REVIEWS

CITIES: SKYLINES – AFTER DARK

Θα θυμάστε το review του Cities: Skylines φαντάζομαι. Στο διθυραμβικό review που έγραψα έγινε από μέρους μου κάθε δυνατή προσπάθεια για να ξεκαθαρίσω ότι όχι μόνο μιλάμε για φοβερό και προσεγμένο παιχνίδι, αλλά και ότι είναι το city sim που ζητούσαμε όσοι μεγαλώσαμε με την σειρά SimCity. Μάλιστα προέτρεψα πολλούς που δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ ξανά στο παρελθόν με city sims να δοκιμάσουν το παιχνίδι, και από όσο ξέρω όλοι έφαγαν ένα σεβαστό κόλλημα με το Cities: Skylines (τελευταίο θύμα ο Hellion). Τώρα έφτασε η ώρα το παιχνίδι να μεγαλώσει, και η Paradox κυκλοφορεί το νέο του expansion υπό τον τίτλο “After Dark”. Kαι όχι δεν μιλάμε για σκοτεινές μαγείες και αποκρυφισμό, αλλά φυσικά για την νυχτερινή ζωή της πόλης! Αν θυμάστε, το αρχικό παιχνίδι δεν είχε κύκλο νύχτας και ημέρας και κρίνοντας από το πόσα νέα στοιχεία έχουν βάλει τα παιδιά από την Colossal Order αυτό ήταν καλό, γιατί έτσι τους έδωσε χρόνο για να το βάλουν ως expansion και να μπορέσουν να ενσωματώσουν πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα στο παιχνίδι.

Τα καλά νέα είναι ότι αρκετά πράγματα που προσφέρει το expansion θα προστεθούν στο βασικό παιχνίδι με patch οπότε δεν θα σας αποκόψει εντελώς από την εμπειρία του After Dark, μια σπουδαία κίνηση που από μόνη της δίνει πολλούς πόντους στο παιχνίδι (γιατί έχουμε φτάσει σε μια εποχή που αν δεν αγοράσεις DLC δεν εμπλουτίζεται καθόλου το βασικό παιχνίδι).

 cities-afterdark 01Η νύχτα πέφτει…

Προσπερνώντας τα βασικά που μπορείτε να διαβάσετε στο review για το core game ας δούμε τι αλλαγές φέρνει το νέο expansion:

Νέα κτήρια και γραφικά, φυσικά – τι expansion θα ήταν αν δεν είχαμε νέες προσθήκες οπτικού κάλλους; Προστέθηκαν νέα κτήρια σχετικά με διασκέδαση, στην πόλη (όπου τα ορίζετε ως commercial zones και μετά με το district tool επιλέγετε leisure ή tourism)και στην παραλία (μαρίνες, εστιατόριο στο νερό κ.α.), και φυσικά κάποια νέα landmarks. Προστέθηκαν επίσης και εφέ φωτισμού για όλα, ακόμα και τα “παλιά” κτήρια, που πλέον έχουν τα απαραίτητα εφέ για να φωτίσουν το βράδυ τα παράθυρα τους, οι ανεμογεννήτριες έχουν τον δικό τους φωτισμό κτλ. Υπάρχουν και μικρές αλλαγές στους δρόμους, και πλέον μπορείτε να ορίσετε δρόμους με λωρίδες για τα λεωφορεία που συμβάλουν στην πιο άνετη μετακίνηση τους μέσα στην πόλη.

Η καρτέλα για τα districts χωρίστηκε σε 3 νέες καρτέλες, μια για να ορίσετε την περιοχή, μια για να ορίσετε τις δραστηριότητες της βιομηχανίας και μια για τα καταστήματα εστίασης/διασκέδασης. Το economy panel εμπλουτίστηκε για να ανταποκρίνεται στις νέες προσθήκες του παιχνιδιού και έχει γίνει πιο αναλυτικό γενικότερα, ενώ προστέθηκαν και tooltips. Το εντυπωσιακό είναι ότι μπορείτε να ρυθμίσετε ανεξάρτητα το budget για την ημέρα και την νύχτα, οπότε πχ αν έχετε πολλές περιοχές με νυχτερινή διασκέδαση θα ήταν καλή ιδέα να ανεβάσετε το νυχτερινό budget της αστυνομίας ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες την νύχτα. Άλλο παράδειγμα: το βράδυ που πέφτει η ανάγκη ρεύματος γιατί κλείνουν τα εργοστάσια, αν δεν αντισταθμίζει από τα νυχτερινά κέντρα μπορείτε να ρίξετε το νυχτερινό budget για το ρεύμα.

cities-afterdark 05Η νυχτερινή ζωή είναι έντονη.

Στον τομέα της “Ασφάλειας”, προστέθηκαν οι φυλακές και οι φυλακισμένοι, και το crime info πλέον καταγράφει αντίστοιχα τον χώρο στις φυλακές, τους φυλακισμένους και πόσους χωράει ακόμα. Τα περιπολικά μαζεύουν τους κλέφτες και τους μεταφέρουν στην φυλακή, δηλαδή πλέον οι κλέφτες δεν είναι κάτι σαν μια γενική ιδέα που πλανάται στον αέρα, αλλά μεμονωμένοι πολίτες της πόλης που μπορούν μετά από την ποινή που θα περάσουν στις φυλακές να επιστρέψουν σε φυσιολογικούς ρυθμούς όντας πλέον επανενταγμένοι στην κοινωνία.

Νέα policies έχουν επίσης προστεθεί, είτε σχετικά με την νυχτερινή ζωή ή και γενικότερης φύσης, όπως για παράδειγμα ένα νέο policy που προτρέπει τους πολίτες να πάρουν το ποδήλατο για την δουλειά τους και όχι το αυτοκίνητο. Ή άλλο ένα policy για τον περιορισμό του νυχτερινού θορύβου, που υποχρεώνει όλα τα καταστήματα (είτε παντού είτε σε districts που επιλέξετε, όπως όλα τα policies) να κλείνουν με το που βραδιάσει, ακόμα και αν είναι μαρκαρισμένα για leisure.

Φυσικά μπήκαν και νέα achievements, μια μικρή προσθήκη αλλά δεν είναι λίγοι οι κυνηγοί achievements ανάμεσά μας, και ακόμα και αν δεν τα κυνηγάτε πάντα δίνουν μια ωραία αίσθηση προόδου και ότι κάτι πετύχατε στο παιχνίδι. Από άλλα κτήρια που μπορείτε να βάλετε εσείς, προστέθηκε διεθνής αερολιμένας, κέντρο ταξί και ταρίφες (και η ταρίφα και οι ταρίφες, βεβαίως βεβαίως.), Κέντρου Διαχείρισης Εμπορευματοκιβωτίων (Cargo hub) και bus terminal (σαν να λέμε ΚΤΕΛ ένα πράμα).

cities-afterdark 09Μαρίνα για το γιoτ μου!

Για όλους τους παίχτες του Cities: Skylines, ακόμα και για αυτούς που δεν αγοράσουν το expansion, προστέθηκαν τα παρακάτω:

  • Κύκλος ημέρας και νύχτας με ότι συνεπάγεται αυτό, φώτα στις οδούς, στα κτήρια κτλ, και ενισχυμένο skybox για πιο ρεαλιστικούς ουρανούς.
  • Φωτισμένα κτήρια και αντικείμενα (όταν λέμε αντικείμενα εννοούμε πχ τα φώτα στα αμάξια).
  • Τα κτήρια που τοποθετείτε εσείς (service buildings) πλέον βγάζουν εικονίδιο όταν δεν έχουν πρόσβαση σε δρόμο.
  • Τα info panel για κατοίκους και οχήματα έχουν πλέον εικονίδια.
  • Νέα μουσική που παίζει στη διάρκεια της νύχτας.
  • Τα φώτα σε κάποιο κτίριο σβήνουν αν πάρει φωτιά.
  • Τα sliders για την χρηματοδότηση των υπηρεσιών της πόλης πλέον έχουν 2 επιλογές, μια για να ορίσετε την νύχτα και μια για την ημέρα.
  • Διαφορετικές γραμμές μεταφορών για ημέρα και νύχτα.
  • Οι ακτές πλέον ανεβάζουν την αξία της γης.
  • Τα districts πλέον έχουν ένα μικρό drop down μενού όπου μπορείτε να επιλέξετε το στυλ κτηρίων.

Όχι και άσχημα. Σίγουρα κρατάει το ζουμερό κομμάτι για όσους αγοράσουν το expansion, αλλά δίνει λίγη γαρνιτούρα σε όσους επιλέξουν να μην.

Το ερώτημα είναι όμως αν η αγορά του expansion αλλάζει ριζικά το παιχνίδι ή απλά είναι μια καλή επέκταση του. Για τις ανάγκες του review ξεκίνησα από πόλη που είχα φτιάξει παλιότερα (το save δουλεύει άψογα και ας είναι από το βασικό παιχνίδι), αλλά στην πορεία αποφάσισα ότι πρέπει να ξεκινήσω και μια νέα για να δω τι έχει αλλάξει.

cities-afterdark 14Δεν χωράει άλλος κύριε…

Η απάντηση είναι, όχι πολλά. Μην με παρεξηγήσετε, δεν θέλω να πω ότι το expansion δεν αξίζει τον κόπο και τα χρήματα (γιατί αξίζει, και με το παραπάνω), απλά η διαδικασία του να ξεκινήσετε την πόλη σας και να την αναπτύξετε παραμένει πολύ όμοια με το core game, ειδικά από την στιγμή που στην αρχή είναι ξεκλείδωτα τα ίδια πράγματα και μόνο όταν σταδιακά φτάσετε να ξεκλειδώσετε τα νέα καλούδια θα δείτε την πραγματική του αξία.

Σε γενικές γραμμές πάντως δεν επηρέασε το πώς φτιάχνω την πόλη μου, θα έλεγα πως περισσότερο μου έδωσε νέες επιλογές για να την κάνω πιο ενδιαφέρουσα και να ρίξω περισσότερο βάρος σε commercial περιοχές από ότι πριν. Αυτό φυσικά δεν είναι αρνητικό, θα μπορούσα όμως να το θέσω σε όρους RPG ως re-roll για να δείτε το παιχνίδι κάνοντας διαφορετικές επιλογές, για αυτό και δεν μπορώ να βάλω μεγάλη βαθμολογία, αλλά πραγματικά δεν βλέπω το λόγο να μην αποκτήσετε το expansion αν σας αρέσει το Cities: Skylines, αφού είναι ένα προσεγμένο και γενναιόδωρο πακέτο που εμπλουτίζει το παιχνίδι.

Το review έγινε στο παρακάτω σύστημα:

nitroSpecs

 

Pros

  • Κύκλος Νύχτας και Ημέρας
  • Εξειδίκευση των commercial zones για τουρισμό και νυχτερινή διασκέδαση
  • Πολύ πιο ευέλικτη καρτέλα οικονομικών
  • Το νέο περιεχόμενο είναι αρκετό και προσθέτει αρκετούς λόγους να ασχοληθείτε με το παιχνίδι
  • Η τιμή είναι λογική για τις προσθήκες
  • Όπως και στο core game, και εδώ υπάρχει φυσικά steamworks

Cons

  • Μικρά, “χαζά” bugs εδώ και εκεί
  • Δεν θα έλεγα ότι αλλάζει δραματικά την εμπειρία του παιχνιδιού, μόνο προσθέτει σε αυτή του core game

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 90%

90%

3 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL