SPECIALS

ELEX II Hands-On Preview

Στην αποκορύφωση της πλοκής του ELEX της Piranha Bytes βιώνουμε την αναμέτρηση του Jax, του “Κτήνους του Xacor”, με το Hybrid στο Ice Palace του. Μετά τη νομοτελειακή ήττα του, το Hybrid έκανε αναφορά σε “αυτούς που έρχονται” και “θα αλλάξουν τον πλανήτη Magalan για πάντα”. Και, πραγματικά, το τελευταίο πράγμα που βλέπουμε στο ending cutscene του ELEX είναι ένα περίεργο wormhole να εμφανίζεται στον ουρανό του πλανήτη, προϊδεάζοντας για το τι θα ακολουθήσει.

Έχουν περάσει 7 χρόνια από εκείνη τη στιγμή, και οι εκκλήσεις του Jax προς τις κυριότερες παρατάξεις του κόσμου να παρατήσουν τις θλιβερές έριδές τους και να συνασπιστούν απέναντι στον επερχόμενο κίνδυνο, αποτέλεσαν φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Ο Jax έχει αποτραβηχτεί από τους πάντες, συμπεριλαμβανομένης της Caja, της Berserker συντρόφου του, και του Dex, του εφτάχρονου γιου τους, επιλέγοντας να ζήσει μόνος του σε μια ερημική καλύβα στα βουνά. Και τότε… ΕΦΤΑΣΑΝ.

Σε αυτό το Hands-Οn Preview του ELEX II, που κυκλοφορεί επισήμως τον προσεχή Μάρτη, θα ασχοληθούμε με τον κόσμο του Magalan και τις εξελίξεις που μεσολάβησαν σε αυτόν από το πρώτο game, αλλά και με κάποιες γενικές εντυπώσεις από το πρώτο Chapter του game. Το οποίο game ξεκινάει ακριβώς με την εισβολή των μυστηριωδών εξωγήινων που προφήτευσε το Hybrid, στους οποίους έχει δοθεί το όνομα Skyands. Κατά το εισαγωγικό cutscene, ένα από τα περίεργα Spires των Skyands προσγειώνεται ακριβώς πάνω στην καλύβα του Jax, αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει τον οπλισμό του και να υποχωρήσει στρατηγικά προκειμένου να ανασυνταχθεί.

ELEX II introduction cutscene
Απ’ ότι φαίνεται, 7 χρόνια ήταν αρκετά για να ξεχάσουν σχεδόν οι πάντες τον Jax και το ρόλο που διαδραμάτισε στις εξελίξεις.

Μιλάμε πάντα για ένα Piranha Bytes RPG, οπότε από πολύ νωρίς οι παίκτες ρίπτονται μέσα στον όμορφο κόσμο του ELEX II έχοντας τη δυνατότητα να πάνε κυριολεκτικά παντού. Βέβαια, επειδή ακριβώς μιλάμε για ένα Piranha Bytes RPG, ήδη από τα πρώτα μας βήματα στον κόσμο θα συναντήσουμε εχθρούς οι οποίοι “μας έχουν” κυριολεκτικά με ένα hit, οπότε η στρατηγική υποχώρηση είναι πολλές φορές η σοφότερη τακτική στα πρώτα στάδια του παιχνιδιού. Τουλάχιστον, σε αντίθεση με το πρώτο ELEX, οι πρώτοι εχθροί από τους οποίους μπορούμε να φάμε ξύλο δεν είναι υπερτροφικά κοτόπουλα, οπότε ο εγωισμός μας παραμένει σε έστω και κατά ένα κλικ υψηλότερα επίπεδα ακεραιότητας.

Όπως και να έχει, παρέχεται επίσης η δυνατότητα να ακολουθήσουμε εξ αρχής τα quests του κεντρικού σεναριακού νήματος, τα οποία μας οδηγούν από λίγο πιο ασφαλή μονοπάτια στις πρώτες plot-critical τοποθεσίες του παιχνιδιού. Για τις ανάγκες του preview playthrough μου επέλεξα να yolάρω απείρως περισσότερο, χαράσσοντας τη δική μου πορεία στο χάρτη μέσα από αφιλόξενες περιοχές (και τρέχοντας αρκετά συχνά για τη ζωή μου), επιχειρώντας να επισκεφθώ όσο το συντομότερο τις βάσεις των κυριότερων factions του κόσμου.

Jax speaking to Adam in Elex II
Το λεξιλόγιο του Jax δεν είναι και ιδιαίτερα… λόγιο, αλλά παραμένει εύστοχο και περιεκτικό.

Ο χάρτης του ELEX II είναι λίγο-πολύ ίδιος σε έκταση με τον αντίστοιχο του ELEX. Σε σύγκριση με το πρώτο game της σειράς, ο επισκέψιμος κόσμος του δεύτερου περιλαμβάνει το ανατολικό μισό περίπου του χάρτη του συν αρκετά μεγάλη έκταση προς τα ανατολικά αυτού. Επομένως, η ερημώδης επαρχία Tavar που αποτελούσε τη νοτιοανατολικότερη περιοχή του ELEX είναι η αντίστοιχη νοτιοδυτικότερη του ELEX II. Ομοίως, ο τεράστιος Elex Converter που βρισκόταν τέρμα βόρεια και στο κέντρο του χάρτη του ELEX, στο ELEX II αποτελεί τη βορειοδυτικότερη επισκέψιμη τοποθεσία.

Η ταύτιση μέρους των 2 χαρτών βέβαια δε σημαίνει πως τα πράγματα είναι και ακριβώς τα ίδια εκεί ανάμεσα στα 2 games. Αφενός, στο νότο, οι Berserkers έχουν χρησιμοποιήσει μαζικά το παράγωγο του Elex γνωστό ως Mana για να κάνουν μαζικό terraforming, με αποτέλεσμα οι πάλαι ποτέ ερημικές εκτάσεις της Tavar να είναι πλέον καταπράσινα δάση. Αφετέρου, στο βορρά, η δραστηριότητα του μεγάλου ηφαιστείου έχει πλέον σταματήσει, οπότε η ευρύτερη περιοχή του Ignadon έχει μετατραπεί από ηφαιστειογενής wasteland γεμάτη λάβα σε μια χιονισμένη περιοχή με παγωνιά που θυμίζει τα πάτρια εδάφη των Albs.

ELEX II Tavar Dome
Παρά τις κλιματικές διαφοροποιήσεις, αρκετές περιοχές του ELEX είναι νομοτελειακά επισκέψιμες και στο II.

Η πρώτη παράταξη τα μέλη της οποίας συναντάμε αρκετά νωρίς κατά τις περιηγήσεις μας στον Magalan είναι οι γνωστοί Berserkers. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, οι Berserkers έχουν επεκταθεί στις εκτάσεις της Tavar που ελέγχονταν μέχρι πρότινος από τους Outlaws, και μάλιστα έχουν καταλάβει το αρχηγείο των δεύτερων, την οχυρή και στρατηγική τοποθεσία του The Fort.

Για να διατηρήσουν την τάξη μετά από αυτήν την κατάκτηση, αλλά και για να πείσουν αρκετά μέλη των Outlaws να αλλάξουν πλευρά αναίμακτα, τοποθέτησαν έναν πάλαι ποτέ Outlaw ονόματι Rat (τον οποίο συναντούσαμε στο ELEX ως Trainer αν ο Jax γινόταν μέλος των Outlaws) ως επικεφαλής του φρουρίου. Όπως επίσης αναφέρθηκε παραπάνω, οι Berserkers πραγματοποιούν στην Tavar εκτενέστατο terraforming μέσω της καλλιέργειας και της εγκατάστασης World Hearts, τα οποία έχουν την ικανότητα να μετατρέπουν το Elex του εδάφους σε Mana και, συνεπώς, την πρώην έρημο σε πυκνό δάσος.

Αυτό που δεν αναφέρθηκε παραπάνω είναι πως η πορεία των Berserkers στην Tavar προφανώς και δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα. Αφενός, έχουν να αντιμετωπίσουν τους Outlaws – ακόμα και πρώην Outlaws που πείστηκαν να γίνουν Berserkers – οι οποίοι δεν είδαν με καθόλου καλό μάτι την απώλεια του Fort αλλά ούτε και τη νεότευκτη βλάστηση της Tavar. Αφετέρου, η βίαιη και υπερφανατισμένη παράταξη των Morkons (περισσότερα για δαύτους, αργότερα) τείνει να εισβάλλει στα εδάφη των Berserkers όλο και συχνότερα, χωρίς να παίρνει αιχμαλώτους. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, έχουμε και την εισβολή των Skyands, η οποία αργά ή γρήγορα θα καταστεί ανεξέλεγκτη αν δεν αντιμετωπιστεί.

Abandoned converter in ELEX II
Η terraforming δράση των Berserkers έχει μετατρέψει τα πάλαι ποτέ απειλητικά Converters των Albs σε ακίνδυνα, εγκαταλελειμμένα και ζωσμένα με πράσινο απομεινάρια του παρελθόντος.

Όσον αφορά τους Outlaws, αυτοί έχουν βρει νέα στέγη στον τεράστιο κρατήρα στα βορειοανατολικά του Fort, ο οποίος κρατήρας είναι και το σημείο πρόσκρουσης του μετεωρίτη ο οποίος σχεδόν αφάνισε τον πολιτισμό του Magalan αλλά και έφερε το στοιχείο Elex στον πλανήτη πριν 166 ολόκληρα χρόνια. Σε αυτόν τον κρατήρα λοιπόν έχουν ιδρύσει μια παραγκούπολη, κέντρο για μπίζνες, εμπόριο και πάσης φύσεως “απολαύσεις”. Η εισβολή των Skyands φαίνεται να αφήνει την ηγεσία των Outlaws παγερά αδιάφορη ως τώρα. Αντιθέτως, κύρια μέριμνά τους φαίνεται να είναι η διακριτική παρακολούθηση των power plays αναμεταξύ των υπολοίπων παρατάξεων, και η ύπουλη “παρέμβαση” όποτε κρίνουν πως μπορούν να βλάψουν κάποια εξ αυτών.

Οι άλλες δύο γνωστές παρατάξεις, οι Clerics και οι Albs, επιχειρούν αμφότερες να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν στην περιοχή αφενός στον απόηχο της ήττας του Hybrid, αφετέρου ως αποτέλεσμα της έλευσης των Skyands. Οι Albs έχουν καταφέρει να εκδιώξουν τους Clerics από τις παλαιές βάσεις τους στην Ignadon, και εγκαταστάθηκαν οι ίδιοι εκεί μόνιμα. Η ήττα του Hybrid από τον Jax, αλλά και ο ριζικός περιορισμός των διαθέσιμων αποθεμάτων από Elex, τους έχουν ωθήσει να αναδιαρθρώσουν την ηγετική και κοινωνική τους οργάνωση, να υιοθετήσουν ένα νέο Directive και να περιορίσουν το Elex που καταναλώνουν, βλέποντας οφέλη στην ύπαρξη των συναισθημάτων (τα οποία η κατανάλωση Elex πρακτικά εξαφάνιζε). Σε τελική ανάλυση, και ο πρώην Alb Jax ήρθε σε στενότερη επαφή με την “ανθρώπινη” πλευρά του και η επιτυχία του ήταν πρωτοφανής, οπότε ίσως εν τέλει τα συναισθήματα να συμβάλλουν με τον τρόπο τους στην επίτευξη του πολυπόθητου “Efficiency”.

Αυτή η αποκοπή από το Elex έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο μιας νέας γενεάς περισσότερο “συναισθηματικών” Albs. Όμως, δεν έχουν καταφέρει όλοι οι Albs να προσαρμοστούν απόλυτα στα νέα δεδομένα της στέρησης Elex, ούτε προφανώς είναι όλοι τόσο πρόθυμοι να συγχωρήσουν τον Jax για το ρόλο που διαδραμάτισε στην ήττα τους στον προηγούμενο πόλεμο.

Alb children learning to control their feelings
Ο κόσμος των συναισθημάτων είναι νέος και ανεξερεύνητος για τους Albs, οι οποίοι επιχειρούν να εκπαιδεύσουν από νωρίς τα παιδιά τους στις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες.

Οι Clerics βρίσκονται σε ακόμα χειρότερη μοίρα, όντες μια σκιά του παλαιού τους μεγαλείου. Μετά την απώλεια της Ignadon στον πόλεμο με τους Albs, και με το high-tech αρχηγείο τους στο The Hort να έχει καταστραφεί ολοκληρωτικά από την έλευση των Skyands, έχουν αναζητήσει καταφύγιο σε ένα κάστρο στη βόρεια Tavar και ιαίνουν τις πληγές τους. Οι αριθμοί τους έχουν περιοριστεί ραγδαία, αναγκάζοντάς τους να υιοθετήσουν την εκτενέστερη χρήση Combat Droids και να αναζητήσουν νέους Recruits οπουδήποτε γίνεται: μισθοφόρους, κατάδικους, πρώην Outlaws ή αντιφρονούντες Albs. Όπως και να έχει, οι Clerics μάλλον είναι το πιο κοντινό που θα μπορούσαμε να βρούμε σε μια “καλή” παράταξη σε αυτόν τον κόσμο.

Το ίδιο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ειπωθεί για τους Morkons, τη μυστηριώδη νέα παράταξη που εισάγεται στον κόσμο του ELEX. Η βάση τους, γνωστή ως Grotto, βρίσκεται στην περιοχή Carakis, ανατολικά από την Tavar, στις υπόγειες στοές του συστήματος μετρό που βρισκόταν κάτω από την κατεστραμμένη πλέον πόλη Tomsontown. Το να αποκαλέσει κάποιος τους Morkons αιμοσταγείς θα ήταν μάλλον το understatement του αιώνα, καθώς στον πυρήνα αυτής της φανατισμένης ομάδας βρίσκεται η λατρεία του Raavac, του “θεού της Λήθης”, επιθυμία του οποίου φέρεται να είναι κυριολεκτικά ο αφανισμός όλης της ζωής από τον Magalan.

Οι Morkons θεωρούν πως ο θάνατος των πάντων είναι ο μόνος τρόπος να επέλθει η “ισορροπία” στον πλανήτη, και προς αυτό το σκοπό είναι έτοιμοι να πολεμήσουν κυριολεκτικά με όλους. Ακόμα και ο ερχομός των Skyands θεωρείται από την ηγεσία των Morkons ένα “θεόσταλτο” γεγονός, το οποίο θα συμβάλλει στα γενοκτονικά σχέδιά τους. Και αυτοί όμως έχουν τις εσωτερικές τους έριδες: μια απόκρυφη “αίρεση” φέρεται να προωθεί τη λατρεία ενός έτερου θεού, σαφώς πιο μετριοπαθούς από τον Raavac. Το δόγμα που θα επικρατήσει εν τέλει στους Morkons, με ή χωρίς τη βοήθεια του Jax, θα επηρεάσει καθοριστικά τις εξελίξεις σε αυτή τη γωνιά του Magalan.

Carakis and Tomsontown in ELEX II.
Η ζοφερά ερειπωμένη Carakis και τα επιβλητικά ερείπια της Tomsontown βγάζουν σχεδόν Falloutικά vibes.
1 2Επόμενη σελίδα

Κώστας Καλλιανιώτης

Αρχαιολόγος/Ιστορικός, RPG Player, Οπαδός των Motörhead, Καταναλωτής Προβατίνας.

9 Comments

  1. [QUOTE=”maximum armor, post: 586818, member: 104076″]
    Το ίδιο μου συμβαίνει και στο Forsaken Gods.
    [/QUOTE]

    Φαντάσου να το είχε φτιάξει η Piranha Bytes, θα ψάχναμε πως να μπούμε και μέσα στα βουνά.

    Τελικα οι Hu του κόσμου τούτου μόνο στο ragequit δεν κάνανε καλή δουλειά :(.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL