EDITORIALS

DLC και adventure games

Παρατηρώ τα τελευταία χρόνια την ολοένα και μεγαλύτερη εξάπλωση του φαινομένου DLC (=DownLoadable Content). Τόσο τα FPS, RPG, beat ‘em up (βλέπε έξτρα χαρακτήρες, κουστουμιές αυτών κτλ) αλλά και strategy games, λαμβάνουν έξτρα περιεχόμενο, που φιλοδοξεί να τονώσει το ενδιαφέρον όσων ασχολήθηκαν σε πρώτη φάση μαζί τους. Δε λείπουν μάλιστα και οι περιπτώσεις όπου το DLC αναλαμβάνει διαφορετικό ρόλο, σπεύδοντας να διορθώσει κάτι που είδαμε στο αρχικό παιχνίδι και μας χάλασε, σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, π.χ. το φινάλε του (περίπτωση Mass Effect),. Διερωτώμαι κι εγώ λοιπόν: Γιατί δε βλέπουμε DLCs σε adventure games;

Προτού σπεύσετε να γελάσετε και να διερωτηθείτε «τι τρελά είναι αυτά που γράφει ο Μάνος απογευματιάτικα;», σκεφτείτε το εξής: Δεν ολοκληρώσατε κάποιον τίτλο μέσα από τον οποίο σχηματίστηκε έντονα στο μυαλό σας η πεποίθηση ότι θα μπορούσαμε να δούμε ένα πολύ καλό side-story; Δεν υπήρχε παιχνίδι όπου οι εναλλακτικές επιλογές διαλόγων σας προϊδεάσανε για την ύπαρξη ενός άλλου μονοπατιού, χωρίς εντούτοις να εντοπίσετε κάτι τέτοιο; Δε στραβώσατε με κάποιο φινάλε, σκεπτόμενοι πόσο καλύτερα θα μπορούσαν οι δημιουργοί να κλείσουν την ιστορία που μας προσφέρανε;

DLC advs pic1 WoMΤόσα χρόνια μετά και το φινάλε του εξακολουθεί να μας “πονάει”…

Μήπως τώρα η παραπάνω πρότασή μου αρχίζει να σας φαίνεται πιο λογική; Γιατί, για παράδειγμα, να μην μπορούμε να ερευνήσουμε εις βάθος το παρελθόν του John McCoy, από το “Cognition”; Γιατί να πρέπει να στερηθούμε τη δυνατότητα να έχουμε περισσότερες πληροφορίες για τον Marquis De Hotto, από το “Night of The Rabbit”; Δε θα ήταν πιο ωραίο να βλέπαμε ένα νέο φινάλε για το “Cognition”; Δε θα μπορούσε το prequel του “The Book of Unwritten Tales” να έχει μικρότερη διάρκεια και να μας έρθει ως DLC; Και, για να το πάω και λίγο παραπέρα, δεν έχει έρθει επιτέλους η ώρα να διορθωθεί το τέλος του “The Secret of Monkey Island-Lechuck’s Revenge”;

Σκεφτείτε λοιπόν πόσους ορίζοντες ανοίγουν τα DLCs, τα οποία τόσο πολύ μάθαμε να αντιπαθούμε, τη στιγμή που έχουν τη δύναμη να μπαλώσουν τρύπες, αλλά και να διαφοροποιήσουν το κλείσιμο μιας ιστορίας. Δηλαδή οι θιασώτες των άλλων κατηγοριών τί είναι σε σχέση με εμάς, προνομιούχοι; Πότε θα φτάσει στο τέλος της αυτή η κατάφορη εις βάρος μας αδικία; Δε λέω, εμείς έχουμε το φαινόμενο των episodic games, που στερούνται, ως επί το πλείστον, τα άλλα genres, αλλά η ύπαρξη του ενός δεν αποκλείει το άλλο, έτσι δεν είναι; Συγχωρέστε μου τον ελαφρύ εκνευρισμό, αλλά δε μπορώ, για μία ακόμη φορά, να βλέπω να απομονώνονται τα adventure games από τις εξελίξεις που σημαδεύουν την πορεία της βιομηχανίας των video games.

DLC advs pic2 WoMΉ μήπως σε αυτό δε θα θέλατε να υφίσταται εναλλακτικό ending;

Κατόπιν αυτών που διαβάσατε, γυρίστε στην αρχή της δεύτερης παραγράφου του κειμένου μου. Αν η συνέχεια σας έκανε να ξεχάσετε γρήγορα την απορία σας και να σκεφτείτε λίγο διαφορετικά το όλο ζήτημα, τα DLCs έχουν δημιουργήσει πραγματικά μεγάλο πρόβλημα στον τρόπο σκέψης μας ως gamers. Διότι μάλλον αρχίζουμε να λησμονούμε ότι έκαστο παιχνίδι το αγαπάμε, το μισούμε, το θυμόμαστε, γι’ αυτό ακριβώς που ήταν, με τα προτερήματα και τα ελαττώματά του…

Μάνος Καρκαλέμης

Ο Μάνος δε μπορεί παρά να νιώθει ευτυχής που ασχολήθηκε ενεργά με την gaming αρθρογραφία στα χρόνια 2009-2017, οπότε και του δόθηκε η ευκαιρία να γράψει reviews για κάποια adventure games-διαμάντια, όπως "The Whispered World", "Monkey Island 2-LeChuck's Revenge" (Remastered Edition), "The Book of Unwritten Tales 1&2", "Grim Fandango" (Remastered Edition), "Gabriel Knight-Sins of the Fathers" (25th Anniversary Edition), "Night of the Rabbit", "Memento Mori 2", "Day of the Tentacle" (Remastered Edition).

24 Comments

  1. Πολύ ωραίο θέμα Μάνο!

    Αφού διατυπώσω εδώ πως το Monkey Island 2 έχει ένα από τα κορυφαία φινάλε στην ιστορία των βίντεο γκέημζ (όχι που δεν θα μου άρεσε :D), θα επιστήσω την προσοχή σου σε ένα κοινό χαρακτηριστικό της πλειοψηφίας των DLC’s που κυκλοφορούν στην αγορά :

    Το 80% περίπου αφορά σε reskins/όπλα/χάρτες για ήδη έτοιμες μηχανές γραφικών. Ελάχιστα είναι τα DLC’s που προσφέρουν story content και από αυτά ένα ακόμη μικρότερο ποσοστό είναι τα αληθινά καλά, εκείνα που δικαιολογούν την ύπαρξή τους. Ένα ποιοτικό story-driven DLC (όπως θα όφειλε να είναι ΚΑΘΕ DLC για adventure game) συνεπάγεται υψηλές αξίες παραγωγής, voice-overs από τους παλιούς αλλά και νέους ηθοποιούς, καινούριο artwork (Μην ξεχνάμε ότι στα περισσότερα adventures, απολαμβάνουμε πρωτότυπα hand drawn backgrounds αντί για ένα προκάτ κόσμο, δημιούργημα της εκάστοτε μηχανής γραφικών) οπότε αυτομάτως και το πιο λούμπεν DLC για αντβέντσουρ, θα ξεπερνά σε κόστος ένα premium DLC για το Battlefield, λόγου χάριν.

    Θα έπρεπε μια εταιρεία δηλαδή να αναπτύξει σκόπιμα και το DLC παράλληλα με το παιχνίδι και να το κυκλοφορήσει μετά για να βγει σε νορμάλ μπάτζετ, αλλά μετά θα κινδύνευε από δίκαιο κράξιμο του τύπου “Αφού πλήρωσα το παιχνίδι 35Ε, γιατί μου κόψατε 10 ώρες και τις πουλάτε άλλα 10;”

    Δεν λέω πως είναι αδύνατο να δούμε κάποια στιγμή ποιοτικό DLC για adventure games, αλλά σίγουρα είναι πολύ δυσκολότερο απ’οποιαδήποτε άλλη κατηγορία παιχνιδιών.

  2. Αν και έχει κάποιο νόημα ο εκνευρισμός του Μάνου (λίγο έξτρα περιεχόμενο σε ενα παιχνίδι που αγαπήσαμε καλό είναι) προτιμώ τα παιχνίδια να προσφέρονται ολοκληρωμένα απο την αρχή της κυκλοφορίας τους χωρίς να αναμένεται εξτρα περιεχόμενο αργότερα, σίγουρα αμα αρχίσουν τα DLC στα adventures θα έχουμε πολλές περιπτώσεις κοροιδίας και αρμέγματος Disc Less Content δηλαδή. Πιστεύω τα DLC ταιριάζουν σε online multiplayer παιχνίδια σαν το Battlefield γιατί εκεί οι παίκτες παίζουν τις ιδιες πίστες πολύ καιρό και μια ανανέωση ειναι ποιο ευσπρόδεκτη και ποιο καλή σε αναλογία λεφτών/περιεχομένου απο 1-1.5 ώρες single player των 10 ευρώ.

  3. Κοίτα, η προφανής απάντηση σε όλα τα ερωτήματα που θέτεις είναι “Φυσικά και δεν θα μας χάλαγε καθόλου!” αλλά από την ιδέα ως την υλοποίηση, υπάρχει το οικονομικό χάος. Βάλε επιπλέον ότι ακόμα και ένα ΦΟΒΕΡΟ adventure πουλάει ελάχιστα σε σχέση με ένα Dishonored ή Bioshock Infinite πχ και βλέπεις γιατί μια εταιρεία κάνει φόκους στο να παραδώσει ένα ολοκληρωμένο πακέτο αντί για επιπλέον ιστορίες υπό μορφή DLC.

    Λογιστικά, είναι ασύμφορο. Θεωρητικά, σε ένα τέλειο κόσμο, γιές πλήζ!

  4. Μα το πιάσαμε το νόημα, τα DLC έχουν και τα προτερήματα τους όμως καλύτερα μακριά αλλα μόνο και μόνο που μπαίνουμε στο τρυπάκι να αναρωτιόμαστε μήπως τελικά αξίζουν φαίνεται οτι έχουν επηρεάσει την σκέψη μας ως gamers, αυτό δεν είναι;

  5. Κατά τη δική μου άποψη, τα DLC δεν έχουν καμία θέση στα adventure games ( αυτό έλειπε! ), ενώ και για τα υπόλοιπα genres είμαι πολύ επιφυλακτικός όσον αφορά στη χρησιμότητά τους, ειδικά σε συνάρτηση με την τιμή στην οποία πωλούνται.

    Και ναι, πιστεύω ότι έχουν επηρρεάσει τον τρόπο που βλέπουμε και κρίνουμε ορισμένες καταστάσεις. Έχουν διεισδύσει για τα καλά στην gaming ατζέντα, κάτι που εμένα δε μου αρέσει, για να πω την αλήθεια….

  6. Μανο ειτε δεν επιασαν το τρολινγκ της υποθεσης ειτε σε τρολλαρουν εκεινοι κανονικα. Μπραβο, Στεφανε, και δεν στο ‘χα.

    Δυστυχως εχει γινει μοδα, και η μανια του καταναλωτισμου που εχουμε ολοι μας, δειχνει δυστυχως στις εταιρειες πως μας αρεσει αυτο το στυλ. Γιατι πχ, αντε να συνεννοηθουμε 5-10-100-1000 ατομα να μην ξανα αγορασουμε ντου-λου-σου, ο ταδε πιτσιρικας που εχει προσβαση σε ενα πεηπαλ, θα ζηλεψει που του ειπε ο Κωστακης απεναντι ποσο φοβερο ειναι το ζομπι-πακ για το Κωλ οφ Ντιουτι 85, και δεν θα θελει να μεινει στην απεξω, ο αλλος θα το αγορασει γιατι οντως θα θελει να το παιξει, καθως υπαρχουν κι οντως πολυ αξιολογα τετοια, ο αλλος θα το αγορασει γιατι “το προτεινε το ταδε εγκυρο και εγκριτο shite” κ.ο.κ.

    Το θεμα ειναι, ΓΙΑΤΙ να κυκλοφορεις αυτο το πολυ αξιολογο περιεχομενο ξεχωριστα. Και χεσε τα εξπανσιον που υπηρχαν καππτε, και ηταν σχεδον αλλο τοσο παιχνιδι. Γιατι να κοβεις (γιατι στην ουσια αυτο μου φαινεται) οριτζιναλ περιεχομενο απο τα παιχνιδια σου, για να τα πουλησεις ξεχωριστα; Δεν σε παιρνουντα ντεντλαηνς; Καθυστερησε το, η μην ανακοινωσεις ημερομηνια. Ποσες εταιρειες καθυστερουσαν παιχνιδια, και στο τελος βγηκαν παιχνιδαρες. Η και καλο να μην βγει, κανε την υποχρεωση σου και πατσαρε το.

    Φυσικα η ερωτηση ειναι ρητορικη, καθως η προφανης απαντηση ειναι η κονομα.

  7. Μπερδέψαμε λίγο τους… μηρούς μας αλλά τελικά καταλάβαμε ότι το να τρολάρεις ένα τρολάρισμα σε πάει ακριβώς εκεί από όπου ξεκίνησες, στην αρχή!
    ΑΡΑ, DLCs και adventures είναι σαν την ανατολή με την δύση.
    Φίλε Μάνο ελπίζω να μην βγεις άθελά σου προφήτης και μας κατακλύσουν τα adventurodlcs, γιατί τότε όλοι θα ξέρουμε ποιος φταίει 🙂

  8. Έτσι πως είναι τα dlc’s και μόνο που πάω να διαβάσω κάτι περί αυτών συνήθως σταματάω αλλά ήθελα να δω που θα το πας Μάνο.
    Εγώ πιστεύω ότι τα dlc’s θα μπορούσαν να είναι κάτι πολύ ευχάριστο σε κάθε genre αλλά ΑΛΛΑ να μας τα δίνουν δωρεάν και να προσθέτουν κάτι πραγματικά ωραίο.Πχ τερματίζεις ένα game και σου δίνουν ένα dlc που θα παίξεις εκείνο το σημείο που ο χαρακτήρας σου κατάφερε και έκρυψε εκείνο το πολύτιμο όπως αποδείχτηκε μαχαίρι στην έπαυλη του κακού της υπόθεσης. Κάτι τέτοιο ή πχ ένα extra ωραίο κλασσικό αυτοκίνητο σε ένα racing game.Μικρά και ωραία πραγματάκια δωρεάν που θα είχαν πολύ θετικά αποτελέσματα. Έτσι πως είναι τώρα τα dlc’s είναι κάτι σαν “φτηνά” και μικρά expansions γιαυτό και ΔΕΝ ΤΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ!

  9. Κοιτάω τον τίτλο…. “Ωχ, ωχ, ωχ!”
    Διαβάζω την πρώτη παράγραφο… “Πάει χάζεψε…”
    Διαβάζω τη τρίτη παράγραφο… “Τι πήρε και δε μας δίνει…”
    Φτάνω στα του Monkey Island….. “Δε μπορεί, τρολάρει και μας δουλεύει ψηλό γαζί”

    Τελευταία παράγραφος… “Οκ, το παιδί είναι καλά τελικά, δεν το χάσαμε” :p 🙂

  10. Σαν γνήσιος adventuras, άφησες την ανατροπή για το τέλος και φυσικά με απορία φιλοσοφικού ζητήματος. Είδες το Inception πρόσφατα; Πάλι καλά που διάβασα και τα σχόλια από κάτω για επιβεβαίωση, ότι είσαι ακόμα στο last stand στο θέμα των DLC !
    Keep it that way !!
    Έχω αγοράσει μόνο το DLC του Deus EX, και αυτό γιατί ήταν φοβερό παιχνίδι και ήθελα να μάθω την ιστορία που κρύβει. Γενικά τα αντιπαθώ. Αλλά σε adventure, νομίζω δεν ταιριάζουν ούτε στη φιλοσοφία του adventura, ούτε στο στυλ παιχνιδιού. Βέβαια, αν θέλουν αυτοί, θα το κολλήσουν μια χαρά, χεχε !
    Ωραίο κείμενο πάντως, μπράβο !

  11. Η ίδια η φύση των adventure όσον αφορά το gameplay αποκλείει (ευτυχώς) την ύπαρξη των dlc. Στις άλλες κατηγορίες, όπου το gameplay έχει να κάνει κυρίως με grinding level και συλλογή σημαιακίων οι εταιρίες κουνούν το καρότο των dlc, με την επίφαση κάποιας “ιστορίας” ή το λένε ξάστερα “Δώσε 2 ευρώ για την χρωματιστή πανταλόνα του Έτζιο. Τα adventure όπως και τα βιβλία ή οι ταινίες βασίζονται σε έναν συγκεκριμένο σεναριακό κύκλο με σαφή αρχή μέση και τέλος. Και εγώ θα ήθελα να δω τι γίνεται στο τέλος του 2001 αλλά ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό δεν πρέπει να δω μιας και η ταινία με ταξίδεψε μέχρι ένα σημείο και μετά με άφησε να στοχαστώ μόνος μου, χωρίς να γίνει πεζή και κουραστική. Γι αυτό και γενικά θεωρώ τα sequels περιττά. Μάνο φοβερά τα εδιτόριαλ παρεμπιπτόντως.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL