REVIEWS

DRAGON’S LAIR II: TIME WARP

Δε φαντάζεστε τί χαρά παίρνω κάθε φορά που βλέπω ένα από τα laserdisc διαμάντια του Don Bluth να εμφανίζεται στην βιβλιοθήκη του Στήμ. Όχι μόνο επειδή θα έχω την ευκαιρία να εκπληρώσω επιτέλους τα παιδικά μου όνειρα, αλλά κυρίως επειδή η ένταξή τους στην ψηφιακή διανομή, ισοδυναμεί με “αιώνια ζωή” γι’αυτά τα τόσο ιδιαίτερα διαμάντια του όχι-ακριβώς-gaming.

Dl3Χωρίς ολίγη από Αλίκη, τί να την κάνεις τη ζωή;

Μπορεί ο περισσότερος κόσμος να γνωρίζει έστω και εξ’όψεως το πρώτο Dragon’s Lair και το πνευματικό του ξαδερφάκι, Space Ace, αλλά είμαι σίγουρος πως ελάχιστοι από εσάς είχατε την ευκαιρία να ασχοληθείτε με το Dragon’s Lair II: Time Warp, ένα εκπληκτικό interactive movie που ξεπερνά τους προκατόχους του, δίχως να ιδρώσει καν. Το κύκνειο άσμα του Bluth στο χώρο των video games αποτελεί και την πιο φιλόδοξη δουλειά του. Εκπληκτικό animation και παραγωγή, ακόμη και μια προσπάθεια κατευνασμού των επικριτών του παιχνιδιού, με την προσθήκη ενός ιδιαίτερου “κυνηγιού θησαυρού” μονάχα μετά την ολοκλήρωση του οποίου μπορούμε να φτάσουμε στο φινάλε του παιχνιδιού. Σκουπίζουμε ένα γλυκό δάκρυ 90’ς ψυχαναγκαστικής συγκινήσης και προχωράμε.

Dl1Είπαμε όχι μήλα, αλλά η Εύα μας κάτι πρέπει να παρεξήγησε…

Στην αρχή λοιπόν του Time Warp, βρίσκουμε τον Ντέρκ στην Ντερκοκαλύβα, περιτρυγισμένο από τα Ντερκονταφνοκουτσούβελα™, να υφίσταται άγρια επίθεση από την γκροτέσκα πεθερά του, καθώς όσο ήταν απασχολημένος να χαζεύει, ο Δαιμονικός Μάγος Κουλουβάχατος (κάποιο όνομα θα ‘χει, αλλά αν προσέχετε τα ονόματα στο Dragon’s Lair, έχουμε θέμα) απήγαγε για άλλη μια φορά την όμορφη Δάφνη! Πανικόβλητος λοιπόν και με την απειλή του πεθερικού πλάστη να κρέμεται πάνω από το κεφάλι του, χειρότερη από κάθε ανάσα δράκου, ο ατζαμής ήρωάς μας ξεκινά το μακρύ ταξίδι της λύτρωσης της αγαπημένης του.

Το love-it-or-hate-it gameplay της σειράς δίνει φυσικά ξανά το παρόν, με τη διαφορά πως η εκτέλεσή του στο Dragon’s Lair II είναι η αρτιότερη της σειράς. Πλέον έχουμε πάντοτε οπτικό prompt για την κάθε μας κίνηση (κάτι που στα Dragon’s Lair και Space Ace εμφανιζόταν μόνο όταν είχε κέφια) και έχει προστεθεί και μια ενδιαφέρουσα μηχανική η οποία παρατείνει την διάρκεια ζωής του τίτλου : σε κάθε επίπεδο υπάρχουν διάσπαρτοι κάποιοι “θησαυροί” οι οποίοι εμφανίζονται ταυτόχρονα με το prompt της “σωστής” κίνησης. Αν πατήσουμε την κατεύθυνσή τους, ο Dirk παγώνει το χρόνο και τους αρπάζει, με τη δράση να συνεχίζει κανονικά, σαν να είχαμε εκτελέσει την απαιτούμενη κίνηση. Μόνο αν μαζέψουμε όλους τους θησαυρούς θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στο τελικό επίπεδο και να σώσουμε την αγαπημένη μας Daphne.

Dl5H σεκάνς Μπετόβεν/Έλτον Τζόν θα στοιχειώσει τους εφιάλτες σας.

Πρόκειται για μια κίνηση tribute στα παιχνίδια του αντι-προχθές, όπου λόγω περιορισμένων assets, οι developers κατέφευγαν συχνά-πυκνά σε άθλια τρίκ του τύπου “Δε μάζεψες τα 653 κλειδιά που απαιτούνταν, λυπούμαστε, try again!” ώστε να μεγαλώνουν την διάρκεια των παιχνιδιών τους. Ευτυχώς βέβαια, στο Time Warp περιλαμβάνονται μόλις 11 θησαυροί, η πλειοψηφία των οποίων είναι πολύ εύκολο ν’αποκτηθεί. Περισσότερο προσθέτουν γεύση και τσαχπινιά στο παιχνίδι, παρά ταλαιπώρια.

Το ίδιο το gameplay, σπάει σε επτά επίπεδα, απίστευτης ομορφιάς, χιούμορ και φαντασίας (Ειδικά ο κήπος της Εδέμ με τη γκροτέσκα Εύα και η Τελευταία Νύχτα του Μπετόβεν είναι μικρά έργα τέχνης από μόνα τους) που πραγματικά κάνουν τα τοπία τόσο του πρωτότυπου Dragon’s Lair όσο και εκείνα του Space Ace, να φαντάζουν ελάχιστα. Όσοι αγαπάτε το παραδοσιακό animation, πραγματικά θα βρεθείτε στον παράδεισο!

Dl6Από το εκπληκτικό original φινάλε του παιχνιδιού

Στην κυκλοφορία του Steam περιλαμβάνεται και η δυνατότητα να παίξετε την Director’s Cut Edition, η οποία στην ουσία αλλάζει μονάχα το φινάλε του παιχνιδιού και δεν είμαι σίγουρος αν πρόκειται περί λάθους, καθώς η original version έχει ένα πολύ μεγαλύτερο, χορταστικότερο και διασκεδαστικότερο φινάλε (η ουσία της director’s cut δηλαδή) ενώ το φινάλε στην υποτιθέμενη “κανονική” director’s cut, είναι εντελώς κουτσουρεμένο. Μάλλον κάτι μπέρδεψαν τα παιδιά της Digital Leisure στην μεταφορά. Τουλάχιστον φρόντισαν να εγκαταλείψουν το εκνευριστικό σύστημα με τις ζωές, τα continues και το scoring και να επικεντρωθούν στο λόγο ύπαρξης του παιχνιδιού, που δεν είναι άλλος από την απόλαυση του εκπληκτικού εικαστικού τομέα που δημιούργησαν μια φορά κι ένα καιρό ο Don Bluth και το επιτελείο του.

Με διαφορά το καλύτερο και πιο εμπνευσμένο παιχνίδι της τριλογίας, το Dragon’s Lair II: Time Warp είναι ένα πανέμορφο κομμάτι cult gaming ιστορίας, το οποίο χρωστάτε στον εαυτό σας να βιώσετε.

Pros

  • Πανέμορφος, διαχρονικός εικαστικός τομέας
  • Εμπλουτισμένο gameplay με την προσθήκη του treasure hunting
  • Μεγαλύτερη διάρκεια από τα προηγούμενα παιχνίδια της άτυπης “τριλογίας”
  • Μπόλικο σπαρταριστό speech που ζωντανεύει τη δράση

Cons

  • Αν δεν την παλεύετε με το QTE-based gameplay, μάλλον θα μείνετε ασυγκίνητοι
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 90%

90%

ΙΣΤΟΡΙΚΟ CULT ΔΙΑΜΑΝΤΙ. ΝΑΙ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΑ.

Στέφανος Κουτσούκος

Ο Στέφανος Κουτσούκος ή αλλιώς "The Artist Formerly Known As Borracho", διέπραξε ποικίλα εγκλήματα τα οποία τον οδήγησαν σε μια ριζική επανεκτίμηση των προτεραιοτήτων και αξιών του. Υπηρέτησε περήφανα στην πειρατική αρμάδα του Ragequit.gr από την ίδρυση του ιστοτόπου το 2012 ως το Μάη του '19.

5 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL