REVIEWS

COGNITION EPISODE 1 – THE HANGMAN

Υπάρχουν στιγμές και γεγονότα που, ακόμη και μέσα από τη διαδρομή μίας εταιρείας στο χώρο του PC games developing, σου δίνουν να καταλάβεις πώς το όραμα κάποιων ανθρώπων, η αγάπη και η ικανότητά τους για δημιουργία, μπορεί να τους πάρει από το πολύ χαμηλό σημείο από όπου ξεκινάνε και να τους οδηγήσει σταδιακά σε ένα άλλο επίπεδο.

ΤΑ ΒΗΜΑΤΑΚΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΑΝΕ ΑΛΜΑ

Η Phoenix Online Studios είναι μία ομάδα ατόμων που, όντας λάτρεις της σειράς των King’s Quest παιχνιδιών της Sierra, ξεκίνησαν να ετοιμάζουν ένα ανεπίσημο και δωρεάν προς το κοινό sequel. Μετά την άρση απαγόρευσης κυκλοφορίας του από μεριάς της Activision, που κατέχει πλέον τα δικαιώματα για κάθε τίτλο της ιστορικής εκείνης εταιρείας, το The silver lining έγινε πραγματικότητα, δίνοντάς μας, σε episodic μορφή, τα 4 από τα 5 κεφάλαια της ιστορίας του. Κάπου εκεί, και σε συνεργασία με την Jane Jensen (ιθύνων νου της αλησμόνητης Gabriel Knight τριλογίας), η οποία είχε το ρόλο συμβούλου πάνω στο θέμα πλοκής και εξέλιξης της ιστορίας, προέκυψε η ιδέα για ένα ακόμη adventure. Έτσι λοιπόν το Cognition-An Erica Reed thriller, όπως είναι ο πλήρης τίτλος του, αποτέλεσε, πριν το μεγάλο μπαμ με το αντίστοιχο adventure game από την Double Fine Productions, το πρώτο παιχνίδι που, μέσω της kickstarter πλατφόρμας, απευθύνθηκε στους ίδιους τους παίκτες, για τη χρηματοδότηση της παραγωγής του.

Αν προσέξατε, έγραψα «για τη χρηματοδότηση της παραγωγής του» κι όχι «για μέρος της χρηματοδότησης της παραγωγής του». Αυτό, διότι ενώ αρχικά τα στελέχη της Phoenix Online ισχυρίστηκαν ότι αν δε συγκέντρωναν το ποσό των $25.000 δε θα προέκυπτε παιχνίδι, στη συνέχεια ανασκευάσανε την ανακοίνωσή τους, λέγοντας ότι ακόμη κι αν δεν καταφέρνανε να μαζέψουν το συγκεκριμένο ποσό, θα ψάχνανε να βρουν εκδότη για να συν-χρηματοδοτήσει την παραγωγή. Τελικώς όλα πήγανε κατ’ ευχή και οι απανταχού παίκτες προσφέρανε $ 34.247. Άμεση συνέπεια ήταν να ξεκινήσει να αναπτύσσεται το παιχνίδι, με το αποτέλεσμα να παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, έστω κι αν πολλοί έχουν πλέον λησμονήσει ότι αυτός είναι ο πρώτος εκπρόσωπος των παιχνιδιών που ζητήσανε την υποστήριξη του κοινού και όχι η αναμενόμενη δημιουργία των Tim Schafer και Ron Gilbert.

cogn-snap1Ο μοναδικός γρίφος με χρονικό περιορισμό είναι ένας από τους πρώτους που τίθενται

ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΨΗΤΟ ΟΜΩΣ…

Η ιστορία ξεκινά με καταιγιστικό τρόπο από τo πρώτο δευτερόλεπτο, παρουσιάζοντάς μας την Erica Reed, πράκτορα του FBI, να κατευθύνεται προς ένα νεκροταφείο, σημείο στο οποίο ένας δολοφόνος έχει παγιδεύσει και απειλεί να σκοτώσει τον μικρότερο αδερφό της.Το όλο σκηνικό είναι εφιαλτικό -παραπέμποντας εντονότατα στις γνωστές ταινίες τρόμου «Saw»-, καθώς ο Scott Reed βρίσκεται δεμένος, ξαπλωμένος και ματωμένος, με δύο αιχμηρά αντικείμενα να κρέμονται από πάνω του και να απειλούν να τον αποτελειώσουν, τρυπώντας το κορμί του με το πέρας δέκα λεπτών, χρόνο που αρχίζει να μετρά αντίστροφα από την ώρα που εισέρχεται η αδερφή του στο χώρο.

Τρία χρόνια αργότερα… Εντός μίας εγκαταλελειμμένης αποθήκης ανακαλύπτεται το πτώμα ενός ανθρώπου, που βρίσκεται κρεμασμένος στο μέσο του δωματίου. Ο δολοφόνος τον έχει σκοτώσει με ιδιαιτέρως ειδεχθή τρόπο, καθώς έχει φροντίσει να κάνει τον θάνατο του θύματος δραματικό και επώδυνο, μέσω του αργού και σταδιακού πνιγμού που υπόκειται. Την ίδια στιγμή, έχει γδάρει τα δάκτυλα των χεριών του, φανερώνοντας ακόμη μεγαλύτερη βαρβαρότητα. Όπως θα διαπιστώσει όμως η όμορφη πράκτορας, μαζί με τον συνεργάτη της John McCoy, δεν είναι αυτές οι μοναδικές απάνθρωπες πράξεις στις οποίες έχει προβεί ο άγνωστος δολοφόνος, ο οποίος φανερώνει διάθεση να παίξει παιχνίδια με το FBI, αφήνοντας πίσω του ορισμένα αινιγματικά στοιχεία. H Erica, η οποία διαθέτει το σπάνιο χάρισμα να μπορεί, ακουμπώντας ένα αντικείμενο, να «δει», υπό μορφή οράματος, παρελθοντικές ενέργειες που σχετίζονται με αυτό, θα ψάξει να βρει την άκρη του νήματος, βοηθούμενη από τους συναδέλφους της, που φυσικά δε γνωρίζουν για την μοναδική αυτή ικανότητά της.

Χορτάσατε εσχάτως από χαρούμενα και γλυκανάλατα παιχνίδια, από ιστορίες με happy end, από ήρωες και γεγονότα που στερούνται ρεαλισμού; Καλώς ήρθατε στον κόσμο του Cognition, ενός αστυνομικού θρίλερ που δικαιώνει στο έπακρο τον συνοδευτικό τίτλο του, με άφθονες δόσεις μυστηρίου και αγωνίας. Αν εξακολουθούσατε να μνημονεύετε τα Still Life games της Microids και σκεφτόσασταν ότι πολύ θα θέλατε να παίξετε κάτι ανάλογο, τότε αυτό είναι το παιχνίδι για εσάς! Αν δεν αντέχετε τις ιστορίες με φόνους, αν διακόπτετε κάθε φορά τη θέαση μίας ταινίας που έχει να κάνει με απαγωγές και θανάτους, τότε μείνετε μακριά του…  

ΖΩΓΡΑΦΙΣΤΟ ΘΡΙΛΕΡ

Αν τα γραφικά της Walking dead σειράς, σας είχαν κάνει να κατανοήσετε ότι η cel-shaded αισθητική μπορεί άνετα να συνδυαστεί με τη σκοτεινή ατμόσφαιρα, την αγωνία και τον τρόμο, τότε η οπτική απεικόνιση δε θα σας ξενίσει στο παραμικρό. Για όλους τους υπόλοιπους, που δεν έχετε παίξει το τελευταίο παιχνίδι της Telltale games, δε θα χρειαστούν περισσότερα από λίγα λεπτά για να «αποδεχτείτε» την επιλογή των ανθρώπων της Phoenix Online Studios και να την καλωσορίσετε. Η μηχανή γραφικών Unity καταφέρνει να παρουσιάσει ένα αρτιότατο αποτέλεσμα, τόσο στην παρουσίαση των διαφόρων χώρων, όπουκυριαρχούν οι μουντοί, σκοτεινοί, χρωματισμοί,όσο και στις εκφράσεις των προσώπων των απανταχού χαρακτήρων.Φυσικά υποστηρίζεται η 1920×1080 ανάλυση, η οποία πλέον πρέπει να θεωρείται απολύτως δεδομένη σε κάθε νέο τίτλο της κατηγορίας. Τα ενδιάμεσα cut scenes ακολουθούν το δρόμο του πρόσφατου Gray matter (του οποίου η ιστορία επίσης ανήκε στην Jensen), αποτελούμενα από λεπτομερή και καλοσχεδιασμένα σκίτσα, που εναλλάσσονται μεταξύ τους, πλαισιωμένα από ένα μαύρο φόντοπου δημιουργεί ένα άριστο κλίμα.

cogn-snap2Συναντώντας την μυστηριώδης Cordelia στο νεκροταφείο

Μεταξύ της μουσικής επένδυσης και του voice acting του τίτλου, τις εντυπώσεις κλέβει με ευκολία η πρώτη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το δεύτερο υστερεί σε κάτι. Η δουλειά που έχει επιτελεστεί από τον Austin Hayes είναι το λιγότερο εντυπωσιακή, καθώς καταφέρνει να δένει καίρια με καθεμία από τις τοποθεσίες που επισκεπτόμαστε, αλλά και με τα γεγονότα που ανά πάσα στιγμή διαδραματίζονται. Πουθενά δε θα σας λείψει η ηχητική συνοδεία όσων συμβαίνουν. Αντιθέτως, τόσο κατά τη διάρκεια που ο ρυθμός είναι αργός, όσο η Erica προσπαθεί να συγκεντρώσει και να δέσει μεταξύ τους στοιχεία, όσο κι όταν αποκτά γρήγορο και αγωνιώδη χαρακτήρα, κατόπιν σημαντικών εξελίξεων, η μουσική στέκεται ιδανικός αρωγός στην επιθυμία των δημιουργών να μας απορροφήσουν στον κόσμο του Cognition. Όσο για τους ανθρώπους που επιφορτίστηκαν με την αποστολή να χαρίσουν τις φωνές τους στους διαφόρους χαρακτήρες, έχουν όλοι επιτύχει να τη φέρουν άξια εις πέρας, καθώς κανείς δεν ακούγεται «άψυχος», σαν να διαβάζει ένα κείμενο. Σε ένα παιχνίδι με τον χαρακτήρα που έχει το συγκεκριμένο, αυτή η λεπτομέρεια θα αρκούσε για να επιφέρει σοβαρό πλήγμα στη συνολική εικόνα του, αλλά ευτυχώς απουσιάζει παντελώς. Ειδικά το voice acting της πρωταγωνίστριας, που κατέχει και τη μερίδα του λέοντος άλλωστε, είναι έξοχο.

Ο χειρισμός, χωρίς να παρουσιάζει κάποια δυσκολία, θέλει λίγη προσοχή και συνήθεια. Όταν κλικάρουμε πάνω σε ένα πρόσωπο ή αντικείμενο, εμφανίζονται τρία εικονίδια, που αντιστοιχούν στις εντολές Talk, Pick up και Use. Αναλόγως του αντικειμένου που έχουμε επιλέξει προς χρήση από το inventory μας, η τελευταία εντολή θα είναι διαθέσιμη ή όχι, για να γνωρίζουμε αν μπορούμε να επιχειρήσουμε χρήση του. Το inventory εντοπίζεται στο δεξιό μέρος της οθόνης κι έχει κάθετη διάταξη. Δίπλα στα αντικείμενα υπάρχουν τρία εικονίδια υπό μορφή ματιού, παλάμης και του συμβόλου της πρόσθεσης (+). Κάθε φορά που κλικάρουμε σε καθένα από τα τελευταία, αποκτούν χρώμα τα αντικείμενα στα οποία ανταποκρίνονται. Έτσι λοιπόν, αν πατήσουμε στην ένδειξη +, χρωματίζονται εκείνα που μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους. Επιλέγοντας τον οφθαλμό ή την παλάμη, βλέπουμε για ποια μπορούμε να πάρουμε μία πιο λεπτομερή περιγραφή ή αντίστοιχα να τα εξετάσουμε.

Η ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ERICA REED

Ιδιαίτερο ρόλο εντός παιχνιδιού παίζουν φυσικά οι ξεχωριστές ικανότητες της ντετέκτιβ του FBI. Αρχικά διαθέτει μόνο την Cognition, διαδικασία κατά την οποία μπορεί, όπως προαναφέρθηκε, να «δει» παρελθοντικά γεγονότα που σχετίζονται με ένα αντικείμενο που αγγίζει. Όσο προχωράει η ιστορία όμως, η Erica μαθαίνει να χειρίζεται και τα επιπλέον χαρίσματά τους, τις Projection και Regression λειτουργίες. Η πρώτη πραγματοποιείται μέσω της εστίασης του μυαλού της στον συνδυασμό τριών αντικειμένων ή/και προσώπων που βρίσκονται στον ίδιο χώρο και κατά κάποιο τρόπο σχετίζονται μεταξύ τους και η δεύτερη στην εμβάθυνση που μπορεί να κάνει στις αναμνήσεις ενός χαρακτήρα. Και τα τρία αυτά χαρακτηριστικά της τα χρησιμοποιούμε (τα δύο τελευταία όταν διδαχθεί να τα χειρίζεται), μέσω του εικονιδίου που εντοπίζεται στο κάτω αριστερό σημείο της οθόνης. Η ένδειξη που αφορά αντικείμενα ή πρόσωπα που μπορούν να αποτελέσουν πεδίο δράσης για την Cognition σημαδεύονται με ένα μπλε νέφος πάνω τους, ενώ αντίστοιχα η απόχρωση για τις Projection και Regression είναι η πράσινη και η μωβ. Μπορεί να σας φαντάζει λίγο πολύπλοκο στην ανάγνωση, αλλά στην πράξη η υλοποίηση της εξαιρετικής αυτής ιδέας είναι ιδιαιτέρως απλή και θα καταλάβετε άμεσα τον τρόπο της –απαραίτητης σε ορισμένα σημεία- εφαρμογής της.

cogn-snap3Οι αναμνήσεις του Robert απαιτούν αρκετές ενέργειες για να αποκαλυφθούν

Εκεί που πιθανώς θα σας προκληθούν ελαφρώς αρνητικές εντυπώσεις, είναι στον περίεργο τρόπο κίνησης και βαδίσματος της Erica, αλλά και στην ολίγον αργή απόκριση των εντολών μας. Το πρώτο βήμα που κάνει η πρωταγωνίστρια είναι εντελώς αφύσικο, σαν να επιχειρεί να υπερπηδήσει κάποιο μικρό εμπόδιο μπροστά της, ενώ και η στάση της σε ορισμένα σημεία (π.χ. όταν στέκεται μπροστά από μία πόρτα και επιχειρεί να την ανοίξει) επίσης υστερεί. Υπάρχουν σημεία όπου της υποδεικνύουμε να πράξει κάτι και αργεί να το πραγματοποιήσει, ενώ δε λείπουν και οι στιγμές που χάνεται μέρος της κίνησής της (π.χ. όντας δίπλα σε μία καρέκλα, ξαφνικά τη βλέπουμε να κάθεται σε αυτή). Τέλος, μέρος των διαλόγων δε γίνεται να προσπεραστεί ούτε με πάτημα του κουμπιού Escape, ούτε με συνεχόμενα κλικς του mouse.
 
Όλα τα παραπάνω όμως δεν επηρεάζουν και δεν αναιρούν στο ελάχιστο το ότι Cognition είναι ένα άψογα στημένο και πολύ ομαλά κλιμακούμενο θρίλερ. Περιλαμβάνει όλες εκείνες τις ενέργειες που πρέπει να πράξουμε χειριζόμενοι μία πράκτορα του FBI, όπως έρευνα για στοιχεία, αλλά και υποθέσεις ανάλογες με τον διαπραχθέντα φόνο, αναζήτηση ταυτότητας του θύματος και ανακάλυψη του δολοφόνου. Ειδικά η δεύτερη εξ’ αυτών, το να μάθουμε δηλαδή ποιος είναι ο άτυχος κρεμασμένος, περνά μέσα από έναν δύσκολο γρίφο, που είναι με διαφορά ο καλύτερος που έχει να μας προσφέρει το παιχνίδι.Ειλικρινά απόρησα με ορισμένα αρνητικά σχόλια που διάβασα, που ανέφεραν ότι το εν λόγω σημείο δεν είναι σωστά υλοποιημένο. Την ίδια στιγμή μάλιστα, έβλεπα να αναφέρεται ότι η συνολική διάρκεια του πρώτου αυτού επεισοδίου κυμαίνεται μεταξύ 4-5 ωρών. Δεν υπάρχει περίπτωση να το ολοκληρώσετε μέσα σε αυτό το διάστημα, καθώς σίγουρα θα παιδευτείτε στο σημείο της αναζήτησης της ταυτότητας του νεκρού. Προσωπικά παρέμεινα κολλημένος για πολύ μακρό διάστημα, δίχως να χρησιμοποιήσω κάποιο από τα hints που παρέχει το παιχνίδι, μέσα από το smartphone της ηρωίδας, και μπορώ να σας πω ότι άξιζε με το παραπάνω η επιλογή μου και η επιμονή να καταφέρω να βρω την άκρη μόνος μου (ΟΚ, όχι ακριβώς μόνος, μια και τα adventure games τα παίζω σχεδόν πάντα σε συνεργασία με το έτερον ήμισυ). Δε πρόκειται ούτε για κάτι παράλογο, ούτε για κάτι που δε κολλάει με το ύφος του τίτλου. Απλά χρειάζεται σκέψη, παρατήρηση σε όσα ακούτε, αλλά και επανάληψη εξέτασης και προσπάθειας χρήσης αντικειμένων, που πιθανώς νωρίτερα δεν είχαν επιφέρει κάποιο αποτέλεσμα. Κι όπως είπε και ο αδελφός Borracho, «όποιος τον λύσει άνευ βοηθείας, είναι και πολύ μεγάλος μάγκας».

cogn-snap4Ακολουθώντας τα ίχνη και τα σημάδια του δολοφόνου, φτάνουμε στη «συνάντηση» μαζί του…

Δεν είναι όμως αυτός ο μοναδικός αξιόλογος γρίφος του τίτλου, καθώς υφίστανται κι άλλα σημεία που θα καλεστείτε να σκεφτείτε τι πρέπει να πράξετε για να προχωρήσετε παρακάτω. Οτιδήποτε μαθαίνει η Erica ανοίγει το δρόμο προς τη συνέχεια της δράσης και την πρόοδο της έρευνάς της. Η οποία πρόοδος φυσικά και δε θα σας οδηγήσει στο να ανακαλύψετε ποιος είναι ο δολοφόνος, μια και επίκεινται τρία ακόμη επεισόδια. Ολοκληρώνοντάς το, ένιωσα την άμεση προσμονή για τη συνέχεια της ιστορίας. Είναι σαφέστατα το episodic game με τη μεγαλύτερη διάρκεια πρώτου μέρους που έχουμε δει (δεν αποκλείεται καθόλου να αγγίξετε τις 10 ώρες), με το cliffhanger τέλος του και τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα προ αυτού, να κάνουν τον παίκτη να μη χορταίνει και να περιμένει να δει τι θα επακολουθήσει.

Κάπου εδώ έρχεται να παίξει το ρόλο της η ανοδική πορεία του συγκεκριμένου studio, που ανέφερα και στην αρχή του παρόντος review. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το 5ο και τελευταίο επεισόδιο του The silver lining πήγε πολύ πίσω χρονολογικά, εξαιτίας του Cognition, δε σας κρύβω ότι έχω έναν έντονο φόβο μήπως γίνει το ίδιο, ακριβώς λόγω του ότι το νέο παιχνίδι της Jane Jensen, ονόματι Moebius, το ανέλαβε επίσης η Phoenix Online. Παιχνίδια με τον χαρακτήρα και την υπόθεση του Cognition δε πρέπει να «παγώνουν», έχοντας μεγάλα διαστήματα σχεδιασμού μεταξύ των επεισοδίων τους, μια και χάνεται το momentum, που είναι ίσως το Νο 1 θετικό στοιχείο τους. Ας ελπίσουμε να μην πέσει στην παγίδα (και) αυτή η εταιρεία…

ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ – ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΠΛΗΞΗ

Μπορεί κάποιοι να έχουν χάσει την πίστη τους στις ικανότητες της Jane Jensen. Μπορεί κάποιοι άλλοι να μη πιστεύουν ότι ένα μικρό game studio μπορεί να μας δώσει ένα πολύ μεγάλο σε αξία παιχνίδι. Μπορεί να υπάρχουν κι εκείνοι που θεώρησαν ότι τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν μέσω του kickstarter δε θα αρκούσαν για κάτι πραγματικά αξιόλογο. Όλοι τους όμως έρχονται να διαψευστούν από το The hangman. Η ιστορία έχει αρχίσει πολύ δυνατά, έχει αφήσει ανοικτά αρκετά ζητήματα που πρέπει να εξηγηθούν στη συνέχεια, είναι διάχυτη από αγωνία και μυστήριο και περιέχει ισορροπημένους και ενδιαφέροντες γρίφους, κάποιοι εκ των οποίων θα αποδειχθούν αρκετά ισχυρή πρόκληση για την πλειοψηφία των παικτών. Πετάει έτσι δίχως δισταγμό το μπαλάκι στα υπόλοιπα παιχνίδια που επίσης χρηματοδοτήθηκαν, με πολύ μεγαλύτερα ποσά, μέσω kickstarter από τους παίκτες και ανεβάζει μονομιάς τον πήχη των προσδοκιών. Τόσο για εκείνα, όσο και για τις συνέχειες της δικής του ιστορίας...

Pros

  • Άκρως ενδιαφέρουσα ιστορία, που παίζει με το μυαλό του παίκτη
  • Οι Cognition, Projection και Regression ικανότητες της Erica Reed
  • Υπέροχη μουσική και λεπτομερής σχεδιασμός τοποθεσιών και χαρακτήρων
  • Φινάλε που αφήνει υποσχέσεις
  • Ο γρίφος αναζήτησης της ταυτότητας του θύματος

Cons

  • Ελαφρώς αργή απόκριση στις εντολές που δίνει ο παίκτης
  • Η κίνηση και το περπάτημα της ηρωίδας χρήζουν άμεσης βελτίωσης
  • Ορισμένοι διάλογοι δε μπορούν να προσπεραστούν

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 85%

85%

Μάνος Καρκαλέμης

Ο Μάνος δε μπορεί παρά να νιώθει ευτυχής που ασχολήθηκε ενεργά με την gaming αρθρογραφία στα χρόνια 2009-2017, οπότε και του δόθηκε η ευκαιρία να γράψει reviews για κάποια adventure games-διαμάντια, όπως "The Whispered World", "Monkey Island 2-LeChuck's Revenge" (Remastered Edition), "The Book of Unwritten Tales 1&2", "Grim Fandango" (Remastered Edition), "Gabriel Knight-Sins of the Fathers" (25th Anniversary Edition), "Night of the Rabbit", "Memento Mori 2", "Day of the Tentacle" (Remastered Edition).

10 Comments

  1. Μάνο,εκτός από τον γρίφο που ξεχωρίζεις (που στην ουσία είναι συνδυασμός γρίφων από όσο θυμάμαι και θέλει αρκετή σκέψη) δε βρήκες τους υπόλοιπους σχετικά εύκολους;Επίσης,δε σου φάνηκε ότι υπάρχουν 1-2 αχρείαστοι γρίφοι;
    Πάντως χαίρομαι πολύ που σου άρεσε το παιχνίδι καθώς όπως είχα γράψει και στο παλιό ‘στέκι’ το θεωρώ το καλύτερο adventure που έχω παίξει εδώ και αρκετό καιρό.

  2. Μάνο,εκτός από τον γρίφο που ξεχωρίζεις (που στην ουσία είναι συνδυασμός γρίφων από όσο θυμάμαι και θέλει αρκετή σκέψη) δε βρήκες τους υπόλοιπους σχετικά εύκολους;Επίσης,δε σου φάνηκε ότι υπάρχουν 1-2 αχρείαστοι γρίφοι;
    Πάντως χαίρομαι πολύ που σου άρεσε το παιχνίδι καθώς όπως είχα γράψει και στο παλιό ‘στέκι’ το θεωρώ το καλύτερο adventure που έχω παίξει εδώ και αρκετό καιρό.

  3. Σαφέστατα οι υπόλοιποι γρίφοι είναι πιο βατοί και δε θα δυσκολέψουν τον έμπειρο παίκτη. Αχρείαστους γρίφους δε θα έλεγα ότι εντόπισα πάντως. Το πλέον σίγουρο είναι ότι το παιχνιδάκι έχει αφήσει δυνατές υποσχέσεις και αναμένω τη συνέχειά του με περίσσιο ενδιαφέρον….

  4. Σαφέστατα οι υπόλοιποι γρίφοι είναι πιο βατοί και δε θα δυσκολέψουν τον έμπειρο παίκτη. Αχρείαστους γρίφους δε θα έλεγα ότι εντόπισα πάντως. Το πλέον σίγουρο είναι ότι το παιχνιδάκι έχει αφήσει δυνατές υποσχέσεις και αναμένω τη συνέχειά του με περίσσιο ενδιαφέρον….

  5. Πολύ ωραίο το reviiew ! Φαίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρον game.

    Έχω όμως κάτι απορίες που δεν τις έχω καταλάβει γιατί δεν έχω ασχοληθεί. Το συγκεκριμένο studio φτιάχνει adventures πάνω σε ένα story? Αυτό το παιχνίδι είναι αρχή από κάποιο άλλο που τελείωσε; Γιατί όπως το διαβάζω (είναι και πρωί βέβαια) μου φαίνεται ότι είτε η ηρωίδα είναι συνδεδεμένη με προηγούμενο τίτλο.

    Επίσης, τα adventure είναι περίεργη φάση. Από που τα αγοράζεις εσύ; Μου τη σπάει να κάνω εγκατάσταση 100 πλατφόρμες για να αγοράζω games. Μήπως έχεις τη λύση; 🙂

  6. Πολύ ωραίο το reviiew ! Φαίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρον game.

    Έχω όμως κάτι απορίες που δεν τις έχω καταλάβει γιατί δεν έχω ασχοληθεί. Το συγκεκριμένο studio φτιάχνει adventures πάνω σε ένα story? Αυτό το παιχνίδι είναι αρχή από κάποιο άλλο που τελείωσε; Γιατί όπως το διαβάζω (είναι και πρωί βέβαια) μου φαίνεται ότι είτε η ηρωίδα είναι συνδεδεμένη με προηγούμενο τίτλο.

    Επίσης, τα adventure είναι περίεργη φάση. Από που τα αγοράζεις εσύ; Μου τη σπάει να κάνω εγκατάσταση 100 πλατφόρμες για να αγοράζω games. Μήπως έχεις τη λύση; 🙂

  7. To συγκεκριμένο studio δείχνει, ειδικά και μετά και την ανάθεση του Moebius, ότι είναι σε στενή συνεργασία με την Jane Jensen, μεταφέροντας τις ιστορίες που εκείνη γράφει, σε αdventure games.

    To “The hangman” αποτελεί το πρώτο επεισόδιο του Cognition, μίας εξ΄ολοκλήρου νέας και αυτόνομης ιστορίας, που αναμένεται (και ελπίζουμε να αποδειχθεί) συναρπαστική.

    Έχεις απόλυτο δίκιο πάντως, από εκεί που τα adventures ελάχιστη σχέση είχαν με την ψηφιακή διανομή, πλέον έχουν εξαπλωθεί σε κάθε πλατφόρμα, όπως adventureshop, Steam, GOG, Gamersgate, Desura, Zodiac.

    Ανάλογα λοιπόν με το ποια είναι η σχέση σου με το όποιο DRM ενσωματώνει η κάθε υπηρεσία, αλλά και τις τιμές στις οποίες κατά καιρούς προσφέρει τα παιχνίδια που περιλαμβάνει, έχεις αρκετές επιλογές αγοράς, ειδικά αν δε προτιμάς (ή δε περιμένεις) ενδεχόμενη retail έκδοση, που σε περιπτώσεις σαν του Cognition φαντάζει μάλλον απίθανη…

  8. To συγκεκριμένο studio δείχνει, ειδικά και μετά και την ανάθεση του Moebius, ότι είναι σε στενή συνεργασία με την Jane Jensen, μεταφέροντας τις ιστορίες που εκείνη γράφει, σε αdventure games.

    To “The hangman” αποτελεί το πρώτο επεισόδιο του Cognition, μίας εξ΄ολοκλήρου νέας και αυτόνομης ιστορίας, που αναμένεται (και ελπίζουμε να αποδειχθεί) συναρπαστική.

    Έχεις απόλυτο δίκιο πάντως, από εκεί που τα adventures ελάχιστη σχέση είχαν με την ψηφιακή διανομή, πλέον έχουν εξαπλωθεί σε κάθε πλατφόρμα, όπως adventureshop, Steam, GOG, Gamersgate, Desura, Zodiac.

    Ανάλογα λοιπόν με το ποια είναι η σχέση σου με το όποιο DRM ενσωματώνει η κάθε υπηρεσία, αλλά και τις τιμές στις οποίες κατά καιρούς προσφέρει τα παιχνίδια που περιλαμβάνει, έχεις αρκετές επιλογές αγοράς, ειδικά αν δε προτιμάς (ή δε περιμένεις) ενδεχόμενη retail έκδοση, που σε περιπτώσεις σαν του Cognition φαντάζει μάλλον απίθανη…

  9. Νομίζω πως όσον αφορά τα adventure πολύ μπροστά είναι το Zodiac και το GoG. Αλλά δε γουστάρω ρε γμτ να γράφομαι και να έχω διακόσιες πλατφόρμες να κάνω login. Ήδη (αναγκαστικά) είμαι γραμμένος στο Origin, εκτός από Steam και GoG.

    Ελπίζω σύντομα να έρθει GoG, γιατί τουλάχιστον στα adventures βγάζει τρελές προσφορές, όπως αυτή του 5 παιχνίδια για 10 ευρώ που είχε πριν κάτι μέρες. Μέσα είχε όλα τα indie adventures, που όπως είχες πει αν δεν κάνω λάθος, είναι φοβερά. Τα τσίμπησα με ένα φίλο μου. Ακόμα όμως περιμένουμε διαμάντια όπως το Shadows on the Vatican π.χ.

    Τι να κάνουμε; Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία… Σε ευχαριστώ για την απάντηση!

  10. Νομίζω πως όσον αφορά τα adventure πολύ μπροστά είναι το Zodiac και το GoG. Αλλά δε γουστάρω ρε γμτ να γράφομαι και να έχω διακόσιες πλατφόρμες να κάνω login. Ήδη (αναγκαστικά) είμαι γραμμένος στο Origin, εκτός από Steam και GoG.

    Ελπίζω σύντομα να έρθει GoG, γιατί τουλάχιστον στα adventures βγάζει τρελές προσφορές, όπως αυτή του 5 παιχνίδια για 10 ευρώ που είχε πριν κάτι μέρες. Μέσα είχε όλα τα indie adventures, που όπως είχες πει αν δεν κάνω λάθος, είναι φοβερά. Τα τσίμπησα με ένα φίλο μου. Ακόμα όμως περιμένουμε διαμάντια όπως το Shadows on the Vatican π.χ.

    Τι να κάνουμε; Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία… Σε ευχαριστώ για την απάντηση!

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL