REVIEWS

BEAT COP

To Beat Cop φώναζε από χιλιόμετρα «Μπορατσοπαίχνιδο». Ήτοι, αρκετά σάπιο και ρετρό ώστε να αποθαρρύνει τους αμύητους μεν, γεμάτο από ψυχή και ενδιαφέρουσες σεναριακές τροπές που θα αντάμειβαν πλουσιοπάροχα τους γενναίους παίκτες, δε. Αν και αρχικά δεν προτιθέμην να ασχοληθώ με τον τίτλο, οι διπλωματικές παρεμβάσεις του Δεμπεγιώτη και όλες οι κερδισμένες ώρες της ζωής μου στις οποίες δεν ασχολήθηκα με το Mass Effect: Andromeda, με βρήκαν να κατεβάζω το Beat Cop.

20170402180513 1Μαγειρεύοντας οικογενειακά

Σύμφωνα με την διαφήμισή του, πρόκειται για μια «retro ύφους, pixel art περιπέτεια» η οποία φιλοδοξεί να αναβιώσει το κλίμα των αστυνομικών περιπετειών τρίτης διαλογής, οι οποίες κατακλύζανε τα ράφια των video clubs την δεκαετία του ’80 και αποτελούσαν ένοχη απόλαυση για άπειρους πιτσιρικάδες της εποχής, του γράφοντος συμπεριλαμβανομένου. Ο πρωταγωνιστής μας, Jack Kelly, ντετέκτιβ του ζόρικου τμήματος 69 σε κάποια φανταστική γειτονιά της Νέας Υόρκης, είναι χοντρά μπλεγμένος. Κατηγορείται για φόνο και κλοπή που θεωρητικά δεν έχει διαπράξει. Μέχρις ότου ολοκληρωθεί η έρευνα που θα αποδείξει ή όχι την ενοχή του, υποβιβάζεται σε περιπολάνθρωπο κα έχει στην διάθεσή του είκοσι ημέρες, προκειμένου να καθαρίσει το όνομά του, να ανακαλύψει τα κλοπιμαία και διαλευκάνει την σκοτεινή πλεκτάνη που έχει στηθεί με τον ίδιο ως εξιλαστήριο θύμα.

Το σενάριο προφανέστατα αποτελεί ένα ειρωνικότατο υπερ-κλισέ και η τέρμα κάφρικη γραφή το υποστηρίζει στο έπακρο. Είναι φοβερό πως τα συγκεκριμένα φίλμ (και σενάρια κατ’ επέκταση) θα μπορούσαν κάλλιστα να γράφονται από μαθητές γυμνασίου σε ώρες μετά-σχολικής έμπνευσης. Στο ίδιο το παιχνίδι, έχουμε δυο προτεραιότητες. Αφ’ ενός τις καθημερινές μας αποστολές και υποχρεώσεις που μας αναθέτει κάθε μέρα στην αναφορά ο φουλ δυσσαδερός αξιωματικός υπηρεσίας και αφ’ ετέρου την προσωπική μας έρευνα για την υπόθεση.

20170402162414 1Η σούμα στο τέλος της εκάστοτε ημέρας. Προσέξτε να μην αγγίξετε ποτέ το -100 με κάποια από τις παρατάξεις, γιατί θα οδηγηθείτε σε αυτόματο Game Over

Το ίδιο το gameplay του παιχνιδιού, αποτελεί ένα σχεδόν επιτυχημένο υβρίδιο παιχνιδιών διαχείρισης πόρων, εξομοιωτή γραφειοκρατίας με μικρά δάνεια από το Papers, Please! και point-and-click περιπέτειας. Οι πράξεις μας (και η επιτυχία ή αποτυχία μας στα καθήκοντά μας) επηρεάζουν καθημερινά τις σχέσεις μας με τις τρεις φράξιες που κυβερνάνε την ζωή μας : το Τμήμα και τις δυο αντιμαχόμενες συμμορίες που δρουν στην περιοχή μας. Είναι προφανώς αδύνατον να έχουμε τους πάντες ευτυχισμένους, οπότε θα πρέπει να φροντίζουμε κάθε παράταξη εξ’ ίσου, προκειμένου το επίπεδο δυσαρέσκειάς τους να μην ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο όριο το οποίο θα οδηγήσει και στην εντολή εκτέλεσής μας.

Μια τυπική ημέρα του παιχνιδιού θα μας ζητηθεί να γράψουμε ΧΥ αριθμό κλήσεων (ενδεχομένως για συγκεκριμένα παραπτώματα) και αρκετές ημέρες θα κληθούμε να αναλάβουμε και «ειδικές» αποστολές. Παράλληλα, κατά την διάρκεια της ημέρας μας, προκύπτουν ποικίλα «απρόοπτα», οι αντιδράσεις μας στα οποία, θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό και την επιτυχία μας ή όχι στην διαλεύκανση της προσωπικής μας υπόθεσης αλλά και θα μας συστήσουν στα αληθινά πρόσωπα των κατοίκων της περιοχής μας. Ο χειρισμός καθαυτός του παιχνιδιού είναι ιδιαίτερα απλός και δεν πρόκειται να ξενίσει οποιονδήποτε έχει ασχοληθεί έστω και λίγο με το συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών.

20170408110303 1Άλλη μια ειδυλλιακή ημέρα στη γειτονιά…

Η φουλ-exploitation γραφή βρίσκεται ακριβώς επάνω στην κόψη μεταξύ πνεύματος και χοντροκοπιάς, διατηρώντας ωστόσο το ενδιαφέρον του παίκτη μέχρι έναν από τους πολλούς πιθανούς τερματισμούς. Τα δε απρόοπτα, από την συνενοχή μας στο γύρισμα ενός φίλμ πορνό το οποίο θα σηματοδοτήσει την επιστροφή του θρυλικού Dirk Wadd, ως την παρασκευή μεθαμφεταμίνης ή την προστασία του τοπικού ιερέα από μια συμμορία ζόρικων πιτσιρικιών είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικά και ταιριάζουν άψογα με το ύφος του Beat Cop.

Το αληθινό πρόβλημα του τίτλου, δυστυχώς αρχίζει να κάνει έντονα αισθητή την παρουσία του, στα μισά περίπου της ιστορίας, όταν αρχίζουμε να έχουμε μια αληθινή πιθανότητα να διαλευκάνουμε την πλεκτάνη που έχει στηθεί με τον πρωταγωνιστή μας στο επίκεντρο. Μας δίνονται συγκεκριμένες οδηγίες οι οποίες πολλές φορές, λόγω bugs με την μηχανή του παιχνιδιού, είναι εντελώς αδύνατο να ακολουθηθούν επιτυχώς, οδηγώντας μας σε αδιέξοδο. Για παράδειγμα, ερευνώντας την εξαφάνιση μιας νεαρής πόρνης, ανακαλύπτουμε ένα συνθηματικό. Δεν γνωρίζουμε όμως σε ποιο διαμέρισμα κρύβεται ο άντρας που ψάχνουμε και έτσι το παιχνίδι μας συμβουλεύει να ψάξουμε όλα τα διαμερίσματα στο δρόμο μας, χωρίς να δίνεται κάποια ρητή εντολή πως η ενέργεια πρέπει να ολοκληρωθεί την ίδια ημέρα ή να δημιουργείται κάποιο κλίμα αμεσότητας. Εάν λοιπόν την ίδια ημέρα αρχίσουμε να χτυπάμε κουδούνια, ο χαρακτήρας μας δοκιμάζει παντού το συνθηματικό. Καθώς είναι σχεδόν απίθανο να πετύχουμε το σωστό διαμέρισμα στα τυφλά και στον διαθέσιμο χρόνο, σκεπτόμαστε πως τις επόμενες ημέρες, θα συνεχίσουμε κανονικά την έρευνά μας. Δυστυχώς, από την επόμενη κιόλας ημέρα, ενώ παραμένει στο journal μας η αποστολή, ο πρωταγωνιστής μας δεν χρησιμοποιεί πλέον το συνθηματικό πουθενά, «παγώνοντας» την έρευνα, χωρίς όμως να λαμβάνουμε κάποια ειδοποίηση από το παιχνίδι πως έχουμε αποτύχει και πως θα πρέπει να φορτώσουμε κάποια προηγούμενη ημέρα.

20170408113246 1…και αν τώρα κόψουμε το αμαραντί καλώδιο…

Αντίστοιχα μικρά bugs εμφανίζονται και σε περιπτώσεις που ειδοποιούμαστε για κάποια ληστεία. Τρέχουμε στο εκάστοτε κατάστημα και κάποιες φορές το παιχνίδι εκκινεί επιτυχώς το arcade mini-game αντιμετώπισης των ληστών, ενώ άλλες, ο χαρακτήρας μας απλά κολλά σε κάποια γωνία, οι περαστικοί μας συγχαίρουν για την επιτυχή αποτροπή της ληστείας και αμέσως μετά, μας βρίζουν για την πλήρη αποτυχία μας. Στο τέλος της ημέρας, δεν αναγνωρίζεται καν η παρέμβασή μας. Αρκετές φορές μπορεί επίσης να μιλήσουμε με κάποιο χαρακτήρα που θα μας αναθέσει κάποια συγκεκριμένη αποστολή. Όταν μεταβούμε στην τοποθεσία όπου υποτίθεται πως θα έχουμε κάποιο νέο διάλογο, κάτι τέτοιο, πολύ απλά δεν συμβαίνει, με την αποστολή, το μαντέψατε, να παραμένει σε εκκρεμότητα στο journal μας.

Σταδιακά, η πληθώρα των αρχικά «μικρών» αυτών bugs, δημιουργεί μια χιονοστιβάδα ματαιότητας, η οποία καταπλακώνει κάθε απόπειρά μας να τερματίσουμε «αληθινά» το παιχνίδι. Φτάνοντας μετά από οκτώ ώρες παιχνιδιού στο άχαρο «Δεν λύσατε την υπόθεση, λυπούμεθα, θα παραμείνετε περιπολάνθρωπος για την υπόλοιπη ζωή σας» φινάλε λόγω των συγκεκριμένων bugs, έκλεισα και απεγκατέστησα το παιχνίδι, με μια πικρή γεύση στο στόμα.

Έχει δυναμικό το Beat Cop. Είναι γουστόζικο. Δεν είναι σπουδαίο, αλλά είναι τίμιο, γουστόζικο και φαίνεται πως έχει φτιαχτεί με μεράκι. Η πληθώρα όμως των story critical bugs, τα οποία ακυρώνουν ουσιαστικά το μεγαλύτερό του ατού, με αποτρέπουν από το να το συστήσω στους φίλους του είδους, τουλάχιστον στην παρούσα μορφή του. Εάν κάποια στιγμή έλθει στο επίπεδο που πρέπει μέσω patches, θα αποτελεί μια εξόχως διασκεδαστική πρόταση για τους ρετρολάγνους.

Pros

  • Γουστόζικη και τέρμα κάφρικη ατμόσφαιρα και πάμπολλες 80’ς αναφορές για τους πάλιουρες
  • Πληθώρα υποαποστολών και σεναριακών μονοπατιών…

Cons

  • …τα triggers των οποίων δυστυχώς μαστίζονται από τόσα bugs, που στην ουσία ενδέχεται το ίδιο το παιχνίδι να σας αποκλείσει άδικα από τον “κανονικό” τερματισμό του.
  • Η διαρκής επανάληψη του gameplay σε συνδυασμό με το σεναριακό αδιέξοδο στο οποίο πολύ πιθανόν να μας οδηγήσουν τα παραπάνω bugs, κουράζει και γρήγορα απογοητεύει
  • Ο πολύ φτωχός οπτικοακουστικός τομέας σίγουρα θα αποθαρρύνει αρκετούς επίδοξους παίκτες

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 68%

68%

Στέφανος Κουτσούκος

Ο Στέφανος Κουτσούκος ή αλλιώς "The Artist Formerly Known As Borracho", διέπραξε ποικίλα εγκλήματα τα οποία τον οδήγησαν σε μια ριζική επανεκτίμηση των προτεραιοτήτων και αξιών του. Υπηρέτησε περήφανα στην πειρατική αρμάδα του Ragequit.gr από την ίδρυση του ιστοτόπου το 2012 ως το Μάη του '19.

2 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL