REVIEWS

ARCTIC COMBAT

 

Πριν λίγες μέρες ασχοληθήκαμε με το Offensive Combat, μια ενδιαφέρουσα περίπτωση Facebook shooter. Τώρα ήρθε η σειρά να περάσουμε στο παραδοσιακό core gaming με ένα κλασικό FPS , εξετάζοντας το ολόφρεσκο Arctic Combat(από combat σε combat πάμε, μαχίμια) της κορεατικής Webzen. Το εν λόγω παιχνίδι αντλεί τον τίτλο του καθώς και την (υποτυπώδη) υπόθεσή του από τον ανταγωνισμό για τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της Αρκτικής. Όντως, η πλανητική υπερθέρμανση και το λιώσιμο των αρκτικών πάγων έχουν πυροδοτήσει τους σχετικούς ανταγωνισμούς μεταξύ των κρατών που έχουν συμφέροντα στην περιοχή (πχ. ΗΠΑ, Ρωσία, Καναδάς, Νορβηγία κλπ) αλλά αν περιμένετε πλοκή με πολιτική ίντριγκα και πίστες στις αρκτικές στέπες μην κάνετε όρεξη, η πραγματικότητα είναι πολύ πιο πεζή.
Ο τίτλος ανήκει στην κατηγορία των military shooters και τοποθετείται στην σύγχρονη εποχή. Έτσι λοιπόν οι άμεσοι ανταγωνιστές του είναι παιχνίδια όπως το Alliance of Valiant Arms,Battlefield Play4Free,Combat Arms και War Inc. Battlezone και όχι τόσο τα πιο φουτουριστικά δείγματα τύπου Blacklight Retribution και Tribes:Ascend. Όπως και να έχει, το AC εισέρχεται σε μια κατηγορία «δύσκολη» και εντελώς κορεσμένη από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Ας δούμε τι ψάρια πιάνει.

Γραφικά, ήχος,Gameplay,χάρτες.

To AC αντλεί την έμπνευσή του από τη σειρά των Call of Duty και δεν το κρύβει.  Είναι ξεκάθαρο ότι και η Webzen όπως τόσοι και τόσοι παλαιότερα (και φαντάζομαι άλλοι τόσοι στο μέλλον) επιχειρεί να αρπάξει κάποιο κομμάτι από την κολοσσιαία πίτα του military FPS κοινού. Θετική εντύπωση αφήνει το σφιχτοδεμένο, επεξηγηματικό και γενικά ευχάριστο tutorial το οποίο σας πετάει σε έναν στίβο μάχης και εξηγεί τον χειρισμό σε απλά βήματα( δεν έχουν γράψει όλοι  4000 ώρες σε shooters τα τελευταία πέντε χρόνια, ξέρετε). Τα γραφικά (βασισμένα στην UE 2.5)και η όλη ατμόσφαιρα παραπέμπουν απευθείας στον γίγαντα της Activision αν και υπολείπονται κάπως ενώ τα ηχητικά  εφέ είναι τα στοιχειώδη. Εδώ χρειάζεται κι άλλη δουλειά, το περπάτημα πάνω σε μεταλλικές επιφάνειες ιδίως ακούγεται εντελώς τεχνητό. Το ίδιο ισχύει και για τα animations τα οποία είναι φτωχά. Δοκιμάστε να ανεβείτε κάποια κάθετη σκάλα, ο χαρακτήρας σας δεν θα κάνει καν την κίνηση να βάλει τα χέρια του στα σίδερα για παράδειγμα, ενώ γενικά η όλη αίσθηση της κίνησης είναι κάπως μονοκόμματη. Επίσης μην περιμένετε εξελιγμένη φυσική απεικόνιση,destructible backgrounds και ρεαλιστική τροχιά βλημάτων και χειροβομβίδων.

 Όλα αυτά έχουν μεν κάποιο αντίκτυπο στο immersion αλλά όχι κάτι το καταστροφικό. Αυτό που προκαλεί εντύπωση πάντως είναι το ότι απουσιάζει το health regeneration. Καλά διαβάσατε, στο AC αν δεχτείτε πυρά δεν αρκεί να κάτσετε στα αβγά σας για λίγο για να γιάνετε, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε κάποιας μορφής health pack, είτε αγορασμένου είτε από το περιβάλλον. Υπάρχει βέβαια η επιλογή ενοικίασης passive regen εξοπλισμού (μπορείτε να τον αποκτήσετε μετά από ελάχιστα ματς) αλλά δουλεύει μόνο κάτω από το 50% ζωής, οπότε χρειάζεται ελαφρώς διαφορετικό τακτικό παίξιμο από τα συνηθισμένα, ενδεχομένως με μεγαλύτερη φειδώ.

001ACΑν και το παιχνίδι λέγεται Arctic Combat, το χιόνι που θα συναντήσετε είναι ελάχιστο.

Οι χάρτες τώρα στην πλειοψηφία τους ανήκουν στην close quarters κατηγορία και χωρίζονται σε δύο τύπους: τους απολύτως συμμετρικούς (όπου η ζώνη της κάθε πλευράς αποτελεί ακριβές είδωλο της άλλης) και σε αυτούς που το κεντρικό τμήμα βρίσκεται υπό γωνία σε σχέση με τις αφετηρίες (υπάρχουν και λίγοι «τετραγωνισμένοι» και πιο ανοικτοί). Θα βρείτε φυσικά διάφορα περάσματα, διαδρόμους και «κοπάνες» αλλά ο σχεδιασμός δεν είναι ιδιαίτερα φιλοσοφημένος. Υπάρχει ένα διαρκές deja-vu με άλλα παιχνίδια (COD και CS κυρίως) ενώ υπάρχουν και άφθονα σημεία για camping.  Τίποτε το ιδιαίτερο και εδώ δηλαδή πέρα από το ότι μπορείτε να ζητήσετε υπό προϋποθέσεις υποστήριξη πυροβολικού, ελικοπτέρων ή μη επανδρωμένων οχημάτων για λίγα δευτερόλεπτα.

Hardware/Απόδοση.

Το AC είναι ταυτόχρονα πολύ ελαφρύ και μη βελτιστοποιημένο. Τα γραφικά χρησιμοποιούν το πρωτόκολλο DX9 πράγμα που σε δεύτερο βαθμό σημαίνει πως δεν γίνεται χρήση πολλών πυρήνων της CPU. Πρακτικά το παιχνίδι απασχολεί ενάμισι νήμα, ενώ δυσκολεύεται να εκμεταλλευτεί όλη την ισχύ των GPU. Πάντως, σε συνθήκες 16 παικτών (το μέγιστο, δηλαδή) ένα προσιτό σύστημα επιπέδου i3 με μια απλή κάρτα της ισχύος μιας 7770 επαρκεί για υψηλό framerate σε full HD ανάλυση, οπότε καλά τα νέα για όσους δεν διαθέτουν ισχυρά μηχανήματα.

Monetization.

Το παιχνίδι είναι freemium. Ναι μεν η Webzen το προσφέρει δωρεάν, ο αντικειμενικός της σκοπός όμως παραμένει το να «αναγκάσει» μέρος της κοινότητας του παιχνιδιού να ξοδέψει πραγματικά χρήματα για τα επιπλέον virtual αγαθά που αυτό προσφέρει. Σε αυτό το σημείο είναι που αρχίζει η συνταγή να χαλάει. Όσο μιλάμε για κάτι εντελώς δωρεάν, τα κριτήρια αξιολόγησης παραμένουν πιο χαλαρά: το μόνο που κοστίζει σε κάθε  χρήστη η δοκιμή ενός τέτοιου παιχνιδιού είναι λίγος από τον χρόνο του. Με το που θα μπουν στη μέση τα χρήματα όμως, τα δεδομένα αλλάζουν. Αν και το AC είναι γενικά «τίμιο» (οπωσδήποτε περισσότερο από το WIB) και δεν προωθεί ξεδιάντροπα το pay to win,προσωπικά δεν βλέπω γιατί κανείς θα ήθελε να επενδύσει κάποιο πόσο σε αυτό, ώστε να αποκτήσει κάποια έξτρα virtual αγαθά. Με 5-10 ευρώ (ανάλογα με το αν είναι σε προσφορά ή όχι), μπορεί ο οποιοσδήποτε να αποκτήσει το Counter-Strike: Global Offensive. Αν μάλιστα είναι διατεθειμένος να ξοδέψει 15-30 ευρώ μπορεί να αποκτήσει κάποιο από τα «βαριά» ονόματα, δηλαδή τον βασιλιά των πωλήσεων Modern Warfare 3 ή το Battlefield 3, το κορυφαίο και πιο πλήρες shooter αυτήν τη στιγμή. Όλες αυτές οι επιλογές προσφέρουν κλάσεις ανώτερη gaming εμπειρία, ιδίως το BF3 το βασικό κομμάτι του οποίου μπορεί να βρεθεί πια online για λιγότερα από 20 ευρώ εύκολα. Πραγματικά δεν υπάρχει σύγκριση εδώ και αυτό δεν αποτελεί μομφή προς τους συντελεστές του AC αλλά στυγνή πραγματικότητα. Οι καιροί είναι δύσκολοι, τα χρήματα περιορισμένα και ο ανταγωνισμός ανελέητος.

Αξίζει;

Σε αυτό το σημείο το AC με προβλημάτισε αρκετά. Ως πακέτο δεν έχει κάποιο θεμελιώδες ελάττωμα. Το gameplay του είναι το αναμενόμενο άρα και διασκεδαστικό, το τεχνικό κομμάτι αν και ξεπερασμένο παραμένει στα επίπεδα του COD και η γενικότερη αίσθηση που αφήνει είναι ενός «σωστού» ανταγωνιστικού FPS. Ο έξτρα εξοπλισμός σχετικά προσιτός και η όλη pay to win τάση περιορισμένη.  Εντούτοις το AC δεν προσφέρει κανέναν λόγο για να το προτιμήσεις από οποιοδήποτε άλλον τίτλο της κατηγορίας.  Αν είστε κάτοχος κάποιου ΑΑΑ FPS τίτλου της τελευταίας τετραετίας, προσπεράστε άφοβα: δεν υπάρχει τίποτε συνταρακτικό εδώ. Αν τώρα δεν ασχολείστε με το άθλημα (η Webzen το προωθεί ως e-sport) και θέλετε να καταπιαστείτε με ένα freemium shooter, υπάρχουν πιο ολοκληρωμένα δείγματα στην αγορά. Όχι πως έχετε να χάσετε και τίποτα με το να το δοκιμάσετε…

Pros

  • Διασκεδαστικό gameplay
  • Τίμιο monetization

Cons

  • Μέτριο τεχνικά
  • Ελάχιστη καινοτομία

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 70%

70%

Βασίλης Ξερικός

Γεννημένος στην Αθήνα το 1979. Gamer εξ απαλών ονύχων, η πρώτη μου επαφή με το σπορ έγινε με έναν κλώνο του Pong σε προσχολική ηλικία.  Αν και πιστός χρήστης PC από to 1989 και την εποχή των XT έχουν περάσει από την κατοχή μου και διάφορες κονσόλες (Atari 2600, διάφορες Sega, σειρά των Playstation κλπ) ενώ η εισαγωγή μου στην gaming δημοσιογραφία έγινε μόλις το Γενάρη του 2012 και το PC Master. Παλαίμαχος των adventures, πλέον μοιράζω τον gaming χρόνο μου μεταξύ MMO, RPG (κάθε είδους) και Shooters. Email:  [email protected] Follow me: Facebook | Twitter | SteamID: Kuivamaa

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL