SPECIALS

DIABLO II: RESURRECTED Technical Alpha – Οι εντυπώσεις μας

Amn Ral Mal Ist Ohm

Το Σαββατοκύριακο που πέρασε (10-12 Απρίλη) υπήρξε η πρώτη ανοιχτή πρόσβαση στο κοινό του remaster του Diablo 2 με την ονομασία Resurrected, το οποίο ανακοινώθηκε πριν ενάμιση μήνα στην BlizzcOnline. Οι developers είχαν τότε κατηγορηματικά αρνηθεί ότι το παιχνίδι είναι remake, καθώς το αυθεντικό παιχνίδι τρέχει πίσω από το καπώ και απλώς έχει διαφορετική καλογυαλισμένη “βιτρίνα”. Μεγάλες δηλώσεις και έπειτα από το χυλό που ακούει στο όνομα Warcraft III: Reforged, αποφασίσαμε να πιάσουμε το γιαούρτι με γάντια. Σίγουρα τα πρώτα βίντεο που είχαν κυκλοφορήσει διαδικτυακά στο τέλος του περασμένου Φλεβάρη δεν θα μπορούσαν να ανταποκρίνονται τόσο καλά στην πραγματικότητα; Σωστά; Λάθος!

Diablo 2 Resurrected Duriel fight
Ο εν λόγω κύριος εξακολουθεί να πονάει. Πολύ.

Έπειτα από αρκετές ώρες ενασχόλησης, το μόνο που έχουμε να πούμε είναι ότι είμαστε καταγοητευμένοι. Το Diablo 2: Resurrected είναι όπως ακριβώς το θυμόμαστε μέσα από τα προδοτικά γυαλιά της νοσταλγίας. Η δουλειά που έχει γίνει στον τεχνικό τομέα είναι για σεμινάριο, ενώ τα όποια μικρά bugs δεν μείωσαν καθόλου την εμπειρία μας. Ήταν σαν να χρονομεταφερθήκαμε 20 χρόνια πίσω και να μην πέρασε ούτε μία ημέρα… Το Diablo 2 φαίνεται να είναι πάρα πολύ ζωντανό (επίτευγμα για τους άδειους κόσμους του), ενώ τα προβλήματα που θα υπήρχαν ενδεχομένως κυρίως στο πώς η ΑΙ ανταποκρίνεται- αναγνωρίζει τον παίκτη δεν φαίνεται να υφίστανται. Ξαφνικά αρχίσαμε να παρατηρούμε λεπτομέρειες σε μπουντρούμια και τους ευρύτερους χώρους του παιχνιδιού, που δεν είχαμε παρατηρήσει όταν είχε πρωτοβγεί. Ο φωτορεαλισμός του αλλά και η ταυτόχρονη μουντάδα του δεν μπορούν να κάνουν τη συντακτική ομάδα να απόρουμε κατά πόσο επιπλέον επιτυχημένο θα ήταν το Diablo 3 (κυρίως στους παλιούς οπαδούς) αν είχε ακολουθήσει το ίδιο art direction.

Δεν θα χρειαστεί να επεκταθούμε πάρα πολύ σε λεπτομέρειες και να διυλήσουμε τον κώνωπα, καθώς το παιχνίδι φαίνεται αρκετά έτοιμο και τα εικαστικά ζητήματα φαίνεται ότι τα αλλάζουν με γρήγορα αντανακλαστικά (ήδη η Αμαζόνα φαίνεται εμφανώς βελτιωμένη). Σας αφήνουμε με το βίντεο του δίωρου stream που κάναμε στην Twitch σελίδα μας, όπου αγγίζουμε πολλά από τα ζητήματα που μας κάνουν εντύπωση σε αλληλεπίδραση με το απαιτητικό (όπως πρέπει και αρμόζει) κοινό μας!

Παύλος Γεράνιος

Γέννημα-θρέμμα της Υπερβορείας, ο Παύλος έκανε καιρό να γνωρίσει την αλληλεπίδραση με την οθόνη. Τα πρώτα παιχνίδια που θυμάται να παίζει ήταν τα Gran Prix, Test Drive, Digger και Flight για DOS σε εποχές που οι περισσότεροι είχαν πλέον Windows... Αυτό δεν τον πτόησε και αγάπησε τη Μητέρα Πλατφόρμα από την πρώτη στιγμή. Θήτευσε και στην άγονη παραμεθόριο των κονσολών (πάντα σε σπίτια φίλων, ποτέ στο δικό του), αλλά το PC ήταν αυτό που τον κράτησε. Λάτρης των ποιοτικών τίτλων από όλα τα είδη, θεωρεί πώς η ιστορία και αυτό που θέλει να πει το παιχνίδι ως μέσο είναι το κυριότερο και όχι η ταμπέλα. Υπάρχουν πάντα οι εξαιρέσεις φυσικά...

41 Comments

  1. Είναι ωραία αυτά τα upgrades όπου προσπαθούν να κάνουν το παιχνίδι “όπως το θυμάστε”, αλλά κρατάω μικρό καλάθι πάντα. Όχι γιατί μπορεί να έχει κάτι το παιχνίδι, αλλά γιατί μπορεί εγώ να μην έχω πλέον τον ενθουσιασμό που είχα παλιά.

    Που χου, day one έβαλα WoW Classic, κατά ενθουσιάστηκα με τη δυνατότητα να το δω με νεότερα γραφικά, το gameplay ήταν εκεί όπως το θυμόμουν, ξεκίνησα ακριβώς όπως τότε, έκανα σχεδόν τα ίδια quests, και τελικά έπαιξα μόνο έναν μήνα και αυτόν κουτσό.

    Γιατί; Γιατί καταρχάς έλειπαν οι φίλοι μου και ο άπλετος χρόνος της παιδικής ηλικίας. Όλα αυτά τα παιχνίδια τα είχαμε λιώσει με φίλους, μαζευόμασταν σε νετ καφέ ή σε σπίτια και λιώναμε στις συζητήσεις για τα ντουμπλαρίσματα στο Diablo 2 και πότε θα μαζευτούμε να κάνουμε κανένα party για dungeon στο wow και πότε θα παίξουμε κανένα lan mohaa.

    Δεύτερον και ίσως σημαντικότερο γιατί δεν εμπλέκει τρίτους, κάθε φορά που παίζω κάποιο παλιότερο παιχνίδι, δεν το παίζω σαν παιχνίδι που θέλω να ανακαλύψω πράγματα που δεν είδα. Παίζω για την νοσταλγία, κάνω τα ίδια πράγματα, όπως τα έκανα τότε και δεν παίζω πχ κάποιο άλλο class να εξερευνήσω κάποια άλλη προοπτική του κόσμου.
    Δεν θέλω να δω κάτι νέο, θέλω να νιώσω όπως ένιωθα τότε και αυτό δεν παίζει.
    Έτσι και με το Diablo 2, κάθε φορά που το ξανά έπιανα, έκανα ακριβώς τα ίδια πράγματα, έπαιρνα sorceress και το ίδιο party, και έβαζα τους ίδιους ρούνους και αν το πιάσω και αυτό τώρα, πάλι το ίδιο θα κάνω.

    Και θα βαρεθώ γρήγορα και θα το παρατήσω… είναι κατάρα η νοσταλγία.

    (edit: φυσικά η λίστα με τα παιχνίδια δεν τελειώνει, Age of Empires 1 δοκίμασα, τα ίδια, Red Alert δοκίμασα, πάλι… και αυτά εξαιρετικές μεταφορές)

  2. Ωραία η ανάλυσή σου [USER=102594]@nitro912gr[/USER]. Όντως, η νοσταλγία είναι μεγάλη “παγίδα”. Από τη μια θέλεις να ξαναζήσεις κάποιες καταστάσεις/συναισθήματα, αλλά από την άλλη όλα “ξεφουσκώνουν” γρήγορα μετά από λίγο…

    Υπάρχουν φορές που σκέφτομαι “Α ρε και να υπήρχε τρόπος να σβήσω από τη μνήμη μου συγκεκριμένα παιχνίδια, ταινίες και σειρές που λάτρεψα, για να μπορέσω να τα απολαύσω ξανά στο 100%”… Έλα όμως που είμαι αρχαίο botάκι και τα συστήματά μου δεν σηκώνουν τέτοια “μερεμέτια”. :Ρ

  3. Σε βασικά σημεία είναι ο παράγοντας που ανέφερε ο nitro, αλλά ας πάρουμε τα σημεία ένα προς ένα.
    [QUOTE=”omen, post: 568141, member: 102609″]
    1) Γιατί να παίξω το Resurrected; Εκτός από την επαναδερματοποίηση (reskin) έχει αλλάξει κάτι άλλο;
    [/QUOTE]
    Απολύτως τίποτα δεν αλλάζει. Οι developers ήθελαν να βάλουν έξτρα υλικό, πιστεύω ότι αυτό θα συμβεί μέσα σε ένα εύλογο διάστημα μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού, μάλλον με κάποιο μεγάλο patch. Είναι αρκετό το reskin για να το αγοράσει κανείς; Εξαρτάται πόση κάψα έχεις για να παίξεις το παλιό παιχνίδι. Προσωπικά έχω έρθει 2-3 φορές στα πρόθυρα της εγκατάστασης αλλά λόγω κάποιου ηλίθιου conflict με τα Windows 10 δεν μπορώ να το τρέξω (για να δοκιμάσω και το MedianXL).
    [QUOTE=”omen, post: 568141, member: 102609″]
    2) Το Diablo II πόσο ψηλά κατατάσσεται, από πλευράς gameplay, ανάμεσα στα Action RPG του «κλίκι-κλίκι» υποείδους; Μήπως είναι πια «απλοϊκό» για το 2021;
    [/QUOTE]
    Σίγουρα οι βασικοί πυρήνες του gameplay φαίνονται ότι είναι ξεπερασμένοι. Τα Path of Exile (2) και Grim Dawn έχουν πολύ πιο πλούσια συστήματα endgame grind και crafting αντίστοιχα. Το Diablo II θεωρώ ότι είναι και θα είναι πάντα σημείο αναφοράς, παρά τα ξεπερασμένα συστήματα (π.χ. belt potion management). Κάτι όμως το καθιστά (σχεδόν) αξεπέραστο και για αυτό εξακολουθεί και το κλασσικό να έχει κόσμο είναι το itemisation. Αυτό δεν κατάφερε ποτέ ούτε ο Diablo 3 να το φτάσει.
    [QUOTE=”omen, post: 568141, member: 102609″]
    3) To Diablo II είναι -για σένα- καλύτερο από το Diablo III;
    [/QUOTE]
    Άνιση σύγκριση παρότι έχω αφιερώσει 4ψήφιο αριθμό ωρών και στα δύο. Από πλευράς ατμόσφαιρας, δόμησης χαρακτήρων είναι κλάσεις ανώτερο το 2ο από το 3ο. Το 3ο είχε, όπως είναι λογικό, πολύ καλύτερη παρουσίαση και κάποιες καλές ιδέες. Το endgame όμως είναι ένα αδιάφορο power-creep που δεν έχει και μεγάλο νόημα (δεν συγκρίνονται με του Path of Exile) για εμένα. Αν ρωτήσεις τον [USER=102593]@kuivamaa[/USER] θα σου πει το αντίθετο. Περί ορέξεως.
    [QUOTE=”omen, post: 568141, member: 102609″]
    4) Γιατί απλά να μην συνεχίσει κάποιος να παίζει Diablo III και PoE, περιμένοντας το Diablo IV, είναι ανάγκη να τα ακουμπήσει προκαταβολικά στη Bliz;
    [/QUOTE]
    Όπως είπαμε, είναι o παράγοντας “νοσταλγία” που παίζει τον καθοριστικό ρόλο. Το Diablo IV θα χρειαστεί τουλάχιστον άλλα δύο χρόνια για να έρθει στις οθόνες μας. Το Diablo 3 για μένα είναι νεκρό, δεν υπάρχει κανένα απολύτως κίνητρο και δεν διαφαίνεται ότι θα έχει πλέον ουσιαστική υποστήριξη. Οπότε μπορείς να χωθείς PoE2 όταν με το καλό βγει, αλλά τζουρίτσες Baal runs μόνο στο Diablo 2.
    [QUOTE=”omen, post: 568141, member: 102609″]
    5) Ξέρουμε πόσα παιδάκια θα μπορούν να παίζουν μαζί coop σε PVE και PVP;
    [/QUOTE]
    Μεταφέρονται αυτούσια τα συστήματα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, άρα θα έχουμε τη δυνατότητα 8-player co-op.

    Υ.Γ.: Βάλε ένα avatar σε παρακαλώ, thanks.

  4. Νταξ, περισσότερο θέμα αρχής είναι, ότι μπορούσαν απλά να “καθαρίσουν” τα υφιστάμενα character models αλλά αντ’αυτού τα αντικατέστησαν με άλλα ελαφρώς ή περισσότερο συντηρητικά, χωρίς ουσιαστικό λόγο. Δεν νομίζω ότι έμπαινε κανένας εξαρχής στο Diablo 2 και έλεγε “ΧΩ ΧΩ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΡΕ ΦΙΛΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΝΑ ΚΩΛΟ”.

  5. Συνεχίζω σε αυτό το thread.

    [URL unfurl=”true”]https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23700733/how-we-re-making-diablo-ii-resurrected-more-accessible-to-everyone[/URL]

    Προσωπικά δεν μπορώ να περιμένω. Ήδη από το hype με άλλους φίλους που δεν το είχαν παίξει στην ώρα του, νιώθω ότι θα μοιραστώ ξανά εφηβικές αναμνήσεις μαζί τους.

  6. Για μενα, ολα αυτα ρεμεικ,ρεμαστερ κι οπως αλλιως τα λενε, ενταξει για καποιον που δεν εχει, το παιχνιδι, ΟΚ να το παρει, με πιο ομορφη εικονα και ηχος. Για καποιον που το εχει, ηδη δεν νομιζω οτι αξιζει τα 30-40 η οποια ευρα.
    Εχω χιλιοπαιξει το Diablo 1 και 2 και μπορει καποια στιγμη να το ξαναχωσω στο πλαυερ, οταν με πιασει ο νοστος. Το 3 το πηρα οχι ντει ουαν, αλλα ωρα ουαν, και απογοητευτικα, οριζοντιως, καθετως και διαγωνιως, τσαμπα τα 70 ευρουλακια. Ενταξει τερματησα μια τον Μπαρμπαριαν και δεν το ξαναπιασα. Το 4, κατσε ναρθει, να το παιξετε εσεις, να δουμε τι θα πειτε, να δουμε κανα ντεμο και … βλεπουμε

  7. [URL unfurl=”true”]https://www.axios.com/diablo-developers-speak-game-company-issues-63a19e47-1c42-4c9c-8f71-dae67f50b540.html[/URL]

    Απ’ότι φαίνεται η επιλογή να γίνει η Αμαζόνα σαν άντρας στο remaster οφείλεται στο ίδιο σκεπτικό/πνεύμα όπως η αφαίρεση των “σεξουαλοποιημένων πινάκων ζωγραφικής” από το WoW.

  8. Random “πριν και μετά” Screenshots, σε spoiler λόγω έκτασης.

    [SPOILER]
    [IMG width=”790px”]https://i.imgur.com/ooITpJl.png[/IMG][IMG width=”790px”]https://i.imgur.com/nkPtzG3.png[/IMG]

    [IMG width=”740px”]https://i.imgur.com/x2rkgEs.png[/IMG]
    [IMG width=”736px”]https://i.imgur.com/WLdwTiO.png[/IMG]

    [IMG width=”782px”]https://i.imgur.com/oeLxZyB.png[/IMG]
    [IMG width=”777px”]https://i.imgur.com/rmVMBXD.png[/IMG]

    [IMG width=”817px”]https://i.imgur.com/joRR6CW.png[/IMG]
    [IMG width=”810px”]https://i.imgur.com/790aLHM.png[/IMG]

    [IMG width=”795px”]https://i.imgur.com/TBEUQD1.png[/IMG]
    [IMG width=”800px”]https://i.imgur.com/9H9dRxo.png[/IMG]

    [IMG width=”800px”]https://i.imgur.com/QZgoxgK.png[/IMG]
    [IMG width=”800px”]https://i.imgur.com/IxEkOvt.png[/IMG]

    [IMG width=”798px”]https://i.imgur.com/OXWpLnY.png[/IMG]
    [IMG width=”770px”]https://i.imgur.com/M4mMBMH.png[/IMG]

    [IMG width=”810px”]https://i.imgur.com/BKYnDoO.png[/IMG]
    [IMG width=”815px”]https://i.imgur.com/uQRfRJS.png[/IMG]

    [IMG width=”776px”]https://i.imgur.com/rjrwrwu.png[/IMG][/SPOILER]

  9. Να σημειωθεί για τα πρακτικά πως, αν και οι ελάχιστες απαιτήσεις του γκεημ υποτίθεται πως ζητάνε minimum GTX 660, εντούτοις κατάφερα να το τρέξω σε ένα ταπεινό λάπτοπ 5ετίας με onboard κάρτα Intel Graphics 620. Όλα στο low προφανώς, αλλά το γκεημ τρέχει αξιοπρεπώς χωρίς να ανατινάζεται το μηχάνημα.

    Αρχικά έτρωγα crash to desktop και μόνο που έτρεχα το γκεημ. Εν τέλει όμως το μόνο που απαιτούνταν για να καταφέρει να τρέξει είναι η αναβάθμιση των drivers της onboard κάρτας με τους τελευταίους από το σαιτ της Intel. Χρειάστηκε ένα μικρό μερεμέτι, καθώς αρκετά παλαιά λάπτοπ έχουν κλειδωμένα τα updates του τσιπ της onboard κάρτας από τον κατασκευαστή, αλλά με ένα uninstall των drivers και μετά εγκατάσταση των νέων από το κατεβασμένο αρχείο (σε κατάσταση offine, για να μην κατεβάσει το windows update αυτόματα τους drivers του κατασκευαστή) το game πλέον ξεκινάει και τρέχει κανονικά.

    Οπότε αν είστε on the go και το ταπεινό λαπτόπι σας πιάνει τα υπόλοιπα requirements (τα 8 GB RAM κυρίως), λογικά θα μπορείτε να συνεχίσετε κι εσείς το λεβελάρισμα απρόσκοπτα.

  10. [IMG]https://cdn.discordapp.com/attachments/735189386571808829/891736685778460702/Screenshot002.png[/IMG]

    Έκανα Identify το σπαθί και έκτοτε είμαι #LiterallyShaking ασταμάτητα.

    ΑΙΣΧΟΣ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ το ότι η Blizzard δεν άλλαξε ΑΚΟΜΑ όνομα σε αυτό το φαλλοκρατικό item. Αυτή είναι η ισότητα και η ανεκτικότητα που ευαγγελίζονται?

    Ξεκινάω ΤΩΡΑ petition για να βρω το δίκιο μου. Δεν θα περάσει έτσι αυτό.

  11. [QUOTE=”Hellion, post: 582004, member: 102589″]
    Random “πριν και μετά” Screenshots, σε spoiler λόγω έκτασης.

    [SPOILER]
    [IMG width=”790px”]https://i.imgur.com/ooITpJl.png[/IMG][IMG width=”790px”]https://i.imgur.com/nkPtzG3.png[/IMG]

    [IMG width=”740px”]https://i.imgur.com/x2rkgEs.png[/IMG]
    [IMG width=”736px”]https://i.imgur.com/WLdwTiO.png[/IMG]

    [IMG width=”782px”]https://i.imgur.com/oeLxZyB.png[/IMG]
    [IMG width=”777px”]https://i.imgur.com/rmVMBXD.png[/IMG]

    [IMG width=”817px”]https://i.imgur.com/joRR6CW.png[/IMG]
    [IMG width=”810px”]https://i.imgur.com/790aLHM.png[/IMG]

    [IMG width=”795px”]https://i.imgur.com/TBEUQD1.png[/IMG]
    [IMG width=”800px”]https://i.imgur.com/9H9dRxo.png[/IMG]

    [IMG width=”800px”]https://i.imgur.com/QZgoxgK.png[/IMG]
    [IMG width=”800px”]https://i.imgur.com/IxEkOvt.png[/IMG]

    [IMG width=”798px”]https://i.imgur.com/OXWpLnY.png[/IMG]
    [IMG width=”770px”]https://i.imgur.com/M4mMBMH.png[/IMG]

    [IMG width=”810px”]https://i.imgur.com/BKYnDoO.png[/IMG]
    [IMG width=”815px”]https://i.imgur.com/uQRfRJS.png[/IMG]

    [IMG width=”776px”]https://i.imgur.com/rjrwrwu.png[/IMG][/SPOILER]
    [/QUOTE]
    Εντυπωσιακό ότι έχει δοθεί έμφαση στο να σχεδιαστούν κάποια πράγματα πιο ρεαλιστικά, δηλαδή ας πούμε στο κεφάλι του αγάλματος στην έρημο, στο αρχικό παιχνίδι ήταν τρομακτικά τέλειο, απλά δεν θα ήταν δυνατό να σκαλιστεί με lore correct εργαλεία, το ίδιο και οι νεκροκεφαλές στην είσοδο του Durance of Hate.
    Κάτι τέτοιες μικρές λεπτομέρειες είναι που κάνουν την διαφορά αν και αρκετά συχνά δεν τις βλέπουμε και είναι σε φάση”κάτι με χαλάει αλλά δε ξέρω τι”.

  12. [QUOTE=”Hellion, post: 582007, member: 102589″]
    Αυτό συζητάμε και με τους North/Kuiv από τότε που πρωτοπαίξαμε την Closed Alpha, ότι στις αναμνήσεις μας πίσω στο 2000 το game έμοιαζε ήδη όπως μοιάζει το φετινό remaster.
    [/QUOTE]

    Έχω αρχίσει να πιστεύω ότι το remaster είναι τελικά τα “χαλασμένα” γραφικά του και καλά παλιού. Παίζουμε το ίδιο παιχνίδι κύριοι, όλα είναι ένα ψέμα. Το φαρμάρισμα δεν τελείωσε ποτέ.

    P.S. Το μισό ingame χρόνο μου παίζει να τον περνάω στο toggle μεταξύ παλιού/νέου. Φανταστική δουλειά, σαφώς ανώτερη από ο,τι περίμενα. Ευχαριστώ North που με έζμπρωξες στο γκρεμό όταν δίσταζα.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL