LATEST NEWS

Youtube και “Let’s Play” videos: Άρχισαν τα όργανα….

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ο Αλέξανδρος “Admiral” Γκέκας αναρωτήθηκε αν τα “Let’s Play” videos στο Youtube συνιστούν μία μορφή πειρατείας.

Όχι, πέραν του Gabe και της Valve, ο Αλέξανδρος -απ’ όσο ξέρουμε κι εμείς οι υπόλοιποι- δεν έχει inside info κι από άλλες εταιρείες. Απλούστατα είχε πολύ εύστοχα προβλέψει ότι πλησίαζε η ώρα που η Google θα “έβαζε χέρι” στους χρήστες που ανεβάζουν videos στην Youtube υπηρεσία της με εκτεταμένο περιεχόμενο από video games, γνωστά και μη.

Έτσι λοιπόν επίκειται, λίαν συντόμως, η ενεργοποίηση της Content ID λειτουργίας, η οποία θα ελέγχει το περιεχόμενο που ανεβάζουν οι διάφοροι χρήστες, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η εμφάνιση videos που περιέχουν οπτικοακουστικό υλικό που ανήκει σε τρίτες εταιρείες.

Είναι μάλλον περιττό να πούμε ότι η είδηση έχει προκαλέσει θύελλα διαμαρτυριών από πλευράς των Youtubers, οι οποίοι ισχυρίζονται μάλιστα ότι η Google ουσιαστικά ετοιμάζεται να δημιουργήσει χρήστες δύο ταχυτήτων και δε φαίνεται να έχουν και μεγάλο άδικο. Ο λόγος είναι η διάκριση μεταξύ “Managed” και “Affiliate” χρηστών, με τους πρώτους να μην είναι ουσιαστικά τίποτα άλλο παρά γνωστά, συνεργαζόμενα με την Google, δίκτυα, που δε θα υπόκεινται στον νέο αυτό έλεγχο περιεχομένου. Οι δεύτεροι είναι οι εκατομμύρια απλοί χρήστες, οι οποίοι ενώ αρχικά ενθαρρύνονταν να φορτώσουν με περιεχόμενο την πασίγνωστη υπηρεσία, τώρα βλέπουν να μετατρέπονται σε αποδιοπομπαίους τράγους.

Ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον δείχνει να έχει η στάση των ίδιων των εταιρειών απέναντι στην εφαρμογή του παραπάνω μέτρου. Ήδη πασίγνωστοι κολλοσσοί, όπως η Blizzard και η Ubisoft όχι μόνο δε τάσσονται υπέρ αυτού, αλλά ενθαρρύνουν καθέναν από εμάς να αμφισβητήσει την κίνηση της Google απέναντι στα videos που έχει ανεβάσει, μέσω της διαδικασίας του disputing. Φαίνεται όμως να υπάρχουν και πολλές άλλες που τάσσονται υπέρ της συγκεκριμένης απαγόρευσης ή, αν προτιμάτε, αυτού του περιορισμού.

Όλα δείχνουν ότι είμαστε μπροστά σε ένα νέο σήριαλ, το οποίο δεν αποκλείται να τραβήξει πολύ και να έχει αρκετά επεισόδια. Το πλέον σίγουρο είναι ότι τα “Let’s Play” videos ήταν καταδικασμένα να επιφέρουν προβληματισμένο και διαμάχες σε μία ορισμένη στιγμή, καθότι, κακά τα ψέματα, είναι σε θέση να αποτελέσουν ανασταλτικό παράγοντα για την αγορά ενός παιχνιδιού. Αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη συνέχεια της υπόθεσης….

Μάνος Καρκαλέμης

Ο Μάνος δε μπορεί παρά να νιώθει ευτυχής που ασχολήθηκε ενεργά με την gaming αρθρογραφία στα χρόνια 2009-2017, οπότε και του δόθηκε η ευκαιρία να γράψει reviews για κάποια adventure games-διαμάντια, όπως "The Whispered World", "Monkey Island 2-LeChuck's Revenge" (Remastered Edition), "The Book of Unwritten Tales 1&2", "Grim Fandango" (Remastered Edition), "Gabriel Knight-Sins of the Fathers" (25th Anniversary Edition), "Night of the Rabbit", "Memento Mori 2", "Day of the Tentacle" (Remastered Edition).

12 Comments

  1. “καθότι, κακά τα ψέματα, είναι σε θέση να αποτελέσουν ανασταλτικό παράγοντα για την αγορά ενός παιχνιδιού”.

    Όπως επίσης είναι σε θέση να ανεβάσουν τις πωλήσεις σε ένα παιχνίδι.

    Το βλέπω τελείως μπακαλίστικα, το έχω κάνει κι εγώ, έχω δει κάποια βίντεος ενός παιχνιδιού ξέρω ‘γω, μου αρέσει, σταματώ να βλέπω και αγοράζω το παιχνίδι. Οι περισσότεροι νομίζω έτσι κάνουν, γιατί κακά τα ψέματα, βοηθάει περισσότερο από reviews, video reviews, gameplay videos κλπ κλπ. Και το σημαντικότερο για ‘μένα, είναι το boost στα indie games. Τα βοηθούν πάρα πάρα πολύ.
    Όχι απλά δεν είναι εναντίον, το επιδιώκουν κιόλας.
    Anyway, είναι πολύπλοκο το θέμα, θα δούμε τι θα γίνει.

  2. Δεκτό, αλλά ακόμη κι ένα indie game, π.χ. adventure, αν το δει κάποιος όλο στο YT (και δεν είναι λίγοι εκείνοι που μπορεί να το κάνουν), δε θα πάει να το αγοράσει μετά.

    Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα να δηλώσω ευθέως ότι είμαι ενάντιος στα “Let’s Play”, τα οποία δε ξέρουν πού και πότε πρέπει να σταματούν, με αποτέλεσμα να εξαντλούν τη διάρκεια εντός παιχνιδιού.

    Θα μπορούσα όμως να δεχθώ να κάνουν ακόμη κι αυτό σε κάποιο βάθος χρόνου από την κυκλοφορία του τίτλου, π.χ. με το πέρας 1 έτους, αλλά λίγες μέρες μετά το επίσημο launching, ε, όπως και να το κάνουμε είναι κάπως. Δηλαδή κι εγώ στη θέση ενός δημιουργού δε θα ένιωθα και χαρούμενος με την ύπαρξη ενός video 6-7 ωρών που να δείχνει όλο το παιχνίδι μου…

  3. “καθότι, κακά τα ψέματα, είναι σε θέση να αποτελέσουν ανασταλτικό παράγοντα για την αγορά ενός παιχνιδιού”.

    Νομίζω είναι καιρός να απαγορευτεί η αγορά παιχνιδιών γενικά. Καθότι, κακά τα ψέματα, η αγορά ενός παιχνιδιού αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στο να το ξαναγοράσει ο παίκτης, με τα διαφυγόντα κέρδη των εταιρειών να ανέρχονται σε δισεκατομμύρια ευρώ ανά έτος.

  4. Προσωπικά δεν βλέπω σχεδόν ποτέ let’s play, ειδικά για παιχνίδια που σκέφτομαι ν’αγοράσω. Αρκούμαι στα trailers, το hype και τα ρηβιούζ που εμπιστεύομαι. Αν έχω ΑΚΟΜΑ απορίες, βάζω να δυο 2-3 δευτερόλεπτα για να πιάσω το βάιμπ.

    Οι μόνες φορές που έχω δει ολόκληρο Let’s Play, είναι για παιχνίδια που έχω αγοράσει στο GoG από ιστορική περιέργεια, είναι εντελώς απάλευτα ως προς το gameplay και για να κάνω απόσβεση, τα παρακολουθώ από άλλον. Χαζή η κίνηση της Google πάντως, καθώς απλά θα ισχυροποιήσει κάποιον εναλλακτικό free video client (φορ λάκ οφ α μπέτερ γουόρντ) στον οποίο θα μετακινηθεί ο όγκος των “απλών” gamers.

  5. Obligatory.
    https://www.youtube.com/watch?v=JQfHdasuWtI
    Μάνο δεν πιστεύω, να θεωρείς τα video reviews “let’s play”, γιατί με τα reviews είναι το μεγάλο θέμα και αυτά είναι που δίνουν τη μεγαλύτερη “exposure” των παιχνιδιών προς τους καταναλωτές. A.k.a Διαφήμιση.

  6. Μα τα περισσότερα έχουν τη μορφή walkthough ή σε παιχνίδια με διαφορετικά φινάλε τα βλέπεις για να δεις τι θα μπορούσε να γίνει γιατί μπορεί να βαριέσαι να ξαναπαίξεις ολόκληρο τίτλο από την αρχή. Και επίσης νομίζω ότι όσες φορές και να δεις όλο το παιχνίδι, είναι φτιαγμένο για να το παίξεις, οπότε που χάνουν? Τώρα αν είναι πατάτα ναι δεν θα το πάρεις. Και δεν είναι λίγες οι φορές που μας δουλεύουν και οι εταιρείες.

  7. Lets play δε βλέπω, γιατί είναι εντελώς υποκειμενικά αυτά που θα πει ο reviewer, όπως είναι και στο γραπτό review ! Το youtube για τα παιχνίδια το βλέπω μόνο για τα walkthrough όπου κολλάω, γιατί τα walkthrough στα γραπτά είναι λίγο μπέρδεμα…

    Τώρα πού θα καταλήξει η Google… είναι μεγάλη ιστορία…

  8. Ποιος κάθετε να δει ολόκληρο το lets play κάποιου που φαίνεται οτι θα τερματίσει το παιχνίδι?Γιατί να κάτσω να βλέπω κάποιον άσχετο να παίζει ένα παιχνίδι μέχρι να το τερματίσει?Δε μπορώ να το καταλάβω αυτό,μιλάμε για αρρώστια. Θα δω λίγο κανα 2-3 λεπτά απο την αρχή και αν μου αρέσει θα το αγοράσω,αν όχι δε το αγοράζω.Όπως ένα τέτοιο βίντεο μπορεί να κόψει πωλήσεις,έτσι μπορεί και να τις ανεβάσει.Τότε να πούνε και στις τηλεοπτικές σειρές που παρουσιάζουν αυτοκίνητα να μη το κάνουν γιατί εμείς βλέπουμε τον άλλο να το οδηγάει και έτσι ίσως να μη τα αγοράσουμε.Τότε να μη κάνουμε και review γενικά σε τίποτα.Ρε τι μαλακίες είναι αυτές?

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL