REVIEWS

MAD GAMES TYCOON

Η πρώτη μου ενασχόληση με game development εξομοιωτές, ήταν μερικά χρόνια πριν, με το Game Dev Story για android. Ομολογώ πως μου άρεσε πολύ σαν ιδέα αλλά το ίδιο το παιχνίδι δε με ενθουσίασε και ιδιαίτερα. Στη συνέχεια έπεσε στα χέρια μου το Game Dev Tycoon. Το παιχνίδι αυτό πραγματικά το ευχαριστήθηκα. Οι απλοί του αλλά όχι πρόχειροι μηχανισμοί, τα φοβερά achievements και easter egg του, η συνεχής αύξηση των επιλογών που προσέφερε ανάλογα με τη πρόοδο μας, με κράτησαν μαζί του για πολλές casual ώρες. Αυτή τη φορά μου δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθώ με το Mad Games Tycoon της EggCode. Η προηγούμενη μου ενασχόληση με παιχνίδια του είδους, στάθηκε πολύ σημαντική ώστε να μπορώ να διαμορφώσω άποψη για το κατά πόσο προσφέρει θετικά στο είδος ή όχι.

Το παιχνίδι ξεκινά με τα βασικά. Ονομάζουμε την εταιρία μας, της δίνουμε και ένα λογότυπο και βρισκόμαστε στο ταπεινό μας γκαράζ, χωρίς εξοπλισμό και με λίγα δολάρια στο τραπεζικό μας λογαριασμό. Ταυτόχρονα ξεκινάει και το tutorial του παιχνιδιού μαθαίνοντας μας τα βασικά. Και όταν λέω τα βασικά, εννοώ τα απολύτως βασικά. Δε θυμάμαι πολλά tutorials που να με άφησαν με τόσα ερωτηματικά μετά την ολοκλήρωση τους. Ας γυρίσουμε όμως στο γκαράζ μας. Με τα λίγα λεφτά που έχουμε στην άκρη θα πρέπει να στήσουμε το γραφείο μας, με τα έπιπλα του και με τα όλα του. Τα έπιπλα και γενικά όλα τα αντικείμενα που τοποθετούμε στα δωμάτια μας, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη πορεία του παιχνιδιού. Για να μπορέσουμε να προσλάβουμε καλύτερο προσωπικό, θα χρειαστούν καλύτερου επιπέδου έπιπλα, καλύτερη θέρμανση, πιο οργανωμένο staff room κλπ.

mad games tycoon 1Από εδώ ξεκινάνε όλα…

Αφού τελειώσουμε με το γραφείο μας, ήρθε η ώρα να φτιάξουμε τα δικά μας διαμάντια. Το Mad Games Tycoon είναι αδυσώπητο. Δε συγχωρεί λάθος επιλογές. Φτιάχνεις First Person Shooter με θέμα το τέννις σε μία βάρκα; Τσίμπα ένα 5% στα reviews, κάνε ελάχιστες πωλήσεις, κοίτα τα χρήματα σου να πλησιάζουν στα κόκκινα. Γρήγορα, αν κάνουμε κακές επιλογές, θα αναγκαστούμε να καταφύγουμε στη λύση του δανείου. Και θα μου πει κάποιος: «Γιατί να κάνω ένα τέτοιο συνδυασμό παιχνιδιού;». Συμφωνώ, το παράκανα λίγο αλλά στην αρχή και μέχρι να ξεκλειδώσουμε νέα genres και topics μέσω του research, θα χρειαστεί να κάνετε πολλούς περίεργους πειραματισμούς. Εκεί που θέλω να καταλήξω, είναι πως ο σωστός συνδυασμός είδους και θέματος είναι το 50% της επιτυχίας του παιχνιδιού που ετοιμάζουμε.

Το άλλο 50% έχει να κάνει με τα τεχνικά ζητήματα. Θα δώσουμε βάρος στο gameplay, αφαιρώντας χρόνο από τη δουλειά πάνω στα γραφικά; Αυτό και αρκετά ακόμα παρόμοια διλήμματα θα βρεθούν μπροστά μας και φυσικά εξαρτώνται από το είδος του παιχνιδιού που φτιάχνουμε. Δε γίνεται να μη δώσουμε, για παράδειγμα, βάρος στον ήχο, σε ένα μουσικό παιχνίδι. Το αποτέλεσμα σε αντίθετη περίπτωση θα είναι καταστροφικό. Όσοι από εσάς δεν έχετε είτε το χρόνο είτε την όρεξη να ψάξετε να βρείτε τους καλύτερους συνδυασμούς είδους-θέματος-κατανομή εργασίας από μόνοι σας, καλό είναι να ανατρέξετε στα guides του παιχνιδιού στο steam. Θα σας βοηθήσουν πάρα πολύ.

mad games tycoon 259% στο Wicher 4; Σε κάποιους δε θα αρέσει καθόλου αυτό

Εκτός των παραπάνω, κατά την διαδικασία ανάπτυξης ενός παιχνιδιού, θα κληθούμε να επιλέξουμε τον τίτλο του, το target group στο οποίο θα απευθύνεται και σε ποια πλατφόρμα θα κυκλοφορήσει. Το PC είναι διαθέσιμο εξ αρχής, ενώ αν θέλουμε να κυκλοφορήσουμε παιχνίδια σε κονσόλα, θα πρέπει να αγοράσουμε τα δικαιώματα για χρήση αυτής. Με τη πάροδο του χρόνου, νέες κονσόλες εμφανίζονται ενώ οι παλιές σιγά σιγά αποσύρονται από την αγορά. Επόμενο βήμα μας είναι η επιλογή της μηχανής γραφικών που θα χρησιμοποιηθεί. Από αυτό θα εξαρτηθεί και το τι θα προσφέρει το παιχνίδι μας. Θα είναι 2D; Θα έχει tutorial; Θα μπορεί ο παίκτης να κάνει save; Θα υποστηρίζει gamepad ή VR; Τέτοια χαρακτηριστικά υπάρχουν πάρα πολλά και μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε (εφόσον φυσικά να ξεκλειδώσουμε μέσω research) ώστε να φτιάξουμε τη δική μας μηχανή γραφικών. Στη περίπτωση που δεν έχουμε τη δική μας, πρέπει να αγοράσουμε δικαιώματα χρήσης άλλης μηχανής, η οποία όμως μπορεί να μη προσφέρει όσα θέλουμε εμείς για το παιχνίδι μας. Τέλος, θα επιλέξουμε ποια εταιρεία θα αναλάβει τη κυκλοφορία του παιχνιδιού. Κάθε μία έχει τη δική της fan base, το δικό της ποσοστό επί των κερδών και κάποια είδη στα οποία τα πάει καλύτερα. Έτσι, καλό θα ήταν να μην επιλέγετε στη τύχη μία εξ αυτών.

Όσο προχωράμε στο παιχνίδι, τόσο μεγαλώνουν και οι απαιτήσεις για την εταιρία μας. Σύντομα θα χρειαστεί να δαπανήσουμε ένα μεγάλο ποσό για να μεταφερθούμε σε νέο κτίριο, πιο μεγάλο, για να στεγάσουμε περισσότερα δωμάτια. Δε θα αργήσει να έρθει η ώρα που θα χρειαστούμε Graphics Studio, για να βελτιώσουμε οπτικά τα παιχνίδια μας, ή Quality Assurance Room για να εξαλείψουμε τα bugs πριν τη κυκλοφορία. Τέτοια δωμάτια υπάρχουν αρκετά. Πολλά από αυτά δεν έχουν να κάνουν με τη παραγωγή των παιχνιδιών αλλά με θέματα όπως το marketing ή την εκπαίδευση του προσωπικού μας.

mad games tycoon 3Όλα τα διαθέσιμα δωμάτια

Αργότερα, θα μπορέσουμε να κυκλοφορήσουμε και MMO παιχνίδια, με μηνιαία συνδρομή, που σε περίπτωση επιτυχίας σημαίνει πάρα πολλά έσοδα. Για να γίνει αυτό όμως, θα χρειαστούμε servers που θα φιλοξενούν όλους αυτούς του παίκτες αλλά και να κρατήσουμε το κοινό μας που με τη πάροδο του χρόνου θα αρχίσει να βαριέται. Έτσι μπορούμε να κυκλοφορούμε updates με νέο υλικό, νέους διαλόγους, διορθώσεις κλπ. Στο απόγειο της επιτυχημένης καριέρας μας, θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τη δική μας κονσόλα (δικαιώματα της θα πουλάμε σε άλλες εταιρίες) καθώς και να μετατρέψουμε την εταιρίας μας και σε publisher των δικών μας παιχνιδιών ή ακόμα και άλλων εταιριών. Στο τέλος ο στόχος μας είναι ένας! Να κατακτήσουμε την Gaming αγορά!

Το Mad Games Tycoon έχει πολύ υλικό. Πληθώρα επιλογών, πολλά δωμάτια, πολλά αντικείμενα, αρκετές παραμέτρους που επηρεάζουν το τελικό μας αποτέλεσμα. Ίσως είναι λιγάκι «επιθετικό» προς τους πιο casual παίκτες αλλά είναι μια αξιοπρεπής προσπάθεια. Αν εξαιρέσω το γεγονός πως ένιωσα να παίζω adventure game ψάχνοντας να λύσω το γρίφο για το πως θα λάβω game report ελλείψει tutorial, θεωρώ πως έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά καλό παιχνίδι. Το περίεργο είναι πως δε το ευχαριστήθηκα όσο το Game Dev Tycoon. Μου έλειψε το χιούμορ του. Δεν ένιωσα να μου προσφέρεται κάτι νέο, κάτι καινοτόμο. Το ίδιο πράγμα απλά χωρισμένο σε περισσότερα κομμάτια. Αν έπρεπε να επιλέξω, τελικά θα επέλεγα το Game Dev Tycoon, χωρίς αυτό να σημαίνει πως και τα δύο δεν είναι αξιόλογα παιχνίδια.

 

Pros

  • Μπόλικες επιλογές για πειραματισμούς είδους/θέματος παιχνιδιού
  • Πολλά δωμάτια και έπιπλα
  • Πιο λεπτομερές από τα προηγούμενα παιχνίδια του είδους

Cons

  • To tutorial του, κρίνεται στη καλύτερη ελλιπές
  • Η δυσκολία ίσως αποθαρρύνει ορισμένους πιο casual παίκτες
  • Το επαναλαμβανόμενο soundtrack του κάποια στιγμή κουράζει

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 68%

68%

Νίκος Τσοκτουρίδης

Ο Νίκος, καπετάνιος στο επάγγελμα, δαμάζει τα κύματα παίζοντας games. Έχει ένα μεγάλο όνειρο: Να μεταδώσει στον Τσοκ Τζούνιορ την αγάπη του για το PC Gaming, τον ΠΑΟΚ και το Ragequit. Email: [email protected] - Steam | Facebook  

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL