SPECIALS

STATE OF THE GAME: TYRANNY

Κατά τα λεγόμενα των ίδιων των developers του, τον καιρό που το Tyranny ήταν ακόμα στο στάδιο της υλοποίησης, αρχική επιδίωξη της δημιουργού Obsidian και της εκδότριας Paradox ήταν η δημιουργία ενός game η κάθε παρτίδα του οποίου “θα διαρκούσε μεν περί τις 10 ώρες, αλλά το κάθε playthrough θα ήταν ριζικά διαφορετικό ανάλογα με τις επιλογές του παίκτη (τόσο στο αρχικό Conquest Mode όσο και στη διάρκεια του game)”. Οπότε ουσιαστικά, βάσει σχεδίου, το κοινό θα ωθούνταν σε πολλαπλά, σχετικά σύντομα playthroughs, με το καθ’ένα εξ αυτών να αποτελεί μια σχεδόν πλήρως διαφορετική και ξεχωριστή εμπειρία. Η αλήθεια όμως είναι πως το τελικό προϊόν που παραλάβαμε… δεν ήταν και ακριβώς έτσι – σίγουρα οι διαθέσιμες επιλογές σε όλα τα στάδια του παιχνιδιού είναι αρκετές, όμως αυτές το καθιστούν περισσότερο “ένα καλογραμμένο RPG με αρκετά διαθέσιμα μονοπάτια” (που δεν μας χαλάει κιόλας από μόνο του, αυτό έλειπε) παρά κάτι το οποίο θα ωθούσε τους παίκτες να το παίξουν ξανά και ξανά και ξανά σαν ένα παιχνίδι στο στυλ του Faster Than Light ή του Binding of Isaac πχ.

Παρ’όλα ταύτα, ήταν σαφής η επιδίωξη από πλευράς των ιθυνόντων να συνεχιστεί ο εμπλουτισμός του Tyranny σε υλικό, παράλληλα με την σταδιακή… “Paradoxοποίηση” του game (δηλαδή, την συνεχή ροή από cosmetic DLC και content packs, παρεμβαλόμενα από δωρεάν updates – δείτε το μοντέλο που ακολουθεί η εταιρία για τα Cities: Skylines και Crusader Kings 2 ως παραδείγματα). Έτσι, πέρα από τα αναμενόμενα patches και τα updates που διόρθωναν bugs και τροποποιούσαν ελαφρώς την εμπειρία, είχαμε σε πρώτη φάση την κυκλοφορία ενός Portrait Pack τον Απρίλιο – το οποίο Pack, παρά την δεδομένη ανουσιότητά του, στα μάτια των απανταχού Paradoxολόγων ήταν σαφής ένδειξη πως επίκειται η κυκλοφορία και πιο ουσιαστικού υλικού για το παιχνίδι στα κοντά (ακόμα πιο σκληροπυρηνικοί Paradoxoλόγοι ευαγγελίζονταν τότε πως ήδη είχαν εμφανιστεί και καταχωρήσεις για “TBA Tyranny DLC” στο SteamDB)…

styranny-snap1small-Now… Say my name. -Papaflessas… -You’re goddamn right.

Οι προβλέψεις των έγκριτων Paradoxολόγων επαληθεύτηκαν πλήρως στα μέσα του Ιουνίου που μας πέρασε όταν, μια ζεστή Τρίτη και 13 του μήνα, η Paradox πραγματοποίησε τριπλό χτύπημα και ανακοίνωσε ταυτόχρονα: 1) ένα δωρεάν Update για το παιχνίδι, το οποίο μεταξύ άλλων προσθηκών και τροποποιήσεων θα εισήγαγε στο Tyranny την δυνατότητα για New Game+, 2) την κυκλοφορία ενός “Events Pack” DLC, με τον τίτλο Tales from the Tiers, το οποίο θα εισήγαγε ποικίλης φύσεως Random Encounters στις περιηγήσεις μας στον World Map του παιχνιδιού, 3) την κυκλοφορία ενός πιο εκτεταμένου Story DLC “αργότερα μέσα στο 2017”, το οποίο θα έφερε τον τίτλο Bastard’s Wound. Και μάλιστα τα 2 πρώτα προϊόντα θα γίνονταν διαθέσιμα προς κατέβασμα “effective immediately”, δηλαδή εκείνη ακριβώς τη στιγμή της ανακοίνωσής τους!

Μετά από αυτές τις εξελίξεις, αναπόφευκτα ο Fatebinder Papaflessas ανακλήθηκε στην ενεργό δράση για το επιβεβλημένο νέο playthrough, προκειμένου να ξεπαστρέψει τους New Giaourides+, να πορθήσει τα κάστρα του Μοριά των Tiers και να ελέγξει την κατάσταση του Tyranny μετά και τις τελευταίες εξελίξεις.

styranny-snap2Το download του Tales from the Tiers DLC στο Steam αγγίζει το μέγεθος-ΡΕΚΟΡ των… 813.4 ΚΒ. Αφήστε το να κατεβαίνει όλο το βράδυ για να παίξετε το πρωί, αναγκαστικά. Ή πείτε σε κάποιον φίλο να σας το περάσει σε καμιά δισκέτα.

Πατώντας πλέον την επιλογή για New Game στο κεντρικό μενού του παιχνιδιού, ανάμεσα στις προσφερόμενες επιλογές δυσκολίας και τα λοιπά Game Modes εμφανίζεται και το κουτάκι για New Game+. Επιλέγοντάς το, διαλέγουμε ποιον από τους διαθέσιμους end-game χαρακτήρες μας θα θέλουμε να ξαναπαίξουμε, διαλέγοντας παράλληλα και 2 από τα unique αντικείμενα (“Artifacts”) τα οποία είχε ο χαρακτήρας στο inventory του στο φινάλε της περιπέτειάς του, τα οποία και γίνονται άμεσα διαθέσιμα στον New Game+ χαρακτήρα. Ο αριθμώς των Artifacts που μπορούν να μεταφερθούν αυξάνεται κατά 1 για κάθε διαδοχικό NG+ που ξεκινάμε με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα, μέχρι τον μέγιστο αριθμό των 9.

Έπειτα μεταφερόμαστε στην οθόνη δημιουργίας χαρακτήρα, όπου έχουμε την επιλογή είτε να συνεχίσουμε με τον ίδιο ακριβώς χαρακτήρα, με το όνομα, το banner, το class και τα attributes/skills που είχε αυτός στο φινάλε του αρχικού playthrough, είτε να φτιάξουμε τελείως διαφορετικό χαρακτήρα κάνοντας Retrain και επιλέγοντας να τοποθετήσουμε τους αυξημένους Skill Points μας σε διαφορετικά Skills (οπότε αν τελειώσαμε πχ το αρχικό game με Sword+Shield Fighter, μπορούμε κάλλιστα στο New Game+ να μετατρέψουμε τον ίδιο χαρακτήρα σε War Mage, με καταλλήλως ισχυρότερα Skills για να ανταποκρίνεται στην φύση της “+” παρτίδας). Στη συνέχεια, αν το επιλέξουμε, περνάμε στο τυπικό στάδιο Conquest… και το παιχνίδι+ ξεκινάει.

styranny-snap3Εντελώς βολικά, τα tooltips στο Conquest Mode ενός NG+ μάς υπενθυμίζουν τι επιλογές κάναμε στο αμέσως προηγούμενο playthrough.

Στο NG+ οι απανταχού εχθροί έχουν γίνει ελαφρώς scaled προς τα επάνω προκειμένου να συμβαδίζουν με το αυξημένο level του χαρακτήρα μας (σημείωση: το level cap στους NG+ χαρακτήρες έχει πλέον ανέβει στο… 99!), ωστόσο ένας “καλοφτιαχμένος” χαρακτήρας με καλά Artifacts γρήγορα θα δει πως οι εχθροί που αντιμετωπίζει στα πρώτα στάδια του παιχνιδιού σκοτώνονται σαφώς ευκολότερα σε σχέση με τους ίδιους εχθρούς στο Level 1 ενός νέου παιχνιδιού – άλλωστε ο κυριότερος λόγος ύπαρξης του NG+ είναι μάλλον η υποστήριξη μιας τέτοιας “power fantasy”.

Πέρα από το παραπάνω, και δεδομένων των λοιπών end-game “bonuses” που κουβαλάει μαζί του ο χαρακτήρας, κυριότερη διαφοροποίηση στο νέο μου playthrough σε σχέση με την vanilla έκδοση πίσω στον Νοέμβρη του 2016 είναι τα Random Encounters που εισάγονται με το Tales from the Tiers Event Pack. Αυτά, όπως μπορείτε να φανταστείτε, συμβαίνουν τυχαία ενώ ταξιδεύουμε από την μία περιοχή στην άλλη, και αποτελούν μικρά “choose-your-own-adventure” σκηνικά ποικίλης φύσεως: στρατιωτικές ενέδρες, φυσικά εμπόδια που πρέπει να υπερκεραστούν, συναντήσεις με διαφόρων ειδών πολίτες και κοινωνικές ομάδες του κόσμου, ευκαιρίες για απόκτηση τροφής στη φύση, πλανόδιοι έμποροι (αυτό έλειπε), και άλλα πολλά. Η πλειοψηφία αυτών των μικρών instances μπορούν να επιλυθούν με παραπάνω από έναν τρόπο, ανάλογα με το RP του χαρακτήρα μας και τα skill checks μας.

styranny-snap4Στα αδιαμφισβήτητα θετικά των random events, η δυνατότητα να ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΟΥΜΕ χωρίς ταμπού όλους τους ιερόσυλους γκιαούρηδες που θεωρούν ότι μπορούν να πλασάρουν απόκρυφα κείμενα έτσι απλά σε έναν Fatebinder.

Για παράδειγμα, σε ένα τέτοιο encounter εμφανίζεται ειδοποίηση πως συναντάμε στο δρόμο ένα παιδί, το οποίο φεύγει τρέχοντας προς το δάσος.

-Επιλέγουμε αν θα το ακολουθήσουμε ή αν απλώς θα φύγουμε (υπάρχει σχεδόν πάντα και η επιλογή αυτή, να αγνοήσουμε στεγνά μια επίδοξη συνάντηση και να συνεχίσουμε το δρόμο μας).

-Ακολουθώντας το, φτάνουμε σε μια φάρμα όπου κατοικούν αποκλειστικά παιδιά, τα οποία ισχυρίζονται πως είναι ορφανά, μοναδικοί επιζήσαντες από μια επίθεση των δυνάμεων του Kyros. Επιλέγουμε να τους δώσουμε κάποια χρήματα, να τα ρωτήσουμε για την κατάστασή τους, ή να ψάξουμε τριγύρω.

-Με τα κατάλληλα checks, μπορούμε να εντοπίσουμε ένα πτώμα κρυμμένο σε ένα παρακείμενο κάρο. Ανακρινόμενα, τα παιδιά ισχυρίζονται πως βρήκαν το κάρο παρατημένο στο δρόμο και φορτωμένο με τρόφημα, με τον οδηγό του νεκρό, οπότε το έφεραν ως τη φάρμα τους. Επιλέγουμε αν θα τα πιστέψουμε ή όχι, αν θα κατάσχουμε ως τιμωρία το σύνολο των τροφίμων τους (με παρεπόμενη ποινή στο Reputation μας με τους Tiersmen) ή αν θα τα στείλουμε σε ένα παρακείμενο camp των Scarlet Chorus όπου θα μπορέσουν να εργαστούν ως κατάσκοποι (με bonus στο Reputation μας προς τους Scarlet Chorus). 

Παρόμοιας φιλοσοφίας είναι ο σχεδιασμός του συνόλου των διαθέσιμων Events, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως σε καμία περίπτωση κατά τη διάρκεια των περιηγήσεών μας με έναν χαρακτήρα δεν θα συναντήσουμε δύο φορές το ίδιο Event.

styranny-snap5Στο φινάλε του κάθε event, εμφανίζεται μια οθόνη με την κατάληξη της εκάστοτε “ιστορίας” παράλληλα με τα συνολικά αποτελέσματα των πράξεών μας (πιθανά κέρδη ή απώλειες σε χρήματα, αντικείμενα ή reputation, κάποιο κερδισμένο προσωρινό buff, κτλ).

Kαθίσταται σαφές πως η ύπαρξη των αρκετά καλογραμμένων γενικά Events εμπλουτίζει ριζικά το εντελώς άχαρο σκέλος του ταξιδιού όπως το είχαμε πρωτοδεί στην vanilla έκδοση, και προσφέρει μερικές ακόμα ευκαιρίες για RP και λοιπές επιλογές. Επίσης, η ύπαρξη του NG+ αποτελεί ένα ακόμα, μικρό έστω, βήμα προς την ανέλιξη του Tyranny σε ένα game που θα μας ωθεί να το παίζουμε ξανά και ξανά. Πέραν τούτου βέβαια η όλη εμπειρία δεν είναι ακόμα και τόσο ριζικά διαφορετική, και τα κακώς κείμενα που είχαν επισημανθεί στο αρχικό review του Tyranny (δηλαδή, οι πεζές και επαναλαμβανόμενες μάχες απέναντι σε τελείως πτωχή ποικιλία εχθρών, η σχετικά γραμμική πορεία μας από περιοχή σε περιοχή ανεξάρτητα από τις λοιπές επιλογές μας, και το απότομο φινάλε) εξακολουθούν να υφίστανται 100% και στην έκδοση 1.1.1 του game όπως έχει διαμορφωθεί μετά και τα τελευταία updates.

Υπό αυτό το πρίσμα, και λαμβάνοντας πάντα υπόψιν και την σταδιακή επιδιωκόμενη Paradoxoποίηση που επισημάνθηκε παραπάνω, το Tales from the Tiers (και το συνοδευτικό δωρεάν update) πρέπει ουσιαστικά να εκληφθεί λιγότερο ως υπερκαθοριστική προσθήκη που αλλάζει όσα ξέραμε για τον τίτλο, και περισσότερο ως διασκεδαστικό “εξτραδάκι”, ως ευκαιρία και κίνητρο για τους υφιστάμενους κατόχους του Tyranny να επιχειρήσουν ακόμα ένα playthrough, ως προετοιμασία για το επερχόμενο Story DLC και (το κυριότερο, ίσως) ως “υπενθύμιση” προς το κοινό και τον ειδικό Τύπο πως το Tyranny υπάρχει, υπολογίζεται, και πρόκειται να εμπλουτιστεί στα κοντά με ουσιαστικό νέο υλικό.

styranny-snap6smallNG+ ή όχι, κάθε playthrough που με αναγκάζει να σκοτώνω τον άκρως συμπαθή χαρακτήρα που είναι ο Archon of War, είναι και μια μαχαιριά στην λεβέντικη καρδιά μου…

Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το σαφώς εκτενέστερο από πλευράς περιεχομένου Bastard’s Wound DLC θα εισάγει μια ολόκληρη νέα περιοχή στο παιχνίδι, επισκέψιμη σε κάποια φάση της κανονικής διάρκειας της ιστορίας (άρα δεν θα συνεχίζει την ιστορία μετά το φινάλε της αρχικής έκδοσης), στο επίκεντρο της οποίας περιοχής θα υπάρχει μια κρυφή αποικία προσφύγων που ήθελαν να ξεφύγουν από τα δεινά του πολέμου στα Tiers. Επίσης θα εισάγει ξεχωριστά quests για τους companions μας (θα καταφέρουμε άραγε να ελευθερώσουμε επιτέλους και τον Barik από την σκουριασμένη πανοπλία του;), νέους διαλόγους μαζί τους και νέες ευκαιρίες για συγκέντρωση Loyalty ή Fear μαζί τους. Παράλληλα, ακολουθώντας την τάση της Paradox τον τελευταίο καιρό (πείτε το για ακόμη μια φορά μαζί μου: PARADOXOΠΟΙΗΣΗ) το DLC θα συνοδευτεί από ένα δωρεάν Update το οποίο, μεταξύ άλλων, θα εισάγει εκτεταμμένο νέο περιεχόμενο για το τρίτο Act του παιχνιδιού, συν ένα τελείως νέο διαθέσιμο μονοπάτι (άρα, μαζί με τα υφιστάμενα Disfavored, Scarlet Chorus, Rebel ή Anarchist μονοπάτια, το παιχνίδι θα μπορεί να ολοκληρωθεί με 5 διαφορετικούς τρόπους συνολικά) που θα οδηγεί και σε ένα νέο, τελείως ξεχωριστό φινάλε.

Αν μη τι άλλο θα έχουμε να πούμε επαρκώς περισσότερα για την κατάσταση του game (και των εμπλεκόμενων εταιριών) μετά από εκείνη την κυκλοφορίας. Μέχρι τότε, ας ρίξουμε κάνα NG+ ακόμα…

Κώστας Καλλιανιώτης

Αρχαιολόγος/Ιστορικός, RPG Player, Οπαδός των Motörhead, Καταναλωτής Προβατίνας.

One Comment

  1. Ουσιαστικά, με το Bastard’s Wound patch (όχι το ίδιο το DLC) το παιχνίδι θα έρθει περίπου εκεί που έπρεπε να ήταν στο release…τί κακό και αυτό ρε γαμώτο. Να θέλεις, για ένα ρετρό και χαμηλών τεχνικών προδιαγραφών παιχνίδι, ένα χρόνο για να το φέρεις από άποψη περιεχομένου στα σωστά του. Ποιοτικός Γκουνελιώτης, όπως πάντα.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL