REVIEWS

MARE NOSTRVM

Η θεματολογία του Mare Nostrum είναι εμφανής, πέρα από τις φωτογραφίες που συνοδεύουν το άρθρο, από το ίδιο του το όνομα. Το επίκεντρο φυσικά είναι η θαλάσσια επικυριαρχία επί της Μεσογείου που προσπάθησαν να επιτύχουν λαοί όπως οι Έλληνες, οι Πέρσες, οι Καρχηδόνιοι ή οι Ρωμαίοι.

Χρονικά λειτουργεί σαν δορυφόρος του Field of Glory II, που επικεντρώνεται στους ανάλογους αγώνες στη στεριά. Στο πεδίο της μάχης όμως, λειτουργεί με πυλώνα το σύστημα WEGO παρέχοντας μηχανισμούς ανάλογους με το Battlestar Galactica Deadlock, επί τω Σπαρτιατικότερον. Κυριολεκτικά όμως, καθώς λακωνίζει στον οπτικό τομέα, στην αισθητική του UI και σε άλλες διευκολύνσεις επιλογών, που μας πάνε πίσω αρκετές δεκαετίες.

mare nostrvm 01Απεικόνιση του χάρτη που αποτελείται από εξαγωνικές κυψέλες.

Η βασική ιδέα είναι πως ξεκινάμε μια ναυμαχία είτε επιλέγοντας τον στόλο μας βάσει πόντων, είτε ακολουθώντας ένα από τα ιστορικά μονοπάτια με προκαθορισμένες συνθήκες και συνθέσεις των συμμετεχόντων. Μπορούμε να επιλέξουμε οποιαδήποτε παράταξη και το αποτέλεσμα δεν χρειάζεται να είναι η νίκη για να προχωρήσουμε στην επόμενη μάχη, με άλλη σύνθεση.

Ο στόλος μας μπορεί να αποτελείται από μια ποικιλία δεκατεσσάρων τύπων πλοίου, όπως οι πεντηκόντοροι, τριήρεις και κτηνώδεις ρωμαϊκές πεντήρεις. Τα χαρακτηριστικά που τα διακρίνουν είναι η ταχύτητα σε συνήθη πλου, η μέγιστη δυνατή ταχύτητα σε ανάγκη, η γενικότερη ποιότητα του πληρώματος, η ανθεκτικότητα του σκαριού και η δύναμη με την οποία μπορούν να πλήξουν τα άλλα πλοία. Τέλος έχουμε τον αριθμό της δύναμης ανδρών στο πλοίο, το λεγόμενο Manpower.

mare nostrvm 02Δείγμα των bugs με τα πλοία να περνούν το ένα μέσα από το άλλο.

Πρακτικά όταν αμφότεροι οι παίκτες τελειώνουν την σειρά τους, οι turn-based οδηγίες μεταφράζονται σε μια real time λύση όπου και πέφτουν οι ζαριές και γίνεται ο ανάλογος έλεγχος για το αν μια επίθεση «πέρασε» ή όχι. Υπάρχουν και κάποιοι βασικοί κανόνες όπως λόγου χάρη, υπό ποιες συνθήκες μπορεί να εμβολιστεί ένα πλοίο. Απαιτείται ένας συνδυασμός θέσης (ο εμβολισμός πρέπει να γίνεται στις πλευρές των πλοίων) και φυσικά πρέπει να περάσει η ζαριά της επίθεσης την ζαριά της άμυνας. Εκεί έχουμε μια μίξη λογικής (όπως το ότι πρέπει να έχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα για επιτυχημένο εμβολισμό) αλλά και κανόνων που απλά «έτσι είναι» (όπως το ότι αν ακουμπήσει δικό μας πλοίο με άλλο φίλιο, τότε απλά μειώνονται τα action points στο μισό και όχι κάποια άλλη ζημιά.

Άλλοι μηχανισμοί έχουν να κάνουν με την κούραση των πληρωμάτων και με τον κύκλο διοίκησης που ασκούν οι αρχηγοί των μοιρών. Άπαξ και τα πλοία της μοίρας εξέλθουν από αυτόν γίνεται αδύνατος ο άμεσος έλεγχός τους. Ο αριθμός του manpower δε, έχει να κάνει με τους πεζοναύτες που αποβιβάζονται σε ένα πλοίο εάν καταφέρουμε να το πλευρίσουμε. Τέλος για τις μετωπικές συγκρούσεις πέφτει ένα ζάρι για το σπάσιμο των κουπιών ενός εκ των δύο πλοίων- δεν αλληλοεμβολίζονται.

mare nostrvm 03Το campaign του Πελοποννησιακού Πολέμου.

Οι διαθέσιμες ιστορικές μάχες καλύπτουν το εύρος από τους πολέμους μετά τον Β’ Αποικισμό, μεταξύ Ελλήνων και Καρχηδονίων και φθάνουν μέχρι τους εμφυλίους των πρώτων Αυτοκρατορικών χρόνων της Ρώμης, με πολλές διάσημες ναυμαχίες όπως αυτή της Σαλαμίνος.
Στα θετικά του τίτλου είναι αυτό το πνεύμα ιστορικής πιστότητας το οποίο συνεπικουρεί και ο τεράστιος αριθμός πλοίων που μπορεί να εμπλακεί σε μια ναυμαχία. Επιτυγχάνεται έτσι η αίσθηση του χάους και απαιτείται η χάραξη στρατηγικής.

Παρόλα αυτά ενώ υπάρχουν πολύ καλές βάσεις για ένα παιχνίδι στρατηγικής ανάλογο του BSG Deadlock, χαντακώνεται σε τεράστιο βαθμό από την λιτότητα του οπτικού τομέα. Δεν πιστεύω πως είναι απαραίτητο να υπάρχουν πολλά λούσα για να είναι ένα παιχνίδι εθιστικό (το Papers Please το καταφέρνει με ελάχιστα μέσα). Στην περίπτωση του Mare Nostrvm όμως είναι υπερβολικά αναχρονιστική η όλη οπτική εμπειρία. Τα μενού κατά πάσα πιθανότητα θα θεωρούταν άσχημα ακόμα και αν το παιχνίδι έβγαινε στα τέλη της δεκαετίας του 90, το ίδιο και το UI. Απουσιάζουν δευτερεύουσες επιλογές, όπως μια μπάρα ρύθμισης της έντασης των ηχητικών εφέ και πιο χρήσιμα ακόμη πράγματα, όπως μια επιλογή για την προβολή του επόμενου διαθέσιμου/ακούνητου πλοίου.

mare nostrvm 04Δείγμα του απόλυτου χάους και του μεγέθους των ναυμαχιών.

Το παιχνίδι φυσικά και αναφέρεται σε πολύ συγκεκριμένο κοινό, το οποίο θέλει οπτικοποίηση του πνεύματος επιτραπεζίου, όπως και στην περίπτωση του Field of Glory, το οποίο όμως προσφέρει και ένα ευχάριστο οπτικό ερέθισμα και ευκολίες της εποχής όπως η προβολή των αδρανών μονάδων. Η ομάδα ανάπτυξης έκανε μια τίμια προσπάθεια φέρνοντας το WEGO σύστημα μάχης στα μέτρα των ναυμαχιών πλοίων, δαπάνησε κόπο για την αναπαράσταση ιστορικών συγκρούσεων και έδωσε την δυνατότητα ασύγχρονου παιχνιδιού με άλλους παίκτες ανά τον κόσμο αλλά άφησε υπερβολικά φτωχό το κομμάτι της αισθητικής.

 

Pros

  • Μεγάλος αριθμός πλοίων στις συγκρούσεις που προσφέρει ρεαλιστική αίσθηση χαώδους ναυμαχίας.
  • Ικανή ΑΙ σε κινήσεις τακτικής.

Cons

  • Παντελώς σπαρτιατική παρουσίαση σε γραφικά και UI.
  • Έλλειψη βασικών διευκολύνσεων κατά τη μάχη που καθιστούν δυσχερή τη διαχείριση στις στιγμές του χάους.
  • Απουσία μεγαλύτερου βάθους στο Campaign Mode.
  • Παρουσία bugs που παρόλα αυτά λαμβάνονται άμεσα υπόψη από τους δημιουργούς.
  • Απουσία ρύθμισης του ήχου και γενικότερη ηχητική λιτότητα.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 72%

72%

Σπύρος Μπλιάγκος

Εισήλθε στον χώρο του PC Gaming από νεαρότατη ηλικία, χάρη στον αρχετυπικό, μεγαλύτερο Cool ΞάδερφοTM και ένα Amstrad CPC, με ένα μικρό κονσολό-διάλειμμα μεταξύ 1995-1999. Εμφορείται από μηδενιστικές σκέψεις, που προσπαθεί ατυχώς να σκεδάσει, αναζητώντας απαντήσεις σε προαιώνια ερωτήματα σε όλα τα genres.

2 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL