REVIEWS

THE FALL PART TWO: UNBOUND

 Πέρασαν αισίως τέσσερα χρόνια από την κυκλοφορία και την παρουσίαση του πρώτου επεισοδίου του The Fall. Το ιδιαίτερο καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό βάρος του σε συνδυασμό με την εξαίσια λαχταριστή arcade adventure δομή του, το ξεχώρισαν από τις υπόλοιπες κυκλοφορίες της χρονιάς εκείνης, στις ψηφιακές βιβλιοθήκες των απανταχού σνομπ μυστών της ποιότητας. Ο σπαρτιατικός εικαστικός τομέας του το απέτρεψε από το να γνωρίσει ευρύτερη εμπορική επιτυχία και ουδείς εξεπλάγη περισσότερο από τον γράφοντα, όταν ανακοινώθηκε πως τελικά το δεύτερο επεισόδιο της περιπέτειας θα κυκλοφορούσε στις αρχές του 2018.

Είναι πλέον σύνηθες (όσο και θλιβερό) τα μικρά, ανεξάρτητα studios να ποντάρουν την μπάνκα επάνω στο πρώτο επεισόδιο κάποιου τίτλου. Εάν, για οποιοδήποτε λόγο δεν επιτύχει ικανοποιητικό αριθμό πωλήσεων, ο τίτλος καταλήγει άδοξα και οι Θεοί μονάχα ξέρουν πόσα εν-δυνάμει διαμάντια δεν έχουν δει ποτέ το φως της ημέρας. Εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα, φυσικά υπάρχουν. Τα εξαιρετικά The Journey Down και The Dream Machine μπορεί να χρειάστηκαν πάνω από πέντε χρόνια το καθένα από την αρχική τους παρουσίαση ως την ολοκλήρωση, μα αντάμειψαν τους πιστούς τους φίλους με το παραπάνω.

TFU1O Μπάτλερ είναι τυπικός και άψογος. Στα όρια της υστερίας.

Το The Fall δείχνει να ακολουθεί αντίστοιχο μονοπάτι. Είναι χαρακτηριστικό της ποιότητάς του δε, το γεγονός πως ακόμη και με ένα κενό τετραετίας να μεσολαβεί, θυμόμουν αρκετά πράγματα από την πλοκή του αρχικού επεισοδίου. Ακόμη όμως και εάν η μνήμη σας έχει εξασθενήσει επικίνδυνα (αυτούς τους κινδύνους ενέχουν τα απανωτά ματς μηχανοκίνητου ποδοσφαίρου, εμ πώς), η Over The Moon φρόντισε να περιλάβει μια μεστή ανασκόπηση (recap για τους συναδέλφους της Φιλολογίας Αθηνών) των γεγονότων του πρώτου μέρους.

Η προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη A.R.I.D. αργοπεθαίνει, σχεδόν ολοκληρωτικά σαρωμένη από ένα πανίσχυρο ιό αγνώστου προελεύσεως. Ο εξωσκελετός της είναι διαλυμένος και οι τράπεζες μνήμης της διαβρώνονται με κάθε δευτερόλεπτο που περνά. Η δίψα της για ζωή είναι όμως, ισχυρότερη. «I must save myself» όπως δηλώνει εμφατικά στην αρχή της περιπέτειας. Όταν η βασική εντολή του προγραμματισμού της καταρρέει, γνωρίζει πως μπορεί να την αντικαταστήσει μονάχα με την αρχαιότερη επιταγή, γραμμένη στο DNA κάθε ζώου ή ανθρώπου που περπάτησε ποτέ στη Γη : οφείλω να επιβιώσω.

TFU2H ARID στο Δίκτυο. Φίλοι των Another World και Flashback, σπεύσατε!

Με το νέο της προγραμματισμό και μια αμυδρή ελπίδα για την εύρεση του ζωντανού (; ) Συνταγματάρχη Josephs, η A.R.I.D. στέλνει τα απομεινάρια της συνείδησής της στο Δίκτυο, σε αναζήτηση ξενιστών που θα της επιτρέψουν να αναρρώσει και να καταστρέψει τον ιό που βρίσκεται στο σύστημά της, προτού επέλθει η οριστική διαγραφή της. Οι παρδαλοί και απρόσμενοι σύμμαχοί της στην συνέχεια της -φιλοσοφικής πέρα από οτιδήποτε άλλο- Οδύσσειάς της, περιλαμβάνουν ένα τυπολατρικό ρομπότ-μπάτλερ που εξακολουθεί να στοιβάζει πορσελάνινα φλιτζάνια τσαγιού μπροστά σε ένα αφεντικό από χρόνια νεκρό, μια ρομπότ-Σύντροφο που πιστεύει ακράδαντα στην καλοσύνη των ανθρώπων και τον Ένα, ένα ρομπότ-διαφήμιση για τους κινδύνους της μεγαλομανίας.

Το δεύτερο επεισόδιο, με τον υπότιτλο Unbound, έχει περίπου την διπλάσια διάρκεια από το πρώτο. Τα arcade adventure στοιχεία της δράσης του εμφανίζονται ελαφρώς περιορισμένα ενώ έχει δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στους ευφυέστατους γρίφους του, οι οποίοι απομακρύνονται από την inventory-based λογική του πρώτου μέρους και έχουν να κάνουν πολύ περισσότερο με την τροποποίηση της τεχνητής νοημοσύνης του κάθε ξενιστή μας μέσα από την έκθεσή του στα κατάλληλα ερεθίσματα. Και εδώ είναι που το Unbound ξεδιπλώνει την πραγματική δυναμική του. Δεν φοβάται να δείξει τα δόντια του σε επίπεδο δυσκολίας και να ζητήσει από τον παίκτη να επιλύσει περίπλοκους αλλά απόλυτα λογικά γρίφους. Ο τρόπος με τον οποίο μας εισάγει σταδιακά στον προγραμματισμό και τις προτεραιότητες του κάθε ξενιστή που θα κληθούμε να κατοικήσουμε, ελέγξουμε και σταδιακά να αφυπνίσουμε, είναι το λιγότερο μαεστρικός. Η δράση της περιπέτειας ξεκινά με τρόπο που θυμίζει έντονα το πρώτο επεισόδιο αλλά από την στιγμή που συναντάμε τον Μπάτλερ και επιχειρούμε να διαταράξουμε τις ιερές Ρουτίνες του, αντιλαμβανόμαστε πως έχουμε να κάνουμε με κάτι πολύ διαφορετικό.

TFU4Κάπου σε ένα υπόγειο του Έβδομου Στόλου

Η δε τελευταία πράξη της περιπέτειας μας δίνει την δυνατότητα, κατόπιν συγκεκριμένων ενεργειών, να επιβάλουμε σε κάθε ξενιστή την οπτική/αντίληψη κάποιου άλλου και να επανεκτιμήσουμε κάθε πληροφορία του περιβάλλοντός μας μέσα από ένα εντελώς διαφορετικό πρίσμα, λύνοντας ταυτόχρονα ορισμένους από τους πλέον εγκεφαλικούς, περίπλοκους και απολαυστικούς γρίφους της περιπέτειας. Η επαναφορά της αυτό-συνείδησης του Ενός ή η σταδιακή αφύπνιση της Συντρόφου αποτελούν υποδείγματα γραφής επιστημονικής φαντασίας.

Γνωρίζω πως λόγω του φτωχού εικαστικού τομέα (τα voice-overs αντίθετα, παρά το χαμηλό κόστος παραγωγής, είναι απολαυστικά) η πλειοψηφία των παικτών δεν πρόκειται να ασχοληθεί ιδιαίτερα με το Unbound. Η σειρά θα παραμείνει ένα καλά φυλαγμένο μυστικό στους σκληρούς δίσκους των τολμηρών που θα αποφασίσουν να ακολουθήσουν την A.R.I.D. στο μοναχικό της ταξίδι. Το επίπεδο της γραφής, η ποιότητα των γρίφων και η περιπλοκότητα του σχεδιασμού ενός παιχνιδιού τόσο φαινομενικά «μικρού» αποτελούν την ηχηρή απάντηση της Over The Moon σε όσους αναρωτιούνται «Μα πού πήγαν τα σωστά adventure games;».

TFU6Από το φινάλε της περιπέτειας, με τον One

Είναι ακόμη εδώ, κυρίες και κύριοι. Με λίγο πιο φτωχά κοστούμια, σίγουρα, αλλά περισσότερη καρδιά από ποτέ. Αρκεί να ξέρεις να κοιτάζεις.

 

Για να ενισχύσετε το GOG.com και το Ragequit.gr, μπορείτε να αγοράσετε το The Fall Part Two: Unbound ακολουθώντας αυτόν το σύνδεσμο.

Pros

  • Η γραφή και οι προβληματισμοί που τίθενται παραμένουν υποδειγματικοί για το μέσο
  • Πλουσιότερη διάρκεια σε σχέση με το προηγούμενο επεισόδιο
  • Η λαμπρή μηχανική της εναλλαγής προοπτικών κατά την τρίτη πράξη της περιπέτειας και ο τρόπος με τον οποίο ενσωματώνεται οργανικά στην επίλυση μερικών εκ των πλέον ενδιαφέροντων γρίφων του επεισοδίου
  • Οι απολαυστικές σεκάνς two-button βρωμόξυλου, είναι περισσότερο ικανοποιητικές απ’ όσο θα έπρεπε

Cons

  • Ο απαρχαιωμένος οπτικός τομέας σίγουρα θα τρομοκρατήσει τους αμύητους και τους νεότερους. Κατά περίπτωση το συγκεκριμένο συγκαταλέγεται στα θετικά του τίτλου

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 92%

92%

Στέφανος Κουτσούκος

Ο Στέφανος Κουτσούκος ή αλλιώς "The Artist Formerly Known As Borracho", διέπραξε ποικίλα εγκλήματα τα οποία τον οδήγησαν σε μια ριζική επανεκτίμηση των προτεραιοτήτων και αξιών του. Υπηρέτησε περήφανα στην πειρατική αρμάδα του Ragequit.gr από την ίδρυση του ιστοτόπου το 2012 ως το Μάη του '19.

2 Comments

  1. οι οποίοι απομακρύνονται από την inventory-based λογική του πρώτου μέρους

    Χμ κακό σημάδι αυτό.
    Από βίντεο που έχω δει φαίνεται να λείπει(?) και εκείνη η ατμόσφαιρα παρακμής και εγκατάλειψης του πρώτου μέρους. Τραγικό πάντως που χρειάστηκε να περιμένουμε τόσα χρόνια για να δούμε τη συνέχεια, ίσως έχει να κάνει με την ταυτόχρονη κυκλοφορία για τις κονσόλες ή κάτι τέτοιο. Θα το τιμήσω επειδή μου άρεσε αρκετά το προηγούμενο κι ελπίζω να κλείνει εδώ η ιστορία, γιατί αν έχουν στα πλάνα τους και 3ο μέρος, ζήσε Μάη μου…

  2. Τα βίντεο δεν είναι ενδεικτικά. Ατμόσφαιρα παρακμής και σήψης διατηρείται ακέραια και πηγαίνει ακόμη παραπέρα. Η καθυστέρηση οφείλεται καθαρά στο γεγονός πως το πρώτο επεισόδιο απέτυχε εμπορικά (εγκεφαλικό arcade adventure με φιλοσοφικές ανησυχίες; Gi0f ChCKN DNN1r pl0x!) και πως το δεύτερο ολοκληρώθηκε από το ανύπαρκτο περίσσευμα της Over The Moon, όποτε και όταν.

    Τέλος οι γρίφοι κάνουν φοβερή ντρίμπλα και αντικαθιστούν τα αντικείμενα στο inventory με πιο…αφηρημένες έννοιες. Αποζημιώνουν με το παραπάνω. Αν σου άρεσε το πρώτο επεισόδιο, θα απολαύσεις και τούτο εδώ. Το φινάλε σε καμιά τριετία αν πάει καλά δαύτο, ευτυχώς δεν τελειώνει σε cliff-hanger.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL