REVIEWS

EXPEDITIONS: CONQUISTADOR

Φαντάζει σαν χθές ο καιρός που δοκίμαζα το Press Build και έγραφα για το παρόν site ένα preview του Expeditions: Conquistador, όταν προσδοκούσε ακόμα να εισαχθεί προς πώληση στο Steam μέσω της πλατφόρμας του Greenlight. Τον καιρό της συγγραφής του παραπάνω preview προβλεπόμενη ημερομηνία κυκλοφορίας του τίτλου ήταν τα τέλη του Φεβρουαρίου, όμως τελικά χρειάστηκε να περιμένουμε λιγάκι παραπάνω προκειμένου να τελειοποιηθεί το game και να ελεγχθούν κάποια θέματα σχετικά με bugs και balancind issues. Με τα πολλά, ευτυχήσαμε εν τέλει να το δούμε αισίως προς πώληση στο Steam Store εδώ και λίγες μέρες και, μετά τις εξαιρετικές εντυπώσεις που μας είχαν μείνει από την πρώιμη Press Build, η ενασχόλησή μας με το τελικό προϊόν ήταν κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη.

Στο preview είχε επιχειρηθεί μια ανάλυση σε πρώτο επίπεδο των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του τίτλου, αλλά ας γίνει εκ νέου μια σύντομη περίληψη για τους αγαπητούς φίλους που βαριούνται να κάνουν ένα απλό κλικ σε κάποιο από τα άπειρα λινκς που έχω παραθέσει προς το preview. Εν συντομία, λοιπόν, το Conquistador είναι δημιούργημα της Δανέζικης εταιρίας Logic Artists. Ξεκίνησε ως ιδέα όταν τα μετέπειτα μέλη της εταιρίας σπούδαζαν στο πανεπιστήμιο ακόμα, με την προοπτική να φτιάξουν ένα PC game ως “πτυχιακή” τρόπον τινά, όμως λόγω έλλειψης πόρων εστίασαν πρώτα στην κυκλοφορία μιας version του game για Windows Phone 7, λαμβάνοντας μάλιστα εξαιρετικές κριτικές. Η ιδέα της αρχικής PC έκδοσης προφανώς και δεν έφυγε ποτέ από το μυαλό τους, και στην πορεία αναζήτησαν (και εξασφάλισαν επιτυχώς) μέσω Kickstarter την χρηματοδότηση μιας ριζικά εμπλουτισμένης και αναβαθμισμένης version του Conquistador για PC. Kατά τα λόγια των Δανών δημιουργών, το game αποτελεί μια μίξη από “Tactical RPG με το σκέλος Resource Management ενός Strategy game και με ιστορίες του στυλ Choose Your Own Adventure“, και λαμβάνει χώρα σε ένα τμήμα των ακτών και της ενδοχώρας της Νότιας Αμερικής, λίγα χρόνια μετά τις πρώτες Ισπανικές αποστολές προς αυτές τις περιοχές. Ως εκ τούτου, πυρήνας του gameplay είναι η διαχείριση του χαρακτήρα μας και της ομάδας των Κονκισταδόρων του, η εξερεύνηση των Νέων Χωρών, η αλληλεπίδραση με τους πάσης φύσεως και υποβάθρου πληθυσμούς που θα συναντήσουμε, και οι αποφάσεις που στο τέλος θα ενώσουν τον Νέο Κόσμο, θα αναδείξουν νέες δυνάμεις ισχύος, ή θα τον βυθίσουν στον πόλεμο και την αιματοχυσία στο όνομα του Ισπανού Βασιλιά.

conquistador-1Καταλαμβάνω αυτόν τον λιθοσωρό στο όνομα του Στέμματος. Μετά σειρά έχουν αυτό το δέντρο και εκείνα τα βότανα. Όλες οι Ιμπεριαλιστικές εκστρατείες από κάπου χαμηλά πρέπει να ξεκινήσουν…

Στα πλαίσια των παραπάνω χαρακτηριστικών, σημαντικότατο στοιχείο που θα επηρεάσει κατά πολύ την όποια εξέλιξη επιθυμούμε να έχουν οι περιπέτειές μας είναι η ίδια η σύσταση της ομάδας μας στην αρχή του παιχνιδού, πέρα από τα stats που θα επιχειρήσουμε να ανεβάσουμε στον χαρακτήρα μας προφανώς. Κάθε ένα από τα διαφορετικά προσφερόμενα party members, εκτός από διαφορετική εξειδίκευση (Soldier, Scout, Doctor, Scholar ή Hunter – ας σημειωθεί επίσης πως, ανάλογα με την τελική σύσταση και τον καταμερισμό των ειδικεύσεων του party μας, λαμβάνουμε και κάποιο bonus στα τελικά stats του κυρίως χαρακτήρα μας) και φύλο, έχουν κάποια συγκεκριμένα traits προσωπικότητας που παραμένουν αμετάβλητα κατά την διάρκεια του παιχνιδιού και που λίγο-πολύ αποτελούν μια πυξίδα με βάση την οποία αντιδρούν σε οτιδήποτε πρόκειται να συναντήσει το party μας. Έτσι για παράδειγμα οι “Greedy” σύντροφοι θα τσινάνε αν επιλέξουμε να βοηθάμε αφιλοκερδώς τους ντόπιους, και ένας Pious χαρακτήρας θα εκφράζει δυσαρέσκεια αν επιλέξουμε να συναναστρεφόμαστε με ιθαγενείς σαμάνους και να υιοθετούμε τα γιατροσόφια τους. Ενίοτε θα εκφράζουν την δυσαρέσκειά τους υπό την μορφή κάποιου random encounter (του στυλ, έρχεται μέσα στη νύχτα στη σκηνή σου ο θρησκευτικά φανατισμένος Soldier σου και σου λέει “ρε αρχηγέ να πούμε, εγώ δεν ήρθα στο Μεξικό για να βοηθάω μάγους-γιατρούς και άλλους τέτοιους άθεους!”) ενώ αν τους δυσαρεστήσετε σε αρκετά μεγάλο βαθμό και πέσει ριζικά το Morale τους, είναι πιθανή η κύρηξη ανταρσίας από μερίδα των συμπολεμιστών σας ή και η στεγνή δήλωση αποχώρησής τους από το party. Οπότε η δημιουργία ενός όσο το δυνατό πιο ομοιογενούς (ως προς τις ιδιοσυγκρασίες των μελών) Party, ανάλογα πάντα και με την πορεία που επιθυμείτε να ακολουθήσετε ως αρχηγός στον κόσμο, θα σας βοηθήσει κατά πολύ στην εξέλιξη του game.

Από εκεί και πέρα το κυριότερο μέρος της δράσης λαμβάνει χώρα στον World Μap, όπου μετακινούμαστε ξοδεύοντας τα διαθέσιμα Action Points και αλληλεπιδρούμε με το περιβάλλον λίγο-πολύ σα να χειριζόμασταν έναν ήρωα σε κάποιο Heroes of Might and Magic: συλλογή resources (τροφή, “θησαυροί” ή υλικά για την κατασκευή διαφόρων ειδών οπλισμού μέσω του συστήματος crafting), είσοδος σε διάφορες πόλειες ή οικισμούς και επικοινωνία με τους κατοίκους (κάθε πιθανό κτίριο που έχει “ψωμί” να δώσει ως αλληλεπίδραση διαθέτει ένα περιστρεφόμενο σύμβολο από πάνω του). Μόλις εξαντληθούν τα Movement Points μας, στήνουμε Camp μέχρι το επόμενο πρωί οπότε και συνεχίζουμε την πορεία μας. Η λειτουργία του Camp είναι ιδιαιτέρως πιο σημαντική απ’ότι ένα απλό κουμπί “End Turn”, καθώς κατά αυτήν την φάση οφείλουμε να αναθέσουμε πόστα στους συντρόφους μας (φρουρές, κυνήγι, craftάρισμα κάποιας παγίδας, μέριμνα για τους τραυματίες κτλ) αλλά και να ορίσουμε την μερίδα του φαγητού τους, καθώς ένα πεινασμένο στράτευμα είναι πάντα και ένα στράτευμα έτοιμο να εξεγερθεί. Κατά την διάρκεια της διαμονής μας στις υπαίθρους και ανάλογα με τα πόστα που αναθέσαμε στους συντρόφους μας είναι δυνατόν να συμβούν και ορισμένα random events, όπως απόκτηση έξτρα τροφής αν το κυνήγι πάει καλά, εντοπισμός κάποιου θησαυρού ή resource αν οι περιπολίες μας είναι τυχερές, μέχρι και αντιμετώπιση κάποιας επίθεσης ιθαγενών στο Camp μας αν οι σκοποί μας είναι ιδιαιτέρως άτυχοι και αναποτελεσματικοί.

conquistador-2Προφανώς τα καλύτερα “encounters” που μπορεί κανείς να έχει στην ζούγκλα είναι…άλλα.

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του game που αναφέρθηκαν παραπάνω, ήταν ήδη αρκετά εμφανή στο πρώτο Campaign (ονόματι “Hispaniola“) πάνω στο οποίο βασίστηκε το Preview. Κατά την συνέντευξη με τους Δανούς δημιουργούς που ανέβηκε στο παρόν ένδοξο site λίγο καιρό μετά το Preview, ο Jonas Waever, Creative Director του τίτλου, δήλωνε πως αυτός ο “ανοιχτός” χαρακτήρας της δράσης και της περιήγησης όχι μόνο θα παρέμενε στα ίδια επίπεδα και στο δεύτερο Campaign αλλά μάλιστα θα εντεινόταν κατά πολύ. Πλέον μετά και την ενασχόληση με το full game, μπορώ να πω με περισσή χαρά και ικανοποίηση πως οι ισχυρισμοί του Jonas ήταν απόλυτα εύστοχοι! Πραγματικά, σε κάθε μας βήμα κατά τις περιπέτειές της ομάδας μας στον αχανέστατο χάρτη του δεύτερου campaign (ονόματι “Mexico“) θα κληθούμε να λάβουμε ακόμα περισσότερες και σημαντικότερες αποφάσεις, τόσο στα πλαίσια της αλληλεπίδρασής μας με “plot critical” περιοχές όσο και στα διαφόρων ειδών sidequests που βρίσκονται διάσπαρτα στον χάρτη, αλλά και στα πάμπολλα δυνατά random encounters,  η αντιμετώπιση των οποίων μπορεί να έχει ενίοτε απρόσμενα αποτελέσματα (από την απόκτηση ή την απώλεια πλούτου και εξοπλισμού, την διακύρηξη φιλίας ή έχθρας προς μια από τις ντόπιες φυλές ή την πρόσληψη κάποιου νέου Party Member, μέχρι την ευαρέσκια ή την δυσαρέσκια ενός ή περισσοτέρων από τα Party Members μας ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία τους).

conquistador-3Συγγραφικές ανησυχίες ο Julio. Έχε χάρη που κάνω RP ανοιχτόμυαλου και καλλιεργημένου, αλλιώς θα σε θυσίαζα στον Quetzalcoatl στον ναό του Tenochtitlan (υπάρχει όντως αυτή η δυνατότητα!).

Όλα τα παραπάνω quests και encounters είναι τόσο καλογραμμένα που επιτρέπουν όλες τις δυνατές προσεγγίσεις ανάλογα με το RP που επιθυμούμε, καθιστώντας δυνατές τόσο την απόλυτα ειρηνική και διπλωματική προσέγγιση όσο την στεγνή ξενοφοβία του στυλ “ΣΚΟΤΩΣΤΕ ΤΑ ΑΠΙΣΤΑ ΣΚΥΛΙΑ!“, αλλά και… όλα τα ενδιάμεσα – εξάλλου, το να βοηθάς εξίσου δύο εμπόλεμες πλευρές που αλληλοσπαράζονται, πάντα σημαίνει πως στο τέλος θα είναι και οι δύο υπερβολικά αδύναμες για να αντισταθούν σε μια ενδεχόμενη επίθεση. Aντιστοίχως, ανάλογα με το μονοπάτι που επιλέξαμε να ακολουθήσουμε κατά τις περιπλανήσεις μας, οι επιλογές που λάβαμε μπορούν να οδηγήσουν σε 3 συνολικά ξεχωριστές εκβάσεις για την περιπέτειά της ομάδας μας.

Αρκετά ενδιαφέρουσα είναι και η προσθήκη του Multiplayer Skirmish Mode, το οποίο αποκαλύφθηκε ως feature λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της καθυστέρησης στην τελική κυκλοφορία του Conquistador. Παίζοντας είτε σε περιβάλλον “Network” με δημιουργία Server και Host/Join κάποιου game, είτε στο παλιό, καλό και αγαπημένο Hotseat (που φέρνει στο μυαλό ένδοξες αναμνήσεις από τα Heroes of Might and Magic), δύο παίκτες μπορούν να στήσουν από μία ομάδα στρατιωτών με βάση κάποιους από κοινού αποδεκτούς κανόνες (ως προς το πόσο έμπειροι και καλά εξοπλισμένοι θα είναι οι στρατιώτες των 2 ομάδων), να επιλέξουν ένα από τα προσφερόμενα πεδία μάχης, και να ξεκινήσουν μια Player vs Player turn-based μάχη που, με βάση το ευρύτερο πλαίσιο τακτικής και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του “combat” τομέα στο game, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως ενίοτε βγάζει την ατμόσφαιρα ενός αγώνα σκάκι.

conquistador-4Στο Μεξικό βρισκόμαστε ή στην… Γη του Πυρός; *Ba-dum-tss* Τι εννοείτε “απολύομαι“;!

Συμπερασματικά, θα μπορούσε να πει κανείς πως το Expeditions: Conquistador είναι μια υποδειγματική “Kickstarter Success Story”: μια μικρή ομάδα νεαρών και μερακλήδων game developers καταπιάνεται με ένα πλήρως παραμελημένο setting όπως η εποχή των Ανακαλύψεων, το επενδύουν με την αγάπη τους για θρυλικά games όπως τα Fallout και King’s Bounty, και καταφέρνουν να παράγουν ένα game-διαμάντι. Ακατέργαστο και κάπως σκληρό στις άκρες ίσως, αλλά πάντα διαμάντι. Ένα μελλοντικό patch που θα διορθώσει τα (λίγα, ομολογουμένως) bugs του παιχνιδιού θα είναι πέρα για πέρα ευπρόσδεκτο, αλλά ακόμα και ως έχει, η “retro πρωτοτυπία” του (στέκει αυτή η φράση; Who cares, είμαι φιλόλογος και δημιουργώ γλώσσα) και το βάθος του κόσμου, των χαρακτήρων και του ιστορικού του υποβάθρου, καθιστούν το Conquistador μια εξαιρετική δουλειά που αξίζει μέχρι και το τελευταίο ευρώ που θα επενδύσετε σε αυτήν.

Pros

  • Φοβερό βάθος στον κόσμο του
  • Ευρεία γκάμα επιλογών στους διαλόγους και στα quests
  • “Παρθένο” setting
  • Άρτια υλοποιημένο το σκέλος του Tactical Combat

Cons

  • Λίγα αλλά ενδεχομένως ενοχλητικά bugs που απαιτούν restart του game για να διορθωθούν
  • Δεν το λες πως έχει και τα πλέον cutting-edge γραφικά
  • Η αδιάκοπη περιήγηση στις αχανείς εκτάσεις του 2ου campaign ίσως κουράσει κάπως όσους αδημονούν για δράση
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 90%

90%

Κώστας Καλλιανιώτης

Αρχαιολόγος/Ιστορικός, RPG Player, Οπαδός των Motörhead, Καταναλωτής Προβατίνας.

9 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL