REVIEWS

DARKEST DUNGEON II

Road trip to hell

Η δημιουργία ενός τόσο δημοφιλούς παιχνιδιού όπως το Darkest Dungeon αναμφίβολα κάνει την προοπτική ενός sequel να μοιάζει βουνό για τους developers, για λόγους που μπορούν να συνοψιστούν με μερικά από τα κλασικά quotes του αγαπημένου μας narrator. “Remind yourself that overconfidence can be a slow and insidious killer”. “Prodigious size alone does not dissuade the sharpened blade”. Και φυσικά, “be wary, triumphant pride precipitates a dizzying fall”. Η τελική επιλογή των developers ήταν να προσπαθήσουν να αποφύγουν το ενδεχόμενο ενός συμβατικού αλλά ενδεχομένως απογοητευτικού sequel, προτιμώντας να δημιουργήσουν κάτι καινούριο χρησιμοποιώντας τα ίδια υλικά. Και ενώ πέτυχαν για ακόμα μια φορά στο να φτιάξουν ένα πολύ καλό παιχνίδι, η αλήθεια είναι πως η ονομασία “Darkest Dungeon II” είναι κάπως παραπλανητική.

Αρκετές γνωστές φάτσες επιστρέφουν από το πρώτο παιχνίδι.

Καταρχάς, για να μην είμαστε υπερβολικοί, η φράση “δημιούργησαν κάτι καινούριο” δεν σημαίνει ότι το Darkest Dungeon II είναι πλέον… GaaS First Person Shooter. Το παιχνίδι παραμένει ένα “σκοτεινό” turn-based roguelite στο οποίο οι ήρωες που θα επιλέξετε πρέπει να υπερκεράσουν κάθε λογής εμπόδια, από θανάσιμους εχθρούς και απρόβλεπτες αντιξοότητες μέχρι τις δικές τους φοβίες και την ανελέητη ψυχολογική πίεση, ώστε να φθάσουν στο τέλος του δρόμου και την λύτρωση. Η κύρια αλλαγή που έχει συντελεστεί, και αυτή που προκάλεσε σαφέστατα τις περισσότερες αντιδράσεις στους fans της σειράς, αφορά στην δομή της campaign. Αντί για τις δύο phases του πρώτου παιχνιδιού, την διαχείριση και αναβάθμιση του Hamlet και τις εξορμήσεις σε σκοτεινά dungeons, πλέον έχουμε ένα… road trip!

Στο Darkest Dungeon 2 δεν υπάρχει πλέον κάποια μόνιμη βάση όπως το hamlet του πρώτου παιχνιδιού. Αντίθετα κινήστε συνεχώς από encounter σε encounter με την άμαξά σας, με σκοπό να φθάσετε στο Inn που βρίσκεται στο τέλος της κάθε περιοχής.

H έννοια της σταθερής βάσης λοιπόν δεν υπάρχει πια. Η campaign ξεκινά με την ομάδα τεσσάρων ηρώων που θα επιλέξετε να βρίσκεται ήδη εν κινήσει, διασχίζοντας με άμαξα τον (γραμμικό μεν αλλά με ορισμένες διακλαδώσεις στα πρότυπα του Slay the Spire) χάρτη με σκοπό να φθάσετε μέχρι το Inn που βρίσκεται στο τέλος του και να προχωρήσετε στον επόμενο μετά από ένα σύντομο διάστημα ανάπαυσης και θεραπείας. Στον δρόμο σας θα συναντήσετε διαφόρων ειδών encounters όπως μάχες εναντίον κάθε λογής πλασμάτων, επιθέσεις που θα κάνουν ζημιά στην άμαξά σας, φουκαράδες που θα θα σας ζητήσουν βοήθεια, σκοτεινά lair που κρύβουν ισχυρά bosses και πολλά άλλα. Ο τελικός στόχος της εκάστοτε campaign είναι να επιζήσετε από όλες αυτές τις αντιξοότητες και να διασχίσετε με επιτυχία των αριθμό των απαιτούμενων χαρτών ώστε να φτάσετε στους πρόποδες του βουνού που κρύβεται το τελικό boss. Εάν το καταφέρετε μία φορά δεν σημαίνει ότι ολοκληρώσατε επιτυχώς το Darkest Dungeon II διότι το παιχνίδι διαθέτει διαφορετικά “κεφάλαια” που ονομάζει confessions και το καθένα από αυτά αλλάζει τις περιοχές που πρέπει να διασχίσετε καθώς και το τελικό boss.

Στα αριστερά βλέπετε τον χάρτη της περιοχής στον οποίο διακρίνονται οι διακλαδώσεις και τα διάφορα encounters. Ο Watchtower είναι μια από τις πιο επωφελείς τοποθεσίες που αξίζει να επισκεφθείτε διότι αποκαλύπτει τα encounters ολόκληρου του χάρτη ώστε να σχεδιάσετε την πορεία που εσείς θεωρείτε καλύτερη.

Μια τυπική campaign επομένως μπορεί να περιγραφεί συνοπτικά ως εξής: Επιλέγετε τα τέσσερα μέλη της ομάδας σας, διασχίζετε με την άμαξα τον χάρτη περνώντας από διάφορα (επωφελή ή επιζήμια) encounters και, αν όλα πάνε καλά, φθάνετε στο Inn στο τέλος του χάρτη. Εκεί κάνετε (σωματικό και πνευματικό) healing, αγοράζετε βοηθητικά items για την άμαξα και trinkets για τους πολεμιστές σας, ξοδεύετε skill points (mastery, όπως αποκαλούνται στο παιχνίδι) για την αναβάθμιση των skills και επιλέγετε τον επόμενο χάρτη που θα διασχίσετε. Εάν καταφέρετε να ολοκληρώσετε επιτυχώς τον απαιτούμενο αριθμό χαρτών τότε θα ξεκλειδώσει η πρόσβαση στο Mountain και θα δώσετε την μάχη σας εναντίον του τελικού boss. Εάν επικρατήσετε και εκεί τότε θα έχετε ολοκληρώσει επιτυχώς την συγκεκριμένη campaign και θα μπορείτε στο επόμενο run να επιλέξετε την επόμενη, διατηρώντας την ίδια ομάδα ή επιλέγοντας μια καινούρια.

Το Inn στο τέλος του κάθε χάρτη είναι ουσιαστικά ένα… pit stop στο οποίο μπορείτε να αγοράσετε προμήθειες και αντικείμενα, να επισκευάσετε την άμαξα και να αναβαθμίσετε τα skills των μελών της ομάδας σας.

Πέρα από την σημαντική αλλαγή στην δομή της campaign, πολλά από τα υπόλοιπα στοιχεία που γνωρίσαμε στο πρώτο παιχνίδι δίνουν κανονικά το “παρών”. Το turn-based combat system επιστρέφει σχεδόν απαράλλακτο, με αυξημένες μάλιστα επιλογές για synergies μεταξύ skills και χαρακτήρων. Οι torches βρίσκονται αυτή την φορά στην κορυφή της άμαξας και η ένταση του φωτός δίνει bonuses ή penalties. Οι πολεμιστές σας ξεκινούν με positive και negative quirks και αποκτούν καινούρια στην πορεία και φυσικά το επίπεδο του sanity μπορεί ξανά να οδηγήσει σε ένα καταστροφικό meltdown ενός χαρακτήρα, τορπιλίζοντας την campaign σας. Ορισμένα νέα features και mechanics με ιδιαίτερο ενδιαφέρον: οι relationships μεταξύ των χαρακτήρων που διαμορφώνονται από διάφορους παράγοντες κατά τη διάρκεια της campaign και ενδέχεται να εξελιχθούν είτε σε δεσμό φιλίας/αγάπης (που δίνει ισχυρά bonuses στην μάχη) είτε σε σχέση πλήρους αντιπάθειας (με negative effects στην χρήση κάποιων skills), ενώ σε ορισμένα encounters θα έχετε την ευκαιρία να μάθετε λεπτομέρειες για το παρελθόν των χαρακτήρων μέσω αφήγησης ή και μαχών με ειδικές παραμέτρους.

Η μάχη παραμένει εν πολλοίς όμοια με το πρώτο παιχνίδι της σειράς, προσφέροντας άφθονες αποθεωτικές ή εξοργιστικές στιγμές!
Ένα από τα νέα features είναι οι relationships μεταξύ των χαρακτήρων. Αν αυτές διολισθήσουν σε επίπεδο που να σιχαίνεται ο ένας τον άλλο, η χρήση ορισμένων skills θα επιβαρυνθεί με negative effects.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, υπάρχουν δύο βασικά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν προτού καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα για το Darkest Dungeon II. Η απάντηση στο πρώτο είναι σχετικά απλή, χωρίς περιστροφές. Είναι το Darkest Dungeon II ένα καλό, ποιοτικό παιχνίδι; Ναι, αναμφίβολα. Έχοντας ήδη συμπληρώσει 25 περίπου ώρες ενασχόλησης μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι τόσο το gameplay όσο και ο τεχνικός τομέας βρίσκονται στα επίπεδα που αρμόζουν στην φήμη και την επιτυχία του πρώτου παιχνιδιού. Οι μάχες και το γενικότερο gameplay loop παραμένουν απολύτως εθιστικά, τα στοιχεία που επιστρέφουν διατηρούν το ίδιο υψηλό επίπεδο και τα νέα features έχουν ενσωματωθεί αρμονικά στο σύνολο. Επίσης, θεωρώ πολύ θετικό ότι η κάθε campaign, ασχέτως του αν ολοκληρώθηκε με επιτυχία ή αποτυχία, συνεισφέρει ώστε η επόμενη να είναι ελαφρώς πιο προσιτή μέσω των Candles of Hope που λαμβάνετε ως επιβράβευση για την εκπλήρωση στόχων και τα οποία δαπανάτε μεταξύ των campaigns για persistent unlocks και bonuses.

Η επίτευξη στόχων κατά τη διάρκεια της campaign δίνει ως επιβράβευση έναν αριθμό από Candles of Hope, μια πολύτιμη resource για ξεκλείδωμα persistent upgrades που δεν χάνονται με το (ένδοξο ή άδοξο) τέλος μιας campaign.

Η δεύτερη ερώτηση όμως “καίει”. Είναι το Darkest Dungeon II άξιο sequel του πρώτου παιχνιδιού; Ουφ…. Πραγματικά δεν ξέρω, εξαρτάται υπό ποιο πρίσμα θέλει να το εξετάσει κανείς. Από άποψη γενικής ποιότητας, διασκεδαστικού gameplay, προσεγμένου τεχνικού τομέα, ασφαλώς. Η αλήθεια όμως είναι ότι η βασική δομή της campaign είναι τόσο διαφορετική σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι που όποιος αγοράσει το Darkest Dungeon II ψάχνοντας απλώς μια βελτιωμένη έκδοση του παιχνιδιού που αγάπησε, είναι δεδομένο ότι θα σοκαριστεί από το εύρος των αλλαγών. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι εφόσον οι developers ήθελαν να φτιάξουν κάτι διαφορετικό τότε καλώς το έκαναν, ωστόσο θεωρώ πως έπρεπε να το ονομάσουν κάπως αλλιώς και όχι Darkest Dungeon II. Υπάρχει άλλωστε το αντίστοιχο παράδειγμα της Firaxis η οποία ήθελε να πειραματιστεί με το XCOM και ονόμασε το παιχνίδι-παρακλάδι XCOM: Chimera Squad και όχι XCOM 3. H Red Hook Studios θα μπορούσε να επιλέξει ένα όνομα του στυλ “Road Trip: A Darkest Dungeon Story” ή “Darkest Dungeon: Conquer the Mountain” και να αποφύγει μεγάλο μέρος των αντιδράσεων.

Κατά συνέπεια, θέλω να είμαι απολύτως σαφής ως προς την πρότασή μου για αγορά ή όχι. Εάν ψάχνετε γενικά για ένα δυνατό roguelite τότε το Darkest Dungeon II είναι μια πολύ καλή επιλογή που προσφέρει δεκάδες ώρες ποιοτικού gameplay. Εάν όμως ενδιαφέρεστε αυστηρά και μόνο για το sequel του Darkest Dungeon, επιζητώντας μια παρόμοια αλλά βελτιωμένη εμπειρία, τότε ειλικρινά ίσως θα ήταν προτιμότερο να δοκιμάσετε το mod The Black Reliquary για το πρωτότυπο Darkest Dungeon. Η βαθμολογία μου αντικατοπτρίζει την άποψή μου για το παιχνίδι όπως είναι και όχι για το θεωρητικό πιο πιστό sequel που θα μπορούσε να είχε δημιουργηθεί στη θέση του, όμως επιμένω ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσετε το Darkest Dungeon 2 περισσότερο ως spin-off και όχι τόσο ως πραγματική συνέχεια του Darkest Dungeon.

Go to discussion...

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 89%

89%

Εναλλακτικό

Αναμφίβολα ένας ακόμα πολύ ποιοτικός τίτλος από την Red Hook Studios αλλά μάλλον θα έπρεπε να είχε ονομαστεί διαφορετικά.

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

20 comments

Related Articles

Back to top button
elEL