SPECIALS

TOMB RAIDER: THE DAGGER OF XIAN – Εντυπώσεις από το Demo

Είκοσι χρόνια. Είναι απίστευτο αλλά έχουν περάσει δύο δεκαετίες από την κυκλοφορία της συνέχειας του Tomb Raider, την οποία θυμάμαι να περιμένω πως και πως τον χειμώνα του 1997. Θυμάμαι ακόμα το δέος που ένιωσα στο πρώτο βιντεάκι με τον δράκο-αυτοκράτορα Xian, τον παγωμένο τρόμο της μάχης με τα γιέτι στα εγκαταλειμμένα μοναστήρια του Θιβέτ και την εξώκοσμη παράνοια των Floating Islands. Το Tomb Raider II αποτελεί και το αγαπημένο μου της σειράς, καθώς συνδύαζε σε ιδανικό βαθμό το συναίσθημα της εξερεύνησης και τυμβωρυχίας με τον συνεχή φόβο για το τι μπορεί να ελλοχεύει στα ξεχασμένα από τον άνθρωπο κτήρια και τοποθεσίες.

tomb raider 2 remake 01Μοντέρνα μεν αισθητική, που θυμίζει το original.

Εντελώς τυχαία, από μια πρόταση στο YouTube, υπέπεσε στην αντίληψή μου ένα fan made remake του Tomb Raider II, επονομαζόμενο Tomb Raider The Dagger of Xian. Το πρότζεκτ είναι εδώ και κάποια χρόνια στα σκαριά και εδώ και δύο εβδομάδες περίπου, είναι διαθέσιμο ένα demo τμήματος του πρώτου επιπέδου. Ο δημιουργός είναι απλά γνωστός ως Nicobass και έχει στήσει το remake με την βοήθεια μιας μικρής ομάδας στην Unreal Engine 4.
Όπως είναι λογικό, έσπευσα να κατεβάσω το αρχείο εγκατάστασης (μεγέθους περί τα 2 GB), κρατώντας πολύ μικρό καλάθι, δεδομένου του ερασιτεχνικού της υπόθεσης. Ομολογώ λοιπόν πως από το κεντρικό μενού ενθουσιάστηκα με την προσέγγιση που είναι μοντέρνα μεν αλλά πιστή στο πνεύμα του σχεδιασμού των 90’s.

Το οπτικό κομμάτι από μόνο του αξίζει, έστω και για τον περίπατο. Το demo ξεκινάει στην ίδια γνωστή σπηλιά κάτω από το Σινικό Τείχος, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Τα πράγματα φαίνονται πάρα πολύ γνώριμα, ο χώρος σχεδόν πανομοιότυπος με τη διαφορά πως η σπηλιά είναι γεμάτη με βρύα, νερά στάζουν τριγύρω, οι πέτρες φαίνονται υγρές και γλιστερές και κληματσίδες κρέμονται από την οροφή. Καθώς η Lara βρίσκει τον δρόμο προς την κορυφή και τον πρώτο πύργο του Σινικού τείχους, απλώνεται όλη η τριγύρω περιοχή μπρος στον ορίζοντα, χάρμα οφθαλμών, θυμίζοντας τοπία για τα οποία είναι γνωστή η σειρά Uncharted. Υψηλής ποιότητας textures για τα τούβλα του τείχους, το χώμα, τα σπασμένα αγάλματα, λεπτομέρειες παντού, πεταμένα ξίφη, αραχνιασμένοι σκελετοί…

tomb raider 2 remake 02Το μοντέλο της Lara, πιστό στο αυθεντικό.

Ο χειρισμός πέρα από μερικά απολύτως κατανοητά προβλήματα για το στάδιο αυτό της ανάπτυξης, θυμίζει πολύ τον κλασικό, όσον αφορά το platforming, με έναν εκμοντερνισμό που για ακόμη μια φορά φέρνει στο μυαλό τον κληρονόμο Uncharted. Φυσικά και υπάρχει αρκετό Trial and Error, με χρήση check points αλλά η γενικότερη εμπειρία αλμάτων και αναρρίχησης ήταν ικανοποιητικότατη. Απίστευτη η ποιότητα των animation για δημιουργία τόσο μικρής ομάδας.

Εκεί που ο Nicobass όμως πραγματικά διαπρέπει είναι στο ότι φαίνεται πως έχει καταλάβει βαθιά ποια ήταν η ψυχή των αρχικών Tomb Raider και την έχει αποτυπώσει επακριβώς στην εποχή μας, το οποίο αποτελεί πραγματικό επίτευγμα. Τα πάντα είναι εχθρικά αλλά ταυτόχρονα και όμορφα, ο τύμβος ο ίδιος δίνει την αίσθηση της εξερεύνησης και της διάρρηξης σιωπής αιώνων με σωστή χρήση της μουσικής και τοποθέτηση των αγρίων ζώων σε σημεία που αιφνιδιάζουν. Η μεγάλη μαγεία είναι πάντα η προσμονή. Είτε της απειλής, είτε του μεγαλείου περασμένων αιώνων.

tomb raider 2 remake 03Απίστευτο πως στο μυαλό μου έβλεπα αυτό, 20 χρόνια πριν με ελάχιστα πολύγωνα.

Σας προσκαλώ αν υπήρξατε ποτέ φίλοι της σειράς και έχετε επιθυμήσει εκείνα τα χρόνια του ατσούμπαλου μεν platforming αλλά και της αγνής εξερεύνησης, να δοκιμάσετε αυτή την διαφορετική και αυθεντική προσέγγιση στο εικοσάχρονο πλέον κλασικό παιχνίδι. Αξίζει δε να σημειωθεί η υποστήριξη της Crystal Dynamics, που δίνει ελπίδες για την απροβλημάτιστη ολοκλήρωση του εγχειρήματος, αναλόγως της διάθεσης της Square Enix.

Θα βρείτε τη σελίδα του Nicobass και link για να κατεβάσετε το demo εδώ.

Σπύρος Μπλιάγκος

Εισήλθε στον χώρο του PC Gaming από νεαρότατη ηλικία, χάρη στον αρχετυπικό, μεγαλύτερο Cool ΞάδερφοTM και ένα Amstrad CPC, με ένα μικρό κονσολό-διάλειμμα μεταξύ 1995-1999. Εμφορείται από μηδενιστικές σκέψεις, που προσπαθεί ατυχώς να σκεδάσει, αναζητώντας απαντήσεις σε προαιώνια ερωτήματα σε όλα τα genres.

4 Comments

  1. Πρόκειται για εκπληκτικό remake για ένα από τα καλύτερα Tomb Raider. Πραγματικά, το μοναδικό πράγμα που δεν πρέπει να κάνει η Square είναι να αφήσει να μπουν στη μέση οι χαρτογιακάδες και να σταματήσει εντελώς το project. Αν έχουν έστω και μια στάλα μυαλό εκεί πέρα, αντί να εμποδίσουν τον τύπο που το φτιάχνει, καλύτερα να του προσφέρουν μια θέση στην εταιρία…

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL