REVIEWS

WILDSTAR

του Pavel Mlejnek

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Wildstar είναι ένα ιδιαίτερα πρόσφατο MMORPG, καθώς κυκλοφόρησε επίσημα τον Ιούνιο του 2014. Κατά την διάρκεια της κλειστής και της ανοιχτής beta, το παιχνίδι είχε αποσπάσει ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια, κυρίως χάρη στον τρόπο με τον οποίο ενσωμάτωνε ένα εξαιρετικό και εντελώς ασυνήθιστο για τα δεδομένα των MMORPG’s, σύστημα μάχης σε πραγματικό χρόνο (ελληνιστί, real-time combat). Θα επανέλθουμε στο σύστημα μάχης, καθώς αποτελεί τον πυρήνα του παιχνιδιού, όμως πρώτα, ας δούμε τί έχει να προσφέρει το Wildstar σε έναν υποψήφιο παίκτη.

Το Wildstar, ξεκινά όπως τα περισσότερα MMORPG’s της γενιάς του. Αρκετά από τα χαρακτηριστικά του είδους, παραμένουν αυτούσια όπως τα γνωρίσαμε μέσα από επιτυχημένους τίτλους του είδους, όπως τα World of Warcraft, Everquest κ.α.

Wildstar2Καλωσήρθατε στο Wildstar!

Στην τιμή των 45 ευρώ (60 για την Deluxe Edition), διατίθεται ο client του παιχνιδιού και ένας προπληρωμένος μήνας παιχνιδιού. Αφού λοιπόν κατεβάσουμε περίπου 20GB δεδομένων, ξεκινά το πανηγύρι. Κάνουμε login, επιλέγουμε είδος server (προσφέρονται οι παραδοσιακοί RP, RPPVP και PVP) και ξεκινάμε απευθείας με την δημιουργία χαρακτήρα. Μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε έξι κλάσεις οι οποίες αναπαριστούν τα παραδοσιακά RPG αρχέτυπα : tank, πολεμιστής, ranger, healer κ.ο.κ. Μετά την δημιουργία του χαρακτήρα καλούμαστε να επιλέξουμε ένα Path για τον χαρακτήρα μας, το οποίο, αργότερα στο παιχνίδι μας προσφέρει κάποια μοναδικά perks που μπορούμε να αξιοποιήσουμε τόσο σε περιβάλλον ομάδας, όσο και στο solo παιχνίδι. Την δημιουργιά χαρακτήρα ακολουθεί η απαραίτητη εισαγωγή/tutorial, όπου παίρνουμε τα πρώτα τρία levels του παιχνιδιού και εξοικειωνόμαστε με τα βασικά του χειρισμού και της πλοήγησης στο περιβάλλον μας.

Wildstar3Η παρουσίαση των χαρακτήρων θυμίζει αρκετά την καρτουνιστική αισθητική του World of Warcraft

Τα γραφικά του παιχνιδιού, στο γνώριμο καρτουνιστικό ύφος των επικρατέστερων MMO’s, σίγουρα θα ικανοποιήσουν απόλυτα τους fans του World of Warcraft, ενώ αν είστε του Lineage στρατοπέδου, θα νιώσετε πως σας έχουν σπρώξει κάπου στο τελευταίο Toy Story. Αντίθετα, η ηχητική επένδυση του παιχνιδιού ήταν από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις, καθώς ξεφεύγει αρκετά από τα συνηθισμένα και τραβάει με ευκολία την προσοχή.

Στο tutorial επίσης λαβαίνουμε τις πρώτες πληροφορίες για το σενάριο του παιχνιδιού, το οποίο περιστρέφεται γύρω από δυο αντιμαχόμενες παρατάξεις. Είναι περίπου το ίδιο σενάριο που έχουμε δει σε επτά παιχνίδια τουλάχιστον φέτος και σίγουρα δεν εντυπωσιάζει με την πρωτοτυπία του,αν και συγκρινόμενο με το αντίστοιχο ανεκδοτικό σενάριο του Destiny, είναι Κιούμπρικ και πάνω. Από την άλλη, όταν έχεις ένα παιχνίδι που δεν στηρίζεται σε κάποιο ήδη προυπάρχον τεράστιο lore (ναι, αυτό είναι ευθεία αναφορά στο World of Warcraft) είναι λογικό να μην έχεις και ιδιαίτερες προσδοκίες από αυτό τον τομέα ενός MMORPG. Και πάλι όμως, η αδυναμία αυτή σίγουρα θα χτυπήσει άσχημα στους hardcore RP παίκτες, οι οποίοι θα χρειαστεί να βάλουν την φαντασία τους να δουλέψει λίγο περισσότερο από το αναμενόμενο, προκειμένου να “ζήσουν” το όλο θέμα.

Wildstar4Χέπ χέπ, τί έχουμε εδώ;

Με το που φτάνουμε λοιπόν το τρίτο level του χαρακτήρα μας και αφού ολοκληρώσουμε την πρώτη, εισαγωγική σειρά από quests, μεταφερόμαστε στον ανοικτό κόσμο του παιχνιδιού, όπου θεωρητικά πάντα, μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με “τεράστιους” αριθμούς παικτών. Γράφω θεωρητικά, γιατί την στιγμή που γράφεται το άρθρο, οι servers έχουν γενικά χαμηλούς πληθυσμούς και είναι μάλλον δύσκολο να βρούμε άλλους παίκτες για να σχηματίσουμε ομάδα πριν φτάσουμε το έκτο επίπεδο. Το δε πρώτο PvP battleground γίνεται διαθέσιμο μόνο όταν φτάσουμε Level 15, οπότε και αποκτάμε πρόσβαση και στην πρώτη PvE ομαδική πρόκληση του παιχνιδιού. Ο μόνος λοιπόν τρόπος να ανέβουμε τα απαραίτητα levels, είναι ολοκληρώνοντας (πιο σωστά, grind-άροντας) ασύστολα χαμηλού level quests. Διαρκώς θα πατάτε το “I Accept” σε quests τα οποία φέρουν ύποπτες ομοιότητες το ένα με το άλλο. Στον συγκεκριμένο τομέα το Wildstar οπωσδήποτε πάσχει, καθώς τα quests που θα λάβετε, συνοψίζονται στις εξής, όχι και τόσο ευφάνταστες κατηγορίες : 1) Σκότωσε τον Τάδε, 2) Σκότωσε τον τάδε ΚΑΙ τους φίλους του, 3) Σκότωσε τους φίλους του τάδε και μάζεψε ό,τι loot πέσει και 4) Βρες ένα αντικείμενο, κάνε κλικ σε ένα άλλο αντικείμενο…που σουρπράιζ σουρπράιζ, το φυλάνε οι φίλοι του τάδε και φυσικά το διασημότερο όλων των quests που εμφανίζονται σε MMORPG, το νούμερο πέντε :

Μίλα στον τύπο που θα σου δώσει ένα quest από τα προηγούμενα τέσσερα. Στα μεγάλα κέφια, μπορούμε να πάρουμε και κάποιο group quest, το οποίο μας οδηγεί στην επιλογή 6) Σκότωσε τον Τάδε…ο οποίος είναι λίγο δυνατότερος από τον Τάδε του Νο.1 οπότε φέρε και κανένα φίλο μαζί.

Wildstar6Ο Φοβερός Καβαλικεψόσαυρος

Όπως αντιλαμβάνεσθε, το παιχνίδι είναι αρκετά βαρετό μέχρι να φτάσετε τον χαρακτήρα σας στο έκτο επίπεδο, οπότε και μπορείτε επιτέλους να λάβετε μέρος σε PvP μάχες. Πριν όμως αναφερθούμε εκτενώς στο PvP κομμάτι του παιχνιδιού, θα ήθελα να γράψω ορισμένα πράγματα για το σύστημα μάχης του Wildstar. Σε αντίθεση με άλλα MMORPG, όπου απλώς κάθεστε ακίνητοι και πιέζετε κάποια πλήκτρα ή μετακινήστε ελάχιστα και πιέζετε κάποια πλήκτρα, το Wildstar επιχειρεί κάτι ολότελα διαφορετικό. Το 90% των skills του χαρακτήρα μας, έχει επίδραση προς την περιοχή όπου κοιτά ο χαρακτήρας μας. Αντί για την γνωστή “cast bar” βλέπετε μια περιοχή (skill range) παρόμοια με αυτή που θα δείτε στην πρώτη φωτογραφία του review. Μόλις γεμίσει αυτό το εύρος, το skill μας επιδρά επάνω στην περιοχή. Βέβαια, η περιοχή επίδρασης του skill είναι ορατή και από τον εχθρό σας, οπότε αν αυτός είναι αρκετά γρήγορος, θα αποφύγει εξ’ολοκλήρου την επίδραση του skill. Εδώ υπεισέρχεται και το στοιχείο του στρατηγικού σχεδιασμού. Μπορείτε να κινείστε ενώ κάνετε το casting, οπότε εάν μπορέσετε να προβλέψετε επιτυχώς τις κινήσεις του αντιπάλου σας, θα τον χτυπάτε διαρκώς. Φανταστείτε τώρα PvP μονομαχίες μεταξύ δυο ομάδων, από δέκα παίκτες στην κάθε μια, σύνολο δηλαδή, είκοσι παίκτες στην οθόνη. Αν δεν “χορέψετε”, πεθαίνετε μέσα σε δευτερόλεπτα. Είναι ζωτικής σημασίας να έχετε ταχύτατη σύνδεση στο Internet καθώς ακόμη και ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου lag μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου στο παιχνίδι.

Όσον αφορά τώρα το PvP σκέλος του Wildstar. Μέσα από το Group Finder εργαλείο αποκτάμε πρόσβαση στα Battlegrounds (BG) και μόλις βρούμε ομάδα και μπούμε στο εκάστοτε BG, όλοι οι παίκτες αυτομάτως θεωρείται πως είναι level 14, χωρίς όμως να επηρρεάζεται το PvP Resilience ή τα Skills που κατέχει ο καθένας στο level του). Στα χαμηλότερα levels, σχεδόν όλες οι κλάσεις παίζουν ως damage dealers, κυρίως επειδή δεν έχουν αρκετά skills αλλά ούτε και χώρο στην skill bar. Αντιθέτως, στο mid και το late game, το PvP προσφέρει πάρα πολλές δυνατότητες για συνδυασμούς skills, τα οποία δημιουργούν μια πληθώρα χρήσιμων ρόλων στη μάχη. Με το που φτάνουμε το δέκατο επίπεδο, μπορούμε να διαλέξουμε δυο “εμπορικά” skills, τα οποία αφορούν είτε στη συλλογή πρώτων υλών, είτε στην δημιουργία αντικειμένων από πρώτες ύλες. Όπως έχουμε συνηθίσει και από άλλα MMO’s , τα skills αυτά αλληλοσυμπληρώνονται, καθώς φερ’ειπείν ο Survivalist μαζεύει δέρματα ενώ ο Outfitter δημιουργεί πανοπλίες από αυτά τα δέρματα. Ο Miner μαζεύει ορυκτά και ο Armorer δημιουργεί μεταλλικές πανοπλίες από αυτά.

Wildstar1Τα boss battles του παιχνιδιού απαιτούν το μέγιστο συγχρονισμό και ακρίβεια στις κινήσεις μας, εάν θέλουμε να βγούμε θριαμβευτές.

Όταν φτάσουμε το επίπεδο 15, ξεκλειδώνεται ένας νέος τρόπος παιχνιδιού για όσους αγαπούν τις PvE προκλήσεις και αποκτάμε πρόσβαση στην πρώτη Adventure μέσα πάντοτε από τον Group Finder. Tα Adventures είναι ουσιαστικά instances 5 παικτών με πολλαπλά διαφορετικά paths και εκβάσεις, για τα οποία ψηφίζει κάθε φορά η ομάδα και ακολουθείται η επικρατέστερη διαδρομή. Μόλις φτάσουμε το εικοστό level, ξεκλειδώνουν τα δυο πρώτα Dungeons για πέντε άτομα. Ουσιαστικά, από το level 15 ως το 50 που είναι -για την ώρα- το μέγιστο επίπεδο που μπορούμε να φτάσουμε στο παιχνίδι, ξεκλειδώνει μια νέα περιπέτεια ή dungeon ανά πέντε levels. Οι περιπέτειες (adventures) γενικά είναι ευκολότερες και ολοκληρώνονται γρηγορότερα, αλλά, ακριβώς λόγω της μηχανικής επιλογής πορείας και των σχετικών ψηφοφοριών, θα χρειαστεί να τις ολοκληρώσετε κάποιες φορές αν θέλετε να έχετε εξερευνήσει πλήρως κάθε διαδρομή τους. Τα Dungeons αντίθετα, είναι μακροσκελέστερα, πολύ πιο δύσκολα και φυσικά μας ανταμείβουν με πολύ δυνατότερο loot. Βέβαια, όταν αναφερόμαστε σε δυσκολία, αυτή είναι ενδεχομένως σχετική για κάθε παίκτη. Κάθε boss που αντιμετωπίζουμε έχει συνήθως τρεις διαφορετικές φάσεις επίθεσης, καμία από τις οποίες δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί με την πατροπαράδοτη και αγαπημένη μέθοδο του “Ganks & Spank”. Όπως με όλες τις μάχες στο Wildstar, το πιο σημαντικό πράγμα είναι ο “χορός”. Απαιτείται πολύ μεγάλη συγκέντρωση από ολόκληρη την ομάδα, καθώς τα περισσότερα healing skills έχουν αυστηρούς περιορισμούς όσον αφορά την περιοχή που επηρεάζεται. Αν δηλαδή η ομάδα σας σκορπίσει μέσα στο χώρο, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να θεραπεύονται όλοι. Πέρα από την τοποθέτηση της ομάδας στο χώρο, η έγκαιρη διακοπή των spells κάθε boss αποτελεί κλειδί για την επιτυχία μας. Καθώς μια τέτοια διακοπή (interrupt, για να μην ξεχνάμε και τα Ελληνικά μας) απαιτεί τέλειο συντονισμό δυο ή τριών επιθετικών ομάδων, καθίσταται σαφές πως είναι ιδιαίτερα δύσκολη, ειδικά όταν παίζουμε με εντελώς τυχαίους συμπαίκτες.

Εάν έχετε φτάσει στο μέγιστο δυνατό επίπεδο (τόσο την Class όσο και το Path σας) και δεν έχετε πια με τι να ασχοληθείτε, το Wildstar σας προσφέρει την δυνατότητα να διακοσμήσετε το in-game σπίτι σας με διάφορα σπουδαία και φανταστικά που βρίσκετε στα ταξίδια σας. Για πολλά από αυτά τα διακοσμητικά, το ίδιο σπίτι ή έναν απλό φράχτη, θα πρέπει να πληρώσετε ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των χρημάτων του παιχνιδιού, που θα μπορούσατε κάλλιστα να ξοδέψετε σε ουσιαστικές βελτιώσεις, όπως skills, εξοπλισμό ή κάποιο mount. Γι’ αυτό συνήθως οι περισσότεροι παίκτες ασχολούνται με την απόκτηση “σπιτιού” μόνο στο προχωρημένο end-game.

Wildstar7Χόρεψε για να μείνεις ζωντανός.

Θα κλείσω το review με μια μάλλον πικρή νότα, καθώς θα ήθελα να αναφερθώ στην in-game νομισματική μονάδα. Η ομάδα ανάπτυξης του Wildstar, πρόσθεσε μια δυνατότητα που ουσιαστικά καθιστά το παιχνίδι “Pay To Play- Pay More To Win”. Έναντι μηνιαίας συνδρομής 17 ευρώ, ο παίκτης αγοράζει το επονομαζόμενο CREDD (Certificate of Research, Exploration, Destruction and Development). Αυτό το αντικείμενο μπορεί είτε να καταναλωθεί προκειμένου να αποκτήσουμε άλλο ένα μήνα χρόνο παιχνιδιού, ή να πουληθεί σε έναν in-game έμπορο έναντι αδρού αντίτιμού, το οποίο στη συνέχεια μπορούμε να διοχετεύσουμε στην αγορά εξοπλισμού ή διακοσμητικών. Ευτυχώς βέβαια, το σύστημα δουλεύει αμφίδρομα. Εάν είστε καλός στην διαχείριση της in-game οικονομίας, απλά τυχερός και έχετε καλά drops ή αν έχετε δαπανήσει πολύ χρόνο στη συλλογή και την μεταπώληση resources, μπορείτε να καταφέρετε να αγοράσετε χρόνο παιχνιδιού χρησιμοποιώντας μονάχα in-game χρήματα.

Εν κατακλείδι, το Wildstar μπορεί να μην είναι το τέλειο, υπέρτατο MMORPG, έχει μάλιστα και ορισμένα αρκετά χτυπητά ψεγάδια. Παρ’ ολ’ αυτά, έχει όλα τα φόντα να γίνει ένα καθ’ όλα αξιοσέβαστο MMO με αφοσιωμένους παίκτες, εάν οι developers συνεχίσουν να προσθέτουν νέα χαρακτηριστικά και δυσκολότερα instances και raids. Προκειμένου να διατηρήσουν το επίπεδο του παιχνιδιού, θα πρέπει η ομάδα ανάπτυξης να επικεντρωθεί στην ουσία του παιχνιδιού και όχι στην προσβασιμότητα, η οποία οδηγεί στο να γεμίζουν οι servers με τυχάρπαστους παίκτες οι οποίοι εγκαταλείπουν στην μέση του instance, επειδή δεν πήραν το loot που ήθελαν από το προηγούμενο boss. Μονάχα τότε θα μπορέσει το Wildstar να καλλιεργήσει μια σταθερή και ώριμη κοινότητα παικτών, οι οποίοι θα μπορέσουν να απολαύσουν μια πραγματικά hardcore MMO εμπειρία.

To Wildstar μας διέθεσε η Zegetron που εισάγει το παιχνίδι στην Ελλάδα.

Pros

  • Μάχες σε πραγματικό χρόνο
  • Πραγματικά hardcore και δύσκολα raids τα οποία απαιτούν τέλικο συγχρονισμό μεγάλου αριθμού παικτών
  • Δύσκολα 5-man instances που προσφέρουν αληθινό αίσθημα ικανοποίησης κάθε φορά που “πέφτει” κάποιο boss
  • Χαριτωμένα γραφικά.

Cons

  • Βαρετά αρχικά quests
  • Levelling του Path
  • Το Pay-To-Win-More μοντέλο
  • Χαμηλός πληθυσμός στους servers
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 80%

80%

Team Ragequit

Semi Hardcore Gestalt Consciousness

4 Comments

  1. Ωραίο review!!!!

    Έχω κολήσει λίγο με το wildstar είναι η αλήθεια. Μου αρέσει σαν περιβάλλον αρκετά. Πρόσφατα κάναν και merge στους server για να καταπολεμήσουν το φαινόμενο του χαμηλού πληθυσμού στον κάθε server. Πλέον όλοι οι pvp γίναν ένας και όλοι οι Normal ένας. όχι τίποτα άλλο. Να βρίσκουμε να gankaroyme και τίποτα. 😛

  2. Kαθ’όλα σεβαστή προσπάθεια το wildstar, με αρκετό και ποιοτικό content, πλην όμως υπέπεσε στο ίδιο μοιραίο λάθος με το warhammer online : πήγε να κοντράρει το wow στα ίσα με πολύ επιθετικό marketing. And we all know how that went. Για χρόνια διαφήμιζαν την εμπλοκή του team με το vanilla wow, και το πως θα επαναφέρουν το hardcore raiding. Και όντως το έκαναν, πλην όμως η κατρακύλα των player numbers και τα ghost servers μετά τον πρώτο κιόλας μήνα, έδειξαν πως ο περισσότερος κόσμος δεν ήθελε αυτού του είδους το experience.
    Προσωπικά έπαιξα στη beta και για ένα μήνα στο launch. Μου άρεσε αρκετά η ψυχεδέλεια του κόσμου, και οι θεούληδες chua! Το σύστημα μάχης ωραίο και δυναμικό για pve, απόλυτα μη λειτουργικό για pvp, όπου απλά βλέπεις μια μάζα απο κύκλους στο έδαφος και δε ξέρεις ποιος βαράει τι. Αυτός ήταν και ο λόγος που σταμάτησα να παίζω ουσιαστικά, όντας -πλέον- κατ’εξοχήν pvp-ακιας, το συγκεκριμένο κομμάτι δε με ικανοποιούσε συγκριτικά π.χ. Με το αντίστοιχο του guild wars 2 που έχει και παρόμοιο σύστημα με telegraphs.
    Η πρόβλεψη μου για το game : free to play εντός εξαμήνου και εισαγωγή easy mode dungeons, αλλιώς δεν το βλέπω να επιβιώνει ως το 16. Πολύ καλό πάντως το review, thumbs up!

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL