SPECIALS

EARLY ACCESS: BLACKGUARDS

Μήπως έχετε κουραστεί από τις συνεχόμενες αναφορές μου στο χαρμόσυνο γεγονός της αναβίωσης των turn-based games; Το καταλαβαίνω απόλυτα, αλλά θα πρέπει να σφίξετε τα δόντια και να το υπομένετε μια φορά ακόμα γιατί η χαρά μου είναι τέτοια που δε μπορεί να κρυφτεί! Είχα περιγράψει σε παλιότερό μου άρθρο τις μαύρες σκέψεις που είχαν μπει στο μυαλό μου μερικά χρόνια πριν, όταν κόντευα να χάσω κάθε ελπίδα για το μέλλον του gaming και ένιωθα αποξενωμένος από το “πιο σημαντικό δευτερεύον πράγμα της ζωής μου”, για να χρησιμοποιήσω το γνωστό αθλητικό κλισέ. Ύστερα ήρθε η άνοδος των indies, η επανάσταση του Kickstarter και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Η βιομηχανία του gaming έκανε cast το Resurrection spell σε ιστορικά game genres αφού ανακάλυψε αίφνης οτι υπάρχει κοινό που τα αποζητά. Γκασπ!

Πάμε όμως στο θέμα μας γιατί κινδυνεύω να βγω πάλι εκτός πορείας του άρθρου. Το Blackguards είναι ένα party-based turn-based tactical RPG από την Daedalic Entertainment που αναμένεται να κυκλοφορήσει επισήμως στις αρχές του 2014. Το παιχνίδι διατίθεται ήδη προς πώληση μέσω της υπηρεσίας Steam Early Access για όσους θέλουν να το δοκιμάσουν στην τωρινή του φάση Alpha, αρκεί φυσικά να γνωρίζουν οτι η ανάπτυξη συνεχίζεται και πολλά στοιχεία ενδέχεται να αλλάξουν μέχρι την τελική κυκλοφορία. H εταιρία δέχθηκε να μας δώσει πρόσβαση στην τρέχουσα έκδοση του Blackguards ώστε να σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας από το παιχνίδι, επισημαίνουμε όμως για άλλη μια φορά οτι το preview γίνεται σε μη ολοκληρωμένη έκδοση

Blackguards4Ο κεντρικός χάρτης του παιχνιδιού.

Η πλοκή του Blackguards φέρνει εξαρχής τον παίκτη σε δύσκολη θέση, θυμίζοντας ελαφρώς την κλασική πλέον εκκίνηση των τελευταίων Elder Scrolls. Ο πρωταγωνιστής κατηγορείται για ένα φόνο που μπορεί και να μη διέπραξε, συλλαμβάνεται, φυλακίζεται σε ένα σκοτεινό μπουντρούμι και βασανίζεται από τους δεσμώτες του για να πει την (κατ’ αυτούς) αλήθεια. Κάποια στιγμή ο ήρωας βρίσκει την ευκαιρία να αποδράσει και, μαζί με μερικούς ακόμη συγκρατούμενούς του, ξεκινά έρευνα για να φθάσει στην πραγματική αλήθεια. Πριν από την εκκίνηση της campaign ο παίκτης μπορεί να επιλέξει την class του χαρακτήρα του μεταξύ τριών παρεχόμενων επιλογών οι οποίες αντιστοιχούν στα κλασικά πρότυπα του Warrior, Mage και Hunter. Στην τρέχουσα έκδοση δεν επιτρέπεται η τροποποίηση των βασικών attributes κατά το στάδιο του character creation ενώ οι επιλογές παραμετροποίησης της εμφάνισης είναι περιορισμένες. Τα πρώτα levels της campaign λειτουργούν ως tutorial για την εκμάθηση του συστήματος μάχης, του interface και του levelling system. Η περιήγηση στον κόσμο του Blackguards γίνεται μέσω του κεντρικού χάρτη ο οποίος έχει διάσπαρτα “σημεία ενδιαφέροντος” στα οποία μπορούμε να ταξιδέψουμε, επομένως το παιχνίδι δεν είναι open world αλλά λειτουργεί στη λογική του Dragon Age Origins.

Blackguards1Το σηκωμένο μαλλί προσδίδει αγριάδα.

Οι επιλογές παραμετροποίησης στο character creation μπορεί όπως είπαμε να είναι λίγες, όμως από εκεί και πέρα έχετε τον απόλυτο έλεγχo για να εξελίξετε το χαρακτήρα σας όπως εσείς επιθυμείτε, επιλέγοντας μεταξύ δεκάδων Attributes, skills και spells για να ξοδέψετε τα experience points που κερδίζετε στο πεδίο της μάχης. Μάλιστα η ποσότητα των αναβαθμίσιμων χαρακτηριστικών είναι τόσο μεγάλη που αρχικά… με άγχωσε! Βλέπετε είμαι ο τύπος του RPG gamer που δε θα διστάσει να ξεκινήσει από την αρχή ξανά και ξανά, αλλάζοντας classes και δοκιμάζοντας διάφορα builds μέχρι να καταλήξει στον συνδυασμό που απολαμβάνει περισσότερο, οπότε η παροχή τόσων πολλών attributes και skills με έκανε να αισθάνομαι σαν παιδί σε κατάστημα παιχνιδιών, δεν ήξερα τι να πρωτοδιαλέξω. Ευτυχώς το interface είναι ιδιαίτερο χρηστικό και επεξηγηματικό, κατανέμοντας τα διάφορα skills σε διακριτές κατηγορίες και εξηγώντας ξεκάθαρα το κέρδος από την αναβάθμιση του καθενός από αυτά. Έτσι μπόρεσα γρήγορα να ξεχωρίσω τα πιο χρήσιμα attributes και skills για την class που είχα επιλέξει (Warrior) και να καταστρώσω ένα γενικό πλάνο αναβάθμισης του χαρακτήρα.  Το οποίο φυσικά άλλαξα άλλες 2-3 φορές, επανεκκινώντας το παιχνίδι. Μάλλον υποφέρω από κάποια ψυχαναγκαστική gaming διαταραχή που με σπρώχνει να δοκιμάσω τα πάντα, αλλιώς δεν εξηγείται.

Όταν η ομάδα του παίκτη εισέλθει σε μια τοποθεσία όπου υπάρχουν εχθροί, μεταφερόμαστε αυτόματα στο πεδίο της μάχης το οποίο θυμίζει πολύ έντονα την πασίγνωστη σειρά Heroes Of Might and Magic, τόσο στη λειτουργία του combat system όσο και στην απεικόνιση. Η μάχη διεξάγεται με ένα καθαρό turn-based σύστημα και η σειρά κίνησης των μονάδων καθορίζεται από το initiative τους, ενώ μπορείτε ανά πάσα στιγμή να δείτε ποια μονάδα έχει σειρά μέσω της initiative bar στο κάτω μέρος της οθόνης. Το Blackguards αντλεί έμπνευση από το strategy game XCOM: Enemy Unknown και δίνει στην κάθε μονάδα τη δυνατότητα να εκτελέσει μία κίνηση και μία ενέργεια (επίθεση, χρήση αντικειμένου, spell casting κλπ) ή να δαπανήσει όλη την turn για να διασχίσει μεγαλύτερη απόσταση στο χάρτη. Οι χάρτες χωρίζονται σε εξάγωνα και, αν και δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλοι, διαθέτουν διάφορα φυσικά εμπόδια ή άλλα χαρακτηριστικά τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την πορεία της μάχης αν ο παίκτης τα εκμεταλλευτεί κατάλληλα. Για παράδειγμα στις μάχες που διεξάγονται σε βάλτο υπάρχουν σημεία του χάρτη όπου η μονάδα βουλιάζει στο έλος και δε μπορεί να κινηθεί για κάποιες turns. Aντίστοιχα σε άλλους χάρτες μπορεί να υπάρχουν destructible αντικείμενα, επικίνδυνες παγίδες, υλικά με τα οποία μπορείτε να αλληλεπιδράσετε, spawn points εχθρών τα οποία πρέπει να κλείσετε όσο το δυνατόν ταχύτερα και πολλά άλλα. 

{youtube}k9RQEoMVCJI{/youtube}

Όσον αφορά τις λεπτομέρειες του combat system, διαπίστωσα με ικανοποίηση οτι το Blackguards ενσωματώνει ένα πλήρες και αρκετά ρεαλιστικό σύστημα line of sight για τις ranged attacks και για ορισμένα από τα διαθέσιμα spells. Για να στοχεύσετε επομένως κάποια μονάδα με ranged attack θα πρέπει να έχετε καθαρό οπτικό πεδίο προς το στόχο, γεγονός που προσδίδει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη μάχη καθώς αναγκάζει τις ranged units και τους mages να κινούνται στο χάρτη και να μην κάθονται απλώς σε μια γωνία βομβαρδίζοντας από μακριά. H ύπαρξη πολλών διαθέσιμων skills και spells επιτρέπει την χρησιμοποίηση διάφορων τακτικών, καθιστώντας το combat system ιδιαίτερα διασκαδαστικό και εθιστικό, ιδιαίτερα στις πιο δύσκολες μάχες με πολλαπλούς αντιπάλους ή bosses. Μετά το τέλος της μάχης, αν φυσικά το party σας κατάφερε να επικρατήσει, θα ανταμειφθείτε με loot που περιλαμβάνει χρήματα και εξοπλισμό για τους χαρακτήρες της ομάδας σας.

Blackguards3Μάχη σε νεκροταφείο, κλασική εικόνα RPG.

Ορισμένες τοποθεσίες, συνήθως οι πόλεις και οι μεγάλοι οικισμοί, λειτουργούν ως hubs στα οποία μπορείτε να ξεκουράσετε ή να θεραπεύσετε τους χαρακτήρες σας, να πουλήσετε και να αγοράσετε εξοπλισμό αλλά και να συνομιλήσετε με διάφορους χαρακτήρες αναλαμβάνοντας διάφορα sidequests. Το σύστημα διαλόγων του Blackguards ακολουθεί την κλασική μορφή των dialogue trees με ερωταπαντήσεις για διάφορα θέματα. Η Daedalic υπόσχεται οτι ο παίκτης θα κληθεί να πάρει δύσκολές αποφάσεις στη διάρκεια της campaign οι οποίες θα αλλάξουν σημαντικά την πορεία του σεναρίου, αλλά φυσικά δε μπόρεσα να το διαπιστώσω ιδίοις όμμασι καθώς η τρέχουσα έκδοση περιλαμβάνει μόνο το πρώτο chapter του παιχνιδιού. Πάντως κάποια quests προσφέρουν πράγματι πολλαπλές επιλογές ως προς την ολοκλήρωσή τους, οπότε απομένει να δούμε την επίδραση αυτών των επιλογών στην εξέλιξη της campaign. 

Blackguards2“Μπύρα στα δεξιά! Βουρ!”

Συνολικά, έμεινα απόλυτα ικανοποιημένος από το βασικό gameplay του Blackguards και περιμένω πλέον με μεγάλη ανυπομονησία το τελικό προϊόν. Το combat system μοιάζει εξαιρετικά ενδιαφέρον, οι επιλογές στο role playing και την ανάπτυξη των χαρακτήρων φαίνονται πλούσιες, επομένως το μόνο ουσιαστικό ερώτημα που ζητεί απάντηση είναι κατά πόσον το παιχνίδι μπορεί να διατηρήσει το ενδιαφέρον και την πρόκληση σε υψηλά επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια της campaign. Το 2014 θα είναι κατά πως φαίνεται η χρονιά της δυναμικής επανόδου των computer RPGs οπότε το Blackguards θα αντιμετωπίσει έντονο ανταγωνισμό από παιχνίδια όπως το Divinity Original Sin και το Wasteland 2, αλλά με βάση τα όσα είδα έχει πολύ καλές πιθανότητες διάκρισης. 

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

16 Comments

  1. Ευχαριστούμε για το preview Αλέξανδρε, πολύ όμορφο και η προσθήκη βίντεο σίγουρα το ενίσχυσε! Χάρηκα με αυτά που διάβασα (και είδα) καθώς το έχουμε σταμπάρει εδώ και καιρό το παίγνιο, ανυπομονώ να βγει η τελική έκδοση και να το δω στην οθόνη μου!

  2. Εσύ Μάνο σκάσε και τρώγε, έχεις υποχρέωση στο κοινό σου να είσαι 122 κιλά πριν το τέλος του Φλεβάρη.

    Παίζεις adventures.

    Πρέπει 😀

    ΥΓ Καθόλου δεν με χαλάει το κόνσεπτ του Blackguards. Αν η Daedalic μας δώσει ένα δυνατό και μερακλίδικο RPG, θα την μάθει περισσότερος κόσμος, θα έχει μεγαλύτερα κέρδη να σπρώξει σε ποιοτικές παραγωγές και δεν πιστεύω πως θ’αφήσει ποτέ τα καθαρόαιμα adventures που την καθιέρωσαν. Η Sierra On-Line ας πούμε έβαλε τρομερά RPG στοιχεία στην σειρά Quest For Glory και δημιούργησε ένα θρύλο.

    More power to Daedalic!

  3. Φίλε εγώ πιστεύω ότι δε θες να δέσει το γλυκό, γιατί έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και δεν θέλεις να χαλάσεις τη σιλουέττα σου. Γιατί ως γνωστόν, rpgs=calorie-bombs κι όσοι παίζουν rpg (και adventure επιπλέον, αυτά είναι πιουρ υδατάνθρακες, απαπαπα) έχουν επικό εκτόπισμα, κανόνας λέμε! Οπότε προσέχουμε για να έχουμε!

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL