SPECIALS

THIEF Reboot: Through the Looking Glass

Τεσσεράμιση περίπου χρόνια έχουν περάσει από την ημέρα που η Eidos ανακοίνωνε επισήμως πως ξεκινάει την pre-production φάση του THIEF 4, του πολυαναμενόμενου τέταρτου μέλους της σειράς που γέννησε και καθιέρωσε το genre των Stealth Action PC games (όσοι βρήκατε τον εαυτό σας να σκέφτεται αυτόματα “μα, το genre αυτό δεν καθιερώθηκε από το Splinter Cell;” περάστε έξω με απουσία παρακαλώ). Από τότε έχει κυλήσει πάρα πολύ νερό στο αυλάκι. Βιώνοντας πρώτα μια περίοδο γεμάτη ασαφείς πληροφορίες και φήμες (“δεν θα χειριζόμαστε τον Garrett“, “η οπτική γωνία θα είναι πλέον Third-Person“, “ο πρωταγωνιστής θα είναι γυναίκα” κτλ) περάσαμε έπειτα σε ένα εκτενές διάστημα πρωτοφανούς media blackout κατά το οποίο δεν διέρρεε το παραμικρό σχετικά με τον τίτλο (γεννώντας προφανώς και τις ανανεμόμενες έξτρα φήμες του στυλ “η εταιρία πάει για πτώχευση“, “το project ακυρώθηκε“, “τρενάρουν την κυκλοφορία για να το βγάλουν και για next-gen κονσόλες“, οι οποίες ούτε επιβεβαιώνονταν αλλά ούτε και διαψεύδονταν από επίσημα χείλη) πριν φτάσουμε στην ηλιόλουστη ημέρα του φετινού Μαρτίου κατά την διάρκεια της οποίας ανακοινώθηκε πως το “Thi4f” αντικαταστάθηκε από ένα “Thief Reboot“, παρόμοιο με το reboot που επιχείρησε η εταιρία στο franchise του Deus Ex με το Human Revolution.

Μέσα σε αυτό το κλίμα αποκαλύψεων και πέρα για πέρα ευπρόσδεκτης ροής πληροφοριών που βιώνουμε από τον Μάρτιο ως σήμερα, ακούγονται διάφορες απόψεις σχετικά με τη νέα φύση του game. “Θα είναι μια κονσολάδικη αηδία”, “θα είναι κλώνος του Dishonored”, “θα είναι ένα μεσαιωνικό Human Revolution” και άλλα πολλά παρόμοια έχουν ακουστεί μέχρι σήμερα, με αρκετά μεγάλο μέρος του κοινού να αναρωτιέται ακόμα σχετικά με το αν το reboot θα είναι μια άξια επανεκκίνηση της σειράς ή μια εκτρωματική ιεροσυλία. Ήταν επομένως κοινωνική υποχρέωση εμού και του Ragequit.gr να εμφανιστούμε και να παράσχουμε την επιστημονικά καταρτισμένη απόλυτη αλήθεια γύρω από το Reboot, παραθέτοντας και κρίνοντας τα κυριότερα στοιχεία που έχουν βγει στο φως για αυτό μέχρι τώρα. 

thiefreboot-1“I am Garrett…did you miss me?” Αυτό θα εξαρτηθεί από τον τρόπο της επιστροφής σου, αγόραρε.

 

THE GOOD…

 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο GARRETT

Για αρχή, ας διυλίσουμε την σειρά στο απολύτως βασικό στοιχείο της, δηλαδή τον πρωταγωνιστή. Όπως και να το κάνουμε, ο Garrett ΕΙΝΑΙ ο Thief και δεν πιστεύω πως υπήρχε ποτέ στο μυαλό οποιουδήποτε λογικού φαν της σειρας η προοπτική του να παίξει ένα THIEF game χωρίς τον Garrett ως πρωταγωνιστή. Έτσι, βιώνοντας τις αρχικές φήμες που μιλούσαν για απουσία του Garrett ή ακόμα και για θυληκό πρωταγωνιστή, είναι γεγονός πως η καρδιά αρκετών πήγε στη θέση της όταν μάθαμε πως πρωταγωνιστής θα παραμείνει ο αγαπημένος μας Master Thief. Παραμένει ανοιχτό προς debate το αν ο Garrett του Reboot θα παραμείνει πιστός στο πνεύμα του “original” Garrett σε όλες τις εκφάνσεις του (προβληματισμός που θα αναλυθεί περαιτέρω παρακάτω), αλλά η ύπαρξη του Garrett από μόνη της ως γεγονός παραμένει ένα ισχυρό “συν” για το Reboot.

 


ΗΧΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΙΣΤΟΣ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ

Φέρτε στο μυαλό σας μια random αποστολή από τα πρώτα games του franchise: o Garrett να κινείται σιωπηλά υπό τους ήχους μιας πλήρως μινιμαλιστικής ambient “μουσικής” που αγγίζει τα όρια της απόλυτης σιωπής και συμβάλει τα μέγιστα στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, ο ήχος από τα βήματα ενός φρουρού που περπατάει στον μαρμάρινο διάδρομο να ακούγεται όλο και εντονότερος, ο φρουρός να σταματάει και να πιάνει ψιλοκουβέντα με έναν συνάδελφό του (κουβέντα η οποία ενίοτε παρέχει και έμμεσα hints για το Main Objective μας ή για κάποιο πολύτιμο Loot) και τότε να αδράττουμε την ευκαιρία για να περπατήσουμε πάνω στο (βολικά τοποθετημένο) χαλί ώστε να διασχίσουμε σιωπηλά τον διάδρομο χωρίς να τραβήξουμε την προσοχή…

Αντλώντας επιβεβαίωση από διάφορα podcasts και press events, στο Thief Reboot θα συναντάμε ΟΛΑ τα παραπάνω: ποικίλου περιεχομένου συζητήσεις ανάμεσα στους φρουρούς και τους άλλους NPCs, επιφάνειες που παράγουν διαφορετικής έντασης ήχους και που μπορούν να “σπάσουν” την Stealth κίνησή μας, έντονη χρήση των background noises ώστε να σηματοδοτηθούν οι κινήσεις του κόσμου, και προφανώς, αυτό το αγχωτικά σιωπηλό ambient που θέτει άριστα το κλίμα της σκιερής φύσεως της ιδιότητάς μας ως κλέφτες.

 

ΣΑΦΩΣ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΑ SHADOW MECHANICS

Αυτός ίσως και να είναι ένας από τους τομείς στους οποίους το Reboot καταφέρνει να βελτιώσει και να ξεπεράσει το μεγαλείο των πρώτων 2 παιχνιδιών. Θα θυμάστε φαντάζομαι περιστάσεις στα The Dark Project και Metal Age κατά τις οποίες στεκόμασταν στο απόλυτο σκοτάδι (με το Visibility Gem μας να είναι κατάμαυρο) και κατά έναν τελείως αφύσικο τρόπο γινόμασταν πρακτικά αόρατοι (στα όρια του στεγνού Cheat δηλαδή), με αποτέλεσμα να μην γινόμαστε αντιληπτοί ακόμα και από φρουρούς που περνούσαν κυριολεκτικά 1μιση εκατοστό μπροστά από εμάς κατά την περιπολία τους. Οι Lead Developers του Reboot διαβεβαιώνουν πως αυτό δεν πρόκειται να συμβεί αυτή τη φορά και πως, ακόμα και στο απόλυτο σκοτάδι, θα μπορούμε να γίνουμε αντιληπτοί αν κάποιος έρθει πολύ κοντά σε εμάς και κοιτάξει προς το μέρος μας. Αρκετά ευπρόσδεκτη αλλαγή που σίγουρα θα προσδώσει στο Challenge Factor του game. 

thiefreboot-2“Very good. I did not see you approach”. Μιλάμε για ανδρομέδια όραση τιτανοτεράστιας ισχύος, όχι αστεία.

 

GHOSTING: ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΔΥΝΑΤΟΝ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΤΟ ΘΕΛΕΙ

Μια από τις ιδιαίτερα απολαυστικές προκλήσεις των πρώτων παιχνιδιών ήταν το λεγόμενο “Ghosting”, δηλαδή το να περιφέρεσαι στην εκάστοτε πίστα και να φέρεις εις πέραν τα Objectives χωρίς να γίνεις αντιληπτός από κανέναν, χωρίς να ηχήσει ποτέ κάποιος συναγερμός, χωρίς καν να αναισθητοποιήσεις κάποιον φρουρό με το Blackjack – καλά δεν συζητάμε ΚΑΝ το να σκοτώσουμε κάποιον, το οποίο είναι ένα ξεκάθαρο σημάδι ερασιτεχνισμού και κακής τεχνικής (“You are a THIEF, not an Assassin” υπενθύμιζε στον εαυτό του ο Garrett κατά την περίληψη των εκάστοτε Objectives). Το μοναδικό στοιχείο που θα μαρτυρούσε την παρουσία μας στον “τόπο του εγκλήματος” θα ήταν η απουσία του πολύτιμου Loot που θα κυνηγούσαμε… και τίποτε άλλο. Προς ιδιαίτερη ευχαρίστησή μου, αυτό το στυλ παιχνιδιού θα είναι απολύτως δυνατόν και στο Reboot σύμφωνα με τους δημιουργούς, και η ύπαρξη αυτής της δυνατότητας θέτει τέρμα και στις όποιες ανησυχίες υπήρχαν ότι το game ενδεχομένως θα ενθάρρυνε την αναγκαστική “αντιπαράθεση” και θα έδινε υπερβολικά μεγάλο βάρος στις μάχες. 

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΚΝΕΥΡΙΣΤΙΚΟΥ LOOT GLINT

Στην πρώτη πίστα του Metal Age, υπήρχε στο Expert επίπεδο δυσκολίας ένα Objective που μας καλούσε να βρούμε κάτι καλά κρυμμένα χρυσά δαχτυλίδια. Μετά από ώρες ψαξίματος, ο “έμπειρος” παίκτης θα καταλάβαινε πως ένα τούβλο δίπλα σε κάποιο τζάκι απουσίαζε, και τα δαχτυλίδια βρίσκονταν μέσα σε εκείνο το κενό. Fast-forward στο Deadly Shadows, όπου οι δημιουργοί θεωρούσαν απαραίτητο να περιορίσουν φαινόμενα όπως το παραπάνω (ΑΛΟΙΜΟΝΟ ΤΩΡΑ, να κουράζουμε τους παίκτες μας με ψιλοπράγματα όπως το να πρέπει να ψάξουν και να σκεφτούν; Απαπαπαπα) και έτσι ΟΛΑ τα Loot Items εξέπεμπαν από χιλιόμετρα ένα εκνευριστικό και απόκοσμο φως (το λεγόμενο “Loot Glint”) που αφαιρούσε κάθε ίχνος πρόκλησης από την διαδικασία εντοπισμού και συλλογής Loot. Με μεγάλη χαρά πληροφορούμαστε πως το συγκεκριμένο feature θα είναι καθαρά προαιρετικό στο Reboot, καθώς θα απουσιάζει πλήρως από το “normal” παίξιμο και θα είναι διαθέσιμο ως επιλογή μόνον σε όσους επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν το περιβόητο “Focus” mode (στο οποίο θα εντρυφήσω παρακάτω). 

thiefreboot-3Γιατί, ως γνωστόν, ο παίκτης χρειάζεται ειδικά modes και εξειδικευμένες ενδείξεις για να καταλάβει πως ΤΑ ΣΥΡΤΑΡΙΑ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΡΙΑ ΣΒΗΝΟΥΝ. Gaming 2013-2014: μια ένδοξη ιστορία πάθους και διανοητικής καθυστέρησης.

 

…THE BAD…


“FOCUS”: ΕΙΘΕ Η ΠΑΠΑΡΟΥΝΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΣΟΥ

Ανέφερα ακριβώς παραπάνω την ύπαρξη της λειτουργίας “Focus“, ενός Mode που μπορεί να ενεργοποιήσει ο παίκτης κατά την διάρκεια του game. Μπαίνοντας σε Focus Mode αποκτάμε διάφορα άμεσα “πλεονεκτήματα”: γίνονται highlighted σωλήνες που μπορούν να σκαρφαλωθούν, φώτα που μπορούν να σβηστούν ή Loot που μπορεί να αρπαχθεί, γίνεται πιο εύκολο το Lockpicking, αυξάνει την ακρίβεια των χτυπημάτων προς τους φρουρούς, γίνεται πιο εύκολο το Pickpocketing, προσφέρεται η δυνατότητα για μια λειτουργία “slow motion” η οποία βοηθάει στις μάχες … Όλα αυτά βέβαια μειώνουν τον αντίστοιχο μετρητή Focus που βρίσκεται στο HUD, ο οποίος μπορεί να αναπληρωθεί συλλέγοντας ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ (Poppy Flowers) που βρίσκονται διάσπαρτες στην κάθε πίστα. Στο τέλος κάθε πίστας θα μπορούμε να αγοράσουμε και Upgrades για το “Focus” μας, που θα αναβαθμίζουν τις διάφορες λειτουργίες του.

Διαβάζω και ξαναδιαβάζω την παραπάνω παράγραφο και ξαφνικά αρχίζει να πεταρίζει λίγο το μάτι μου από την αρτηριακή πίεση που ανεβαίνει και αρχίζει να χτυπάει τα επίπεδα της πίεσης που επικρατούσαν στον Αντιδραστήρα 4 του Chernobyl πριν σκάσει τον Απρίλιο του 1986. ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΑ ΚΑΛΑ ΜΑΣ; ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ ΜΑ TON ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΓΑΛΗ (σπουδαίο Live προχθες στο Eightball Club της Θεσσαλονίκης, χάσατε όσοι δεν ήρθατε) ΚΑΙ ΤΑ JEDI ΕΣΩΡΟΥΧΑ ΤΗΣ BASTILA SHAN; Λέμε συχνά-πυκνά πως “οι εταιρίες στοχεύουν πλέον στον κατώτερο κοινό παρονομαστή της αγοράς”, “ο μέσος καταναλωτής έχει αποβλακωθεί πλήρως” και διάφορα άλλα τέτοια ρητά που χαρακτηρίζονται ως αληθή από άλλους, κυνικά και κακιασμένα από άλλους. Και τότε έρχονται από το πουθενά λειτουργίες όπως το Focus και επιβεβαιώνουν ΠΕΡΙΤΡΑΝΑ εμάς τους κυνικούς. Το Focus δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα “Mode Διανοητικής Καθυστέρησης”, που θεωρεί πως ο παίκτης είναι υπερβολικά ηλίθιος για να πραγματοποιήσει στοιχειώδεις λειτουργίες του Stealth Gameplay χωρίς βοήθεια. ΑΛΗΤΕΙΑ, ΑΙΣΧΟΣ, ΑΙΣΧΟΣ. 

thiefreboot-430 χρόνια εξέλιξης του gaming, φτάσαμε αισίως στο δημιουργικό απόγειο και αγγίξαμε την τελειότητα στο Gameplay. Και το όνομα της τελειότητας: ΠΑΠΑΡΟΥΝΑ.

ΕΥΤΥΧΩΣ η ενεργοποίηση του Focus είναι επιβεβαιωμένα πέρα για πέρα προαιρετική οπότε οι έχοντες σώας τας φρένας δεν χρειάζεται να τσαλαβουτήσουν καν σε αυτό το σφάλμα της ανθρώπινης δημιουργίας.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ MASTER THIEF

Ανέφερα παραπάνω το ότι ο Garrett θα επιστρέψει μεν ως πρωταγωνιστής στο Reboot αλλά ενδεχομένως να αλλάξουν πτυχές του χαρακτήρα και της ιδιοσυγκρασίας του, και μία από αυτές τις πτυχές κάνει την εμφάνισή της σε ένα από τα trailers του παιχνιδιού. Στο trailer αυτό λοιπόν ακούμε τον Garrett να εκφράζει την δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι “οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι, ο κόσμος πεθαίνει στους δρόμους, και ο Βαρώνος και οι ευγενείς κλέβουν δουλειές από τους φτωχούς”.

Καλά όλα αυτά, αλλά οι αγαπητοί δημιουργοί φαίνεται να αμελούν το γεγονός ότι, αφενός ο Garrett της καρδιάς μας ΟΥΔΕΠΟΤΕ έδωσε δεκάρα για κάποιον άλλο συνάνθρωπο εκτός κι αν ήταν πληροφοριοδότης ή εργοδότης του (ή γενικά εκτός από όταν είχε να αποκομίσει άμεσο κέρδος από το να συναναστραφεί με κάποιον – χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Basso the Boxman, τον οποίο ο Garrett σώζει από την φυλακή Cragscleft μόνο και μόνο επειδή “η αδερφή του Basso θα είναι…ΠΟΛΥ ΕΥΓΝΩΜΩΝ” όπως αναγράφεται και στα Objectives εκείνης της αποστολής), αφετέρου ΟΥΔΕΠΟΤΕ το έπαιξε ως κάποιου είδους Ρομπέν των Δασών που κλέβει από τους πλούσιους και τα δίνει στους φτωχούς.

Όπως λέει και ο ίδιος στην εισαγωγή της πρώτης αποστολής του Metal Age: “I’ve always equated “feelings” with “getting caught”…they both get in the way of my money“. Ήταν ένας κυνικός και απόμακρος Master Thief που έκλεβε ΟΠΟΙΟΝ νά’ναι, πλούσιο ή φτωχό, έκλεβε καθαρά για την πάρτη του και όχι για κάποιον συγκεκριμένο κοινωνικό σκοπό, και τα χρήματα που έβγαζε τα ξόδευε για να πληρώσει το νοίκι του (όπως δηλώνει ξεκάθαρα και στην εισαγωγή της αποστολής “Shipping…and Receiving” του Metal Age), για να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό του, για να συντηρεί το δίκτυο πληροφοριοδοτών του αλλά και για να μπεκροπίνει στην ταβέρνα The Crippled Burrick. Ομοίως, οι ΜΟΝΕΣ συνθήκες κατά τις οποίες ο Garrett αναλάμβανε ενεργή στάση κατά της όποιας κοινωνικής μάστιγας που ταλαιπωρεί τον κόσμο (όπως οι Hammerites, ο Trickster ή οι Mechanists) ήταν καθαρά λόγω της ενεργοποίησης του ενστίκτου της αυτοσυντήρησης, όταν έφτανε ο κόμπος στο χτένι, όταν οι συνθήκες έμπαιναν εμπόδιο στις παράνομες δραστηριότητές του και ο ίδιος έπρεπε να αναλάβει δράση για να εξασφαλίσει την ίδια του την επιβίωση. 

thiefreboot-5Οφείλουμε να λεηλατήσουμε αυτόν τον οίκο ανοχής. Σκεφτείτε πόσοι φτωχοί και ορφανά θα μπορέσουν να φάνε απόψε χάρη στα χρυσοποίκιλτα ενδύματα και τα κοσμήματα της πόρνης. Κοινωνική αλληλεγγύη uber alles.

 

Βέβαια, οι δημιουργοί διαβεβαιώνουν παράλληλα πως “ο κυνικός χαρακτήρας του Garrett παραμένει αναλοίωτος“. Μένει να δούμε τι θα υπερισχύσει τελικά από την σύγκρουση ανάμεσα στις υπόνοιες περί εκκολαπτώμενου κοινωνικού επαναστάτη από τη μία και στον ΑΛΗΘΙΝΟ Master Thief από την άλλη.

 

ROPE ARROWS, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ

Mετά την απουσία τους από το Thief: Deadly Shadows λόγω ασυμβατότητας με τις δυνατότητες της τότε Engine (οπότε και αντικαταστάθηκαν με τα ανεκδιήγητα Climbing Gloves, μετατρέποντας τον Garrett σε έναν Steampunk Spiderman), τα Rope Arrows πραγματοποιούν θριαμβευτική επιστροφή στο Reboot, προσφέροντας για ακόμη μια φορά στον Master Thief πρόσβαση σε ψηλά μέρη και απόκρυμνες εισόδους. Όμως εδώ έρχεται το μεγάλο “ΑΛΛΑ”: σε αντίθεση με τα πρώτα μέρη της σειράς όπου και μπορούσαμε να χρησιμοποιούμε Rope Arrows σε οποιαδήποτε ξύλινη επιφάνεια γουστάραμε, στο Reboot θα μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε ΜΟΝΟΝ σε συγκεκριμένα σημεία κάθε αποστολής, σημεία στα οποία ο μοναδικός τρόπος για να προχωρήσει ο παίκτης ενδεχομένως να είναι τα Rope Arrows. “Αν επιτρέπαμε να ρίχνετε Rope Arrows παντού, υπήρχε το ενδεχόμενο να επηρεαστεί η ροή της αφήγησης” σύμφωνα με τους δημιουργούς. Απαράδεκτο κουτσούρεμα των επιλογών των παικτών στο βωμό του streamlining, σύμφωνα με εμένα.

 

…AND THE ΕΤΣΙ ΚΙ ΕΤΣΙ

 

ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΜΑΓΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ…ΜΕ Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΑΥΤΟ

Θυμάστε αποστολές στο The Dark Project που περιελάμβαναν Undead (ζόμπι κυρίως, αλλά και εκείνους τους υπερτρομακτικούς Hammerite Skeletons που παρήγαγαν ένα εφέ αλυσίδας που σέρνεται καθώς κινούνταν), ή εκείνη την αποστολή του Thief Gold που μας έστελνε στο κεντρικό κτιριακό συγκρότημα μιας αδελφότητας Μάγων; Η ανάμνηση αυτών των στοιχείων μάλλον θα παραμείνει απλή ανάμνηση, καθώς η Eidos έχει ήδη καταστήσει σαφές πως στόχος τους είναι να εξαλείψουν τις όποιες εκφάνσεις μαγείας στον κόσμο του Thief Reboot. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Σημαίνει πως δεν θα δούμε στο Reboot ούτε Undead, ούτε Mages, ούτε Necromancers, ούτε οποιαδήποτε υπόνοια μεταφυσικού ή “μαγικού” στοιχείου.

Και, ΟΚ, ας καταπιούμε το σκέλος για τα Undead. Ούτως ή άλλως οι αποστολές κόντρα σε Undead στα πρώτα Thief, όσο καλοσχεδιασμένες και ατμοσφαιρικές και να ήταν (όπως οι περιηγήσεις μας στον εγκαταλελειμένο Καθεδρικό του The Dark Project, ή εκείνη η υπερτρομακτική εμπειρία στο Shalebridge Cradle του Deadly Shadows) κατακρίθηκαν από μερίδα των φανς επειδή αποτελούσαν ως επί το πλείστον έναν αντιπερισπασμό από την αληθινή απόλαυση και το ζουμί της σειράς, που δεν ήταν άλλο από το να κινούμαστε στην πόλη, να αποφεύγουμε τους φρουρούς και να λεηλατούμε πλούσιες επαύλεις ευγενών. Τι γίνεται όμως με άλλα Factions που χρησιμοποιούσαν μαγεία, όπως οι Pagans ή οι Hammerites; Δυστυχώς τρώμε ΚΑΙ ΕΔΩ άκυρο. Απαντώντας σε ερώτηση του κοινού στα πλαίσια της πρόσφατης Eurogamer Expo, ο αεράτος παρουσιαστής της Eidos αναφέρει ρητά και κατηγορηματικά πως, επειδή πρόκειται περί Reboot, πρέπει να υποθέσουμε πως τα γεγονότα των πρώτων παιχνιδιών της σειράς δεν συνέβησαν όπως τα ζήσαμε και πως η ιστορία του Garrett ξεκινάει σχεδόν από την αρχή, αρα ως εκ τούτου… Pagans, Hammers, Trickster, Keepers, Mechanists, είναι σα να μην υπήρξαν ποτέ.

Υποθέτω πως στην χειρότερη περίπτωση θα δούμε τουλάχιστον κάποια Easter Egg-ική αναφορά “στα παλιά”, αλλά όσο να πεις όλες αυτές οι παρατάξεις ήταν αναπόσπαστο μέρος του καθιερωμένου Lore και της ατμόσφαιρας της σειράς, η οποία φαίνεται να γίνεται υπερβολικά στείρα και “καθαρή” χωρίς την νοστιμιά που προσέφερε η τεχνο-μαγεία και η θρησκευτική ίντριγκα. 

thiefreboot-6“ΕΜΕΝΑ ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΜΕ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ;” 🙁

 

ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ – ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΑΝ ΠΡΟΠΑΡΑΓΓΕΙΛΕΤΕ

O κάθε THIEF φαν που σέβεται τον εαυτό του φαντάζομαι πως θα θυμάται την καλοσχεδιασμένη αποστολή First City Bank and Trust του Metal Age, κατά την οποία καλούμασταν να πραγματοποιήσουμε διάρρηξη σε μια τράπεζα γεμάτη ως απάνω με φρουρούς και μηχανήματα των Mechanists (κατά την διάρκεια αυτής της αποστολής έλαβα την 2η μεγαλύτερη τρομάρα στην καριέρα μου ως gamer, ρωτήστε με κάποια στιγμή στο Forum) και να βουτήξουμε από τις θυρίδες της μια ενοχοποιητική ηχογράφηση. Προς τέρψιν των παλαιών φανς, η Eidos ανακοίνωσε πρόσφατα την περίληψη μιας Bank Heist αποστολής στο Reboot ως φόρο τιμής στο πνεύμα των παλαιών games. Καλά ως εδώ, αλλά… what’s the catch; Η αποστολή αυτή θα είναι DLC, το οποίο θα μπορούν να απολαύσουν ΜΟΝΟΝ όσοι κάνουν pre-order το παιχνίδι. Έχουν χυθεί τόνοι μελάνης (κανονικής αλλά και ιντερνετικής) πάνω στο θέμα των DLC, oπότε δεν χρειάζεται να εμβαθύνω περαιτέρω στο γιατί αυτή η κίνηση είναι απαράδεκτη εν τη γενέσει της.

 

O STEPHΕΝ RUSSELL ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΥΜΠΕΣ…

…κι ως εκ τούτου o έμπειρος ηθοποιός και voice actor δεν θα παράσχει την φωνή του στον Garrett αυτή τη φορά. Μην σας παραξενεύει η επικεφαλίδα – ακριβώς αυτός είναι ο λόγος της αντικατάστασής του: σύμφωνα με την Eidos, θα χρησιμοποιήσουν στο Thief Reboot τεχνολογία full motion capture για τις κινήσεις του Garrett, η οποία με λίγα λόγια θα απαιτεί ο εκάστοτε Voice Actor να “είναι αθλητικός τύπος” και να μπορεί να πραγματοποιεί μόνος του τα δικά του Stunts (αυτός ακριβώς ήταν και ο λόγος που αποστρατεύτηκε το είδωλο Michael Ironside από τον ρόλο του Sam Fisher στο τελευταίο Splinter Cell). Ως εκ τούτου, o Stephen Russell αντικαθίσταται από τον ηθοποιό Romano Orzari, γνωστό μεταξύ άλλων και ως η φωνή του Giovanni Auditore στο Assassin’s Creed 2.

Πέρα από την απώλεια της πλέον αναγνωρίσιμης και cult φωνής του Russell (στο μυαλό μου θα είσαι πάντα ο THIEF, μεγάλε!), προσωπικά περισσότερο με ανησυχεί το γεγονός ότι θεωρούν πως ο Garrett θα πρέπει να πραγματοποιεί τόσο έντονα stunts εξ αρχής. Στην πορεία της σειράς ως τώρα, ο Garrett ποτέ δεν ήταν και ιδιαίτερος “ακροβάτης” – μπορούσε να σκαρφαλώσει στα Rope Arrows του και σε χαμηλά υψώματα, αλλά κατά τα άλλα ήταν αρκετά αργός, “βαρύς” και μεθοδικός στις κινήσεις του. Το να αντιμετωπίζουν τον ηθοποιό που θα υποδυθεί τον Garrett με κύριο κριτήριο τα stunts, εμπεριέχει τον “κίνδυνο” του να δούμε στο Reboot έναν Garrett γατόπαρδο που θα μπορεί να κάνει παρκούρ, να πηδάει από ψηλά ledges και να προσγειώνεται στο έδαφος με την χάρη της Νάντια Κομανέτσι και του Γιάννη Μελισσανίδη μαζί, σαν άλλος Ezio ή Altair. Υποθέτω πως αυτό μπορούμε να το κρίνουμε μόνο όταν θα έχουμε το game στα χέρια μας.

 

“BEWARE THE DAWN…OF THE REBOOT AGE”

Με το που ανακοινώθηκε το Reboot ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενο πως θα επηρεαζόταν από τις “ασθένειες” της εποχής μας, και διάφορα ρητά των developers που κυκλοφόρησαν στο ίντερνετ δεν βοήθησαν και ιδιαίτερα την κατάσταση. “We want you to play as a thief, but we don’t want to force you to play as a thief” δηλώνει υπερήφανα σε συνέντευξη το παραγωγός Stephane Roy. “We wanted to bring him (αναφερόμενος στον Garrett) more for the modern audience of today’s console market” συμπληρώνει ο Nicolas Cantin, μέλος του δημιουργικού team. Ήταν σαφές πως προτεραιότητα της εταιρίας δεν ήταν απαραίτητα να δημιουργήσουν ένα “αληθινό” THIEF game με την έννοια της πιστής προσύλωσης στις αξίες και τις αρχές των πρώτων παιχνιδιών, αλλά να δημιουργήσουν ένα ως επί το πλείστον “καινούργιο” κόσμο που θα βασίζεται τελείως χαλαρά στον Garrett και το Stealth gameplay που εισήγαγε η σειρά.

Με αυτό κατά νου, οι αποφάσεις σχετικά με την αφαίρεση βασικών συστατικών της σειράς όπως το στοιχειο της μαγείας, οι γνωστές θρησκευτικές Factions, αλλά και η τροποποίηση του όλου feeling του κόσμου σε σημείο που να θυμίζει περισσότερο τον…”Whalepunk” χαρακτήρα του Dishonored (το οποίο Dishonored, κατά μια ειρωνία της τύχης, δημιουργήθηκε αντλώντας έμπνευση από τα THIEF και ως τρόπον τινά πνευματικός διάδοχος και φόρος τιμής σε αυτά), ήταν δυστυχώς ψιλοαναμενόμενες. Επομένως, έμενε να διαπιστώσουμε το κατά πόσο θα επηρεαστεί και ο τομέας του Stealth Gameplay. Ευτυχώς, με εξαίρεση το ΒΔΕΛΥΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ “Focus”, ο τομέας αυτός φαίνεται να παραμένει αρτιότατος και πιστός στα στάνταρτς που μας συνήθισε η σειρά.

Θα είναι όμως ο Stealth χαρακτήρας του game από μόνος του αρκετός για να δικαιολογήσει και να δικαιώσει το βαρύτατο όνομα “THIEF” που φέρει ο τίτλος; Θα μπορούμε να μιλάμε για μια άξια επανεκκίνηση, ή θα οδυρόμαστε για ακόμα ένα αγαπημένο franchise της νιότης μας που βιάστηκε στον βωμό της Κονσόλας και του “wide audience appeal”; Η 25η Φεβρουαρίου 2014, ημερομηνία κυκλοφορίας του Thief Reboot, πλησιάζει σαν κλέφτης στη νύχτα. Και, όπως επιτάσσει και το απόσπασμα από την προσευχή των Hammerites στην κορυφή του άρθρου, η επαγρύπνησή μας και η γνώση του THIEF franchise και όλων των στοιχείων που το χαρακτηρίζουν, θα είναι η ασπίδα μας και ο οδηγός μας προς το πεφωτισμένο μέλλον της Εποχής των Reboot

Κώστας Καλλιανιώτης

Αρχαιολόγος/Ιστορικός, RPG Player, Οπαδός των Motörhead, Καταναλωτής Προβατίνας.

9 Comments

  1. Λοιπόν, φορ άργκιουμεντς σέηκ, θα καταθέσω το εξής :

    Έχοντας παίξει τα παλιά Thief πολύ πρόσφατα και Γκογκικά (ξέρω, απαράδεκτος, αλλά τότε που έβγαιναν, αποστρεφόμουν μετά βδελυγμίας ο,τιδήποτε 3D και έλιωνα σε παραδοσιακά, αγνά αντβέντσουρς), σίγουρα δεν είμαι βετεράνος, ούτε έχω αναμνήσεις από την σειρά.

    Το reboot μου φαίνεται ενδιαφέρον σαν ιδέα, φυσικά όμως περιμένω να έχω το τελικό προϊόν στα χέρια μου. Δεν θα με χαλάσει διόλου ένα ακόμη Dishonored. Και αφού έρχομαι στη σειρά ως νιούφης, δεν έχω κάποια αντίληψη για τον “χαρακτήρα” του Γκάρετ που θα μου χαλάσει εδώ. Άσε που που η τεράστια πρεζοαναφορά της παπαρούνας στο Focus με συγκινεί βαθιά. (Τώρα το κατά πόσον μέσα στις τεράστιες ντάγκλες μπορείς να σκαρφαλώνεις τείχη, είναι άλλη υπόθεση).

    Δεν καταδικάζω τίποτα μέχρι να παίξω το παιχνίδι. Φυσικά αυτό οφείλεται 100% στο ότι δεν έχω κάποιες τρυφερές αναμνήσεις και προσδοκίες για να μου σοδομίσει.

    Η 25η πλησιάζει.

  2. Προφανώς και δεν διαφωνώ με το σκεπτικό σου, όπως το θέτεις. Αυτή η συζήτηση μου θυμίζει πχ “διαμάχη” ανάμεσα σε κάποιον που ακούει Metallica από τα 3μιση χρόνια του και κάποιον που ξεκίνησε να τους ακούει πιο πρόσφατα – ο δεύτερος θα αποκριθεί πως “νταξ ρε συ και από την εποχή του Load και μετά βγάζανε πολύ ωραία τραγούδια”, ενώ ο πρώτος το έχει ζήσει τόσο έντονα που θα απαντήσει με κανένα “ΜΕΤΑ ΤΟ NO LIFE TILL LEATHER DEMO ΤΟΥΣ ΤΟ 1982 ΠΗΡΑΝΕ ΤΗΝ ΚΑΤΩ ΒΟΛΤΑ” ή κάτι παρόμοιο.

    Ως Stealth Game θα είναι αρτιότατον, αυτό είναι φανερό. Τα “έξτρα” που χαλάνε εμένα είναι καθαρά προϊόν της λατρείας που απέκτησα ανά τα χρόνια για τον ιδιόρυθμό χαρακτήρα του Thief και για όλα τα μικρά στοιχεία του κόσμου, από τα ρητά των Hammerites και το New Scripture of the Master Builder που έβρισκες διάσπαρτο ανά τον κόσμο, μέχρι τον Benny τον σουρωμένο φρουρό που περιφερόταν λίγο-πολύ σε όλες τις πίστες. Και όσο να πεις, όταν εμβαθύνει κανείς τόσο πολύ σε έναν κόσμο, λυπάται κάπως μόλις αντιλαμβάνεται πως αυτά που έβλεπε και γούσταρε κάποτε σε αυτό το βάθος, πλέον ξυλώνονται.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL