REVIEWS

DESTINY 2

Δυσκολεύομαι να σκεφτώ μεγάλο, ανεξάρτητο δυτικό στούντιο με ιστορία δεκαετιών που να έχει χαλαρότερη σχέση με την πλατφόρμα του PC από την Bungie. Βλέπετε στην εικοσιπεντάχρονη και βάλε πορεία της, μόνο σποραδικά είδαμε τα παιχνίδια της στις οθόνες μας. Η κατάσταση αυτή εξηγείται βέβαια από το ότι η εν λόγω εταιρεία ξεκίνησε στη δεκαετία του ‘90 ως στούντιο ειδικευμένο στους υπολογιστές της Apple και το MacOS. Η εξαγορά της από την Microsoft, αν και άλλαξε εντελώς τον προσανατολισμό της Budgie, επικεντρώνοντας την στο ΧΒΟΧ, δεν επέφερε καμιά ουσιαστική αλλαγή ρότας αναφορικά με τα PC – μόνο μερικοί από τους τίτλους της απέκτησαν έκδοση Windows και αυτό με καθυστέρηση χρόνων.

Γενικά ως όνομα έγινε περισσότερο γνωστή στο κοινό μας ως υπεύθυνη για την ανάπτυξη των Halo (να σημειωθεί πως δεν έπαιξα ποτέ κανέναν τίτλο της σειράς). Η απόσχισή της από την Microsoft πριν μια δεκαετία όμως, έκοψε αυτόν τον ομφάλιο λώρο, καθώς το Halo franchise παρέμεινε στα χέρια της πρώην μαμάς. Η Bungie θα έπρεπε να πορευτεί στο μέλλον μαγειρεύοντας νέα πιάτα.

Hype

To ότι η Bungie θα ετοίμαζε κάτι μεγάλο, το περίμεναν οι πάντες. Η ακριβής τάξη μεγέθους όμως ήταν άγνωστη μέχρι που έσκασε η βόμβα – το ρόλο του αποκλειστικού εκδότη των τίτλων του στούντιο θα αναλάμβανε η Activision και μάλιστα με χρυσοφόρο συμβόλαιο δεκαετούς διάρκειας. Το νέο project λοιπόν δεν θα μπορούσε παρά να είναι τεράστιο. Τι θα ήταν ακριβώς; Κοιτώντας βέβαια σήμερα 7-8 χρόνια μετά, τις τότε εξελίξεις και με δεδομένο ότι εκείνη τη χρονική περίοδο τα διάφορα ΜΜΟ είχαν φτάσει στον κολοφώνα της δημοτικότητας τους, δεν προξενεί εντύπωση πως η Bungie επιβεβαίωσε πως το νέο της παιχνίδι θα ανήκε κατά κάποια έννοια σε αυτήν την κατηγορία. Και τα σχέδια ήταν μεγαλεπήβολα: “Shared world shooter”, “WoW in space” ακούγαμε με τα αυτιά τεντωμένα…

002D2O εικονιζόμενος Hunter έχει μπει στα χωράφια της grinding φθίνουσας απόδοσης (271). H λεζάντα είναι γρίφος με έπαθλο όπλο

Πρώτη επαφή

Το πρώτο παιχνίδι της σειράς ήταν ο κυριότερος λόγος που απόκτησα PS4: ο συνδυασμός των αναμφίβολα υψηλών production values και η προοπτική του συνδυασμού χορταστικού FPS co-op/pvp με ΜΜΟ στοιχεία και persistent κόσμο, μείγμα που όμοιό του δεν υπήρχε στην αγορά αποδείχτηκε ακαταμάχητος. Η πραγματικότητα όμως αποδείχτηκε πολύ πιο πεζή. Ο τίτλος δεν ήταν παρά ένα περισσότερο φιλοσοφημένο και δουλεμένο Borderlands, με πραγματικά raids και δομημένο PvP. Tρεις μόλις οι κλάσεις (επαρκώς πάντως διαφοροποιημένες) με παραδοσιακές shooting δυνατότητες, διανθισμένες με super ιδιότητες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο μετά από την παρέλευση χρόνου. Ο κόσμος ήταν κατατεμαχισμένος σε υποπεριοχές, οι οποίες ήταν περιορισμένες σε αριθμό και ανακυκλώνονταν συνεχώς, αλλά και κρυμμένες πίσω από χρονοβόρο φόρτωμα. Το δε σενάριο δεν ακολουθούσε καν τους στοιχειώδεις κανόνες αφήγησης και πλοκής κάτι που θα άλλαζε μόνο ελάχιστα μετά από το τρίτο DLC του παιχνιδιού (The Taken King). Παρόλα αυτά το πακέτο παρέμεινε αρκετά ελκυστικό καθώς ειδικά στις κονσόλες, δεν υπήρχε απευθείας ανταγωνισμός. Η σχετική απογοήτευση όμως θα παρέμεινε μέχρι το τέλος. Το Destiny 2 βρισκόταν ήδη στον ορίζοντα – θα κατάφερνε να αλλάξει κάτι;

003D2Nightfall ειναι τα αντίστοιχα των mythic dungeons του WoW. 1-3 παικτες και μερικές φορές είναι ζόρικα


Sequel

Η απάντηση στην ερώτηση είναι κάπως μοιρασμένη. Ας ξεκινήσουμε με τα θετικά. Το δεύτερο μέρος της σειράς είναι βελτιωμένο σε αρκετούς τομείς. Πρώτα – πρώτα διαθέτει single player campaign κλάσεις ανώτερο από τον προκάτοχό του. Εκεί που το αρχικό παιχνίδι (πριν μπουν τα DLC) σε αφήνει σύξυλο με το εντελώς απότομο και ανέμπνευστο τέλος της ιστορίας, ο διάδοχος έχει δουλεμένο σενάριο, με σταδιακή κλιμάκωση και πραγματική κορύφωση. Η βασική ιδέα είναι η ίδια φυσικά. Αιώνες στο μέλλον, ο γήινος πολιτισμός χάρη στην παρέμβαση μιας αινιγματικής εξωγήινης μορφή ζωής (ο Traveler) έχει εξελιχτεί τεχνολογικά και έχει αποικήσει νέους πλανήτες. Στο απόγειο της εξερεύνησης του διαστήματος όμως καταρρέει ανεξήγητα. Οι μόνοι που σώζονται είναι οι οι ίδιοι οι κάτοικοι της μητροπολιτικής Γης χάρη στην παρέμβαση του Traveler. Στην προσπάθειά τους να επιστρέψουν στις περιοχές που κατείχαν, θα έρθουν σε επαφή με νέους εξωγήινους πολιτισμούς, καθόλου φιλικους. Mια από τις φράξιες του πρώτου μέρους, οι πολεμοχαρείς Cabal, οι οποίοι αν και Badass έμειναν σχετικά ανεκμετάλλευτοι πριν λιγα χρόνια, έχουν περάσει στο δεύτερο παιχνίδι σε πρώτο πλάνο. Εισβάλλουν στη γη, συντρίβουν τους κορυφαίους υπερασπιστές της και εκλεκτούς του Traveler (Guardians – οι παίκτες) αφού πρώτα τους αφαιρέσουν την ισχύ και τον αιχμαλωτίζουν. Στα χέρια του ήρωά μας , ο οποίος είναι και ο μόνος Guardian που κατορθώνει να ανακτήσει με πολύ κόπο τις δυνάμεις του, βρίσκεται η σωτηρία της ανθρωπότητας και του ευεργέτη της.

004D2Ναι, αυτό που υποψιάζεστε είναι. Το παιχνίδι διαθέτει loot boxes…

Έτσι λοιπόν, οι κενοί χαρακτήρες του πρώτου μέρους, εδώ παρουσιάζουν ενδιαφέρον αρχικά, πριν βέβαια, καταλήξουν στην ασφάλεια των κλισέ (μεγαλομανείς κακοί, ήρωες με ταπεινοφροσύνη). Τα επίπεδα περιλαμβάνουν δύο με τρεις πραγματικά επικές στιγμές για τις οποίες και μόνο αξίζει κανείς να δει το παιχνίδι. Το δε gameplay είναι στα ίδια πολύ καλά επίπεδα του πρώτου μέρους. Το σωστό gun play (arcade μορφής, περιλαμβάνει αυτόματα τουφέκια, υποπολυβόλα, ρουκετοβόλα, σπαθιά, περίστροφα κλπ ) βρίσκει επιτέλους στα PC τα χειριστήρια που του αρμόζουν (πληκτρολόγιο και ποντίκι βεβαίως βεβαίως), ενώ υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία σε δραστηριότητες, τουλάχιστον σε σχέση με την αρχική κατάσταση στο πρώτο παιχνίδι. Το δε raid είναι στο ίδιο υπερύψηλο επίπεδο ως εμπειρία (θα σας πάρει ώρες να το καθαρίσετε), ενώ η Bungie έκανε αυτήν τη φορά μια μεγαλύτερη προσπάθεια (μέσω του companion mobile app) στο να δώσει την ευκαιρία και σε μοναχικούς παίκτες να γευτούν το endgame multi co-op περιεχόμενο, φέροντας τους σε επαφή εύκολα με την κοινότητα. Ως εδώ καλά τα πάμε. Δυστυχώς δεν είναι τα πάντα ρόδινα.

Οι κλάσεις (Guardians) είναι πανομοιότυπες με το πρώτο μέρος. Οι Titans (βαριά αρματωμένες μονάδες), οι Hunters (βασίζονται στην ευκινησία) και οι Warlocks (οι elementalists της παρέας να το πούμε έτσι). Κάθε κλάση έχει διάφορες υποειδικότητες (πχ. ο Hunter μπορεί να γίνει ισχυρός εκ του συστάδην) που προσφέρουν ποικιλία στο gameplay το οποίο στην καρδιά του είναι co-op. Το παιχνίδι πάντως εξακολουθεί να είναι η χαρά του grinding. Η βασική μονάδα μέτρησης της ισχύος του παίκτη είναι το λεγόμενο Power και είναι ευθέως συνδεδεμένο με την ποιότητα του εξοπλισμού. Tι είναι το Power ακριβώς; Περίπου όλα τα κλασικά RPG attributes συμπυκνωμένα σε ένα νούμερο, έτσι απλά. H αναζήτηση όλο και μεγαλύτερου Power, σε διάφορα στάδια του οποίου ξεκλειδώνονται και νέες δραστηριότητες είναι το λεγόμενο core loop του παιχνιδιού (όπως πάνω κάτω ήταν και στον προκάτοχό του). Ενώ αρχικά η άνοδος του power είναι ραγδαία, πολύ σύντομα (μεταξύ 265-270 power) o ρυθμός πέφτει απότομα και αρχίζει το τρίψιμο. Κάπου εκεί μπαίνει και ο πρώτος άγαρμπος φραγμός – oι μοναχικοί παίκτες ουσιαστικά χτυπάνε τοίχο, ο μόνος τρόπος ρεαλιστικής εξέλιξης είναι multiplayer. Μεταξύ 270 και 280 ουσιαστικά εμπλέκεται το endgame (raid) ενώ στο 305 ουσιαστικά σταματάει και η εξέλιξη- σε αυτό το σημείο απλά περιμένεις το επόμενο patch. Θεωρώ πως to The Division για παράδειγμα κάνει σαφώς καλύτερη δουλειά σε επίπεδο κόσμου και ανάπτυξης.

Εδώ συναντάμε και την μεγαλύτερη διαφορά του Destiny 2 με τα παραδοσιακά ΜΜΟ. Η ποσότητα του περιεχομένου που αυτό προσφέρει πραγματικά ωχριά μπροστά τους. Αυτά προσφέρουν εκτενείς κόσμους για εξερεύνηση, δεκάδες δραστηριότητες για να κρατήσουν τη βάση απασχολημένη, εκτενείς συλλογές, οικονομία και κοινωνική δικτύωση. H απάντηση της Βungie σε όλο αυτό το φάσμα είναι και στο δεύτερο μέρος: “Λίγο από αυτό, λιγότερο από εκείνο και καθόλου από το παραδίπλα”. Σκόρπιος κόσμος, λίγα διαστημόπλοια και οχήματα (παίζουν τον ρόλο των mounts), μερικά skins, Shaders (μπογιές βασικά) μια χούφτα emotes, στοιχειώδεις clans, νομίζω πιάνετε το νόημα. To Destiny 2 είναι πολύ μπροστόβαρο παιχνίδι – μετά τις πρώτες 30 ωρίτσες η εμπειρία αρχίζει να ξεφτίζει. Το PvP κομμάτι που θα μπορούσε να σώσει τα προσχήματα είναι και αυτό μια από τα ίδια. Μικρές αρένες (4v4, μικρότερες από το πρώτο), λίγα τα game modes (κλασικά τύπου deathmatch, area control και επιβίωσης) και ουσιαστικά ανύπαρκτο progression. Kαι εδώ μόνο τη βάση πιάσαμε, αν και πιθανότατα στο εγγύς μέλλον θα προστεθoύν rankings.

 005D2Tι είναι αυτός ρωτάτε; O κλασικός ΜΜΟ postmaster…


Τεχνικός τομέας

Εξ΄ορισμού console port το παιχνίδι. Τεχνικά παρόμοιο με το αποκλειστικά για κονσόλες πρώτο μέρος, ενώ κυκλοφόρησε στο PC με καθυστέρηση δύο μηνών. Η κληρονομιά αυτή αποτυπώνεται στην ιδιότυπη υποστήριξη με aim assist που έχει όταν ο παίκτης χρησιμοποιεί χειριστήριο και όχι πληκτρολόγιο/ποντίκι. Η Bungie όντας πολύ επιφυλακτική (και δικαίως εδώ που τα λέμε) απέναντι στην cheat μάστιγα που ταλανίζει τα PC FPS, δεν επιτρέπει (τουλάχιστον προς το παρόν) κανένα overlay OSD app με στατιστικά (πχ. MSI Afterburner) να δουλέψει με το παιχνίδι, καθώς τέτοιες δυνατότητες γίνονται συχνά πυκνά η κερκόπορτα για τους σχεδιαστές hack.

Παρ’ όλα αυτά, έχει γίνει ποιοτική δουλειά στη μεταφορά στις οθόνες μας. Το framerate είναι πλήρως ξεκλείδωτο, το FOV παραμετροποιήσιμο, ενώ υπάρχει πλήρης υποστήριξη για πληθώρα αναλύσεων, aspect ratio και adaptive sync. Το δε networking κομμάτι είναι περισσότερο από ικανοποιητικό. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί το καθιερωμένο battle.net της Blizzard (αδερφής εταιρείας της εκδότριας Activision) με τα γνωστά υπερύψηλα ποιοτικά στάνταρντ, ενώ και ο δικτυακός κώδικας είναι ομαλός – βοηθάει βέβαια και ότι το παιχνίδι χρησιμοποιεί κυρίως hitscan (δεν χρησιμοποιεί βαλλιστικές τροχιές). Τα γραφικά είναι όπως είπαμε συμπαθητικά, αλλά δεν διεκδικούν βραβεία τεχνολογίας, ενώ η μηχανή του παιχνιδιού, χάρη στην κονσολάδικη καταγωγή της, εκμεταλλεύεται 6-7 νήματα του επεξεργαστή επαρκώς.

006D2Εδώ περιμένουμε να αρχίσει ενα Public Event – κλασικό ΜΜΟ γιουρούσι από αυτά που καθιέρωσε το Guild Wars 2.Aν παίξετε προσεχτικά αναβαθμίζεται σε heroic event

Στο μηχάνημα της δοκιμής (R7 1800X/RX Vega 64 στα 1570-1600ΜΗz boost), 2560x1440p ανάλυση και μέγιστη γραφική λεπτομέρεια (με την εξαίρεση του FOV όπου τοποθετείται μια σκάλα χαμηλότερα) η απόδοση κυμαίνεται κυρίως μεταξύ 70-120 fps. Σε εσωτερικούς χώρους μπορεί να χτυπήσει και αρκετά παραπάνω, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις (public event με πολλούς παίκτες στο ίδιο σημείο και μπόλικα εφέ) μπορεί να πέσει στα 55-58 στιγμιαία. Η μηχανή είναι αρκετά κλιμακωτή – τετραπύρηνο σύστημα με μεσαία κάρτα της τελευταίας τετραετίας θα καταφέρει να τρέξει ικανοποιητικά τον τίτλο σε 1080p.

007D2Θα βαρεθείτε να το βλέπετε αυτό. Α και μην βολευόσαστε ακριβώς από κάτω…

Συμπέρασμα

Η κατάρα του πρώτου μέρους στοιχειώνει και το δεύτερο. Αν και αναμφίβολα πρόκειται για co-op FPS, με το να δομηθεί και να διαφημιστεί ως ΜΜΟ, το Destiny 2 αναπόφευκτα μπαίνει στη σύγκριση και με τα δύο είδη παιχνιδιών. Ως ΜΜΟ κρίνεται απλά ανεπαρκές σε περιεχόμενο, ενώ η ομοιότητα του με το πρώτο μέρος της σειράς σε επίπεδο μηχανισμών, παρουσίασης και εμπειρίας είναι τόσο στενή όσο και αυτή μεταξύ των expansion packs του World of Warcraft πρακτικά. Αν η Bungie μπορούσε να εφαρμόσει το συνδρομητικό μοντέλο στο πρώτο παιχνιδι, φρονώ πως το 2 θα πωλούνταν ως expansion και δεν θα εξέπληττε και κανέναν. Ως FPS πάντως είναι σωστό, ζουμερό και διαθέτει και ποιοτικότατο (αν και περιορισμένο προς το παρόν) raiding. Ένας αξιόλογος τίτλος που όφειλε να ήταν περισσότερο φιλόδοξος. Και επιτέλους διαθέσιμος για PC, έτσι; 

Το Destiny 2 μας προσέφερε η IGE Group, την οποία ευχαριστούμε θερμά.

Pros

  • Κορυφαίο FPS raiding
  • Συμπαγές shooting gameplay
  • Καλογυαλισμένη παραγωγη
  • Βελτιωμένη campaign 

Cons

  • Εντελώς ανεπαρκές ως ΜΜΟ
  • Περιορισμένο περιεχόμενο
  • Ρηχό PvP

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 83%

83%

Βασίλης Ξερικός

Γεννημένος στην Αθήνα το 1979. Gamer εξ απαλών ονύχων, η πρώτη μου επαφή με το σπορ έγινε με έναν κλώνο του Pong σε προσχολική ηλικία.  Αν και πιστός χρήστης PC από to 1989 και την εποχή των XT έχουν περάσει από την κατοχή μου και διάφορες κονσόλες (Atari 2600, διάφορες Sega, σειρά των Playstation κλπ) ενώ η εισαγωγή μου στην gaming δημοσιογραφία έγινε μόλις το Γενάρη του 2012 και το PC Master. Παλαίμαχος των adventures, πλέον μοιράζω τον gaming χρόνο μου μεταξύ MMO, RPG (κάθε είδους) και Shooters. Email:  [email protected] Follow me: Facebook | Twitter | SteamID: Kuivamaa

One Comment

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL