REVIEWS
Trending

HELLDIVERS 2

Tonight, we dive in hell!

Το Helldivers 2 (Arrowhead Game Studios/Playstation PC) είναι ένα third-person shooter επικεντρωμένο στην co-op, player vs. environment (PVE) εμπειρία.

Το παιχνίδι χτίζει τη δική του κοσμοπλασία, η οποία όμως είναι τόσο ξεκάθαρα επηρεασμένη από το Starship Troopers, που αξίζει να πούμε δύο κουβέντες για αυτό πριν προχωρήσουμε. Το μυθιστόρημα Starship Troopers του σπουδαίου συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Robert Heinlein, έκανε πάταγο όταν εκδόθηκε το μακρινό 1959. Ήταν γεμάτο δράση και ιδέες που τότε ήταν ολόφρεσκες – ακόμα και οι space marines, τότε ήταν ολοκαίνουργιοι ως concept. Δυστυχώς, με μια λίγο πιο προσεκτική ανάγνωση, παρουσίαζε χωρίς ίχνος ειρωνείας, ένα βαθύτατα αντιδραστικό, οριακά φασιστικό πολιτικό λόγο – σήμερα ο Heinlein δεν θα γλύτωνε το cancel στο twitter, αλλά τότε ήταν άλλες εποχές…

Αφιλόξενο περιβάλλον.

Σχεδόν τέσσερις δεκαετίες αργότερα, ο ολλανδός σκηνοθέτης Paul Verhoeven προέβη στην κινηματογραφική μεταφορά του Starship Troopers, με μια καίρια αλλαγή: κράτησε την φρενήρη δράση ενάντια στα οχτάποδα φρικιά και τις ατάκες που στάζουν τεστοστερόνη, αλλά φρόντισε να σατιρίσει ανελέητα την υπερσυντηρητική, φιλοπόλεμη ρητορική του μυθιστορήματος. Η χολιγουντιανή εκδοχή της ιστορίας είναι αυτή με την οποία είναι εξοικειωμένο το μεγαλύτερο μέρος του κοινού, και πάνω σε αυτή έχει ξεκάθαρα πατήσει η Arrowhead.

Στο Helldivers 2 λοιπόν, η Διαχειριζόμενη Δημοκρατία – εκπληκτικό όνομα για κόμμα, εγώ θα τους ψήφιζα – σε χρειάζεται! Εσένα, και εκατομμύρια άλλους σαν εσένα, πιστούς και φιλότιμους στρατιώτες, έτοιμους να αναλάβουν την ευθύνη για την ασφάλεια της Super Earth, προτάσσοντας τη ζωή τους ενάντια σε όσους την απειλούν!

Reporting for duty!

Και οι απειλές ενάντια στην ευημερία και τη ζωή των πολιτών είναι πολλές, μιας και όλοι δικαίως μας ζηλεύουν και μας επιβουλεύονται. Τη δεδομένη χρονική στιγμή πάντως, το βασικό πρόβλημα είναι πως η Super Earth εμπλέκεται σε διαγαλαξιακό πόλεμο σε δύο χωριστά μέτωπα.

Το ένα μέτωπο είναι ενάντια στα σιχαμένα, εντομοειδή Terminids, τα ατελείωτα μιλούνια των οποίων χρειάζονται όλο και περισσότερο χώρο – ζωτικό χώρο που ανήκει στη Δημοκρατία μας! Και αν κάποιος αναρωτηθεί πόσο επικίνδυνα πια να είναι μερικά ζωύφια ενάντια στους λαμπρούς νέους και νέες που, εξοπλισμένοι με την τελευταία λέξη της πολεμικής τεχνολογίας, υπερασπίζονται τη Δημοκρατία, η απάντηση είναι πως δυστυχώς τα σαγόνια και τα νύχια τους είναι αρκετά κοφτερά για να διαπεράσουν και την πλέον ισχυρή πανοπλία σε κοντινές μάχες, και το διαβρωτικό οξύ που διαθέτουν για μάχες εξ αποστάσεως είναι ακόμα χειρότερο.

Οι νεοσύλλεκτοι οφείλουν να γνωρίζουν πως η διάδοση αντιδημοκρατικής προπαγάνδας, τυχαίο παράδειγμα ότι τα Terminids είναι προϊόντα αποτυχημένων γενετικών πειραμάτων της Δημοκρατίας, τιμωρείται με δέκα βουρδουλιές.

Big trouble.

Το δεύτερο μέτωπο είναι ενάντια στα Automatons, και με δεδομένο ότι το Terminids campaign είναι εμπνευσμένο από το Starship Troopers, το Automatons αντλούν αντίστοιχη έμπνευση από τα Terminator – και λίγο από Warhammer 40K για ορισμένους high tier εχθρούς, επειδή γιατί όχι; Ρομποτικοί αντίπαλοι κάθε λογής περιπολούν ανάμεσα σε εργοστάσια παραγωγής ομοίων τους, ενώ συχνά ενισχύονται από εναέρια drop offs.

Καλά όλα αυτά, τελικά όμως, τι γίνεται με το gameplay;

Οι Helldivers είναι οι αντίστοιχοι space marines άλλων setting, σκληροτράχηλοι υπερστρατιώτες που πολεμάνε γενναία στην πρώτη γραμμή του πολέμου. Θα έλεγα ότι είμαστε ένας εξ αυτών, αλλά αυτό δεν είναι απολύτως ακριβές, μιας και οι Helldivers είναι απολύτως αναλώσιμοι, έτσι και πεθάνει ένας, πάει, τέλειωσε, αναλαμβάνει αμέσως ο επόμενος που βγαίνει κυριολεκτικά από την κατάψυξη για να συνεχίσει την ολοκλήρωση της αποστολής. Υπό αυτή την έννοια, παρόλο που έχουμε ένα σταθερό διαστημόπλοιο-βάση, είναι πιο δόκιμο να πούμε ότι αναλαμβάνουμε το ρόλο ενός συγκεκριμένου profile που κερδίζει διαχρονικά και σταθερά εμπειρία και αναβαθμίσεις, χρησιμοποιώντας αναλώσιμα σώματα.

Witness the power of (managed) Democracy!

Πρακτικά, παίζουμε ένα third-person shooter σε μια έως τετραμελή ομάδα Helldivers, με στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων objectives μέχρι την επιτυχή ολοκλήρωση της αποστολής, και το πολυπόθητο extraction. Ως Helldiver, διαθέτουμε ένα primary weapon, ένα secondary weapon, και πρόσβαση σε stratagems. Τα stratagems είναι απολύτως απαραίτητα για την επιβίωση, και παρέχουν μεγάλη ποικιλία επιθετικών και αμυντικών επιλογών. Air strikes, orbital strikes, turrets, drones, energy shields και όπλα μεγάλου διαμετρήματος και/ή ειδικού σκοπού είναι όλα διαθέσιμα. Επιλέγουμε τέσσερα από αυτά στην αρχή κάθε mission, και μπορούμε να τα καλέσουμε όποτε είναι εκτός cooldown για να βοηθήσουν την κατάσταση όταν τα πράγματα ζορίζουν – το πότε συμβαίνει αυτό εξαρτάται κυρίως από το επίπεδο δυσκολίας. Υπάρχουν εννέα difficulty settings, και από το πέμπτο και μετά, είναι σχετικά συχνό το φαινόμενο του difficulty spike εντός της αποστολής – κάποιο swarm attack που δεν λέει να τελειώσει, κάποιο high tier spawn την πλέον ακατάλληλη στιγμή, θα δοκιμάσει τις αντοχές της ομάδας.

Ευτυχώς, το moment to moment gameplay, η αίσθηση της μάχης, της ανάγκης για διαρκή κίνηση, το στιβαρό feeling ακόμα και των απλούστερων όπλων, η ωμή δύναμη των πιο εκρηκτικών stratagems, είναι υψηλού επιπέδου και προσφέρει ανόθευτη action χαρά. Για να μην μιλήσω για την ικανοποίηση που νιώθεις όταν ναι, υπήρχε Bile Titan στη μέση του spore cloud όπου έριξες προαιρετικά το 500KG Bomb, your insight served you well κι ας μην έβλεπες τη μύτη σου. Όσο για την αγνή αδρεναλίνη του να είσαι ο last man standing καθώς προσγειώνεται το μεταγωγικό Pelican, και το τρελό ζεϊμπέκικο που πρέπει να χορέψεις ανάμεσα σε 40 Terminids για να μπορέσεις να επιβιβαστείς σώος, δεν περιγράφεται, πρέπει να το ζήσει κανείς – και αυτό, ενώ η διάσωση των Helldivers μετά την ολοκλήρωση των objectives δεν είναι καν απαραίτητη για να θεωρείται επιτυχημένη μια αποστολή, τόσο σημαντικοί είμαστε ως μονάδες…

I’ve never been happier to see a Pelican.

Αυτό είναι το gameplay εντός ενός απλού mission. Υπάρχει από εκεί και πέρα ένα in-game meta narrative που συνδέει τα missions σε operations, η ολοκλήρωση των οποίων συμβάλλει στην έκβαση του πλανητικού tug of war, και του διαγαλαξιακού πολέμου γενικότερα. Είναι γνωστό πως υπάρχει στην Arrowhead ένας gamemaster επιφορτισμένος με το να κρατάει αυτό το layer ζωντανό με extra world orders, galactic events, special rewards, ό,τι χρειάζεται για να κάνει το κοινό να νιώσει ότι συμμετέχει όντως σε ένα ευρύτερο διαγαλαξιακό πόλεμο, και δεν κάνει απλό grind αποστολών της μισής ώρας.

Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, τα μεγάλα προβλήματα με τους servers που κατακλύστηκαν από παίκτες τις πρώτες ημέρες έχουν ξεπεραστεί, και το online functionality είναι 99% λειτουργικό. Δυστυχώς κάποια σποραδικά disconnects συνεχίζουν να ενοχλούν (το rejoin ευτυχώς φαίνεται να λειτουργεί απρόσκοπτα), αλλά αυτό είναι πταίσμα σε σχέση με την κατάσταση της αρχικής κυκλοφορίας.

Ο γαλαξίας δεν μας χωράει και τους τρεις.

Η ολοκλήρωση των missions μας επιβραβεύει με experience points και warbonds, καθώς και ότι resources μπορέσαμε να μαζέψουμε εντός της αποστολής. Αυτά χρησιμεύουν στην αναβάθμιση τόσο του σκάφους, που ξεκλειδώνει ή ενισχύει τα stratagems μας, όσο και του εξοπλισμού μας, είτε χρηστικού όπως καραμπίνες και χειροβομβίδες, είτε cosmetic όπως στολές και victory poses. Υπάρχει και premium περιεχόμενο που αγοράζεται με το σχετικό currency, που ναι, μπορείς να αγοράσεις με real money, αλλά όχι αποκλειστικά, μπορείς να βρεις και εντός των missions.

Παρά τη γνώριμη παράμετρο του σταδιακού ξεκλειδώματος και ενίσχυσης του εξοπλισμού, δεν μπορώ να κατατάξω το Helldivers 2 στην κατηγορία των looter-shooters, κυρίως λόγω της πλήρους απουσίας randomness. Πέντε shotguns υπάρχουν, με συγκεκριμένα stats, άλλα τόσα rifles, μερικά διαφορετικά orbital strikes, αφού τα ξεκλειδώσουμε, διαλέγουμε ποιο μας ταιριάζει (incendiary breaker shotgun FTW), και αυτό ήταν, από εκεί και πέρα παίζει ρόλο μόνο το player, άντε και το team, skill. Δεν υπάρχουν variations σε stats, σε power levers, ή σε status effects, που δίνουν σε άλλα looter-shooters τέσσερα δισεκατομμύρια πιθανούς συνδιασμούς για κάθε κατηγορία πιστολιού.

The sign is a lie.

Δεν είναι εύκολο να γίνει πρόγνωση για ποιο game as a service παιχνίδι θα γνωρίσει επιτυχία, ούτε ποια είναι αυτή η παράμετρος που κάνει τελικά τη διαφορά. Με το Helldivers 2 να έχει σίγουρα ξεχωρίσει από το σωρό σε αυτή την ανταγωνιστική κατηγορία παιχνιδιών που επιζητούν τη διαρκή προσοχή του παίκτη, δεν μπορώ να πω ότι έχω βρει την απάντηση (για να την πουλήσω σε δημοπρασία στους game publishers). Σίγουρα πάντως, ένα ελάχιστο προαπαιτούμενο είναι να υπάρχει ένα πραγματικά στιβαρό παιχνίδι ως βάση για το service, και σε αυτό, το Helldivers 2 πετυχαίνει διάνα.

Ευχαριστούμε θερμά τη Sony Hellas για την παροχή του review code.

Go to discussion...

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 88%

88%

Well managed

Το Helldivers 2 είναι ένα απολαυστικό third-person shooter game, που προσφέρει δυνατές συγκινήσεις στις τετραμελείς ομάδες που αναλαμβάνουν την προάσπιση της (διαχειριζόμενης) Δημοκρατίας!

Νικόλαος Δανιηλίδης

Μεγάλος Παλαιός, hardware enthusiast, game collector, man of culture.

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL