SPECIALS

Battlefield 4: Σύγκριση ρυθμίσεων

Το Battlefield 4 είναι ουσιαστικά το πρώτο παιχνίδι “νέας γενιάς” που φθάνει στα ραφια των καταστημάτων, έτοιμο να προσφέρει στους gamers μια γεύση από τα γραφικά που θα απολαμβάνουμε σύντομα στην πλειοψηφία των νέων τίτλων. Ο τίτλος της DICE διαθέτει τέσσερα επίπεδα προεπιλεγμένων ρυθμίσεων (Low, Medium, High και Ultra) καθώς και την επιλογή για custom ρύθμιση όλων των επιμέρους παραμέτρων ξεχωριστά, οπότε ο καθένας μπορεί να “πειράξει” τις πολυάριθμες επιλογές έτσι ώστε να πετύχει τον ιδανικό συνδυασμό μεταξύ ποιότητας και απόδοσης. Στο παρόν θέμα θα δείτε μια ευθεία σύγκριση των τεσσάρων επιπέδων ποιότητας, συνοδευόμενη από ορισμένα σχόλια για τις παραμέτρους που αλλάζουν και την επίπτωσή τους στη συνολική εικόνα των γραφικών. Προτού πάντως περάσουμε στη σύγκριση, οφείλουμε να πούμε οτι ακόμα και στο χαμηλότερο επίπεδο ποιότητας το Battlefield 4 παραμένει ένα όμορφο παιχνίδι που μπορεί να προσφέρει πολλές εντυπωσιακές στιγμές. Όλες οι screenshots έχουν ληφθεί σε ανάλυση 1680×1050. Κάνε δεξί κλικ πάνω στις εικόνες και επιλέξτε “Προβολή εικόνας” για τις δείτε σε πλήρες μέγεθος. Είστε έτοιμοι; Πάμε!

BF4Ultra1Επίπεδο λεπτομέρειας: Ultra

Βλέπετε το Battlefield 4 στο ανώτατο επίπεδο λεπτομέρειας (Ultra) με όλες τις ρυθμίσεις ποιότητας στο μέγιστο επίπεδο συν 4x Anti-aliasing.  Σημειωτέον οτι αν έχετε monitor με σχετικά μικρή native ανάλυση αλλά ισχυρό σύστημα, μπορείτε να πετύχετε downsampling απευθείας από το μενού γραφικών μέσω της επιλογής resolution scaling. Αν θέσετε την επιλογή αυτή πάνω από το 100% τότε τα γραφικά θα σχεδιαστούν εσωτερικά σε υψηλότερη ανάλυση από αυτή που έχετε θέσει, “καθαρίζοντας” ακόμη περισσότερο τις ατέλειες και τα jaggies. Προσοχή όμως, η απόδοση πέφτει κατακόρυφα όσο αυξάνετε το resolution scaling!

BF4High1Επίπεδο λεπτομέρειας: High

Ρίχνοντας το επίπεδο λεπτομέρειας στο High η επίπτωση στην ποιότητα των γραφικών είναι μάλλον μικρή, ίσως ανεπαίσθητη για τους περισσότερους gamers. Η πιο σημαντική αλλαγή εντοπίζεται στην απενεργοποίηση του Deferred Anti-aliasing, οι σκιές έχουν ελαφρώς μικρότερη λεπτομέρεια και τα textures χάνουν λίγη οξύτητα αλλά, σε γενικές γραμμές, το επίπεδο High προσφέρει ποιοτικά γραφικά με αξιοσημείωτο κέρδος στο framerate σε σχέση με το Ultra.

BF4Medium1Επίπεδο λεπτομέρειας: Medium

Επιλέγοντας το επίπεδο Medium οι διαφορές αρχίζουν να γίνονται πιο αισθητές στο γυμνό μάτι, κυρίως λόγω της μείωσης της ποιότητας των lighting effects και τις εμφανούς μείωσης των σκιών στο περιβάλλον. Κατά τα άλλα η συνολική ποιότητα συνεχίζει να διατηρείται σε ένα καλό επίπεδο καθώς η πλειοψηφία των λεπτομερειών και των εφέ διατηρείται ανέγγιχτη, έστω και με μειωμένη ακρίβεια.

BF4Low1Επίπεδο λεπτομέρειας: Low

Το χαμηλότερο επίπεδο λεπτομέρειας προσφέρει σημαντική αύξηση στο framerate με το ανάλογο κόστος στην ποιότητα των γραφικών. Ο φωτισμός της σκηνής είναι πολύ πιο απλός, οι σκιές είναι λιγότερες σε αριθμό και αρκετά πιο “σκληρές” σε εμφάνιση, ενώ η έλλειψη λεπτομέρειας στα textures και η απώλεια του post-processing anti-aliasing γεμίζει την εικόνα με πολλά “σκαλοπατάκια” (jaggies). Ακόμα και εδώ πάντως το Battlefield 4 δε μπορεί να χαρακτηριστεί σε καμία περίπτωση άσχημο, αντίθετα το παιχνίδι διατηρεί ακόμα και στο Low πολλά όμορφα οπτικά στοιχεία.

Παρακάτω ακολουθεί ένα ακόμα σετ από screenshots σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα λεπτομέρειας:

BF4Ultra2Επίπεδο λεπτομέρειας: Ultra

BF4High2Επίπεδο λεπτομέρειας: High

BF4Medium2Επίπεδο λεπτομέρειας: Medium

BF4Low2Επίπεδο λεπτομέρειας: Low

 

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

13 Comments

  1. /Orokusaki Mode On

    Στο ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΜΟΥ ΜΗΧΑΝΗΜΑ όχι μόνο τρέχει με 120FPS στο ULTRA-GODMODE, αλλά φαρμάρω και κάρτες από άλλα τέσσερα GPU intensive παιχνίδια minimized. Σας περιμένω να ΣΑΣ ΣΚΙΣΩ ΣΤΟ DEATHMATCH!

    /Orokusaki Mode Off

    PS Είναι πραγματικά κρίμα που ποτέ δεν συμπάθησα το multiplayer. Το σπάμινγκ και το νετ-ρέητζινγκ χάνουν μια μεγάλη δόξα 🙂

  2. Καλημέρα και καλό μήνα! Από την μία, μου αρέσουν τα νούμερα που βλέπω, από την άλλη μιλάμε για διαφορά σχεδόν 45% σε απώλειες… Άτιμο πράγμα τα νούμερα…
    @tommas
    Ναί, στο multi χρειάζεσαι όσο πιο πολλά threads γίνεται, όσα βλέπει τόσα εκμεταλλεύεται το παιχνίδι.

  3. Καλό μήνα! Η διαφορά πάντως οφείλω να πω πως δεν αντιστοιχεί στη μείωση του framerate, δηλαδή τα γραφικά στο medium δεν είναι σε καμία περίπτωση 45% χειρότερα από το Ultra. Η ιδανική λύση είναι η custom ρύθμιση των επιπέδων λεπτομέρειας, εγώ έχω καταλήξει σε ένα συνδυασμό High-ultra με 1-2 ρυθμίσεις στο medium, χωρίς HBAO και Deferred AA που δίνει πολύ καλό framerate χωρίς αξιοσημείωτη πτώση ποιότητας.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL