REVIEWS

SKULLS OF THE SHOGUN

Η προδοσία δεν καταπίνεται εύκολα. Ο στρατηγός Akamoto μαχαιρώθηκε πισώπλατα από τον έμπιστο αντιστράτηγό του και στερήθηκε της επίγειας δόξας που τόσο άξιζε, φαίνεται όμως οτι ακόμα και στο θάνατο μπορεί κάποιος να βρει μια δεύτερη ευκαιρία. Το βασίλειο του Κάτω Κόσμου περιμένει τον επόμενο Shogun of the Dead, έχετε την ικανότητα να οδηγήσετε τον στρατηγο Akamoto στο μεταθανάτιο θρίαμβο; Το Skulls of the Shogun δεν είναι καινούρια κυκλοφορία αφού έχει κυκλοφορήσει εδώ και αρκετό καιρό στο ψηφιακό κατάστημα των Windows 8. Δυστυχώς όμως για τους developers η νέα έκδοση των Windows έμεινε στα ρηχά από άποψη πωλήσεων και, ως φυσικό επακόλουθο, οι πωλήσεις του παιχνιδιού δεν έφθασαν στα επίπεδα που θα μπορούσαν σε κάποια άλλη, πιο δημοφιλή πλατφόρμα. Πλέον το παιχνίδι κυκλοφορεί και στο Steam οπότε αυτό το πραγματικά αξιόλογο strategy game θα έχει την ευκαιρία να δοκιμαστεί στην αγορά υπό καλύτερες συνθήκες.

Συνηθίζουμε να κατηγοριοποιούμε τα καινούρια games ανάλογα με το είδος στο οποίο ανήκουν αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι τα “σύνορα” του κάθε είδους περικλείουν ποικιλλες υποκατηγορίες. Το Skulls of the Shogun εντάσσεται ξεκάθαρα στο είδος των turn-based strategy games, ομοιάζει όμως περισσότερο με τίτλους τύπου Advance Wars παρά με πιο συμβατικά PC strategy games όπως το πρόσφατο XCOM. Η διάκριση δεν είναι τυπική, αγγίζει σοβαρά ζητήματα όπως το βάθος του combat system και την ποικιλία των παρεχόμενων μονάδων. Δε θέλω να χαρακτηρίσω το Skulls of the Shogun ως casual strategy (ομολογουμένως θα το αδικούσα με τη χρήση τέτοιας ορολογίας) οπότε προτιμώ να χρησιμοποιήσω τον ελαφρώς αδόκιμο όρο arcade strategy. Τι σημαίνει αυτό; Με απλά λόγια, το παιχνίδι διαθέτει πλήρες turn-based combat system και απαιτεί τη χρήση έξυπνης στρατηγικής στα πιο προχωρημένα επίπεδα, δε διαθέτει όμως το εύρος επιλογών που θα επιζητούσε ο hardcore οπαδός του είδους. Πιο συγκεκριμένα, τα είδη των διαθέσιμων μονάδων είναι λίγα (μόλις τέσσερα στην κυρίως campaign, συν τον στρατηγό), οι χάρτες είναι μικροί σε μέγεθος και οι ενέργειες που μπορεί να κάνει η κάθε μονάδα σε ένα γύρο ορίζονται αυστηρά και περιοριστικά. Ο στρατηγός καθώς και οι μονάδες infantry, cavalry και archers κινούνται και επιτίθενται ενώ οι monks αποκτούν πρόσβαση σε κάποια spells με την αναβάθμισή τους. Δεν υπάρχουν ξεχωριστές abilities ή skills, δεν υπάρχει inventory και διαχείριση εξοπλισμού, δεν υπάρχει fog of war. Το gameplay θυμίζει περισσότερο επιτραπέζιο λόγω της έμφασης στην τοποθέτηση των μονάδων στο χάρτη, χωρίς βεβαίως να ισχυρίζομαι οτι ακόμα και έτσι το παιχνίδι δεν είναι διασκεδαστικό. Το αντίθετο!

SkullsShogun1Κάτω αριστερά ο τύπος που μοιάζει να έχει δυσκοιλιότητα είναι ο στρατηγός.

Παρά το απλοϊκό combat system, το Skulls of the Shogun επιχειρεί να εμπλουτίσει το gameplay με ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία διαχείρισης πόρων. Η στρατολόγηση νέων μονάδων (πέρα από αυτές που ούτως ή άλλως σας δίνονται στην αρχή της κάθε πίστας) γίνεται μέσω της κατάληψης ορισμένων κτηρίων-κλειδιά μέσα στο επίπεδο, κτήρια τα οποία οι μονάδες σας μπορούν να καταλάβουν… στοιχειώνοντάς τα! Αν ξοδέψετε μία action για το haunting ενός κτηρίου, στην επόμενη turn αυτό θα βαφτεί με τα δικά σας χρώματα και θα επιτρέψει την παραγωγή βασικών μονάδων ή θα εμφανίσει άμεσα μία από τις special units του παιχνιδιού. Η παραγωγή των μονάδων κοστίζει σε ρύζι το οποίο αποκτάτε στοιχειώνοντας τους ορυζώνες της πίστας. Επομένως σε κάθε turn είστε υποχρεωμένοι να αποφασίσετε για το σωστό διαμοιρασμό των πέντε actions που έχετε στη διάθεσή σας μεταξύ της επίθεσης εναντίον του εχθρού, της κατάληψης κτηρίων παραγωγής μονάδων ή του haunting των χωραφιών για τη συγκέντρωση resources. Ο περιορισμός των πέντε κινήσεων κατά μέγιστο σε κάθε γύρο συνεπάγεται οτι οφείλετε να καταστρώσετε ένα πιο μακροπρόθεσμο σχέδιο για τουλάχιστον 3-4 turns έτσι ώστε να αποφύγετε τον αιφνιδιασμό από τις κινήσεις του αντιπάλου ή την απομόνωση των ισχυρών σας μοναδων από τον εχθρικό όχλο. Επίσης, η μορφολογία της εκάστοτε πίστας χρήζει ιδιαίτερης προσοχής αφού θα διαμορφώσει εν πολλοίς το ρυθμό της τρέχουσας αναμέτρησης, αναγκάζοντάς σας να επεκταθείτε γρήγορα ή να παίξετε πιο συντηρητικά αναλόγως της περίστασης.

SkullsShogun2Λόγω της οικονομικής συγκυρίας ο Raiden αναγκάστηκε να πιάσει δεύτερη δουλειά στο Skulls of the Shogun.

Ένα ακόμα feature άξιο προσοχής είναι το… φαγητό! Η κάθε μονάδα που χάνει τη ζωή της στο πεδίο της μάχης αφήνει πίσω της ένα κρανίο. Το κρανίο αυτό, πέρα από μακάβριο σουβενίρ για τον αιμοδιψή emo/goth πολέμαρχο , έχει την ιδιότητα να χαρίζει μεγαλύτερη ρώμη στον στρατιώτη που θα το καταβροχθίσει, αυξάνοντας το health και θεραπεύοντας τις όποιες πληγές. Αν δε μια μονάδα καταφέρει να καταπιεί τρία κρανία πεσόντων εχθρών τότε μετατρέπεται σε ένα είδος δαιμονικού undead Power Ranger με ακόμα μεγαλύτερη ισχύ και δυνατότητα για την εκτέλεση πολλαπλών επιθέσεων σε κάθε γύρο! Φυσικά ο αντίπαλος έχει ακριβώς την ίδια δυνατότητα οπότε καταλαβαίνετε πως λιμπίζεται τα κρανία που αφήνουν οι νεκροί στρατιώτες σας. Η ενέργεια της κατανάλωσης ενός κρανίου ξοδεύει ένα ολόκληρο action οπότε η συγκεκριμένη μονάδα δε μπορεί να επιτεθεί σε αυτό το γύρο. Βλέπετε πώς οι developers περιπλέκουν το gameplay; Χρησιμοποιούν απλά game mechanics και τα συμπληρώνουν με διάφορες περιφερειακές επιλογές για να προσδώσουν περισσότερο βάθος, υποχρεώνοντας τον παίκτη να σκεφθεί πολύ πριν εκτελέσει την οποιαδήποτε κίνηση. Με τον τρόπο αυτό το Skulls of the Shogun καταφέρνει να αποφύγει τη ρετσινιά του προσδιορισμού “casual”, ικανοποιώντας τόσο τον περιστασιακό strategy gamer όσο και τον σκληροπυρηνικό στρατηγό των keyboards. Τουλάχιστον μέχρι ενός σημείου.

SkullsShogun3Ο ιππέας πάνω από τον ορυζώνα δεν είναι μαστουρωμένος, απλώς τον πιάσαμε στη μέση του haunting.

Το αναμφίβολα διασκεδαστικό gameplay του Skulls of the Shogun κρατά το ενδιαφέρον του παίκτη για αρκετό χρονικό διάστημα, κυρίως στα αρχικά στάδια της campaign όπου εισάγονται συνεχώς νέα στοιχεία στο gameplay, μοιραία όμως κάποια στιγμή τα έξυπνα τρικ τελειώνουν και η έλλειψη βάθους αρχίζει να προκαλεί κόπωση. Οι λίγες μονάδες και οι περιορισμένες επιλογές οδηγούν ουσιαστικά σε ίδιες κινήσεις, ίδιες στρατηγικές και παρόμοιες αναμετρήσεις, παρά την αξιοσημείωτη προσπάθεια των developers να κρατήσουν το ενδιαφέρον εισάγοντας νέες προκλήσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Δυστυχώς το βασικό combat system δεν είναι αρκετά αναπτυγμένο ώστε να στηρίξει μια campaign τόσο μεγάλου μεγέθους όσο αυτή του Skulls of the Shogun και το πιο πιθανό είναι οτι θα κουραστείτε πριν φθάσετε καν στη μέση. Για το λόγο αυτό προτείνω να περιορίσετε την ενασχόλησή σας με τον τίτλο στις 2-3 πίστες το πολύ σε κάθε gaming session έτσι ώστε να έχετε την απαιτούμενη φρεσκάδα για να φθάσετε στον τερματισμό. Μάλιστα στην περίπτωση της κόπωσης ίσως να είναι προτιμότερη η ενασχόληση με το multiplayer (hotseat ή online) καθώς η μάχη με πραγματικό αντίπαλο περιπλέκει τα πράγματα και ανανεώνει ασφαλώς το ενδιαφέρον. Τα lobbies του Skulls of the Shogun έχουν αρκετό κόσμο (προφανώς λόγω της υποστήριξης cross-platform multiplayer) οπότε δεν πρόκειται να δυσκολευτείτε καθόλου να βρείτε αντιπάλους.

Μέχρι τώρα αναλύσαμε όλα τα επιμέρους στοιχεία του gameplay αλλά δεν αναφερθήκαμε καθόλου στον τεχνικό τομέα, αδικώντας την ειλικρινά αξιέπαινη προσπάθεια των developers. Τα γραφικά του Skulls of the Shogun είναι καρτουνίστικα 2D υψηλής ανάλυσης, πανέμορφα από άποψη αισθητικής και απολύτως ταιριαστά στο χιουμοριστικό ύφος του σεναρίου και των διαλόγων. Οφείλω να αποδώσω τα εύσημα σε όποιον έγραψε τις ατάκες των μονάδων, πολλές φορές γέλασα με την ψυχή μου διαβάζοντας τις σπαρταριστές αντιδράσεις τους και βλέποντας τις πολλαπλές έξυπνες αναφορές στη σύγχρονη pop culture. Ο ήχος ακολουθεί κατά πόδας σε ποιότητα με αυστηρές ιαπωνικές ομιλίες και κατάλληλα ατμοσφαιρική μουσική. Το όλο πακέτο ανυψώνει το Skulls of the Shogun σε ένα από τα κορυφαία indie games από άποψη επιπέδου παραγωγής και προσοχής στη λεπτομέρεια. Μπράβο 17-BIT studios!

SkullsShogun4Όλοι οι animοθρεμμένοι gamers θα λατρέψουν την αισθητική του Skulls of the Shogun.

Διαβάζοντας ξανά τις προηγούμενες παραγράφους διαπιστώνω οτι ίσως έκρινα το Skulls of the Shogun λίγο αυστηρά, αναλύοντάς το από την οπτική ενός έμπειρου (θέλω να πιστεύω) οπαδού του είδους που έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις από τα games με τα οποία ασχολείται. Το combat system μοιάζει ρηχό αν συγκριθεί με τα πολλά ποιοτικά PC strategy games όμως οι developers δεν ισχυρίστηκαν ποτέ οτι είχαν στόχο να διαγωνιστούν σε αυτό το επίπεδο. Προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα όμορφο, διασκεδαστικό, ανάλαφρο strategy game, προσιτό σε όλο τον κόσμο αλλά με στοιχεία που θα μπορούσαν να προσελκύσουν και πιο ψαγμένο κοινό. Το τελικό αποτέλεσμα είναι αναπάντεχα γοητευτικό με μόνο αστερίσκο την περιορισμένη αντοχή στο χρόνο, όχι λόγω έλλειψης περιεχομένου αλλά λόγω της επαναλαμβανόμενης φύσης της μάχης από ένα σημείο και μετά. Ακόμα και έτσι το Skulls of the Shogun είναι καλή αγορά για όλους τους φίλους του είδους που θέλουν να ξεφύγουν από τα “σοβαρά” strategy games και να δοκιμάσουν κάτι πιο… δροσερό.

Όμορφο, χαρωπό, αστείο και  χαριτωμένο, το Skulls of the Shogun είναι σαν τη γυναίκα που γοητεύει με την εξωτερική της εμφάνιση κρύβοντας επιμελώς το ρηχό του χαρακτήρα της. Δεν πρόκειται να ερωτευθείτε παράφορα, αλλά είναι η τέλεια επιλογή για ένα καλοκαιρινό ειδύλλιο. 

Pros

  • Όμορφα γραφικά
  • Πετυχημένο χιούμορ
  • Αρκετό περιεχόμενο
  • Ενδιαφέροντα στοιχεία στρατηγικής

Cons

  • Λίγες επιλογές σε μονάδες και abilities
  • H επανάληψη κουράζει από ένα σημείο και μετά

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 80%

80%

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

2 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL