REVIEWS

THE YAWHG

Έρχεται σε έξι εβδομάδες. Το Φρικτό Γιόγκ. Θρήνοι και οδυρμοί ακολουθούν κάθε ασταμάτητο, μεγαλιθικό, ειμαρμένο βήμα του. Δεν πολεμάς το Γιόγκ. Δεν αντιστέκεσαι στο Γιόγκ. Ελπίζεις μονάχα να υπάρχει κάπου μια τρύπα αρκετά βαθιά να συρθείς, ώστε να γλιτώσεις το τομάρι σου από την φρικτή επίσκεψή του.

Yawhg2Κάπως έτσι ξεκινά η ψυχολογική μας Οδύσσεια προς το Τέλος Των Ημερών.

Έξι εβδομάδες για να κάνεις κάτι που ίσως και να έχει λίγο νόημα στη ζωή σου. Ή πιθανώς, έξι εβδομάδες για να ξεσαλώσεις, καθώς το Τέλος Του Κόσμου είναι γνωστό ότι προσφέρεται για τα καλύτερα πάρτι. Το σίγουρα όχι-ακριβώς-παιχνίδι των Damian Sommer και Emily Carroll ξεκίνησε ως πειραματικό project για την «Comics Vs. Games» showcase του TIFF Nexus και εντυπωσίασε τους πάντες με το υπέροχο artwork, την λοξή προσέγγισή του σε παραδοσιακά “dark fantasy” κλισέ και την γενναία δόση μαύρου χιούμορ που διαπερνά το DNA του.

Το The Yawhg έχει σχεδιαστεί και βγάζει τον καλύτερο εαυτό του όταν παίζουν τέσσερις παίκτες ταυτόχρονα. Ακόμη και σόλο αν καθίσουμε να παίξουμε, μας ζητά να διαλέξουμε δυο από τους τέσσερις διαθέσιμους χαρακτήρες του και κατόπιν μεταφερόμαστε στον χάρτη της πόλης, όπου διαλέγουμε πως θα περάσουμε την εβδομάδα μας. Υπάρχουν εννέα τοποθεσίες που μπορούμε να επισκεφτούμε και όλες εμπίπτουν σε κάποιου είδους παραμεσαιωνικό κλισέ : Ο Πύργος των Αλχημιστών, Η Αρένα, Το Καπηλειό, Οι Κήποι του Βασιλιά, το πιάνετε το νόημα. Σε κάθε τοποθεσία, έχουμε δυο επιλογές, ανάλογες με αυτήν.

Yawhg3Υγιής, διαχρονική και μερακλίδικη απασχόληση.

Αν πάμε στην Ταβέρνα φερ’ειπείν (εντελώς τυχαίο παράδειγμα, ορκίζομαι κυρ-αστυνόμε), μπορούμε να διαλέξουμε εάν θα δουλέψουμε στη μπάρα ή αν απλώς θα τυφλιαστούμε στος ρακές, κρατώντας το κεφάλι στα χέρια μας και μουρμουρίζοντας πως «Έρχεται το Γιόγκ, Θεοί μου, έρχεται το Γιόγκ». Εδώ υπεισέρχεται η ψευδο-RPG, chooseyourownadventure φύση του τίτλου. Κάθε χαρακτήρας ξεκινά με κάποια βασικά χαρακτηριστικά (Δύναμη, Μαγεία, Πλούτος, Κοινωνικότητα και τα σχετικά) και ανάλογα με τις ενέργειες που κάνουμε, αυτά αυξάνονται ή και μειώνονται. Μια επιτυχημένη μάχη στην αρένα για παράδειγμα, θα αυξήσει την δύναμή μας, αλλά μπορεί τα αλλεπάληλα χτυπήματα στο κεφάλι να μειώσουν την πνευματική μας δεινότητα. Το ξεφάντωμα σε ένα γλέντι του Βασιλιά μπορεί να αυξήσει τη Φινέτσα και την Κοινωνικότητά μας, αλλά ενδεχομένως θα μειώσει τον πλούτο και την ρωμαλαιότητά μας.

Yawhg6O χάρτης του παιχνιδιού με όλες τις διαθέσιμες προς επίσκεψη τοποθεσίες

Κάθε ένα από τα εννέα μέρη που διαλέγουμε να επισκεφθούμε την κάθε εβδομάδα του παιχνιδιού (η οποία λειτουργεί ως παραδοσιακή «σειρά» σε ένα turn based παιχνίδι στρατηγικής) ναι μεν μας παρουσιάζει πάντα τις ίδιες δυο επιλογές, αλλά στην συνέχεια μας δίνει ένα τυχαίο γεγονός (ελληνιστί, random event) στο οποίο καλούμαστε να αντιδράσουμε και η επιτυχία ή η αποτυχία της αντίδρασής μας, σχετίζεται άμεσα με τα ως τότε στατιστικά μας. Υπάρχουν αρκετά τέτοια γεγονότα ώστε να διατηρηθεί μια ψευδαίσθηση replayability στον τίτλο, αλλά σίγουρα όχι όσα θα βρούμε στον αρκετά συγγενικό τίτλο, Monster Loves You!

Φυσικά, τίποτα απ’ότι ενδεχομένως κάνουμε, δεν πρόκειται να σταματήσει την επέλαση του Εφιαλτικού Γιόγκ. Αφού έλθει και καταστρέψει τα πάντα, οι χαρακτήρες μας καλούνται να αναλάβουν ρόλους στην αναδόμηση της πόλης. Η επιτυχία ή η αποτυχία μας σε αυτούς, εξαρτώνται άμεσα και πάλι από τα στατιστικά μας, από τις δεξιότητες που έχουμε καλλιεργήσει σε κάθε χαρακτήρα. Οι έξοχα μελαγχολικές βινιέτες που κλείνουν την κάθε ιστορία, αφήνουν ακριβώς την επίγευση ματαιότητας που χρειάζεται ώστε να ορκιστούμε στους εαυτούς μας πως στην επόμενη ζωή, στον επόμενο κύκλο, θα το κάνουμε καλύτερα.

ΕΠΕΙΔΗ ΣΕ ΜΠΑΝΙΣΑ ΟΤΙ ΠΑΛΙ ΜΠΟΡΑΤΣΟΡΗΒΙΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ, ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ, ΜΕ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΠΟΛΥΣΥΛΛΑΒΑ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ Ή ΟΧΙ;

To The Yawhg φυσικά δεν είναι παιχνίδι με την παρδοσιακή έννοια. Για την ακρίβεια, ένα playthrough μπορεί να ολοκληρωθεί σε δέκα μόλις λεπτά. Η γοητεία του έγκειται στο πανέμορφο ακουστικό soundtrack των Ryan Roth και Halina Heron, τα φανταστικά σκίτσα της Emily Carroll και τον τρόπο που μπορεί να διασκεδάσει μια παρέα που θα βρεθεί μπροστά στο PC, χρησιμοποιώντας μια μέθοδο που ίσως να φαντάζει «εξωγήινη» στους αμύητους. Μην ρωτήσετε αστειότητες περί online παιχνιδιού ή achievements γιατί θα απογοητευτείτε. Ο τίτλος είναι προορισμένος να γίνει το «κάτι διαφορετικό» την επόμενη φορά που θα μαζώξετε ενδιαφέρουσα παρέα στο σπίτι. Λειτουργεί και ως ψυχολογικό τέστ μεταξύ αγνώστων και σημειώστε πως από την στιγμή που παίζετε με δυο, τρία ή στην καλύτερη τέσσερα συνολικά άτομα, προστίθενται ακόμη περισσότερες αλληλεπιδράσεις μεταξύ των χαρακτήρων, αν ας πούμε επιλέξετε να επισκεφθείτε την ίδια τοποθεσία με κάποιο συμπαίκτη σας.

Yawhg1Φαινόταν από μικρός, ταπεινό παιδί και ήσυχο.

Αν το όλο πακέτο προσφερόταν σε κάποια πολύ χαμηλή τιμή, δεν θα είχα κανένα θέμα να το συστήσω ανεπιφύλακτα σε κάθε φίλο των chooseyourownadventure, περίεργων και «καλλιτεχνικών» παιχνιδιών. Στα δέκα ευρώ όμως και δεδομένης της ελάχιστης διάρκειάς του από την στιγμή που κάποιος απλά θέλει να δει το παιχνίδι και δεν σκοπεύει να λιώσει παίζοντας με παρέα, κρίνεται ως υπερβολικά ακριβό. Το καλλιτεχνικό πακέτο που προσφέρει είναι αρτιότατο, αλλά έχει σαφή όρια και περιορισμούς.

Στον πυρήνα του, το The Yawhg είναι ένα παιχνίδι με ψυχή, ένα ενδιαφέρον πείραμα με διαφορετικά ψυχαγωγικά φορμάτ και σίγουρα ένα τέταρτο της ψηφιακής σας ζωής που δύσκολα θα ξεχάσετε. Από την άλλη, απευθύνεται σε οιονεί περιορισμένο κοινό. Επενδύστε αναλόγως gaming ιδοσυγκρασίας.

 

Pros

  • Πανέμορφα, καρτουνιστικά γραφικά
  • Πολύ ιδιαίτερο και γοητευτικό ακουστικό soundtrack
  • Ιδιαίτερα διασκεδαστικό όταν παίζετε με παρέα
  • Ένα μοναδικά καλλιτεχνικό crossover video-game, κόμικ και choose your own adventure βιβλίου.

Cons

  • Ελάχιστη διάρκεια εάν κάποιος δεν θελήσει να επενδύσει σε πολλαπλά playthroughs
  • Πολύ υψηλή τιμή διάθεσης
  • Όχι ιδιαίτερα μεγάλη ποικιλία στα random events που συναντάμε

Στέφανος Κουτσούκος

Ο Στέφανος Κουτσούκος ή αλλιώς "The Artist Formerly Known As Borracho", διέπραξε ποικίλα εγκλήματα τα οποία τον οδήγησαν σε μια ριζική επανεκτίμηση των προτεραιοτήτων και αξιών του. Υπηρέτησε περήφανα στην πειρατική αρμάδα του Ragequit.gr από την ίδρυση του ιστοτόπου το 2012 ως το Μάη του '19.

5 Comments

  1. Περίπου σαν επιτραπέζιο, με randomized events που προκύπτουν σε κάθε “σκηνή” ας πούμε. Με online δυνατότητα θα ανέβαινε πολύ, είναι αλήθεια, αλλά η δομή του τίτλου είναι τόσο απλοϊκή που αμφιβάλλω αν ασχολήθηκε κανείς να ενσωματώσει netcode. Πάντως σε sale αξίζει οπωσδήποτε ένα βλέφαρο!

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL