SPECIALS

EARLY ACCESS: LEGENDS OF EISENWALD

Έχει περάσει αισίως ενάμιση έτος περίπου από τότε που η Double Fine του Tim Schafer κατέφευγε στην crowd-funding πλατφόρμα ονόματι Kickstarter προκειμένου να αναζητήσει χρηματοδότηση για το επερχόμενο Adventure project της. Η ανέλπιστη, σαρωτική επιτυχία του εγχειρήματος αυτού, εκτός του ότι έβαλε για τα καλά τους όρους “crowd-funding” και “Kickstarter” στη ζωή του gamer, βρήκε σύντομα πολλούς μιμητές, κάποιους αρκετά high-profile (όπως τα παλικάρια της Obsidian Entertaniment και ο Brian Fargo) αλλά πολλούς περισσότερους με ταπεινές indie καταβολές, που έβλεπαν το ανερχόμενο Kickstarter ως μια νέα και πλήρως βιώσιμη οδό που θα τους επέτρεπε να προσφέρουν τους καρπούς των κόπων τους απευθείας στο κοινό, χωρίς μεσάζοντες και χωρίς το δημιουργικό “ξεπούλημα” σε κάποια μεγάλη εταιρία προκειμένου να μπορέσουν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση.

Πλέον είμαστε αρκετά “δικτυωμένοι” και μπορούμε να εντοπίζουμε από πολλές και διάφορες πηγές τυχόν Kickstarter game projects που μας ενδιαφέρουν. Πίσω στην άνοιξη του 2012 όμως, στο χρονικό διάστημα αμέσως μετά την επιτυχία της Double Fine, το τοπίο ήταν αρκετά πιο ομιχλώδες από πλευράς ενημέρωσης και αρκετοί άκρως ενδιαφέροντες indie τίτλοι ενδεχομένως να μην κατάφερναν να κάνουν τόσο αισθητή την παρουσία τους στα όποια σχετικά sites και fora. Αποτέλεσμα ήταν να μαθαίνουμε όσο περνάει ο καιρός για τίτλους που φαντάζουν μεν εξαιρετικοί ως concept, αλλά το Kickstarter campaign των οποίων είχε πλέον λήξει, αφήνοντάς μας με μια απορία “μα που ήμουν εγώ και δεν το στήριξα εδώ και τόσους μήνες;”.

Κάπως έτσι ένιωσα προσωπικά όταν πληροφορήθηκα για την ύπαρξη του Legends of Eisenwald, αρκετούς μήνες μετά την επιτυχή κατάληξη του Kickstarter project του. Προϊόν της ανεξάρτητης εταιρίας Aterdux Entertainment με έδρα την Λευκορωσία, ξεκίνησε το Kickstarter campaign του τον Απρίλιο του 2012 με κυριότερα χαρακτηριστικά του μια μίξη στοιχείων RPG με μάχες Turn-Based Strategy (προφανώς εμπνευσμένο από games όπως τo King’s Bounty και η σειρά Disciples) σε ένα Low Fantasy Setting (ήτοι, έχουμε τους Ιππότες, τα Κάστρα, το περιστασιακό Undead και μια μικρή ύπαρξη μαγείας, αλλά μην περιμένετε να δείτε ομιλώντες δράκους και ξώβυζες ξωτικίνες) που βασίζεται ελαφρώς στην Μεσαιωνική Γερμανία. Μετά την επιτυχή κατάληξη του Kickstarter του, το game πέρασε αισίως και από την δοκιμασία του Steam Greenlight και πλέον διατήθεται στο κοινό του Steam η Early Access του. Αφού χάσαμε το τρένο του Kickstarter, ήταν υποχρέωσή μας να τσεκάρουμε τουλάχιστον αυτήν την version.

 

eisenwaldearly1Heroes of Might and Magic; Mount and Blade; Με ότι κι αν μοιάζει, μας αρέσει!

 

Αν και, ως Strategy/RPG, κάποιος θα περίμενε πως το game ουσιαστικά θα παίζεται λίγο-πολύ όπως μια πίστα σε κάποιο Heroes of Might and Magic, ο RPG χαρακτήρας είναι πολύ πιο έντονος στο Legends of Eisenwald, με αποτέλεσμα να δίδεται περισσότερη έμφαση στο Questing και στην περιήγηση στον εκάστοτε χάρτη παρά στο σκέλος town management (το οποίο βέβαια εξακολουθεί να έχει την σημασία του, όπως θα δούμε παρακάτω). Η περιήγησή μας αυτή βγάζει και μια εσάνς από Mount and Blade (ή ίσως και από τον World Map στο “Storm of Zehir” expansion του Neverwinter Nights 2) κυρίως λόγω του ότι, όπως και στα M&B, ελέγχουμε αποκλειστικά έναν και μόνο ήρωα και το στράτευμα που συγκεντρώνει αυτός, συν το ότι δεν υπάρχουν μονάδες χρόνου ή “turns” κατά τα ταξίδια μας – η περιήγηση γίνεται λίγο-πολύ σε πραγματικό χρόνο, με την ώρα να κυλάει όσο μετακινούμαστε και το παιχνίδι να pausάρει μόλις σταματάμε (προφανώς υπάρχει και η δυνατότητα να καταργηθεί αυτή η παύση και ο χρόνος να κυλάει σε νορμάλ ή και σε αυξημένους ρυθμούς ακόμα και όταν είμαστε στάσιμοι).

Επιλέγοντας λοιπόν κατά την εκκίνηση του κυρίως campaign ή κάποιου fan-made σεναρίου το είδος του ήρωα που επιθυμούμε ανάμεσα σε 3 classes – Knight, Baroness (κάτι σαν Rogue) και Mystic (μάγος ή ιερέας, ανάλογα με την κατεύθυνση που επιθυμούμε να τον εξελίξουμε) – εισερχόμαστε στον χάρτη και ξεκινούμε τις περιπέτειές μας. Η κάθε πίστα μπορεί μεν να λειτουργεί λίγο-πολύ σαν ένας τυπικός χάρτης κάποιου Strategy game, υπό την έννοια ότι έχει πεπερασμένο μέγεθος και συγκεκριμένα Objectives που πρέπει να ολοκληρώσουμε προκειμένου να προχωρήσει η ιστορία και να ολοκληρώσουμε το σενάριο ή να μεταβούμε στην επόμενη πίστα του campaign, αλλά, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, ο RPG χαρακτήρας είναι αυτός που κυριαρχεί. Έτσι, δεν υπάρχει resource management (πέραν των Gold Coins που χρησιμοποιούμε για τις αγορές μας ή για το upkeep του στρατεύματός μας) ή σκέλος town building με την παραδοσιακή έννοια, και το “ζουμί” της υπόθεσης είναι οι περιπέτειες του ενός και μοναδικού ήρωά μας καθώς εξερευνεί τον κάθε χάρτη, αλληλεπιδρά με χωριά, οικισμούς, πόλεις, κάστρα και περιπλανώμενα φιλικά ή εχθρικά mobs, ολοκληρώνει quests για διαφόρων ειδών NPCs (ενίοτε και με παραπάνω από μία δυνατές εκβάσεις), στρατολογεί πολεμιστές διαφόρων ειδικοτήτων, πολεμάει και συλλέγει items και Experience Points για αυτόν και την ομάδα του.

 

eisenwaldearly2Προφανώς κάθε επίδοξος ήρωας που σέβεται τον εαυτό του σταματάει πρώτα στο τοπικό Inn για όλα τα τελευταία σκανδαλιστικά κουτσομπολιά.

 

Ακόμη μια διαφορά σε σχέση με πιο παραδοσιακά Strategy/RPG όπως τα HoMM και King’s Bounty είναι το ότι οι πολεμιστές που στρατολογούμε δεν έρχονται σε “Stacks”, αλλά καθένας αποτελεί μια ξεχωριστή οντότητα που συλλέγει XP, μπορεί να αναβαθμισθεί και να φορέσει καλύτερο οπλισμό και που, μόλις φτάσει στα 0 HP κατά την διάρκεια κάποιας μάχης, τίθεται νοκ-άουτ μέχρι να γιατρευτεί σε κάποιο ναό μετά την μάχη. Οι μάχες, το μοναδικό Turn-Based στοιχείο του παιχνιδιού, λειτουργούν φαινομενικά όπως στα HoMM ή το πρόσφατο indie διαμαντάκι Expeditions: Conquistador, με την ουσιαστική διαφορά ότι δεν υπάρχουν time units ή movement points για τους στρατιώτες μας – μόλις έρθει η σειρά κάποιου unit μας (ανάλογα με το Initiative stat του), μπορεί να κάνει μία οποιαδήποτε πράξη (επίθεση προς οποιονδήποτε εχθρό, χρήση κάποιου potion, άμυνα για περιορισμό του damage που θα δεχθεί στην επόμενη σειρά κτλ) χωρίς να ανησυχεί μήπως δεν επαρκούν τα time/movement points του και ξεμείνει στην μέση της διαδρομής.

 

eisenwaldearly3Αν εξελίξουμε τον κεντρικό ήρωά μας καταλλήλως, μπορούμε να ιππεύσουμε και σε διαφόρων ειδών άλογα στη μάχη, τα οποία προσδίδουν απίστευτη ισχύ στις επιθέσεις μας. Εν προκειμένω βέβαια ο έφιππος είναι αντίπαλος, οπότε ας κάνω 2-3 προσευχές καλύτερα.

 

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το στράτευμά μας υπόκειται σε ημερήσιο upkeep, το οποίο προϋποθέτει την κατοχή χρυσού. Το χρυσάφι μπορούμε να το αποκτήσουμε ολοκληρώνοντας quests, πουλώντας αντικείμενα, συλλέγοντας εβδομαδιαίο Tribute από τα χωριά που έχουμε “κατακτήσει” ή κυριεύοντας κάστρα, η κατοχή των οποίων προσφέρει ένα σταθερό ημερήσιο εισόδημα (θέτοντας παράλληλα και το μέγιστο δυνατό όριο του μεγέθους του στρατεύματός μας – σε γενικές γραμμές τα κάστρα είναι μάλλον σημαντικά, όπως θα καταλάβατε). Υπό τις καλύτερες δυνατές συνθήκες και με αρκετά κάστρα στην κατοχή μας, τo party μας μπορεί να αριθμήσει το πολύ 12 άτομα μαζί με τον ήρωά μας, αλλά η σύστασή του (από πλευράς του τι units επιλέγουμε να κάνουμε recruit και πώς θα εξελίξουμε τα upgrades τους όσο κερδίζουν XP) και το πώς θα είναι η παράταξή του στην μάχη επαφίονται καθαρά στις ορέξεις του παίκτη.

 

eisenwaldearly-4Δείγμα του Upgrade Tree ενός Melee μαχητή μου. Από τις ταπεινές του καταβολές, εξελίχθηκε αργά αλλά σταθερά σε έναν σιδηρόφραχτο νταή που δεν σηκώνει πολλά-πολλά.

 

Το game βρίσκεται σε Early Access status οπότε προφανώς δεν μιλάμε ακόμα για ένα πλήρως ολοκληρωμένο προϊόν. Eπί του παρόντος είναι μεν πλήρως λειτουργικοί όλοι οι βασικοί μηχανισμοί του αλλά από πλευράς περιεχομένου είναι playable μόνο οι 2 πρώτες από τις 7 συνολικά “πίστες” του main campaign, συν ένα αυτοτελές σενάριο που έχουν συμπεριλάβει στο πακέτο οι δημιουργοί από την Λευκορωσία, ενώ συνεχή updates προσθέτουν διαρκώς περιεχόμενο στο game (χαρακτηριστικό είναι πως μόλις στο πιο πρόσφατο update πριν λίγες ημέρες μπήκαν στο game τα ηχητικά εφέ των μαχών!) και διορθώνουν τα όποια bugs εντοπίζονται από τους παίκτες και γίνονται reported στα γκρουπς του game στο Steam. Αξίζει να σημειωθεί εδώ και η άμεση διάθεση των δημιουργών να βοηθήσουν σε περιπτώσεις που παίκτες αναφέρουν bugs – σε μια περίπτωση που παρατηρούσα, ένας από τους ιθύνοντες της εταιρίας έδωσε την λύση σε κάποιο πρόβλημα που ανέφερε παίκτης μέσα σε 16 λεπτά επακριβώς από το αρχικό του ποστ!

Ακόμα και έτσι όμως, είναι ολοφάνερο πως το Legends of Eisenwald προσφέρει πάρα πολλές προοπτικές για το μέλλον. Τόσο ο RPG χαρακτήρας του όσο και οι strategy μηχανισμοί του είναι αρτιότατοι, η ύπαρξη πολλαπλών επιλογών κατά την έκβαση των quests του κυρίως σεναρίου αλλά και των side-quests δημιουργεί τις προϋποθέσεις για παραπάνω από ένα playthroughs, εικαστικά το game τα πάει περίφημα τόσο κατά την περιήγησή μας στον χάρτη όσο και κατά τις μάχες (με προοπτικές να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο ο εικαστικός τομέας μέχρι το πλήρες release), η μουσική του επένδυση είναι εξαιρετική, ενώ η επικείμενη προσθήκη του Scenario Editor σε μελλοντικό update παρέχει τις βάσεις για κυριολεκτικά ατελείωτη ροή από fan-made περιεχόμενο.

Δεν υπάρχει ακόμα σαφής ημερομηνία για το Full Release του τίτλου, με τους δημιουργούς να δηλώνουν πως η κυκλοφορία θα γίνει “μόλις οι ίδιοι αλλά και η κοινότητα του game θεωρούν πως το game θα είναι πραγματικά έτοιμο“, οπότε όσοι ενδιαφερόμενοι δεν πρόλαβαν να στηρίξουν το Kickstarter μπορούν κάλλιστα να επενδύσουν στο game τώρα. Ακόμα και στην Early Access φάση του, το Legends of Eisenwald μοιάζει ικανό να αποτελέσει ένα πραγματικό indie διαμάντι.

Κώστας Καλλιανιώτης

Αρχαιολόγος/Ιστορικός, RPG Player, Οπαδός των Motörhead, Καταναλωτής Προβατίνας.

3 Comments

  1. είμαι backer από το kickstarter αλλά δεν έχω δοκιμάσει ακόμα την early έκδοση. Νομίζω θα κάνω υπομονή και θα περιμένω την ολοκληρωση του παιχνιδιού. Πάντως τα πρώτα στοιχεία είναι αρκετά θετικά και διαβάζω και στο steam forum ότι υπάρχει αρκετός ενθουσιασμός με το game.

  2. Είμαι κι εγώ backer γιατί το παιχνιδάκι μου έκανε κλικ από την αρχή που το είδα και μου άρεσε επίσης ο ενθουσιασμός των Λευκορώσων σχετικά με το παιχνίδι τους. Η κοινότητα φαίνεται ευχαριστημένη αν και εγώ δεν έχω καν δει πως είναι η early έκδοση γιατί γενικά δεν με ψήνει ούτε ελάχιστο η ιδέα να δω ένα παιχνίδι μισοτελειωμένο. Προτιμώ να το δώ στο τέλος. Ελπίζω να βγεί ένα solid παιχνίδι να γεμίσει κάπως το κενό που μου άφησε το Heroes VI, που η Ubisoft έκανε ότι μπορούσε να το αυτοκτονήσει και όσον αφορά εμένα τα κατάφερε τελικά.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL