κάποια ιδιαιτερότητα κλπ; Δεν ξέρω, απλά ρωτάω.

    [QUOTE=”Great0ldOne, post: 525232, member: 102687″]
    Κανείς δεν έχει δοκιμάσει, ακόμη, καν να το μιμηθεί
    [/QUOTE]
    [URL unfurl=”true”]https://store.steampowered.com/app/610500/WillyNilly_Knight/[/URL]

    [QUOTE=”bluetribe, post: 525226, member: 103614″]
    Δεν ξέρω αν φταίει που είναι Nintendo exclusive
    [/QUOTE]
    Ίσως φταίει και το γεγονός ότι δεν [SPOILER]είναι rpg. [SPOILER]Δεν έχει τρολόφατσα.[/SPOILER][/SPOILER]

  9. [QUOTE=”Great0ldOne, post: 525219, member: 102687″]
    Ρε παιδιά, The Legend of Grimrock. Χώρια που είναι καλό παιχνίδι, αναβίωσε ολόκληρο το είδος των blobbers, μετά την επιτυχία του σηκώσανε μανίκια και πιάσανε δουλειά από one-man studios μέχρι πολυεθνικές, δεν γίνεται να μην συμπεριληφθεί στα “σημαντικά”. Και τι πα να πει έβγαινε μεγάλο το άρθρο, θα κόστιζε παραπάνω στο τυπογραφείο;
    [/QUOTE]

    Αυτό ακριβώς θα ήταν το κείμενο που θα έγραφα για το Legend of Grimrock. Το συζητούσαμε και στο πρόσφατο meating. Δυστυχώς το έφαγε ο δαίμων του (ψηφιακού) τυπογραφείου, το θυμήθηκα την ώρα που επιβιβαζόμουν στο αεροπλάνο…

  10. [QUOTE=”Adhan, post: 525238, member: 102612″]
    Αν μιλάγαμε για τα «καλύτερα», ναι πιθανόν να είχε μια θέση. Αλλά η λίστα είναι για «αξιοσημείωτα», όπως είχανε πει κάποιοι σε ένα γαλαξία πέρα, μακριά…

    Θεωρείς ότι το MHW έκανε κάποιο μεγάλο ντόρο, είχε κάποιο αισθητό impact, κάποια ιδιαιτερότητα κλπ; Δεν ξέρω, απλά ρωτάω.

    [URL unfurl=”true”]https://store.steampowered.com/app/610500/WillyNilly_Knight/[/URL]

    Ίσως φταίει και το γεγονός ότι δεν το [SPOILER]εχω παίξει για να ξέρω για τι μιλάμε. [/SPOILER]
    [/QUOTE]
    Fixed
    Σίγουρα δεν είναι το παιχνίδι “βασιλιάς των stats”.

  11. [QUOTE=”Mogrey665, post: 525240, member: 102904″]
    θα συμφωνήσω με τον αδανιο για το botw. το αγαπώ τρελά αλλά δεν είναι rpg. δεν βγήκε κάνεις να το παρουσιάσει σαν rpg the end.
    [/QUOTE]
    Ας μην παρασυρθούμε σε αυτή τη συζήτηση. Δεν υπήρχε ποτέ ανάγκη να παρουσιαστεί ως RPG γιατί δεν σκόπευε σε αυτό το κοινό μόνο.
    …..όταν παίζω παιχνίδι με inventory, χάρτη, αποστολές και κάποιας μορφής stats συχνά το μπερδεύω με τάβλι. Ε ναι, αφού “δεν έχει skill tree κλπ μανμου” και δεν το πουλάνε στο eshop ταγκαρισμενο ως RPG. The end.
    Ας πάμε παρακάτω όμως!

  12. [QUOTE=”Adhan, post: 525238, member: 102612″]
    Αν μιλάγαμε για τα «καλύτερα», ναι πιθανόν να είχε μια θέση. Αλλά η λίστα είναι για «αξιοσημείωτα», όπως είχανε πει κάποιοι σε ένα γαλαξία πέρα, μακριά…

    Θεωρείς ότι το MHW έκανε κάποιο μεγάλο ντόρο, είχε κάποιο αισθητό impact, κάποια ιδιαιτερότητα κλπ; Δεν ξέρω, απλά ρωτάω.
    [/QUOTE]

    Διάβασα τον τίτλο και ναι απάντησα για «αξιοσημείωτα» όχι για καλύτερα.

    Για να δούμε στα γρήγορα πως μετριέται το impact και ο ντόρος

    -Αν συμβάλλουν οι πωλήσεις, το χουμε
    [SPOILER][MEDIA=reddit]MonsterHunter/comments/9fgyqv[/MEDIA]
    παλιότερα στατιστικά τα αποπάνω, αξιοσημείωτο[/SPOILER]
    [QUOTE] However, the all-time peak value of simultaneously playing users on Steam is an excellent parameter to compare the success of games when they peaked. On this list, Monster Hunter World has reached the 6th all-time spot! 329,333 players were simultaneously online last August. The only games that had more players at once since the creation of Steam were PUBG, Dota 2, CS: GO, Fallout 4 and GTA V [/QUOTE]

    -Αν συμβάλλει το πόσοι το έχουν αντιγράψει έχουν αντλήσει έμπνευση από αυτό, έχουμε κι από από αυτό και όλη η σειρά γενικότερα
    [URL unfurl=”true”]https://www.vg247.com/2019/06/20/capcom-fine-with-monster-hunter-world-copycats/[/URL]

    [URL unfurl=”true”]https://thenextweb.com/syndication/2019/11/02/how-capcoms-monster-hunter-went-from-niche-franchise-to-global-sensation/[/URL]

    [USER=102612]@Adhan[/USER] Παρόλο που παρέθεσα άρθρα για να επιχειρηματολογήσω για την επιλογή μου, θα πρότεινα απλώς να παίξεις το παιχνίδι για να έχεις άποψη. Εκτός κι αν υπάρχει κάποιος πολύ σοβαρός λόγος που σε αποτρέπει. Ό,τι αναλύσεις και να διαβάσει κανείς αλλιώς είναι να έχει προσωπική άποψη.

  13. [QUOTE=”bluetribe, post: 525241, member: 103614″]
    Fixed
    [/QUOTE]
    Το BotW όντως δεν το έχω παίξει, έχω τελειώσει όμως τα 3/4 (και βάλε) των Zelda 😉 και ξέρω ότι η σειρά δεν ήταν ποτέ κι ούτε έγινε rpg και τους λείπουν πολύ περισσότερα από “πολλά stats” για να χαρακτηριστούν ως τέτοια (θα έχεις ακουστά ένα genre που λέγεται action-adventure υποθέτω)…

    [USER=102802]@kara[/USER] η σειρά ναι, έχει αφήσει στίγμα στη βιομηχανία δε διαφωνεί κανείς,για το world μιλούσα και αν έκανε μπαμ με το τρόπο του. Δε με αποτρέπει κάτι εκτός τιμής.

    edit- δεν είναι λίστα ΜΟΥ, όλοι ρίξαμε ιδέες στο τραπέζι. Δεν είμαστε και πολλοί, λογικό είναι κάποια να ξεχάστηκαν ή κάποια που μπήκαν να εγκρίθηκαν από την πλειοψηφία (που σημαίνει ότι μπορεί να υπήρχαν αντιρρήσεις, εδώ και σε αυτά που υπάρχουν μπορεί να πετύχετε αντικρουόμενες απόψεις).

  14. [QUOTE=”bluetribe, post: 525242, member: 103614″]
    Ας μην παρασυρθούμε σε αυτή τη συζήτηση. Δεν υπήρχε ποτέ ανάγκη να παρουσιαστεί ως RPG γιατί δεν σκόπευε σε αυτό το κοινό μόνο.
    …..όταν παίζω παιχνίδι με inventory, χάρτη, αποστολές και κάποιας μορφής stats συχνά το μπερδεύω με τάβλι. Ε ναι, αφού “δεν έχει skill tree κλπ μανμου” και δεν το πουλάνε στο eshop ταγκαρισμενο ως RPG. The end.
    Ας πάμε παρακάτω όμως!
    [/QUOTE]
    τι να κάνουμε αφού δεν είναι. inventory ανοιγα και στο ghost recon. να δηλώσω οτι το botw είναι από τα αγαπημένα μου της δεκαετίας και όλοι ξέρουν ότι χτυπήθηκε συλλεκτική εκδοσή και preorder switch λόγο αυτού.. παιχνιδαρα σίγουρα θα επηρεάσει αρκετά.

  15. [QUOTE=”Hellion, post: 525246, member: 102589″]
    Το ΒΟΤW δεν έχει βγει στο PC. Ως εκ τούτου, ότι γκεημ και να είναι, εξακολουθεί να είναι ένας λερωμένος χωριάτης που δεν έχει θέση στην prestigious λίστα μας 🧐
    [/QUOTE]

    Κώστα σε αυτό το post θα έκανα like με το προσωπάκι που είπα να προσθέσουμε, για να πάρεις μια ιδέα για τη χρήση του.

  16. [QUOTE=”Stamatimenos, post: 525213, member: 102624″][SIZE=5][B][URL=’https://ragequit.gr/reviews/item/divinity-original-sin-pc-review/’]Divinity: Original Sin[/URL] (2014)[/B][/SIZE]
    Με χάλασε το σύστημα μάχης, με κέρδισαν ΌΛΑ τα υπόλοιπα. Αυτό που μου μένει είναι τα ενδιαφέροντα approach στα quests.[/QUOTE]

    Αυτό πρώτη φορά πρέπει να το διαβάζω.

  17. Ο Avellone έχει δηλώσει ανοικτά ότι τον βολεύει πολύ να εξαργυρώνει τα συγγραφικά του πειστήρια ως freelancer, ειδικά μετα την περιπέτεια με τη φυγή του από την Obsidian και τα ταυτόχρονα προβλήματα με την υγεία της μητέρας του (στην αδυσώπητη πραγματικότητα του συστήματος υγείας των ΗΠΑ). Πέραν του ανέκδοτου “Νταλάρας της βιομηχανίας” προσωπικά δεν με χαλάει που εξακολουθεί να συνεισφέρει με αυτόν τον τρόπο ώστε να κρατάει ένα επίπεδο γραψιματος σε διαφορετικές παραγωγές.

    Η Grieving Mother και ο Durance ήταν από τους μακράν πιο ιντριγκαδορικους/ενδιαφέροντες NPC, το KOTOR2 μνημονεύεται ακόμη (fun fact: δεν ήξερε Χριστό από Star Wars lore μέχρι να καταπιαστεί με το project), το D:OS2 είχε εμφανείς βελτιώσεις συγκριτικά με το πρώτο σύμφωνα με την κοινή γνώμη.

    Προσωπικά από όλα τα projects που συμμετέχει περιμένω εναγωνίως το Burden of Command.

  18. Age of Decadence και Underrail δε θα τα έβαζα εγώ. Τα έπαιξα και τα ευχαριστήθηκα, αλλά δε νομίζω ότι είναι τόσο “σημαντικά”.
    Θα συμφωνήσω για Pathfinder και ΣΙΓΟΥΡΑ για Stick of Truth.

    [QUOTE=”Bathory, post: 525279, member: 102742″]
    Αυτό πρώτη φορά πρέπει να το διαβάζω.
    [/QUOTE]
    Είναι ωραίο στην αρχή, και έχει πλάκα να πειραματίζεσαι με νερό, ηλεκτρισμό, λάδια, φωτιά, αλλά μετά αφού πιάσεις το νόημα δεν έχει ουσία, απλά κουράζει, όπως και στα Pokemon. (εξαιρούνται τα boss fights, αλλά και εκεί με τη δεύτερη-τρίτη προσπάθεια το έχεις.

  19. [QUOTE=”Stamatimenos, post: 525346, member: 102624″]Είναι ωραίο στην αρχή, και έχει πλάκα να πειραματίζεσαι με νερό, ηλεκτρισμό, λάδια, φωτιά, αλλά μετά αφού πιάσεις το νόημα δεν έχει ουσία, απλά κουράζει, όπως και στα Pokemon. (εξαιρούνται τα boss fights, αλλά και εκεί με τη δεύτερη-τρίτη προσπάθεια το έχεις.[/QUOTE]

    Επίσης πρώτη φορά διαβάζω κάτι τέτοιο.

    Απ’ τα όσα παιχνίδια αναφέρθηκαν πιο πίσω, τα UnderRail και ATOM RPG είναι εξαιρετικά παιχνίδια, ειδικά το ATOM γελάει στην μάπα των μισών παιχνιδιών που μπήκαν στη λίστα, αλλά νομίζω δεν τηρεί όλα τα κριτήρια που έθεσαν τα παιδιά που την έγραψαν.
    aod δεν έχω παίξει, ενώ το Stick of Truth, παρόλο που είναι παιχνιδάρα, δεν θα το έθετα υποψηφιότητα ούτε για αστείο.

    Σίγουρα συμφωνώ 100% για το PF:KM, για το οποίο έχω ξεμείνει από χαρακτηρισμούς και επίθετα αποθέωσης, Νομίζω όμως ότι λόγω του άσχημου launch που έκανε (που παίζει να το παράτησαν κανά 70% που το ξεκίνησαν day one και δεν το ξαναέπιασαν ούτε όταν έστρωσαν το παιχνίδι με τον καιρό) και κάποιων αρχικών μηχανισμών των devs στο παιχνίδι που περισσότερο απώθησε παίκτες παρά προσέλκυσε (τα περισσότερα “λάθη” έχουν εξαφανιστεί/γυαλιστεί πλέον), και λόγω του ότι βγήκε στην δύση της δεκαετίας και είναι αρκετά πρόσφατο, δεν έχει τύχει ακόμα της αναγνώρισης που του αξίζει. Η οποία είμαι σίγουρος ότι με τον καιρό θα έρθει.
    Εγώ θέλω πλέον να βγάλει η Owlcat όλα τα PF adventure modules. Δεν νομίζω να ζητάω πολλά.

  20. Ένα ακόμα RPG που ξεχάσαμε να αναφέρουμε και κατά τη γνώμη μου είναι αξιώσεων, αλλά όχι απαραίτητα υποψήφιο για την εν λόγω λίστα, είναι το Shadowrun: Dragonfall. Με διαφορά, το καλύτερο από τα τρία Shadowrun που κυκλοφόρησε η Harebrained Schemes μέσα στη δεκαετία.

  21. [QUOTE=”Northlander, post: 525357, member: 102592″]
    Όχι, είχα σκεφτεί τα Shadowrun αλλά δεν ήταν σειρά που μιλάει όλος ο κόσμος εκτός από τους μύστες του είδους.
    [/QUOTE]
    Λολ και έλεος! Ακόμα και γω έχω γράψει ώρες στην παιχνιδάρα αυτή!
    Δεν είναι μόνο για τους μυημένους, αλλά κάτι που θα αφήσει μνήμες σε όλους.

  22. No mercy for the wicked. Το τι θα αφήσει στον καθένα είναι εν δυνάμει στοιχείο. Αλλά αν υπήρχαν ή δεν υπήρχαν τα Shadowrun δεν καθόρισε αναμφίβολα τη δεκαετία που πέρασε. Το Deus Ex: HR έδειξε ότι υπήρχε δίψα για cyberpunk σκηνικά, η Harebrained έκανε τίμια δουλειά με κορύφωση το Dragonfall αρκετά αργότερα, η CDPR είδε ότι υπάρχει χώρος. Ποιος καθόρισε το τελευταίο κατά τη γνώμη σου? Το Dragonfall ή το DX:HR?

    Επίσης επειδή διαβάζουμε ο,τι θέλουμε: άλλο να “μιλάει” στον κόσμο, και άλλο να μιλάει ο κόσμος για αυτήν.

  23. Όταν συλλογιζόμαστε τα αντίστοιχα “αξιοσημείωτα RPG του 2000-2009”, πχ, σίγουρα πρώτα-πρώτα έρχονται στο νου μεταξύ πάρα πολλών άλλων και τα Baldur’s Gate 2, Neverwinter Nights, Dragon Age, και τα KOTOR. Ομοίως βγήκαν και τα Icewind Dale 1+2 ή το Jade Empire, αλλά παρ’ότι είναι “καλά” παιχνίδια τα οποία λιώσαμε οι περισσότεροι, ειδικά αν τα συγκρίνεις με τα πρώτα που ανέφερα, δεν το λες πως επηρέασαν καθοριστικά τη δεκαετία σε βαθμό που να καθορίσουν τις εξελίξεις στο genre, θετικές ή αρνητικές, ή πως είναι τα πρώτα παιχνίδια που έρχονται στο νου κάποιου όταν σκέφτεται τα 2000s λόγω της τεράστιας απήχησης που είχαν στο ευρύ κοινό.

    Με την ίδια λογική δεν θα θεωρούσα και χαρακτηριστικότερα games της δεκαετίας τα Shadowrun, όσο κι αν το Dragonfall ειδικά είναι τεράστια παιχνιδάρα.

  24. Είμαι μόλις ~40 ώρες με τα μούτρα στον Γουίτσορα τον Τρίτο, θαρρώ πως δεν χρειάζεται καν άλλα παιχνίδια η λίστα.

    Κακεντρέχειες για το -όχι RPG- Breath of the Wild θα αποκρούσω τέτοια εποχή το 2020, καθώς τότε με βλέπω να βρίσκω χρόνο να το πιάσω κι αυτό επιτέλους.

  25. [QUOTE=”mits@kos, post: 525387, member: 102760″]
    Είμαι μόλις ~40 ώρες με τα μούτρα στον Γουίτσορα τον Τρίτο, θαρρώ πως δεν χρειάζεται καν άλλα παιχνίδια η λίστα.

    Κακεντρέχειες για το -όχι RPG- Breath of the Wild θα αποκρούσω τέτοια εποχή το 2020, καθώς τότε με βλέπω να βρίσκω χρόνο να το πιάσω κι αυτό επιτέλους.
    [/QUOTE]
    Άργησες και για το Witcher και για το botw.

  26. Ενδιαφέρον λίστα, με όσα έχω παίξει από αυτή συμφωνώ 100% αν και στην αρχή αναρωτήθηκα γιατί δεν υπάρχει το DAO, αλλά μετά είδα ότι βγήκε 2009, αν και πραγματικά δεν του φαίνεται από άποψη γραφικών ότι είναι τόσο παλιό.

    Εκείνο που παρατήρησα είναι μια στροφή στα ισομετρικά prerendered όπως παλιά (μεγάλη μλκ imho, γιατί όπως την πάθαμε με τα παλιά παιχνίδια που δεν ήταν scalable στην 1080p εποχή, έτσι θα έχουμε πρόβλημα και μετά) αλλά και μια κόπωση της αγοράς σε αυτά.
    Το Pillars 2 πχ δεν πήγε και πολύ καλά από ότι διάβαζα πρόσφατα.

  27. [QUOTE=”nitro912gr, post: 525810, member: 102594″]
    Ενδιαφέρον λίστα, με όσα έχω παίξει από αυτή συμφωνώ 100% αν και στην αρχή αναρωτήθηκα γιατί δεν υπάρχει το DAO, αλλά μετά είδα ότι βγήκε 2009, αν και πραγματικά δεν του φαίνεται από άποψη γραφικών ότι είναι τόσο παλιό.

    Εκείνο που παρατήρησα είναι μια στροφή στα ισομετρικά prerendered όπως παλιά (μεγάλη μλκ imho, γιατί όπως την πάθαμε με τα παλιά παιχνίδια που δεν ήταν scalable στην 1080p εποχή, έτσι θα έχουμε πρόβλημα και μετά) αλλά και μια κόπωση της αγοράς σε αυτά.
    Το Pillars 2 πχ δεν πήγε και πολύ καλά από ότι διάβαζα πρόσφατα.
    [/QUOTE]

    Όντως δεν πήγε καλά σε πωλήσεις.

  28. [QUOTE=”Hellion, post: 525822, member: 102589″]
    Μεγάλη ιστορία το γιατί δεν πήγε καλά το Pillars 2. Εξέλιξη που, όλως περιέργως, δεν έχει να κάνει με την ποιότητά του ως γκεημ ή με την ισομετρική απεικόνιση.
    [/QUOTE]
    υπάρχει κάπου καταγεγραμμένη αυτή η ιστορία;

  29. Υπάρχει ένα μεγάλο chain post αυτοκριτικής από τον Sawyer που ξεκίνησε ένα ολόκληρο οχετό τοξικότητας από το RPG Codex (ουδεμία έκπληξις εδώ). Εν συντομία: πολύ κακό marketing, παρότι το παιχνίδι είναι πολύ πιο συμπαγές και ταυτόχρονα πλουσιότερο συγκριτικά με το πρώτο.

  30. Τα παραπάνω κυρίως, σε συνδυασμό δευτερευόντως με το γεγονός ότι, με βάση τα στατιστικά στο Steam, πολύς κόσμος που πήρε το Pillars 1 δεν το τελείωσε ποτέ (πολλοί εξ αυτών το πήραν και υπερφθηνά μέσω Bundle). Οπότε υπήρχε αφενός η αίσθηση ότι “γιατί να παίξω το 2 στο release του, αφού ακόμα δεν τελείωσα το 1 καλά-καλά και άρα δεν θα ξέρω τι γίνεται στο 2”, αφετέρου πως “ε, πάλι θα βγει σε κάνα bundle και θα το πάρω φθηνά, οπότε γιατί να το πάρω στο release του”.

  31. @[B][USER=102594]nitro912gr[/USER][/B]

    [URL unfurl=”true”]https://www.eurogamer.net/articles/2019-11-09-low-deadfire-sales-means-obsidian-would-have-to-re-examine-the-entire-format-of-the-game-before-committing-to-pillars-of-eternity-3?fbclid=IwAR1IyPI_j7smztbI0dzX5Ccxd6W0s390PxmESQMhxps90O4gytYbVcO1iIU[/URL]

    [MEDIA=twitter]1060203412745216000[/MEDIA]

    Από τότε βέβαια τους αγόρασε η MS

  32. Δεν βγάζει νόημα όμως, οι κριτικές είναι very positive, το παιχνίδι όπως το είδα φαίνεται πράγματι βελτιωμένο χωρίς να χαλάει την συνταγή, τι έφταιξε τότε; Είναι δυνατόν να φταίει τόσο το marketing για ένα παιχνίδι που έχει τα φόντα να πουλήσει τον εαυτό του από μόνο του λόγο του προηγούμενου;

    Μην δεν ήταν τόσο καλό το σενάριο; Εμένα αυτό με τσίμπησε και με κράτησε, δεν βαρέθηκα σε καμία φάση στο πρώτο.

  33. [QUOTE=”kara, post: 525845, member: 102802″]
    Από τότε βέβαια τους αγόρασε η MS
    [/QUOTE]

    Άσχετο για αυτούς που έκαναν invest στο Pillars of Eternity 2 (μέσω Fig αν δεν κάνω λάθος, μιας και δεν νομίζω πως υπάρχει άλλη crowdfunding πλατφόρμα που να δίνει δυνατότητα για invest), μιας και επένδυσαν μόνο στο συγκεκριμένο game και όχι στην εταιρεία. Ούτε μισό cent δεν θα δουν από τα λεφτά της MS.

  34. [QUOTE=”Admiral, post: 525884, member: 102598″]
    Το RTwP φταίει. Είναι η πληγή της κοινωνίας. Όταν τα computer RPGs άρχισαν να γίνονται real time with pause στα τέλη των 90ς κόντεψε να πεθάνει το είδος.
    [/QUOTE]
    αλήθεια; δεν με ενόχλησε καθόλου εμένα. Βασικά όταν έπαιξα πρώτη φορά στο DAO με τέτοιο στυλ μου άρεσε σε σχέση με πχ το nwn που έπαιζα πριν.

  35. [QUOTE=”Admiral, post: 525884, member: 102598″]
    Το RTwP φταίει. Είναι η πληγή της κοινωνίας. Όταν τα computer RPGs άρχισαν να γίνονται real time with pause στα τέλη των 90ς κόντεψε να πεθάνει το είδος.
    [/QUOTE]

    ΜΙΣΏ το RTwP σύστημα, παιχνίδια θρύλοι (BG, nwn etc) θα ήταν πολύ καλύτερα με καθαρά turn based όπως ήταν τα συστήματα που βασίστηκαν, αλλά δεν θα έφτανα και στο σημείο να πω ότι εξαιτίας του πήγε να πεθάνει το είδος.

    Μεγαλύτερο υπεύθυνο κατά την γνώμη μου για την μείωση “καθαρόαιμων” Rpg ήταν η μεγάλη επιτυχία των Diablo και clones που είδαν οι εταιρείες ότι με πολύ λιγότερο κόπο (και χρήμα) μπορείς να κάνεις λεφτά αρκεί να έχεις γρήγορη δράση καθώς και η άνθηση των ΜΜΟ

  36. [QUOTE=”mike299, post: 525894, member: 103605″]
    ΜΙΣΏ το RTwP σύστημα, παιχνίδια θρύλοι (BG, nwn etc) θα ήταν πολύ καλύτερα με καθαρά turn based όπως ήταν τα συστήματα που βασίστηκαν, αλλά δεν θα έφτανα και στο σημείο να πω ότι πήγε να πεθάνει το είδος.
    Περισσότερο υπεύθυνο για την μείωση “καθαρόαιμων” Rpg ήταν η μεγάλη επιτυχία των Diablo και clones όπως και την άνθηση των ΜΜΟ που είδαν οι εταιρείες ότι με πολύ λιγότερο κόπο (και χρήμα) μπορείς να κάνεις λεφτά αρκεί να έχεις γρήγορη δράση.
    [/QUOTE]
    τα ΜΜΟ είναι λιγότερος κόπος; Για τις κορεάτικες παπαρίτσες copy paste τύπου metin 2 μιλάς;

  37. Το Deadfire μετά από update περιέχει επιλογή για turn-based μάχες, btw.

    Το συγκεκριμένο σύστημα κιόλας ήταν υπεραπαραίτητο για την ατμόσφαιρα “πνευματικός διάδοχος του BG” με την οποία είχε λανσαριστεί το πρώτο γκεημ, δεν μπορούσαν να το αποφύγουν.

  38. [QUOTE=”nitro912gr, post: 525895, member: 102594″]
    τα ΜΜΟ είναι λιγότερος κόπος; Για τις κορεάτικες παπαρίτσες copy paste τύπου metin 2 μιλάς;
    [/QUOTE]

    Έχεις δίκαιο, τα ΜΜΟ τα πρόσθεσα σε δεύτερο χρόνο και δεν εκφράστηκε σωστά το νόημα που ήθελα. Άλλαξα το post για να είναι πιο ξεκάθαρο

  39. [QUOTE=”mike299, post: 525897, member: 103605″]
    Έχεις δίκαιο, τα ΜΜΟ τα πρόσθεσα σε δεύτερο χρόνο και δεν εκφράστηκε σωστά το νόημα που ήθελα. Άλλαξα το post για να είναι πιο ξεκάθαρο
    [/QUOTE]
    λέω και εγώ, αφού γινόντουσαν συχνά ταφόπλακα για στούντιο τα ΜΜΟ 😛

  40. [QUOTE=”Admiral, post: 525884, member: 102598″]
    Το RTwP φταίει. Είναι η πληγή της κοινωνίας. Όταν τα computer RPGs άρχισαν να γίνονται real time with pause στα τέλη των 90ς κόντεψε να πεθάνει το είδος.
    [/QUOTE]
    Περίεργο, γιατί εγώ θυμάμαι ότι το μπαμ που είχε γίνει με το BG δεν το είχαν κάνει ούτε τα Ultima, ούτε τα Wizardry κλπ. Αν μη τι άλλο έφερε περισσότερο κόσμο στο genre.

    [QUOTE=”mike299, post: 525894, member: 103605″]
    ΜΙΣΏ το RTwP σύστημα, παιχνίδια θρύλοι (BG, nwn etc)
    [/QUOTE]
    Mandatory avatar quote. :gap:

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL