REVIEWS

MY TIME AT PORTIA

Τα χρονικά του χειρώνακτα.

Εκ πρώτης όψεως το My time at Portia μοιάζει με ένα μίγμα του Breath of the Wild, όσον αφορά την αισθητική αλλά και το κομμάτι εξερεύνησης και του Stardew Valley, με ένα εκτεταμένο σύστημα crafting και συλλογής πρώτων υλών να παρέχονται. Σίγουρα κάθε ομοιότητα με το Breath of the Wild, σταματά στην χρωματική παλέτα και μόνο. Αν ψάχνετε κάτι ανάλογο δηλαδή στην ορθόδοξη πλατφόρμα, συνεχίστε την αναζήτηση. Τώρα αν είσαστε αυτοί που κατέθεσαν ώρες επί ωρών στο Stardew Valley και σε κάποια στιγμή ονειροφαντασίας, σκεφτήκατε πώς θα ήταν άραγε η όλη σύλληψη σε έναν 3D κόσμο, μπορεί να βρήκατε αυτό που ψάχνετε.

Φτάνοντας στην γη της Επαγγελίας

Οι μηχανισμοί crafting παλιότερα ήταν κάτι που κυρίως προσφερόταν μέσω mods, τουλάχιστον με κάποιο αξιοπρεπές βάθος. Πλέον προσφέρονται ως αυτονόητο περιεχόμενο βάσης σχεδόν σε κάθε rpg και online παιχνίδι που σέβεται τον εαυτό του, είτε ταιριάζουν, είτε όχι. Η διαδικασία που τα έκανε τόσο δημοφιλή ίσως χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης, ως έκφραση της εποχής μας, της τάσης απο-ανάπτυξης, μιας επιστροφής στη φύση και τους χειροπιαστούς καρπούς της εργασίας. Στο Stardew Valley για παράδειγμα όλο το σενάριο λειτουργεί υπό το πρίσμα της φυγής από την πόλη και το θανατερό 9-5, με την εταιρία κολοσσό Joja να ρίχνει τη σκιά της ακόμα και στο μικρό χωριό της αυτοεξορίας μας.

Ομοίως, το σενάριο του MTiP μας χρήζει κληρονόμους ενός εργαστηρίου λίγο έξω από τα τείχη ενός γραφικού χωριού, χτισμένου με τη σειρά του κάτω από τα ερείπια ουρανοξυστών. Πέρα από την ξεκάθαρη οπτική αφήγηση, μαθαίνουμε σύντομα πως ο παλιός κόσμος καταστράφηκε λόγω της απληστίας και της ύβρεως στη χρήση της τεχνολογίας. Έτσι, περίπου στο πνεύμα των παρατάξεων του Elex, άλλοι NPCs επιθυμούν να καθαγιάσουν τα τεκμήρια του παρελθόντος καταστρέφοντάς τα και άλλοι να απομυζήσουν τεχνογνωσία από αυτά.

Φυσικά παρέχεται σύστημα Dating με χρήση δώρων.

Ο πολυτεχνίτης που θα δημιουργήσουμε μπορεί να καταπιαστεί με τις διάφορες αυτές προοπτικές, πρωτίστως όμως, με τις κατασκευές αντικειμένων και κτηρίων ως κοντράκτορας και μάστορας. Παρέχεται ένα κύριο quest και πολλά άλλα στην άκρη, ανάλογα με τη φύση των εργασιών που θέλουμε να αναλάβουμε. Παραδείγματος χάριν, μπορούμε να γίνουμε καλλιεργητές και κτηνοτρόφοι, συλλέκτες μεταλλευμάτων κ.ο.κ. αν και εν τέλει θα κληθούμε να τα συνδυάσουμε όλα, όσο παράλληλα προσπαθούμε να κοινωνικοποιηθούμε με το ντόπιο πληθυσμό, για να βρούμε ίσως κατάλληλο σύντροφο στο μόχθο της ζωής. Παράλληλα πάντα τρέχει κάποιο event στο ημερολόγιό μας, που θα έχει να κάνει με mini games όπως το ψάρεμα.

Το crafting ακολουθεί την κλασική αλυσίδα: από την πρώτη ύλη προς το σύνθετο. Αν χρειαστώ πχ να φτιάξω κάτι που θέλει χαλκοσωλήνες και σανίδες ξύλου, πρέπει να συλλέξω χαλκό, να τον λιώσω σε φούρνο, να τον συνδυάσω με κασσίτερο για να πάρω μπρούτζο, να τα βάλω στην πρέσα και παράλληλα να κόψω τις σανίδες στη ροδέλα. Το κάθε στάδιο απαιτεί χρόνο με κάθε in game ώρα να αντιστοιχεί σε real life λεπτά. Ομοίως απαιτούνται πρώτες ύλες για την αναβάθμιση κάθε βασικού μας εργαλείου.

Μέσω της συντεχνίας μας, προσφέρονται εργασίες κατοίκων που θέλουν κάποια κατασκευή. Επιπλέον προσφέρονται πιο παραδοσιακά quests, RPG νοοτροπίας πέρα από το κεντρικό. Τέλος μπορούμε απλά να πλουτίζουμε ως freelancer κατασκευαστής ή εξερευνητής σπηλαίων και ερειπίων, σέρνοντας πίσω στην πόλη πολύτιμα τέχνεργα του παρελθόντος, όπως κάποιο ψυγείο ή μια συλλογή CD.

Όλα αυτά ως βασικό περιεχόμενο σίγουρα πείθουν κάποιον που αναζητά συγκεκριμένα μια crafting και ενίοτε grinding εμπειρία, μιας και το βασικό πακέτο είναι επαρκώς ποιοτικό στην εμφάνιση και στις παρεχόμενες δραστηριότητες και περιεχόμενο. Υπόσχεται σίγουρα μια μεγάλη διάρκεια ζωής σε ένα ευχάριστο στο μάτι περιβάλλον περιπλάνησης.

Οι πρώτες 8 ώρες παιχνιδιού.

Ακριβώς λόγω της παλέτας, της φύσης και της φιλοσοφίας του παιχνιδιού σε σχέση με τον “κακό” τεχνολογικό πολιτισμό, αρχικά χαλάρωνα πολύ ενασχολούμενος με αυτό και ταξίδευα στον κόσμο του, αιμορραγώντας πρόθυμα το πολύτιμο αγαθό που λέγεται Χρόνος Αληθινής Ζωής ΤΜ. Στην πορεία όμως ένιωσα κούραση, φορτωμένος από τις μεγάλες απαιτήσεις σε grinding, ώστε να προοδεύσει έστω και ελάχιστα η ιστορία. Τελικά καθώς το εργαστήρι μου άρχισε να γεμίζει φούρνους για βελτιστοποίηση των χρόνων παραγωγής, ένιωσα πως μάλλον αντί να έχω αποδράσει από τον βιομηχανικό καπιταλισμό, δημιουργώ μια εικονική φάμπρικα στην οποία τρέχω να πιάσω τα quotas μου…

Ο καρπός του ηλεκτρονικού μου μόχθου.

Κλείνοντας, το MTiP προσφέρεται ως μια εμπειρία χαλάρωσης τουλάχιστον για όσους δεν ψυχαναγκάζονται με τα θέματα παραγωγής, στημένο σε έναν ιδιαίτερα ευχάριστο για το μάτι κόσμο. Υπολείπεται κάπως τεχνικά στις ομιλίες και στο βάθος του συστήματος μάχης που πρακτικά είναι ένα βασικό dodge και hit. Σε σύγκριση με το Stardew Valley έχει λιγότερο ποιοτικό γράψιμο αλλά παρέχει ένα μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων και κατασκευών και οχημάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρασε μια ζωηρή διαδικασία early access με καλή επικοινωνία με το κοινό και συνεχείς ζυμώσεις ως προς τις απαιτήσεις του και συνεχώς προστίθεται περιεχόμενο και δραστηριότητες.

Είναι BotW για PC;

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 75%

75%

Όχι, δεν είναι BotW

Προσφέρεται σε σκληρούς φαν του πολύωρου crafting που θα αντλήσουν ικανοποίηση από τα ψηφιακά κατασκευάσματά τους.

Σπύρος Μπλιάγκος

Εισήλθε στον χώρο του PC Gaming από νεαρότατη ηλικία, χάρη στον αρχετυπικό, μεγαλύτερο Cool ΞάδερφοTM και ένα Amstrad CPC, με ένα μικρό κονσολό-διάλειμμα μεταξύ 1995-1999. Εμφορείται από μηδενιστικές σκέψεις, που προσπαθεί ατυχώς να σκεδάσει, αναζητώντας απαντήσεις σε προαιώνια ερωτήματα σε όλα τα genres.

6 Comments

      1. Γιατί όπως καθόμαστε βρε αδερφέ κάτω από τη μπανανιά και περιμένουμε να πέσουν οι μπανάνες με τις εβδομάδες, σκεφτόμαστε ‘Ρε γαμώτο, ωραία δεν θα ήταν αν χρειαζόταν να προγραμματίζω τα πάντα με ακρίβεια δευτερολέπτου και να είμαι ένας αρχιπαραγωγικός ψυχάκιας;’.

        Έρχεται λοιπόν το My Time At Portia και μας βγάζει από το υπαρξιακό τέλμα με τον καλύτερο τρόπο 🙂

  1. Μάλλον κι εγώ γέρασα πολύ, με αποτέλεσμα να μου φαίνεται αγγαρεία το crafting. Από την άλλη, επειδή το είχα σταμπαρει σε κάποια φάση όπου σκαλιζα νέες κυκλοφορίες, μου φάνηκε πολύ όμορφος ο κόσμος του και η γενικότερη αισθητική του. Ευτυχώς που προηγήθηκε η κριτική και όχι η αγορά.

  2. Έχει γίνει ολόκληρη βιομηχανία στο twitch το να παίζει κόσμος Stardew Valley ή αυτό, και να μπαίνουν περίπου 100000000000 θεατές και να τους παρακολουθούν και να στέλνουν δωρεές. Σκεφτείτε το, να βγάλουμε και κάνα χαρτζιλίκι.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL