REVIEWS

REGALIA: OF MEN AND MONARCHS

Η παγκοσμιοποίηση, με τα καλά ή τα κακά της, αναλόγως πως το βλέπει ο καθένας, έχει φέρει τα πάνω κάτω και στην ανάπτυξη παιχνιδιών, εκτός των άλλων. Έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, αφρικάνικο και γαλλικό JRPG και στα σκαριά βρίσκονται παράξενα μίγματα ανατολικοευρωπαϊκής αισθητικής, με ιαπωνικές επιρροές στο σχέδιο. Ως άλλο παρακλάδι της παγκοσμιοποίησης, έχουμε δει την άνθιση και την είσοδο στον χώρο, μιας πλειάδας studio, που προέρχονται από χώρες της ανατολικής Ευρώπης. Αίτια; Η ανάπτυξη ΙΤ νοοτροπίας και φιλικής φορολογίας, αλλά ίσως και δυστυχώς ελέω των χαμηλών μισθών, που καθιστούν ανταγωνιστικό και χαμηλό το κόστος ανάπτυξης.

Επί παραδείγματι, το Regalia: Of Men and Monarchs, είναι αποτέλεσμα ενός επιτυχημένου kickstarter, ύψους 90.000 δολαρίων, προσωπικών οικονομιών και ενός μικρού δανείου, μιας ομάδας Πολωνών “rookies”, (για σύγκριση το Pinstripe, έργο ενός ατόμου μάζεψε 100.000). Όπως δήλωναν και οι ίδιοι στην καμπάνια τους, δεν έχουν βαριά βιογραφικά να παρουσιάσουν, αλλά τους χαρακτηρίζει η ζωηρή αγάπη για το χώρο.

regalia main 01 lowΤο κεντρικό hub του κάστρου.

Το πρώτο πνευματικό παιδί λοιπόν, της ομάδας Pixelated Milk, έχει να κάνει με ένα γνωστό λογοτεχνικό μοτίβο. Ένα βασίλειο βρίσκεται σε παρακμή και ένας άπειρος μα αποφασισμένος νέος, αποφασίζει να ξεχορταριάσει τα ζιζάνια, να ξαναχτίσει τις ξερολιθιές και να φέρει πίσω τον κόσμο στα αδειανά σπίτια. Προσωπικά μου θύμισε το αγαπημένο ανάγνωσμα από την παιδική μου ηλικία, “Παραμύθι Χωρίς Όνομα” της Π. Δέλτα. Απ’ ό,τι φαίνεται το μοτίβο αυτό υπάρχει παγκοσμίως, καθώς σε μεγάλο βαθμό, το Regalia, αντλεί έμπνευση από το Γιαπωνέζικο Suikoden και αυτό με την σειρά του, από το Κινέζικο έπος του Shui Hu Zhuan.

Όλη αυτή η ιστορική αναδρομή δεν είναι τυχαία, καθώς ο κύριος πυλώνας του gameplay έχει να κάνει με τα ίδια τα δομικά στοιχεία των ιστοριών αυτών, την ανασύσταση ενός βασιλείου μέσω του ανθρώπινου δυναμικού. Εν πολλοίς, ο ήρωας μας Kay, μαζί με τις αδελφάδες του, φτάνουν σε ένα παρηκμασμένο κάστρο, ως κληρονόμοι του. Γρήγορα όμως ανακαλύπτουν την παντελή του ερήμωση και επιπρόσθετα, ενημερώνονται από έναν τοκογλύφο πως, μαζί με τα χαλάσματα και τον τίτλο, κληρονόμησαν και τα τεράστια χρέη των προγόνων τους. Ο τοκογλύφος δείχνει όμως διαλλακτικότητα και τους παρέχει την δυνατότητα σταδιακής αποπληρωμής του τεράστιου αυτού χρέους. Βοηθοί σε αυτή την έντιμη διαπραγμάτευση, το φάντασμα ενός προγόνου των ηρώων και οι διάφοροι χαρακτήρες που στρατολογούν για να στελεχώσουν ξανά το βασίλειο.

regalia main 02 lowΤο πεδίο της μάχης, χωρισμένο σε τετράγωνα.

Φυσικά τα deadlines είναι αμείλικτα και το καθετί που συμβαίνει κοστίζει σε χρόνο, που μεταφράζεται σε σελίδες ενός ημερολογίου που χάνονται στον άνεμο, φέρνοντας πιο κοντά την επόμενη αποπληρωμή της δόσης του χρέους. Ο μηχανισμός αυτός σίγουρα δίνει την αίσθηση του επείγοντος, αλλά καθώς στο τέλος της διορίας, σε ενδεχόμενη αποτυχία περιμένει το game over, θέλει καλό σχεδιασμό για να μη χαθούν πολλές ώρες παιχνιδιού.

Κύρια διαχείριση, κάνουμε στο κεντρικό hub της πόλης μας. Αναλόγως με τους ανθρώπους που στρατολογεί το βασίλειο, αναπτύσσονται τα κτήρια, όπως το χάνι, το σιδεράδικο και ούτω κάθε εξής. Ο κάθε χαρακτήρας που τα στελεχώνει, παρέχει τις υπηρεσίες του, οι οποίες επεκτείνονται με την περεταίρω κοινωνικοποίηση μαζί του, η οποία απαιτεί την δαπάνη μιας in-game μέρας και συνήθως συνοδεύεται από ένα mini-game επιλογών διαλόγου. Το δέσιμο αυτό βέβαια δεν παρακμάζει, αλλά απαιτεί καλό προγραμματισμό για την δαπάνη ημερών, την οποία θέλει ο κάθε χαρακτήρας. Η αναβάθμιση των κτηρίων απαιτεί πρώτες ύλες, οι οποίες έρχονται από τις επιδρομές της ομάδας μας στην επαρχία και το καθάρισμα των dungeons.

regalia main 03 lowΗ Gwendolyn, αδελφή του Kay, με άκρως επιτυχημένο voice acting.

Αυτές οι επιδρομές αποτελούν το κύριο και διασκεδαστικότερο κομμάτι του Regalia. Εξορμώντας από το κάστρο, γίνεται η επιλογή της ομάδας με αρχηγό πάντα τον Kay. Έπειτα από τον χάρτη του βασιλείου, βλέπουμε τα διαθέσιμα dungeons και τον χρόνο που χρειάζεται για να ταξιδέψουμε σε αυτά. Τέλος τα dungeons, χωρίζονται σε τρία επιμέρους είδη, τα nodes. Μάχη, εξέλιξη της ιστορίας και σε σημεία που μπορεί να καταλύσει η ομάδα μας.


Στη μάχη γίνεται η τοποθέτηση οποιονδήποτε τεσσάρων μελών της ομάδας, σε μια εσχάρα τετραγώνων με τους εχθρούς συνήθως απέναντι. Η ροή γίνεται με γύρους, με τη σειρά να αποφασίζεται βάση initiative για φίλους και εχθρούς. Το κάθε μέλος της ομάδας μας έχει απολύτως διακριτές ιδιότητες και στυλ, με εξαιρετικό εναρμονισμό του gameplay μάχης με τον χαρακτήρα του. Στη σειρά του, μπορεί να χρησιμοποιήσει μια βασική κίνηση, τη λεγόμενη Signature Move, είτε μια από τρεις δευτερεύουσες που έχουν cooldown σε γύρους ή τέλος μια Ultimate, ικανής να αλλάξει την πορεία της μάχης, η οποία όμως πέρα από το cooldown, απαιτεί και δύο πόντους Authority.

Ένας τέτοιος πόντος δίνεται σε κάθε νέο γύρο και είναι κοινός για όλη την ομάδα. Απαιτείται δηλαδή καλός σχεδιασμός, για την ενεργοποίηση των τελικών κινήσεων. Επιπρόσθετα οι πόντοι Authority μπορούν να χρησιμοποιηθούν και μεμονωμένα για να δοθεί μια έξτρα κίνηση.

regalia main 04 lowΤο σύστημα διπλωματίας με τα διπλανά κράτη, ξεκλειδώνει αποκλειστικούς ακολούθους.

Το σύστημα μάχης γενικότερα έχει σχεδιαστεί πάρα πολύ καλά, καταφέρνοντας να παρέχει πρόκληση αλλά ταυτόχρονα να είναι και απόλυτα διασκεδαστικό. Δεν υπάρχει η έννοια του healing, αντίθετα υπάρχουν πόντοι θωράκισης, ξεχωριστά από τα HP, που φεύγουν πριν από αυτά. Αν όμως τελειώσουν τα HP ο χαρακτήρας είναι Κ.Ο. , όχι μόνο για την μάχη, αλλά και για όλα τα επόμενα nodes, μέχρι να ξεκουραστεί η ομάδα σε camp. Αυτό πάλι είναι μιας χρήσης, περιπλέκοντας περισσότερο τα πράγματα και απαιτώντας περαιτέρω σχεδιασμό. Τέλος τα nodes ιστορίας, αρχίζουν ένα σενάριο τύπου visual novel, με γλαφυρή αφήγηση. Με κατάλληλες επιλογές μπορεί να καταλήξουμε σε ανταμοιβή σε resources ή κάποιο σπάνιο αντικείμενο, σε μάχη, επιπλέον quest, ή απλά να αποχωρήσουμε αν κρίνουμε το ρίσκο υψηλό.

Εδώ πρέπει να αναφερθεί η ατυχής υλοποίηση του συστήματος αποθήκευσης προόδου. Σε όλο το παιχνίδι, save είναι εφικτό μονάχα στο κάστρο, στο κεντρικό hub της πόλης και στα camp nodes, τα οποία είναι μιας χρήσης. Για να αποφευχθεί ο μέγιστος πόνος (εκτός του mode ironman που μάλλον είναι και το ζητούμενο), οι περισσότερες μάχες μπορούν να ακυρωθούν και να γίνει εκ νέου προσέγγισή τους, σαν να μην έγιναν ποτέ ή αν η έκβαση δεν ικανοποιεί, να γίνουν reset. Παρόλα αυτά, σε ένα μεγάλο dungeon, αν έχετε προοδεύσει αρκετά και για κάποιο απροσδιόριστο λόγο, βρεθεί κάποια αιτία στην αληθινή ζωή ΤΜ, που σας καλεί να αφήσετε το παιχνίδι, δυστυχώς ατυχήσατε μέχρι να βρείτε σημείο για save.

Η ίδια η μάχη πάντως είναι ικανοποιητικότατη και διασκεδαστική, με κάθε χαρακτήρα να ενσαρκώνει έναν τελείως διαφορετικό ρόλο. Ευχάριστο είναι και το επίπεδο πρόκλησης, που γενικά κινείται σε υψηλό, αλλά όχι εκνευριστικό βαθμό. Παρέχονται φυσικά και τα new game+ και ironman μετά την πρώτη ολοκλήρωση, για αυτούς με διάθεση αυτοτιμωρίας.

regalia main 06 lowΦυσικά και υπάρχουν κλασικά αρχέτυπα όπως της Shiva.

Ενθουσιάστηκα τόσο με το κομμάτι των μαχών, που δεν έχω μακρηγορήσει για το συνηθέστερό μου τομέα – τον εικαστικό. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου τον μεγαλύτερο θιασώτη της γιαπωνέζικης τεχνοτροπίας, στον σχεδιασμό χαρακτήρων. Παρόλα αυτά απόλαυσα και αναγνωρίζω το υψηλό επίπεδο του εικαστικού σχεδιασμού, που με έκανε να εντοπίσω τον υπεύθυνο lead artist, Lucjan Pakulski (Runshin). Επίσης καλή δουλειά έχει γίνει στα 3D μοντέλα των χαρακτήρων, με animation τα οποία χαρακτηρίζει η ζωντάνια. Μια ένσταση έχω στον σχεδιασμό του κεντρικού hub, που μου φάνηκε κάπως σαν facebook/flash game. Θα ήταν καλύτερο, θεωρώ, να υπήρχε ελεύθερη κίνηση του χαρακτήρα σε όλη την πόλη, θυμίζοντας περισσότερο παραδοσιακό RPG. Η Pixelated Milk έχει δώσει φροντίδα σε κάθε τομέα, όπως και στον ηχητικό, με ένα πολύ ευχάριστο soundtrack από το Game Audio Factory (Endless Legend/Space) και υψηλού επιπέδου voice acting.

regalia main 07 lowΔείγμα του τμήματος “Visual Novel”.

Φυσικά, είναι εμφανείς και οι περιορισμοί που προκύπτουν από το ότι μιλάμε για την πρώτη δουλειά, ενός μικρού game studio. Κάποιες φορές το χιούμορ ίσως είναι λίγο παράταιρο και η κοινωνικοποίηση με την ομάδα και το προσωπικό του κάστρου, ίσως φαντάζει φτωχή, σε όσους έχουν συνηθίσει biowarικά ρομάντζα. Αυτά όμως, είναι ψιλά γράμματα μπροστά στην παράδοση ενός στιβαρού συστήματος μάχης και ενός σταθερού παιχνιδιού που μπορεί να προσφέρει πολλές ώρες αγνής διασκέδασης, με πλήθος χαρακτήρων, μικρό-λεπτομέρειες όπως ένα σύστημα διπλωματίας και διάφορα mini-games.

Όταν ανέλαβα την παρουσίαση, δεν ήξερα καν την ύπαρξη του παιχνιδιού. Μια limited edition όμως βρίσκεται καθοδόν από την Πολωνία, καθώς μιλάμε για μια τίμια προσπάθεια την οποία θέλησα να στηρίξω και προσωπικά.

 

Αγόρασέ το τώρα στο GoG.com κάνοντας κλικ εδώ και στήριξε την αγαπημένη σου ημιθανή, ψευδοχαρντκοροποιημένη κοινότητα!

Gameplay Video των πρώτων 30 λεπτών εδώ.

Pros

  • Εξαιρετικό και διασκεδαστικότατο σύστημα μάχης
  • Όμορφος σχεδιασμός χαρακτήρων
  • Επαγγελματικό voice acting.
  • Πλούτος περιεχομένου και αξία στο χρόνο.
  • Καλογραμμένοι διάλογοι και lore.

Cons

  • Δύσκαμπτο Save System
  • Το χιούμορ του μπορεί να μην αρέσει σε όλους
  • Το κεντρικό hub θα μπορούσε να έχει καλύτερο σχεδιασμό

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 83%

83%

Σπύρος Μπλιάγκος

Εισήλθε στον χώρο του PC Gaming από νεαρότατη ηλικία, χάρη στον αρχετυπικό, μεγαλύτερο Cool ΞάδερφοTM και ένα Amstrad CPC, με ένα μικρό κονσολό-διάλειμμα μεταξύ 1995-1999. Εμφορείται από μηδενιστικές σκέψεις, που προσπαθεί ατυχώς να σκεδάσει, αναζητώντας απαντήσεις σε προαιώνια ερωτήματα σε όλα τα genres.

7 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL