REVIEWS

STELLARIS: DISTANT STARS

Περί L-Gates, Anomalies, και χαράς της ανακάλυψης.

Οι συγκρίσεις του Stellaris με άλλα games που προσδιορίζονται ως ανήκοντα στο είδος των “4X” αναπόφευκτα εστιάζουν περισσότερο στα επιμέρους στοιχεία του gameplay – μάχες, resource και population management, εξερεύνηση, διπλωματία κτλ. Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω κριτήρια, ίσως είναι θέμα γούστου το ποιο game καταλήγει να είναι το “καλύτερο” σε αυτό το είδος. Αν υπάρχει όμως ένα στοιχείο στο οποίο το Stellaris καταφέρνει να υπερτερεί ξεκάθαρα, αυτό είναι το στοιχείο του storytelling: η ευρύτερη in-game παρουσίαση της ανόδου του πολιτισμού μας από το έδαφος στα άστρα και η ατμοσφαιρικότατη αφήγηση των περιπετειών μας, με την ιστορία που γράφουμε σε κάθε playthrough να μπορούσε άνετα να αποτελεί ένα Science Fiction έπος αν μεταφερόταν σε κάποιο λογοτεχνικό μέσο. Σε αντίθεση με τα περισσότερα από τα DLC/Story Packs που έχουμε δει να κυκλοφορούν ως τώρα για το Stellaris, τα οποία επιχειρούσαν μεταξύ άλλων να εμπλουτίσουν πτυχές του gameplay και να εισάγουν νέους μηχανισμούς, το τελευταίο Story Pack, ονόματι Distant Stars, εστιάζει σε κάτι πιο απλό: να εμπλουτίσει ακόμα περισσότερο το παραπάνω storytelling.

distantstars-unknown
Από storytelling… άλλο τίποτα.

Κεντρικός πυλώνας της αφήγησης στο Distant Stars είναι τα μυστηριώδη L-Gates, εγκαταλελειμμένα και ανενεργά Gateways περίεργης τεχνοτροπίας που εντοπίζουμε διάσπαρτα σε όλο το μήκος του γαλαξία. Μαθαίνοντας περισσότερα για αυτά στην πορεία των ερευνών μας, καταλήγουμε να τα ενεργοποιούμε και συνειδητοποιούμε πως προσφέρουν πρόσβαση σε ένα μέχρι πρότεινος απρόστιο σύμπλεγμα αστρικών συστημάτων, το οποίο βρίσκεται ουσιαστικά εκτός των γνωστών ορίων του γαλαξία. Το τι συναντάμε εκει, καλύτερα να το εξερευνήσετε μόνοι σας για να μη μειώσω τη χαρά της ανακάλυψης που είναι και το μισό ζουμί του παιχνιδιού – ουσιαστικά όμως πρόκειται για ένα storyline που ξεκινάει από τα πρώτα στάδια του εκάστοτε game και “τρέχει” μέχρι και το mid προς end-game, ανάλογα και με την ισχύ του κράτους και (κυριότερα) των στόλων σας. Eνδεικτικά αναφέρω πως όταν είχα τουμπανιάσει τους στόλους μου επαρκώς ώστε να μη φοβάμαι να εξερευνήσω το L-Cluster, λίγο καιρό αργότερα έσκασε το War in Heaven event, οπότε καταλαβαίνετε λίγο-πολύ πόσο τραβάει η ιστορία χρονικά.

That feel when η Παπαφλεσσιανή Αστρική Δυναστεία είναι τόσο τιτανοτεράστια που ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ ΠΙΑ στα στενά όρια του Γαλαξία και ξεχειλίζει μέχρι παραέξω.

Πέρα από τα L-Gates, το Distant Stars εισάγει και προσθήκες σε κάποια από τα ήδη υφιστάμενα στοιχεία του Stellaris. Καταρχάς, εισάγονται στους γαλαξίες του παιχνιδιού τρία νέα πιθανά Leviathans, τα οποία δεν απαιτούν το αντίστοιχο Leviathans Story Pack για να εμφανιστούν σε αντίθεση με τα υφιστάμενα Leviathans. Tα νέα Leviathans μάλιστα έχουν και διάλογο αλληλεπίδρασης με τα Curator Enclaves (οι τυπικές επιλογές διαλόγου όπου ζητάμε έξτρα πληροφορίες για το background τους και για τυχόν αδυναμίες τους), πράγμα που σημαίνει πως πλέον τα Curator Enclaves θα εμφανίζονται στους γαλαξίες και αν αγοράσετε το Distant Stars αλλά δεν έχετε το Leviathans (η παρουσία των Traders και των Artists όμως εξακολουθεί να απαιτεί το Leviathans).

distantstars-matriatch
Ένα από τα νέα Leviathans είναι η “Μητέρα” των περιβόητων Tiyanki Space Whales που συναντούσαμε ως τώρα στο game. Παρατηρήστε την τεράστια τορπίλη που έχει σφηνώσει στον κορμό της.

Μαζί με τα νέα Leviathans εισάγονται και κάμποσα νέα unique star systems, η εξερεύνηση των οποίων triggάρει μικρά event chains ποικίλης φύσεως. Όμως το πιο άφθονο και εμφανές feature του Distant Stars είναι ίσως η πληθώρα από νέα πιθανά Anomalies που μπορούν να προκύψουν κατά τις εξερευνήσεις των Science Ships μας. Τα αρχικά patch notes μιλούσαν για “50% έξτρα νέα anomalies” σε σχέση με το τι υπάρχει ήδη στο παιχνίδι, και μπορώ να επιβεβαιώσω πως κατά το δοκιμαστικό μου playthrough αυτό επαληθεύτηκε πλήρως.

distantstars-clock
Προφανώς τα περισσότερα από τα νέα Anomalies προσφέρουν παραπάνω από μία επιλογές, ενώ είναι και ιδιαίτερα ευφάνταστα ως προς τη σύλληψή τους.

Προφανώς, όπως με κάθε έξτρα υλικό που κυκλοφορεί για το game, έτσι και το Distant Stars συνοδεύεται από ένα δωρεάν update που τροποποιεί στοιχεία του Core παιχνιδιού. Κυριότερη αλλαγή που επιφέρει το συνοδευτικό Patch 2.1 (ονόματι “Niven”, από τον συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Larry Niven) είναι το γεγονός ότι αφαιρείται το “ποσοστό επιτυχίας” κατά την ανάλυση ενός Anomaly. Πλέον το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι ένα Anomaly, σε συνδυασμό με το level του επιστήμονα που το εξερευνεί, επηρεάζουν αποκλειστικά και μόνο το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την εξερεύνηση, με τα “εύκολα” Anomalies να ξεπετιούνται μέσα σε 1-2 μήνες και τα πιο απαιτητικά να φτάνουν μέχρι και το 1 έτος. Τέλος πια τα περιστατικά του να χάνουμε έναν level 5 επιστήμονα μαζί με το σκάφος του επειδή τόλμησε να εξερευνήσει ένα Anomaly με 5% πιθανότητα αποτυχίας!

Άλλη σημαντική τροποποίηση είναι η υιοθέτηση ενός τρόπον τινά “Fog of War” που καλύπτει τα ανά τον γαλαξία hyperspace lanes, τα οποία πλέον δεν είναι στο σύνολό τους εμφανή από την αρχή του κάθε παιχνιδιού παρά μόνο αυτά που εφάπτονται σε συστήματα που έχουμε ήδη επισκεφθεί. Υπάρχουν και άλλες μικρότερες προσθήκες όπως νέα Strategic Resources, άλλες αισθητικής κυρίως φύσεως όπως η εισαγωγή συστημάτων με παραπάνω από έναν ήλιους (επιτέλους μπορούμε να μοντάρουμε στο παιχνίδι τον Tatooine και τους ήλιους του), συν μια πληθώρα από ήσσονος έντασης αλλαγές και τροποποιήσεις στην ΑΙ, σε υφιστάμενα anomalies και events, στα Pop-Ups και το UI. Tα πλήρη patch notes είναι διαθέσιμα, μεταξύ άλλων, στο reddit της Paradox.

distantstars-pacify
Πλέον προσφέρεται η δυνατότητα να εξημερώσουμε και να συνυπάρξουμε αρμονικά με όλα τα περιπλανώμενα πλάσματα όπως οι Αμοιβάδες και τα Void Clouds. #Friendship #GivePeaceAChance #BFFs

 

Η ανακάλυψη των Anomalies είναι αντικειμενικά από τις μεγαλύτερες ευτυχίες κατά την περιήγηση στο Stellaris. Δυστυχώς οι 700 περίπου ώρες που έχω αφιερώσει στο game ως τώρα σύμφωνα με το Steam συνεπάγονται αναπόφευκτα έναν παράγοντα επανάληψης, ο οποίος κάνει τη χαρά αυτή να ξεθυμαίνει κάπως σε κάθε νέο playthrough. Παίζοντας το Distant Stars και πορευόμενος για πρώτη φορά μέσα στα νέα events, anomalies και storylines που προσθέτει, πραγματικά ένιωσα ξανά αυτή τη χαρά της ανακάλυψης που είχα να νιώσω από την πρώτη φορά που έπαιξα το Stellaris πίσω στον Μάη του 2016. Αν μη τι άλλο, αυτό το γεγονός και μόνο κάνει το νέο Story Pack να αξίζει τον κόπο.

“700 ώρες”… Τουτέστιν, έχω αφιερώσει περίπου 1 μήνα από τη ζωή μου στο να παίζω Stellaris. Η πλάκα είναι πως δεν το μετανιώνω καν.

Pros

  • Πλήθος από νέα και άκρως ενδιαφέροντα Anomalies και λοιπά Events.
  • Ενδιαφέρον νέο “L-Gates” Storyline που φτάνει μέχρι τα ύστερα στάδια του playthrough.
  • Οι αλλαγές στο σύστημα έρευνας των Anomalies αφαιρούν έναν εκνευριστικό βραχνά.
  • Σχετικά χαμηλή τιμή στα 10 ευρώ.

Cons

  • Παίζοντας σε “Huge” γαλαξία, παρατήρησα περιστασιακά εκνευριστικά “σκαλώματα” στην απόδοση που δεν συνέβαιναν πριν την εγκατάσταση του Story Pack.
  • Παρά τη χαμηλή τιμή, πάντα θα υπάρχει ο αντίλογος πως “κάποιος μπορεί να εισάγει το ίδιο ή παρόμοιο έστω υλικό δωρεάν μέσω mods”.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 90%

90%

Κώστας Καλλιανιώτης

Αρχαιολόγος/Ιστορικός, RPG Player, Οπαδός των Motörhead, Καταναλωτής Προβατίνας.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL