SPECIALS

Τα games του 2013: FPS

Η φετινή χρονιά δεν ήταν, αυτό που λέμε, η «χρυσή χρονιά» των First Person Shooters. Σίγουρα, υπήρξαν εξαιρετικά δείγματα που κατά πάσα πιθανότητα θα περιλαμβάνονται σε αγαπημένες λίστες αρκετών gamers, όπως το Borderlands 2 (αν και για κάποιους δεν θεωρείται FPS εξαιτίας των έντονων RPG στοιχείων που διαθέτει, επιτρέψτε μου να διαφωνήσω) και το Far Cry 3, αλλά πέρα από αυτά…το χάος. Το Call of Duty: Black Ops 2, παρ’ όλες τις φιλότιμες προσπάθειες της Treyarch να ανανεώσει το franchise, στην ουσία δεν ξέφυγε από τη πεπατημένη, ικανοποιώντας έτσι τους πολυπληθείς οπαδούς της σειράς και δίνοντας στους πολέμιους νέα πατήματα για…θάψιμο. Το Medal of Honor: Warfighter ήταν σκέτη απογοήτευση, ενώ τα The Darkness 2 και Syndicate που εμφανίστηκαν στις αρχές του έτους ήταν απλά συμπαθητικά.

Το 2013 όμως το σκηνικό αυτό δείχνει να ανατρέπεται, με ορισμένους τίτλους που αναμένεται να βάλουν φωτιά στις κάρτες γραφικών μας και στα ποντίκια μας (δεν πιστεύω να ανήκετε σε αυτή τη κάστα ανθρώπων που παίζουν FPS στο PC τους με gamepad). Ας δούμε αναλυτικά μερικούς από αυτούς.

ALIENS: COLONIAL MARINES

Aliens Colonial Logo

Ενα αρκετά ταλαιπωρημένο παιχνίδι, που αρχικά επρόκειτο να κυκλοφορήσει το 2001 (!), αλλά κατόπιν διαφόρων ακυρώσεων, θέματα copyright και αλλαγών στην ομάδα ανάπτυξης, καταφέρνει να δει το φως της ημέρας το Φεβρουάριο (ελπίζουμε) από τα χέρια της Gearbox, μιας εταιρίας που, όπως έχει δείξει η ιστορία, ειδικεύεται στη νεκρανάσταση «πεθαμένων» τίτλων (βλέπε Duke Nukem Forever). Το Aliens: Colonial Marines προμοτάρει τον εαυτό του ως το πραγματικό sequel της ταινίας Aliens του James Cameron, την πιο «εμπορική» από τις τέσσερις που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι τώρα, καθώς τα γεγονότα που αφηγείται διαδραματίζονται λίγο πριν το Alien 3. Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει πολλά πράγματα γνωστά για το σενάριο, εκτός από το γεγονός ότι θα ελέγχουμε έναν πεζοναύτη (τι πρωτότυπο) με το όνομα Chris Winter, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι προβλέπονται μεγάλες ανατριχίλες και τακτικές αλλαγές εσωρούχων, χάρις στην έντονη χρήση του εφιαλτικού motion tracker, στα «παιχνιδίσματα» με το σκοτάδι και φυσικά στα αμέτρητα aliens που θα μας καταδιώκουν. Από όπλα, μας έχουν υποσχεθεί ότι θα χειριζόμαστε παρόμοια με αυτά που είδαμε στην κλασική πια ταινία (pulse rifles, flamethrowers, shotguns κλπ), πιθανόν όμως να υπάρχουν και κάποιες άλλες εκπλήξεις. Τέλος η χρήση του multiplayer προβλέπεται αρκετά έντονη, τόσο με συνεργατικό παιχνίδι, το οποίο δείχνει ιδιαίτερα ενδιαφέρον, όσο και με competitive multiplayer mode, όπου η μία ομάδα θα ελέγχει τους πεζοναύτες και η δεύτερη τα aliens (όχι ο Predator δε νομίζω να συμμετέχει). Ελπίζουμε η Gearbox να βάλει τα δυνατά της για ένα πραγματικά αξιόλογο παιχνίδι, ολόκληρο Borderlands 2 έχει πρόσφατα στη πλάτη της, δεν μπορεί να πέσει τόσο έξω…

Video: Aliens: Colonial Marines Gameplay

METRO: LAST LIGHT

Metro Logo

Το Metro 2033 ήταν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα FPS των τελευταίων ετών, καθώς ήταν βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Ρώσου συγγραφέα Dmitry Glukhovsky και πετύχαινε σε μεγάλο βαθμό να μεταφέρει την ζοφερή ατμόσφαιρα του μετρό της Μόσχας, το οποίο φιλοξενούσε το σύνολο των διασωθέντων της πυρηνικής έκρηξης που έπληξε τη χώρα. Το sequel Metro: Last Light, το οποίο μετά από καθυστέρηση μερικών μηνών, αναμένεται το Μάρτιο (αν όλα πάνε καλά με την THQ) αρχικά τιτλοφορούνταν ως Metro 2034, όπως και η συνέχεια του διηγήματος του ίδιου συγγραφέα, αλλά στην πορεία ο τίτλος άλλαξε μιας και κατά πάσα πιθανότητα το παιχνίδι δεν θα έχει ιδιαίτερη σχέση με το βιβλίο. Από τις πρώτες πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει, το παιχνίδι δείχνει να βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο, διατηρώντας τα θετικά στοιχεία του προκατόχου του (ατμόσφαιρα, survival νοοτροπία, πλοκή) και διορθώνοντας μερικά λάθη που χαλούσαν την καλή εικόνα του, κυρίως στο AI των αντιπάλων μας. Φυσικά, θα συνεχίσουν να υφίστανται οι αγχωτικές επισκέψεις μας στην επιφάνεια της κατεστραμμένης Μόσχας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε πλήθος μεταλλαγμένων πλασμάτων και συνεχούς προσπάθειας επιβίωσης με τις μάσκες οξυγόνου. Με την ίδια ομάδα ανάπτυξης (4A Games) πίσω από το τιμόνι και με τις προσδοκίες δικαιολογημένα να βρίσκονται ψηλά, εφόσον το Metro: Last Light ανταποκριθεί σε αυτές, τότε αναμφίβολα θα αποτελέσει ένα από τα καλύτερα FPS του ερχόμενου έτους.

Video: Metro Last Light Gameplay

ENEMY FRONT

Enemy Front Logo

Shooter στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο εν έτει 2013; Γιατί όχι, μόνο τα strategy θα έχουν ένα Company of Heroes 2; Πέρασε καιρός από την τελευταία φορά που είδαμε ένα πραγματικά αξιόλογο παιχνίδι που να αναπαριστά τον πιο καταστροφικό πόλεμο που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα και το Enemy Front δείχνει εκρηκτικό. Βασισμένο στην πανίσχυρη μηχανή γραφικών CryEngine 3, γεγονός που εγγυάται δυνατό οπτικό αποτέλεσμα, το παιχνίδι δεν θα ακολουθεί τις νόρμες των «σας παίρνω από το χεράκι» campaign των Call of Duty/Battlefield, επιτρέποντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, ενώ το σενάριο θα μας μεταφέρει σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, μεταξύ αυτών και η χώρα μας. Γενικά το Enemy Front υπόσχεται μια αυθεντική εμπειρία FPS σε ένα αγαπημένο setting που κάποτε είχε εξαντληθεί μέχρι θανάτου, αλλά ύστερα από τόσα όμοια modern-day shooters, μπορώ να πω ότι έχει λείψει. Το μόνο αγκάθι στην όλη ιστορία είναι ότι ο creative director του παιχνιδιού, Stuart Black, παράτησε το project τον περασμένο Οκτώβριο, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να πάει πίσω η κυκλοφορία του (δεν έχει δοθεί ακόμα κάποιο χρονικό πλαίσιο πέρα από ένα γενικό «2013»), ενώ άρχισαν να μας ζώνουν τα φίδια για το αν τελικά θα έχει την ποιότητα που μας είχε υποσχεθεί η City Interactive στις αρχές της φετινής χρονιάς. Η ίδια βέβαια επιβεβαιώνει ότι η ανάπτυξη του Enemy Front δεν έχει επηρεαστεί από τη φυγή του Black, μένει μόνο να το διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι όταν με το καλό εμφανιστεί στις οθόνες μας.

Video: Enemy Front Gameplay

CRYSIS 3

Crysis3 Logo

Το Crysis 2 θεωρήθηκε από πολύ κόσμο ως απογοήτευση, τόσο για τις κονσολάδικες επιρροές του στον τεχνικό τομέα (δεν…λύγιζε συστήματα όπως το πρωτότυπο παιχνίδι, τουλάχιστον μέχρι να εμφανιστεί το DirectX 11 patch) όσο και για το στήσιμο του, το οποίο ήταν σαφώς πιο γραμμικό από το σχεδόν open-world Crysis. Ανευ συγκρίσεων όμως το παιχνίδι ήταν πολύ καλό, με μια ΑΙ που συχνά εξέπλησσε το παίκτη, με τον προϋπόθεση όμως ότι δούλευε σωστά, καθώς οι στιγμές ολιγωρίας δεν ήταν και λίγες. Με το Crysis 3, η Crytek φιλοδοξεί να επιστρέψει στις ρίζες της σειράς και να επαναφέρει όλα τα συστατικά που το έκαναν διάσημο: αχανής ζούγκλα, open-world κόσμος και…γονάτισμα των πιο ισχυρών GPU’s, με τη χρήση της εντυπωσιακής CryEngine 3 κάτω από το καπό του. Από θέμα σεναρίου, αναλαμβάνουμε πάλι το ρόλο του Prophet, 24 χρόνια μετά τα γεγονότα του Crysis 2, ο οποίος επιστρέφει στη Νέα Υόρκη για να διαπιστώσει ότι η πόλη δεν έχει πλέον καμία σχέση με αυτό που ήταν, εξαιτίας των ενεργειών της Cell Corporation. Αποστολή του είναι φυσικά, να χαλάσει τα σχέδια της διεφθαρμένης αυτής εταιρίας, ενώ πολύ σύντομα στο μενού μπαίνουν και οι εξωγήινοι Ceph, για να δέσει το γλυκό. Αν και εκ πρώτης όψεως, το το Crysis 3 θυμίζει αρκετά τον προκάτοχό του, μένει να περιμένουμε έως τον Φλεβάρη για να δούμε αν οι ισχυρισμοί της Crytek έχουν βάση. Πάντως, το κοινό πάθος που μοιράζεται ο πρωταγωνιστής Prophet με τον John «τους περικυκλώνω μόνος μου» Rambo για το τόξο, είναι εντελώς συμπτωματικό…

Video: Crysis 3 Gameplay

BIOSHOCK: INFINITE

Bioshock-Infinite Logo

Ισως το πιο αναμενόμενο FPS του 2013, το κατ’ εμέ πραγματικό sequel του πρώτου Bioshock, καθώς το δεύτερο, παρ’ όλο που ήταν σαφώς αξιόλογο, ήταν ολίγον τι αχρείαστο. Το παιχνίδι διαδραματίζεται σε ένα εναλλακτικό 1912 και στην ιπτάμενη πόλη Columbia (έξυπνη αντίθεση με την υποβρύχια Rapture των προηγούμενων Bioshock) με ήρωα τον Booker DeWitt, έναν πρώην πράκτορα, ο οποίος προσπαθεί να εντοπίσει μια νεαρή γυναίκα ονόματι Elizabeth, η οποία βρίσκεται φυλακισμένη εκεί τα τελευταία χρόνια. Βέβαια τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, καθώς μετά τη σχετικά εύκολη διάσωση της Elizabeth, διάφορες φατρίες που λυμαίνονται την Columbia, άρχισαν να κυνηγούν τους δύο πρωταγωνιστές της ιστορίας, η καθεμία για τους δικούς της λόγους. Και όπως γίνεται άμεσα αντιληπτό, η Elizabeth δεν είναι ένα απλό κορίτσι… Το όνομα του ιθύνοντα νου Ken Levine εγγυάται ένα άρτιο αποτέλεσμα όσον αφορά την πλοκή και την αφήγηση της πολύ ενδιαφέρουσας, όπως προκύπτει, ιστορίας, ενώ σχετικά με το κομμάτι του gameplay, η Irrational Games έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι δεν αστειεύεται καθόλου. Το Bioshock: Infinite δείχνει εκπληκτικό και παρ ‘όλη τη νέα καθυστέρηση που υπέστη (αναμένεται επίσημα τέλη Μαρτίου), έχουμε εμπιστοσύνη για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αλλωστε μόνο και μόνο το γεγονός ότι δεν θα υπάρχει multiplayer mode, επειδή η ομάδα ανάπτυξης προτίμησε να αφοσιωθεί πλήρως στην επίτευξη μιας κορυφαίας single-player εμπειρίας από το να σκορπά χρόνο, ταλέντο και χρήμα σε κάτι που πιθανόν κανένας τελικά δεν θα εκτιμήσει, δείχνει ότι η Irrational Games ξέρει που πατά και που απευθύνεται.

Video: Bioshock: Infinite First 5 Minutes (Warning! Spoilers!)

Δώστε βάση επίσης στα: Call of Duty Modern Warfare 4/Battlefield 4 (πιθανότατα), Call of Juarez: Gunslinger, Dementium 2, Arma 3, Dead Island: Riptide, XCOM (εμ…OK, απλά τρολάρω τον Γκέκα).

Γιώργος Δεμπεγιώτης

Συντάκτης-λάτρης των action, shooter, adventure, RPG’s και ενίοτε racing παιχνιδιών, προτιμά κυρίως το single-player gaming. Που και που ξεσπάει σε κανά multi, αλλά δεν το παρακάνει κιόλας.

11 Comments

  1. Το Natural Selection είναι αποκλειστικά multiplayer, γι’ αυτό και δεν αναφέρθηκε (όπως και το Tribes: Ascend). Δεν αμφιβάλλω για την ποιότητά του (αν και δεν το έχω παίξει), αλλά μια ματιά να ρίξει κανείς στο Steam βλέπει δεκάδες F2P shooters που μάλλον θα χρειαστεί ξεχωριστό άρθρο για κάτι τέτοιο…

  2. Εγώ κυρίως περιμένω το Metro. Ειδικά μετά το τελευταίο trailer που stalkerίζει αρκετά, η αναμονή αβάσταχτη.
    Φυσικά με μεγάλο ενδιαφέρον περιμένω και το Bioshock. Αυτό που έχω πάντως μεγάλη περιέργεια να δω πως θα μας βγει είναι το Aliens. Από αυτά που έχουν δείξει έως τώρα φαίνεται να είναι στο σωστό δρόμο. 🙂

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL