REVIEWS

OCTOPATH TRAVELER II

Το καλύτερο σύγχρονο jRPG;

Ομολογώ πως περίμενα την κυκλοφορία του Octopath Traveler II με ιδιαίτερη ανυπομονησία, όχι γιατί μεγάλωσα ως gamer παίζοντας jRPGs (στην περίπτωσή μου ισχύει μάλλον το αντίθετο) αλλά γιατί η εμπειρία μου με το πρώτο παιχνίδι με άφησε με την αίσθηση ότι ο τίτλος της Square Enix έφτασε πολύ κοντά στο να γράψει ιστορία. Όπως είχα γράψει και στο review που παραθέτω παραπάνω, οι πρώτες ώρες ενασχόλησής μου με είχαν αφήσει με το στόμα ανοικτό καθώς πίστεψα ότι είχα μπροστά μου το καλύτερο σύγχρονο jRPG. Δυστυχώς στην πορεία ο ενθουσιασμός μου μετριάστηκε, κυρίως λόγω του κατακερματισμένου τρόπου με τον οποίο εξελισσόταν η κεντρική πλοκή. Το παιχνίδι εντέλει αποδείχθηκε καλό αλλά όχι τόσο καθολικά πλήρες ώστε να κερδίσει τον τίτλο του κορυφαίου του είδους. Ήρθε λοιπόν επιτέλους η ώρα να δούμε εάν το sequel μπορεί να ανέβει στο βάθρο!

Εσείς και το party σας θα πρέπει να διασχίσετε τον κόσμο του Octopath Traveler από άκρη σε άκρη σε αναζήτηση φήμης, απαντήσεων, εκδίκησης, λύτρωσης και πολλών άλλων!

Το Octopath Traveler II διατηρεί το ίδιο ύφος και gameplay με τον προκάτοχό του, πρόκειται επομένως για ένα turn-based jRPG με στυλ που παραπέμπει ευθέως στην ιστορική για την Square εποχή των 90s και παιχνιδιών όπως τα Final Fantasy VI και Chrono Trigger. Όπως συνηθίζεται στα jRPGs, στο sequel θα ακολουθήσουμε τις περιπέτειες ενός εντελώς νέου καστ χαρακτήρων, ο καθένας από τους οποίους έχει τους δικούς του λόγους για να εξερευνήσει τις δύο ηπείρους του χάρτη. Η campaign εξελίσσεται για άλλη μια φορά σε τέσσερα chapters για τον καθένα από τους οκτώ διαθέσιμους χαρακτήρες, γεγονός που αρχικά με έκανε να πιστέψω ότι δυστυχώς το παιχνίδι θα υπέφερε από το ίδιο πρόβλημα με το πρώτο, δηλαδή ότι η πλοκή θα θύμιζε περισσότερο μια συλλογή sidequests παρά μια ενιαία ιστορία. Ωστόσο είμαι στην ευχάριστη θέση να αναφέρω ότι, ενώ η δομή παραμένει ίδια και απαράλλακτη με το Octopath Traveler I, οι developers έχουν φροντίσει να προσθέσουν περισσότερους συνδετικούς κρίκους μεταξύ των χαρακτήρων, τόσο μέσω της εξιστόρησης όσο και με την προσθήκη ειδικών quests που εμπλέκουν περισσότερους του ενός χαρακτήρες του party σας.

Τα “crossed paths” είναι νέα προσθήκη στο sequel με σκοπό το party σας να θυμίζει περισσότερο ομάδα και όχι οκτώ αγνώστους που απλά ταξιδεύουν μαζί.

Δεν θα έλεγα ότι οι παρεμβάσεις αυτές επιτυγχάνουν να προσδώσουν πλήρως την αίσθηση συνοχής που θα είχε μία πιο συμβατική campaign, επομένως το πρόβλημα που εντόπισα στο πρώτο παιχνίδι δεν έχει λυθεί 100%. Μπορώ όμως να πω ότι η ύπαρξη των crossed paths, οι στιγμές του travel banter (συζήτηση μεταξύ δυο χαρακτήρων) και κυρίως το γεγονός ότι η πλοκή φανερώνει αρκετά νωρίτερα τα σημεία στα οποία τέμνονται οι διαφορετικές ιστορίες των χαρακτήρων, βοηθούν ώστε το σύνολο να μοιάζει πιο δεμένο και συμπαγές σε σύγκριση με το party του Octopath I. Επίσης, προσωπικά βρήκα τις επιμέρους ιστορίες των χαρακτήρων αρκετά πιο ενδιαφέρουσες αυτή τη φορά, ενώ τόσο τα voiceovers όσο και το γράψιμο βρίσκονται γενικά σε υψηλό επίπεδο.

Οι προσωπικές ιστορίες του καθένα από τους οκτώ playable χαρακτήρες έχουν μπόλικο δράμα και ίντριγκα.

Στο gameplay η αλήθεια είναι ότι δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Ο ανοικτός κόσμος του Octopath Traveler II χωρίζεται σε πολλαπλές ζώνες/επίπεδα τα οποία είστε ελεύθεροι να εξερευνήσετε με όποια σειρά εσείς θέλετε, αρκεί φυσικά να έχετε το απαραίτητο level ώστε να μην σας αφανίσουν οι εχθροί της περιοχής. Μπορείτε να επιλέξετε οποιονδήποτε από τους οκτώ διαθέσιμους χαρακτήρες για main (που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι πάντα παρών στο party) και, αφού συγκεντρώσετε όλα τα μέλη της ομάδας σας, να ξεχυθείτε στο άγνωστό προς ανακάλυψη θησαυρών, εχθρών, νέων abilities και φυσικά του επόμενου κεφαλαίου που θα προωθήσει την πλοκή. Η αλληλεπίδραση με τους κάθε λογής NPCs δεν γίνεται μόνο μέσω διαλόγων ή αγοραπωλησιών στα διάφορα shops αλλά και με τα path actions που επιστρέφουν από το πρώτο Octopath: ειδικές actions για να ληστέψετε, προσελκύσετε, προσλάβετε ή προκαλέσετε NPCs! Οι path actions είναι πολύ συχνά το κλειδί για την επίλυση των quests και sidequests οπότε η σύνθεση του party σας έχει σημασία και εκτός μάχης, δεδομένου ότι μπορείτε να έχετε ενεργούς μόνο τέσσερις από τους οκτώ χαρακτήρες ανά πάσα στιγμή. Δυστυχώς, όπως συνέβαινε και στο προηγούμενο παιχνίδι, η καθοδήγηση που δίνεται στα sidequests είναι συχνά ελλιπής με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να τα λύνετε στα “τυφλά”, όχι δηλαδή επικεντρώνοντας στις ενέργειες που απαιτούνται για την λύση τους αλλά απλά μιλώντας με τους quest givers κάθε φορά που μπαίνετε σε μία πόλη μήπως και έχετε ήδη αποκτήσει τυχαία το item που ψάχνουν.

Η προσεκτική εξερεύνηση κάθε περιοχής είναι πολύ σημαντική γιατί η κάθε γωνιά μπορεί να κρύβει πολύτιμο loot.

Όσο για το combat system, παραμένει και αυτό σχεδόν ίδιο με αυτό του πρώτου παιχνιδιού. Η βασική του καινοτομία ήταν το σύστημα των shield points με τα οποία οι εχθροί ξεκινούν την μάχη, πρόκειται ουσιαστικά για την άμυνά τους την οποία θα πρέπει να διασπάσετε χτυπώντας τους με τα όπλα και τα spells στα οποία έχουν vulnerability, ειδάλλως οι επιθέσεις σας θα κάνουν σημαντικά μειωμένο damage. Όταν η άμυνα αυτή σπάσει ο εχθρός ακινητοποιείται για την τρέχουσα turn και εσείς έχετε την δυνατότητα να εξαπολύσετε τις πιο ισχυρές σας επιθέσεις χωρίς αντίσταση μέχρι να συνέλθει στο επόμενο turn. Το παιχνίδι διαθέτει μεγάλη ποικιλία από abilities και spells, ενώ η σύνθεση του party σας και οι secondary classes των χαρακτήρων έχουν μεγάλη σημασία ώστε να έχετε την δυνατότητα να χτυπήσετε τις αδυναμίες όλων των εχθρών. Η μάχη ενάντια σε ισχυρούς αντιπάλους θέλει αρκετή στρατηγική καθώς θα πρέπει να εκμεταλλευτείτε τα ανοίγματα για πολύ damage χωρίς να παραλείψετε την άμυνα και το healing όπου απαιτείται. Αυτό που θα ήθελα να προστεθεί σε ένα ενδεχόμενο Octopath III είναι η επιλογή για autoresolve μαχών στις οποίες το party είναι σημαντικά overleveled. Το Octopath Traveler II έχει καλύτερο ρυθμό από το πρώτο παιχνίδι και η ανάγκη για grinding έχει μειωθεί σημαντικά αν όχι εξαλειφθεί αλλά οι ανούσιες μάχες επιβραδύνουν την δράση χωρίς ουσιαστικό λόγο.

Ο κόσμος του Octopath βρίθει από κάθε λογής παγαπόντηδες και τέρατα...
…αλλά και από ισχυρά bosses που θα δοκιμάσουν τις ικανότητές σας.

Για τον τεχνικό τομέα θα πω ένα και μόνο πράγμα: Μαγεία! Εάν διαβάσατε το review του πρώτου Octopath θα γνωρίζετε πόσο πολύ με είχε εντυπωσιάσει η τεχνοτροπία με το όνομα “2D-HD” που χρησιμοποιείται στη σειρά και ουσιαστικά συνδυάζει 2D χαρακτήρες και textures με 3D maps και σύγχρονα εφέ. Το Octopath Traveler II είναι χωρίς υπερβολή ένα από τα πιο όμορφα παιχνίδια που έχω δει, η αισθητική των γραφικών είναι άψογη και η λεπτομέρεια και η ποικιλία στους χάρτες κάνει την εξερεύνηση πραγματική χαρά. Η μουσική δένει και αυτή πολύ καλά με την δράση, ενώ το ευχάριστο είναι ότι η έκδοση για PC είναι αρκετά προσεγμένη με πολύ καλή απόδοση και απόλυτη σταθερότητα. Εάν έχετε συμπάθεια στα 2D graphics θα έλεγα ότι αξίζει να παίξετε το Octopath Traveler II μόνο και μόνο για να δείτε από κοντά αυτό το υπέροχο γραφικό αποτέλεσμα.

Ο συνδυασμός 2D graphics και μοντέρνων εφέ προσφέρει ένα υπέροχα νοσταλγικό αλλά ταυτόχρονα σύγχρονο λουκ.

Με το Octopath Traveler II η σειρά κάνει ένα ακόμη βήμα προς την απόλυτη καθιέρωση. Το sequel βελτιώνει ορισμένα από τα τρωτά σημεία του προκατόχου του, προσφέρει δεκάδες ώρες διασκεδαστικού gameplay και τις ντύνει με έναν πραγματικά υπέροχο εικαστικό τομέα. Εξυπακούεται ότι προτείνεται χωρίς συζήτηση στους οπαδούς του είδους, για την επιτυχία σε ευρύτερο κοινό νομίζω ότι θα χρειαστεί ένα κλικ ακόμα βελτίωσης στην συνοχή της campaign και στην περικοπή της σπατάλης χρόνου που ενδεχομένως να αποθαρρύνει τον μέσο gamer.

Ευχαριστούμε την CD Media για την παροχή του review code.

Go to discussion...

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 85%

85%

Βελτιωμένο

Ένα ακόμα βήμα μπροστά για την σειρά που πλέον ανήκει δικαιωματικά στο γκρουπ των πιο ποιοτικών σύγχρονων jRPGs.

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

5 comments

Related Articles

Back to top button
elEL