SPECIALS

Έτσι θα σωθεί το Call of Duty

Πριν αντιτάξει κάποιος το επιχείρημα “καλά ρε φίλε, ποια κρίση; Κάθε χρόνο πουλάει σαν τρελό!” ξεκαθαρίζω: κανείς δε λέει οτι το Call of Duty έχει πέσει από το θρόνο του. Παραμένει σαφώς ο κυρίαρχος στο χώρο των military shooters, έχει κοινό εκατομμυρίων και κάθε χρόνο πιάνει την κορυφή στα σχετικά charts. Το θέμα δεν είναι αυτό. Είτε θελουν να το παραδεχτούν οι φανατικοί του οπαδοί είτε όχι, η ωμή αλήθεια είναι οτι η σειρά Call of Duty έχει χάσει προ πολλού την αίγλη της. Κάποτε, μερικά μόλις χρόνια πριν, ο εκάστοτε νέος τίτλος ενθουσίαζε hardcore και mainstream gamers. Είχε τις πωλήσεις, αλλά είχε και την αποδοχή όλων. Πλέον έχει απωλέσει αυτό το αξιοζήλευτο status και η κυκλοφορία του παιχνιδιού συνοδεύεται από ξεφυσήματα απογοήτευσης πολλών gamers για ακόμα ένα copy&paste sequel. Σεβαστή ασφαλώς η προσπάθεια της Tetryarch να νοστιμέψει φέτος τη συνταγή, όταν όμως ο εστιάτορας σου δίνει φασόλια τότε αναγκαστικά θα φτιάξεις φασολάδα. Άντε, το πολύ φασουλοταβά.

Το ανακάτεμα των ίδιων υλικών δε βγάζει πουθενά. Το Call of Duty χρειάζεται ριζική αναδιάρθρωση, επαναστατικές αλλαγές και μπόλικη αφοσίωση ώστε να κερδίσει ξανά με το σπαθί του την εκτίμηση όλων των gamers. Ιδού λοιπόν τα πέντε πράγματα που θα μεταμορφώσουν άμεσα την εικόνα του προς το καλύτερο.

5. Single player της προκοπής

Τα κλασικά “κόλπα” της Infinity Ward δεν εντυπωσιάζουν όπως κάποτε. Όταν το Call of Duty: Modern Warfare έφθασε για πρώτη φορά στις οθόνες μας, παρουσίασε ένα σύγχρονο πόλεμο σε πρωτόγνωρη κλίμακα και μας άφησε όλους άφωνους με την ποιότητά του. Η σκηνή με την πυρηνική βόμβα έχει καρφωθεί στις μνήμες όλων των gamers ως αυθεντικά σοκαριστική, μια τρομακτική ματιά στην καταστροφική δύναμη που ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει να πέσει σε λάθος χέρια. Η campaign μπορεί να ήταν σύντομη σε διάρκεια, κατέκλυζε όμως τις αισθήσεις του παίκτη με ερεθίσματα, είχε ποικιλία και απρόβλεπτη εξέλιξη, σε κρατούσε κολλημένο στη θέση σου μέχρι να την τελειώσεις. Από τότε βλέπουμε στα sequels τα ίδια set pieces, τα ίδια scripted sequences, τις ίδιες “σοκαριστικές” σκηνές. Κουραστήκαμε. Ακόμα και τα Black Ops 1&2 ακολουθούν την ίδια συνταγή, έστω με μικρές αλλαγές. Είναι καιρός να μπει μια τελεία και να προχωρήσουμε παρακάτω, σε μια single player campaign που θα παρουσιάσει φρέσκιες ιδέες και θα πάρει έμπνευση από άλλα επιτυχημένα shooters αντί να ανακυκλώνει τα ίδια και τα ίδια. Και ας βάλει κάποιος επιτέλους ένα φρένο στα ατελείωτα waves εχθρών!

savecod1

4. Κατάργηση του K/D Ratio

Φαντάζομαι τι έχω να ακούσω από τους παίκτες που ζουν και πεθαίνουν για βλέπουν αυτό το συγκεκριμένο κλάσμα. Φτάνει όμως. Θέλετε να το κρατήσουμε στα deathmatch modes; Καλώς. Σε objective-based χάρτες όμως απαγορεύεται να υπάρχει αυτό το νούμερο, μπας και η πλατιά μάζα των παικτών αποφασίσει να ρίξει μια ματιά στις ανάγκες της ομάδας πέρα από την προσωπική της προβολή. Στο κάτω-κάτω, τι αξία έχει να βάζεις στο παιχνίδι σου objective-based modes όταν ενθαρρύνεις εμμέσως τους παίκτες να κυνηγήσουν τα kills πάνω από όλα; Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βοηθήσεις ολόκληρη την ομάδα να κερδίσει, χωρίς απαραίτητα να πιάσεις υψηλό K/D ratio. Γιατί θα πρέπει οι παίκτες αυτοί να νιώθουν οτι δεν αποδίδουν στο ίδιο επιπεδο με τους υπόλοιπους, όταν συχνά η προσφορά τους μπορεί να κάνει τη διαφορά σε μια δύσκολη παρτίδα;Το Team Fortress 2 δεν καταγράφει καθόλου το ποσοστό του K/D στη λίστα των παικτών κάθε παρτίδας, περιοριζόμενο απλώς στην αναφορά των συνολικών πόντων. Αυτο το μοντέλο θα πρέπει να εφαρμοστεί και στο COD.

3. Νέα μηχανή γραφικών

Βάλτε σε μία οθόνη το τελευταίο Call of Duty και σε διπλανή οποιοδήποτε από τα σύγχρονα shooters πρώτης γραμμής όπως το Battlefield 3, το Far Cry 3, ακόμα και το Rage. Δίπλα τους το Call of Duty θα μοιάζει με το ασχημόπαπο που έπεσε από τον τρίτο όροφο με τα μούτρα μέσα σε λάσπες. Η διαφορά στην ποιότητα των γραφικών έχει φθάσει πλέον σε γελοία επίπεδα, με το πιο επικερδές shooter του κόσμου να έρχεται τελευταίο και καταϊδρωμένο. Αυτή η εικόνα δε δικαιολογείται. Αν πιάσουμε και το θέμα του PC optimization ορισμένων από τα παιχνίδια της σειράς, εκεί είναι που θα τραβάμε τα μαλλιά μας. Επιπλέον, μια ανανεωμένη μηχανή γραφικών θα επιτρέψει στους developers να σχεδιάσουν μεγαλύτερους χάρτες, δελεάζοντας έτσι τους φανατικούς του Battlefield που υποφέρουν στις κλειστοφοβικές πίστες του Call of Duty.

savecod2

2. Modding

Η community ενός παιχνιδιου δεν προσπαθεί να “κλέψει” τα λεφτά της Activision, ούτε ο ρόλος της περιορίζεται στην άβουλη και άκριτη αγορά των εκάστοτε map packs. Η ικανότητα των modders να δημιουργούν ενδιαφέρον περιεχόμενο δεν αμσφισβητείται.Έχουμε πλέον πολλαπλά παραδείγματα δημοφιλών mods που ενίσχυσαν σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις των παιχνιδιών στα οποία βασίστηκαν. Είναι λοιπόν δυνατόν η κοινότητα του πιο δημοφιλούς shooter να λαμβάνει τόσο πενιχρή υποστήριξη; Ειδικά στο χώρο του PC gaming τα παιχνίδια με πλούσιο mod support θριαμβεύουν σταθερά σε πωλήσεις, εκτοπίζοντας άλλους τίτλους που δεν παρέχουν αντίστοιχες δυνατότητες. Activision, πάρε απόφαση να υποστηρίξεις επιτέλους τους modders και θα επιβραβευθείς.

1. Mute σε όλους

Αν ακούσω έστω και ένα ακόμα 11χρονο να με αποκαλεί “omfg f&*ck you g*y n00b mo$&#&ucka”, θα αφήσω μούσι πενήντα πόντων και θα πάω να γίνω ψαράς στα Νησιά Φίτζι.

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

22 Comments

  1. Ως καμένος με τα Call of Duty από το καλύτερο μέχρι σήμερα Modern Warfare στο οποίο έπαιζα λίγο multipalyer μπορώ να πω ότι το Black Ops 2 μου άφησε μία θετική εικόνα. Μεγαλύτερο έστω και ελάχιστα single player, Multiplayer που δεν βασίζεται στα Killstreaks ( Παίρνω care package, βγάζω osprey gunner – κερδίζω το game), γενικότερα πιο στρωμένο multi, βέβαια άσχημο optimize και σε ορισμένες περιπτώσεις κακοί servers, αρκετό lag και σπάσιμο νεύρων. Συμφωνώ απόλυτα με τα 5,3 και 1 ενώ σχετικά με το 2 δεν έχω να πω κάτι καλό θα ήταν αλλά δεν με ψήνει κιόλας, ενώ για το 4 δε ξέρω, μπορούσαν να το μετονομάσουν από Team Deathmatch σε Kill or Die για να είναι πιο σωστό.

    Η ονομασία Team Deathmatch πιστεύω απλά λέει ότι μπαίνεις με μία ομάδα και σκοτώνεις τους άλλους, δεν έχει το πνεύμα του team play, αλλά αυτό το βρίσκεις σε άλλα Mods, παράδειγμα SaD κι έτσι! Πάντως συμφωνώ με ότι λες, καλύτερα να αλλάξουν παρά να βγάζουν κάθε χρόνο το ίδιο σκηνικό. Sorry για το μεγάλο comment 😀

  2. Ως καμένος με τα Call of Duty από το καλύτερο μέχρι σήμερα Modern Warfare στο οποίο έπαιζα λίγο multipalyer μπορώ να πω ότι το Black Ops 2 μου άφησε μία θετική εικόνα. Μεγαλύτερο έστω και ελάχιστα single player, Multiplayer που δεν βασίζεται στα Killstreaks ( Παίρνω care package, βγάζω osprey gunner – κερδίζω το game), γενικότερα πιο στρωμένο multi, βέβαια άσχημο optimize και σε ορισμένες περιπτώσεις κακοί servers, αρκετό lag και σπάσιμο νεύρων. Συμφωνώ απόλυτα με τα 5,3 και 1 ενώ σχετικά με το 2 δεν έχω να πω κάτι καλό θα ήταν αλλά δεν με ψήνει κιόλας, ενώ για το 4 δε ξέρω, μπορούσαν να το μετονομάσουν από Team Deathmatch σε Kill or Die για να είναι πιο σωστό.

    Η ονομασία Team Deathmatch πιστεύω απλά λέει ότι μπαίνεις με μία ομάδα και σκοτώνεις τους άλλους, δεν έχει το πνεύμα του team play, αλλά αυτό το βρίσκεις σε άλλα Mods, παράδειγμα SaD κι έτσι! Πάντως συμφωνώ με ότι λες, καλύτερα να αλλάξουν παρά να βγάζουν κάθε χρόνο το ίδιο σκηνικό. Sorry για το μεγάλο comment 😀

  3. Συμφωνώ απόλυτα και με τα 5. Ειδικά για το modding, όταν βλέπει κανείς τι παπάδες έκαναν οι modders στο πρώτο MW, είναι να σε πιάνουν τα κλάμματα όταν σκέφτεσαι ότι απλά το έκοψαν μαχαίρι από τα sequels. Να προσθέσω και ένα 6: Να νιώσουν λίγο με τις τιμές. Φυσικά τίποτα από αυτά δεν παίζει να γίνει όσο πουλάνε τα κέρατα τους. Μλκς θα ήταν αν το κάνανε.

  4. Συμφωνώ απόλυτα και με τα 5. Ειδικά για το modding, όταν βλέπει κανείς τι παπάδες έκαναν οι modders στο πρώτο MW, είναι να σε πιάνουν τα κλάμματα όταν σκέφτεσαι ότι απλά το έκοψαν μαχαίρι από τα sequels. Να προσθέσω και ένα 6: Να νιώσουν λίγο με τις τιμές. Φυσικά τίποτα από αυτά δεν παίζει να γίνει όσο πουλάνε τα κέρατα τους. Μλκς θα ήταν αν το κάνανε.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL