REVIEWS

BATTLEFIELD 1

Λίγες μέρες αφότου γράφονται αυτές οι γραμμές, στη Μεγ. Βρετανία θα εορτάζεται με σεβαστική ευλάβεια η Remembrance Day, οπότε και θα επιβληθούν δύο λεπτά σιγής την ενδέκατη ώρα, της ενδέκατης μέρας, του ενδέκατου μήνα του έτους. Φόρος τιμής σε όλους τους πεσόντες της Ην. Βασιλείου κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, ευγενής υπόσχεση ότι πρέπει να υπάρξει αφοπλισμός και ειρηνική συμφιλίωση, με το τελευταίο να είναι ήδη μία ψευδαίσθηση του γενικού πληθυσμού, αφού η βρετανική κυβέρνηση πέρσι ήδη έβγαζε τους απολογισμούς για την επέμβασή της στη Συρία.

Πλησιάζουμε ήδη τα 100 χρόνια από τη λήξη του Α’ ΠΠ και τα μαθήματα και τα μηνύματα που στέλνουν τα μνημεία και μνήματα φαίνεται ότι αντηχούν σε ξένα αυτιά, αφού οι κινήσεις στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων δείχνουν ότι τα πράγματα οξύνονται επικίνδυνα, με τις παραδοσιακά “μεγάλες δυνάμεις” να έχουν στήσει έναν περίεργο χορό. Από την πλευρά των βιντεοπαιχνιδιών, το Valiant Hearts απέδωσε με απλό, σαφή, και τόσο μα τόσο αναθεματισμένα συγκινητικό τρόπο την παραφροσύνη του Α’ ΠΠ. Το Verdun καταπιάστηκε με τη μάχη στα χαρακώματα προσπαθώντας να αποδώσει με απόλυτο ρεαλισμό τη διάσημη μάχη φθοράς που έλαβε χώρα στη Γαλλία. Η ΕΑ στα πλαίσια της ανανέωσης του franchise του Battlefield μας φέρνει το καινούργιο ετήσιο τίτλο με την ταιριαστή ονομασία: Battlefield 1. Ας δούμε πόσο καλά κατάφερε να αποδώσει την εποχή.

Battlefield1 3Είστε έτοιμοι;

WHAT FOLLOWS IS FRONTLINE COMBAT. YOU ARE NOT EXPECTED TO SURVIVE.

Έτσι ξεκινάει η εισαγωγή του Battlefield 1, η οποία θα μπορούσε κάλλιστα να είναι παρμένη από ταινία παραγωγής πέντε αστέρων. Δύσκολα μπορώ να θυμηθώ εισαγωγή που μαθαίνει τον παίκτη τα βασικά πράγματα για το gameplay του παιχνιδιού με τόσο θεαματικό τρόπο. Κάθε θάνατός μας (ο οποίος είναι αναπόφευκτος) καταλήγει στο όνομα του στρατιώτη (ιστορικά ακριβές) και τις ημερομηνίες γέννησης-θανάτου. Αμέσως μετά μεταφερόμαστε σε ένα διπλανό στρατιώτη για να συνεχίσουμε τη μάχη, αποκτώντας με αυτόν τον τρόπο μία αίσθηση μοναδικότητας και όχι «τεχνητής αθανασίας» που διακατέχει τα σύγχρονα FPS. Όλη αυτή η εισαγωγή είναι ένα μοναδικό κέρασμα της ΕΑ για το τι θα βιώσει ο καθένας στην πορεία του τίτλου. Σφυρίχτρες που σημαίνουν την έφοδο από τα χαρακώματα, κραυγές αγωνίας στις μητρικές γλώσσες των στρατιωτών, σφαίρες να σφυρίζουν δεξιά και αριστερά συνιστούν μία απαράμιλλη ατμόσφαιρα.

Το single-player κομμάτι του παιχνιδιού συνεχίζει από εκεί που αφήνει η εισαγωγή. Ο Α’ ΠΠ αποτέλεσε την πρώτη ευρύτερη πολεμική σύρραξη όπου δοκιμάστηκαν καινούργιες πολεμικές τακτικές και υλικά μέσα. Το πυροβολικό είχε άλματα εξέλιξης σε σχέση με αυτό της ναπολεόντειας περιόδου, η άφιξη και ευρεία χρήση αρμάτων και αεροπλάνων ήταν γεγονός, ενώ ο χημικός πόλεμος χρησιμοποιήθηκε ευρύτατα στα πεδία των μαχών (μέχρι να απαγορευτεί επίσημα από το Πρωτόκολλο της Γενεύης). Η campaign εκμεταλλεύτηκε άκρως αυτό το γεγονός για να χτίσει μικρές ιστορίες γύρω από τις καινούργιες τακτικές που ακολουθήθηκαν στον Α’ ΠΠ. Στο σύνολο των 5 διαφορετικών σεναρίων έχουμε τη δυνατότητα να δούμε διαφορετικές ιστορίες, από τον οδηγό ενός εκ των πρώτων tank (Mark I), μέχρι και τα πρώτα θεμέλια επιχειρήσεων των commando όπως αυτά μπήκαν από τον Lawrence της Αραβίας και υλοποιήθηκαν από τους Άραβες αντάρτες κατά της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.

Battlefield1 7Κρανίου τόπος με την Black Bess να προχωράει ακάθεκτη.

Μεγάλη βάση στην campaign έχει δοθεί στην αφηγηματική της όσο και στον τρόπο εξέλιξής της ανά επίπεδο. Το storytelling ξεδιπλώνεται με τέτοιο τρόπο που βάζει τον παίκτη στα παπούτσια του στρατιώτη ή της αντάρτισσας (ω ναι, θηλυκές παρουσίες – deal with it), και τον ωθεί να σκεφτεί τις συνθήκες και το σχέδιο με το οποίο θα προχωρήσει παρακάτω. Είναι επίσης αρκετά χαρακτηριστικό ότι το παιχνίδι εστιάζει αρκετά σε διαταραχές μετατραυματικού στρες (PTSD) και πώς αυτές δημιουργήθηκαν. Η δε campaign του Lawrence της Αραβίας ίσως είναι η πιο καλογραμμένη ιστορία όλων, με διαρκείς ανατριχίλες λόγω του τρόπου που παρουσιάζεται, ειδικά για όσους λατρεύουν την ταινία με τον πρωταγωνιστή τον Peter O’Toole στο ρόλο του ομώνυμου ήρωα.

Κρίνοντας τη single-player campaign στο σύνολό της καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι είναι η χρυσή τομή μεταξύ διάρκειας και περιεχομένου. Σίγουρα δεν φτάνει σε διάρκεια αυτής αμιγώς single-player τίτλων όπως το Wolfenstein: New Order (ή του DOOM που έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα στο single από ότι το multi-player). Σίγουρα θα θέλαμε τουλάχιστον άλλα 2-3 ακόμη War Stories, αλλά κρίνοντας από το πρόσφατο αμαρτωλό παρελθόν της ΕΑ όπου η campaign έλαμπε δια της απουσίας της (λέγε με Star Wars: Battlefront) η υλοποίησή της εδώ είναι πολύ ευπρόσδεκτη. Αρκετοί έχουν εκφράσει παράπονα για τη διάρκειά της, εντούτοις αυτό που είδαμε είναι ότι στο επίπεδο Hard η campaign αποκτάει άλλη υπόσταση για δύο λόγους: είναι εξαιρετικά δύσκολο (αλλά όχι ανέφικτο) το kick-doors-guns-blazing-while-chewing-bubblegum playstyle, ενώ τα διάφορα codexes που ξεκλειδώνονται (υπό τη μορφή των άτυπων achievements) χρειάζονται συγκεκριμένο τρόπο επίτευξης των στόχων μας, αυξάνοντας κατά πολύ τη διάρκεια. Τα τελευταία δίνουν λίγες περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με το ιστορικό υπόβαθρο που περιέκλειε όλα τα γεγονότα που βιώσαμε.

Battlefield1 1Τουλάχιστον θεαματικό.


ΤΟ ΚΥΡΙΩΣ ΠΙΑΤΟ: MULTIPLAYER

Αναμφίβολα το Battlefield έχει πλέον διαμορφωθεί σε multiplayer-κεντρικό παιχνίδι, το οποίο έχει τη δική του ταυτότητα ως προς την προσέγγιση που ακολουθεί. Σε αντίθεση με τον άμεσο ανταγωνιστή του (Call of Duty), το Battlefield (1) δίνει πολύ μεγάλη σημασία στη διαμόρφωση και λειτουργία των ομάδων (squads). Αυτό το χαρακτηριστικό είναι η κύρια ιδιότητα που διαφεύγει της αντίληψης της πλειοψηφίας των παικτών, που έχουν συνηθίσει στο τρόπο παιχνιδιού «Arnold-commando». Στο multiplayer τμήμα του παιχνιδιού έτσι και κοιτάς αποκλειστικά τα στατιστικά σου μπορεί να βγεις πρώτος σε βαθμούς και Kill/Death ratio (κάτι που κυνηγάνε όλοι) αλλά κατά πάσα πιθανότητα καταδικάζεις και όλη την ομάδα σε ήττα. Ας αναλύσουμε το γιατί.

Στο Battlefield 1 έχουμε τέσσερις (4) διακριτές κλάσεις: Assault, Support, Medic, Scout. Ο πρώτος είναι ο τυπικός γκαν-χο τύπος που θα κάνει την έφοδο και έχει έναν άκρως επιθετικό τρόπο παιχνιδιού (εξοπλισμένος και με αντι-αρματικά), είναι δηλαδή το τυπικό “όπλο” στο στρατό. Ο Support ανατροφοδοτεί τους συμπολεμιστές με πυρομαχικά και έχει μία ευρεία γκάμα από όπλα, ο medic έχει την ικανότητα να «επαναφέρει» πεσόντες στρατιώτες και είναι εξοπλισμένος με μεσαίας εμβέλειας τυφέκια, ενώ ο τέλος ο Scout κατατάσσεται στην κατηγορία sniper και έχει ως κύρια αποστολή την σωστή κάλυψη του πεδίου της μάχης και την ανίχνευση (duh) των αντίπαλων στρατιωτών, ώστε αυτοί να φαίνονται στο mini-map για τους υπόλοιπους παίκτες. Πέραν του rank-γαλονιών που έχει κάθε παίκτης (το οποίο ανεβαίνει με τους βαθμούς), υπάρχουν και ανεξάρτητα levels για κάθε κλάση (με ανώτατο όριο το 10). Όσο περισσότερο παίζουμε την κλάση τόσο πιο γρήγορα θα ανεβάσουμε τα level μας, με το κύριο level-σταθμό να είναι το 3ο αφού εκεί ξεκλειδώνονται αρκετά όπλα. Είναι ιδεατό να επικεντρωθεί κανείς σε μία ή το πολύ δύο κλάσεις για αρχή, ώστε να έχει καλή αντίληψη του τι συμβαίνει και να ξεκλειδώσει στοχευμένα τα όπλα που χρειάζεται αφού οι πόροι είναι περιορισμένοι στα αρχικά στάδια του παιχνιδιού.

Battlefield1 6Πολλά τα όπλα, που θα αγοράσουμε με τα warbonds, τα οποία κερδίζουμε όταν τα ανεβαίνουμε επίπεδο.

Έχουν υπάρξει αρκετά παράπονα για το πώς συμπεριφέρονται οι κλάσεις με ιδιαίτερη έμφαση στο Support, ο οποίος είναι αρκετά «άστοχος» λόγω των όπλων που διαθέτει. Αυτό που κρίναμε κατά τη συνεχή ενασχόλησή μας με το παιχνίδι είναι ότι η κατανόηση των ρόλων της κάθε κλάσης σε μία ομάδα είναι άκρως καταλυτική για την επιτυχή έκβαση ενός χάρτη. Σε αντίθεση με αυτό που ο περισσότερο εφηβικό/νέο-ενήλικο κοινό περιμένει που είναι «άπαντες να θερίζουν, με λίγο flair για την κλάση» το Battlefield παραδίδει ένα άκρως ισορροπημένο στοιχείο στο multiplayer, όπου καθένας πρέπει να έχει διαφορετικές προτεραιότητες και η άκρως μάχιμη μονάδα στο σύνολό της είναι η Squad και όχι ο παίκτης αυτός καθαυτός. Δεν λείπουν φυσικά οι λαμπρές εξαιρέσεις με πολύ «φτασμένους» παίκτες που βγάζουν εξωπραγματικά νούμερα, αλλά εν τέλει το Battlefield εξομοιώνει πλήρως το πεδίο της μάχης όπου κάθε κλάση αλληλοσυμπληρώνεται, στόχος εν τέλει δεν είναι τα kills, αλλά τα objectives και είσαι τόσο δυνατός όσο δεμένη είναι η ομάδα σου. Ως ενδεικτικό παράδειγμα θα αναφέρω την περίπτωση όπου σε ένα multiplayer παιχνίδι ήμαστε σε πλήρη αρμονία με τρία μέλη της Squad (και φυσικά άμεση συνεννόηση μέσω VoIP). Το αποτέλεσμα είναι να κερδίσουμε το χάρτη, η squad να έχει τα καλύτερα στατιστικά σε όλους τους τομείς, τα μέλη να είναι στο top-6, ακόμη και όταν το K/D ratio ήταν τραγικά οικτρό (όπως του υπογράφοντος).

Μεγάλη ιστορική έρευνα έχει γίνει και στα όπλα από την ΕΑ. Για να κρατήσουν το ενδιαφέρον των παικτών αμείωτο και φυσικά να έχει νόημα όλο το levelling έχουν καταφέρει να ανασύρουν οτιδήποτε βρισκόταν σε κατάσταση πρωτοτύπου/πειραματικού όπλου και μη. Το αποτέλεσμα είναι να σπάει λίγο η ιστορικότητα του παιχνιδιού αφού οι μεγαλύτεροι σε level παίκτες φέρουν τα BAR M1918 και αλωνίζουν/θερίζουν τα πάντα στο χάρτη, δημιουργώντας μερικές ανισορροπίες. Παρόλα αυτά έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια: οι τροχιά των σφαιρών δεν είναι ευθεία, το recoil κάθε όπλου επηρεάζεται άρδην από το αν του έχουμε προσαρτήσει μπαγιονέτα, το hip-fire είναι περισσότερο άστοχο από ότι σε άλλα FPS. Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψιν οφείλω να παραδεχτώ ότι δεν ήταν λίγες φορές όπου χάζευα τη γραφική απεικόνιση του όπλου, άκουγα εντυπωσιασμένος την αποβολή του κάλυκα από τη θαλάμη του τυφεκίου κ.ό.κ. Ό,τι και να πεις κανείς για τη δουλειά της ΕΑ σε αυτόν τον τομέα είναι λίγο. Ίσως το μεγαλύτερο φάουλ της ΕΑ στον τίτλο είναι ότι δεν μπορεί ο παίκτης να παραμετροποιήσει τα loadouts και τα ίδια τα όπλα μέσα από το κεντρικό μενού του παιχνιδιού, παρά μόνο κατά την προετοιμασία (ή κατά τη διάρκεια) της μάχης, την EA webpage ή/και από το Battlefield Mobile App. Μεγάλο, στριφνό, και αδικαιολόγητο σχεδιαστικό λάθος.

Battlefield1 8Μία από τις “δυνατές” στιγμές του παιχνιδιού (μέσα στην αλληγορία της και την αντίφαση της) συμβαίνει νωρίς στην campaign.

Τα modes του multiplayer είναι αρκετά και περιλαμβάνουν το Conquest, Rush, Domination, Team Deathmatch,  Pigeon Release (!). Πλην των παραδοσιακών Rush, Domination (που είναι παραλλαγές του Flag domination), του Team Deathmatch, και το Rush όπου παίζουμε είτε τους επιτιθέμενους είτε τους αμυνόμενους με στόχο να κρατήσουμε τους τηλέγραφους, το Pigeon Release είναι αρκετά ευφάνταστο αφού καλούμαστε να αιχμαλωτίσουμε σημεία με ταχυδρομικά περιστέρια και να στείλουμε τα τελευταία στο αρχηγείο για εντολές. Αναμφισβήτητα όμως το πιο εντυπωσιακό mode του παιχνιδιού είναι το Operations, το οποίο αποτελείται από σενάρια επίθεσης/άμυνας με κάθε παιχνίδι να διαρκεί περίπου 40 λεπτά κατά μέσο όρο. Στόχος των επιτιθέμενων στο Operations είναι να καταφέρουν να εισβάλλουν και να τρέψουν σε φυγή τους αμυνόμενους. Οι τεράστιοι χάρτες του mode, χωρίζονται σε διαφορετικούς τομείς (sectors) καθένας από τους οποίους έχει από δύο ή τρία objectives. Έτσι και κατακτηθούν, τότε η άμυνα χάνει τον τομέα (ανεπιστρεπτί) και αναγκάζεται να υποχωρήσει. Στόχος είναι να κρατήσουν την άμυνα μέχρι να καθαρίσουν τους επιτιθέμενους (συνήθως στα 100 kills). Το Operations είναι το mode όπου η αρμονία και ο σχεδιασμός είναι άκρως καθοριστικά (πολύ περισσότερο από ότι στα άλλα modes), ενώ κάποιος μπορεί να βιώσει πάρα πολύ έντονες στιγμές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η είσοδος ολόκληρου Zeppelin Behemoth στη μάχη, ενώ ακόμη εντυπωσιακότερο είναι η φλεγόμενη πτώση του έτσι και η αντίπαλη ομάδα καταφέρει να το καταστρέψει.

Battlefield1 5Καταφέραμε και κρατήσαμε 2 τομείς στην πρώτη άμυνα!

Γενικώς στο FPS multiplayer στίβο το Battlefield 1 παίζει χωρίς αντίπαλο. Κάθε χάρτης είναι γεμάτος δράση και θα είστε πάντα αντιμέτωποι με μία κατάσταση. Τα πρώιμα άρματα που «τρέχουν» με ρυθμούς χελώνας, τα πρώτα αεροπλάνα που σφυρίζουν από πάνω σας, όλα συνθέτουν ένα σκηνικό που αν ήταν να περιγραφεί με λέξεις θα επιλέγαμε τις «κακός χαμός», περιγραφή που ταιριάζει γάντι σε αυτό που διαδραματίστηκε στις πολεμικές συρράξεις του 20ου αιώνα.


LIVING HELL ON EARTH… WITH FROSTBITE

Δεν θα έφτανε η εξαιρετική υλοποίηση όλων των επιμέρους στοιχείων του gameplay στο Battlefield 1 για να τα αναδείξουν σε ένα από τα καλύτερα multiplayer shooters, εάν δεν «ντυνόταν» όμορφα. Με το Star Wars: Battlefront είδαμε τι μπορεί να κάνει η Frostbite engine σε εξωτερικά περιβάλλοντα, εκρήξεις, εσωτερικούς χώρους. Παρότι υπάρχουν μερικά bugs εδώ και εκεί ένα πράγμα είναι το μόνο σίγουρο για το Battlefield 1: είναι μακράν το ομορφότερο παιχνίδι που υπάρχει διαθέσιμο στην αγορά την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές. Μέσα στον ακουστικό χαμό που δημιουργείται στο πεδίο της μάχης θα βρείτε εαυτούς να σταματάτε για να απολαύσετε τα μαγευτικά τοπία. Το immersion είναι τόσο μεγάλο που αναρωτιόμουν αν ο Άγνωστος Στρατιώτης του 1916 (μέσα από τα μάτια του οποίου έβλεπα) κοιτούσε τη φύση γύρω του και συνειδητοποιούσε πόσο μάταια ήταν αυτή η σύρραξη όταν υπάρχουν τόσα όμορφα πράγματα που θα μπορούσε να απολαμβάνει. Κάθε καρέ που θα βλέπετε στην οθόνη σας μπορεί να σας γεμίσει με δέος, με τις στατικές εικόνες απλώς να μη δικαιώνουν αυτό που διαδραματίζεται στην οθόνη.

Battlefield1 2Καταχνιά και κατάθλιψη.

Στο immersion συνεισφέρουν και όλα όσα προείπαμε: οι σφαίρες που σφυρίζουν δίπλα μας καθώς δεν βρίσκουν το στόχο τους, οι κραυγές αγωνίες των συντρόφων μας όταν φλέγονται, οι βήχες από τα χημικά αέρια όταν δεν φοράμε μάσκα, η ομίχλη που πέφτει ξαφνικά στη μάχη και μειώνει την ορατότητα όλων. Μπορώ να καθίσω και να γράφω κατεβατές λίστες με όλες τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, αλλά το συμπέρασμα τελικά είναι ένα: το Battlefield 1 για αυτό που θέλει να παρουσιάσει είναι ένα καλλιτεχνικό επίτευγμα.

Όλα αυτά φυσικά έρχονται με το αντίστοιχο κόστος σε απαιτήσεις, αφού για να παίξει κάποιος σε μεγάλες αναλύσεις χωρίς εκπτώσεις στις ρυθμίσεις θα πρέπει να περιμένει πολύ υψηλή κατανάλωση πόρων. Ειδικά στο ζήτημα της CPU το Battlefield 1 μπορεί να αναγκάσει έναν i7 να χτυπήσει 90%+ usage. Το DX12 παρουσιάζει ορισμένα προβλήματα optimization, με στιγμιαία stutters κυρίως στην εμφάνιση των cutscenes (αλλά και κατά τη διάρκεια της μάχης). Παρόλα αυτά στο σύστημα που δοκιμάστηκε το παιχνίδι η απόδοση ήταν εξαιρετική κατά μέσο όρο χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ή συστηματικά frame drops, ακόμη και στο DX12.

Battlefield1 9Είπαμε υπάρχουν και μερικά bugs.

LEST WE FORGET

Λίγα πράγματα μπορούν να χαλάσουν την τελική εικόνα που αφήνει το Battlefield. Αν είναι να εστιάσουμε κάπου θα ήταν στο χείριστο σχεδιασμό του κεντρικού menu, σε συνδυασμό με το Battlefield App που προαναφέραμε, τους λόξυγγες που κάνει το Origin κατά τη δημιουργία του party, και τέλος αλλά το σημαντικότερο από όλα την τιμή του παιχνιδιού.  Η ΕΑ εξακολουθεί να χρυσώνει οτιδήποτε εκδίδει με το παιχνίδι να φτάνει τα 50-60€ και άλλα τόσα για το premium pass που θα εξασφαλίσει τα νέα factions όταν αυτά εκδοθούν (οι νέοι χάρτες θα είναι δωρεάν).

Όλα τα παραπάνω είναι αρκετά για να κρατήσουν το παιχνίδι κάτω από το ψυχολογικό όριο του «άριστου» παιχνιδιού που ο καθένας οφείλει να έχει στην (ηλεκτρονική) βιβλιοθήκη του. Εάν σκέφτεστε να επενδύσετε στο παιχνίδι να είστε σίγουροι ότι θα σας περιμένουν κάμποσες ώρες μαζί του, αφού το gameplay του, ο καλλιτεχνικός του τομέας είναι ασυναγώνιστοι. Αποτελεί ίσως την καλύτερη απεικόνιση της παράνοιας του Α’ ΠΠ, παρά τις αρκετές θυσίες στον τομέα του ρεαλισμού. Ακόμη και ένας τόσο εμπορικός και σχετικά «επιφανειακός» τίτλος δείχνει στον παίκτη, μέσω της campaign, πόσο αναλώσιμος είναι ο μάχιμος οπλίτης με καταπληκτική σκηνοθεσία και πανέμορφα τοπία που νομίζεις ότι είναι πραγματικά. Βυθιστείτε στο «εικονικό» Πεδίο της Μάχης και θα ζήσετε συγκλονιστικές στιγμές από κάθε άποψη.

System Specs: AMD FX-8370 8-core @4.01 GHz/ 16GB RAM/ Crucial SSD 512 GB/ Sapphire Radeon R290 Tri-X/ Win7 64-bit

Ευχαριστούμε θερμά την Bandai Namco Hellas, αντιπρόσωπο της ΕΑ στην Ελλάδα, για την παραχώρηση του PC review κωδικού.

Pros

  • Τα καλύτερα γραφικά που θα συναντήσετε σε παιχνίδι αυτήν τη στιγμή… μηδενός εξαιρουμένου
  • Η καταπληκτική ατμόσφαιρά του σας μεταφέρει νοητά στο πεδίο της μάχης
  • Χορταστικοί χάρτες
  • Το Operations mode
  • Η εποχή που διαδραματίζεται είναι ιδιαίτερα ανεκμετάλλευτη και επομένως δεν έχει κορεστεί (όπως πχ. ο Β’ ΠΠ)
  • Το single-player δίνει δυνατότητα πολλαπλών προσεγγίσεων και είναι ιδανικής διάρκειας στο επίπεδο Hard.

Cons

  • Το in-game menu του παιχνιδιού είναι επιεικώς απαράδεκτο
  • Στο πλαίσιο του «ανταγωνιστικού» στοιχείου του παιχνιδιού, η ΕΑ έχει κάνει αρκετές παραχωρήσεις-ελευθερίες στην ιστορική ακρίβεια διαθεσιμότητας των όπλων
  • Κάποια διάνοια σκέφτηκε ότι δεν μπορώ να παραμετροποιήσω τον εξοπλισμό του στρατιώτη μου με την ησυχία μου, παρά μόνο κατά τη διάρκεια της μάχης ή μέσω του Battlefield Mobile App.
  • Το Origin εξακολουθεί να δημιουργεί προβλήματα κατά τη διάρκεια της δημιουργίας party.
  • Η πολιτική κοστολόγησης της ΕΑ είναι για γέλια ή για κλάματα (το Premium Pass στα 50€?)

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 89%

89%

Παύλος Γεράνιος

Γέννημα-θρέμμα της Υπερβορείας, ο Παύλος έκανε καιρό να γνωρίσει την αλληλεπίδραση με την οθόνη. Τα πρώτα παιχνίδια που θυμάται να παίζει ήταν τα Gran Prix, Test Drive, Digger και Flight για DOS σε εποχές που οι περισσότεροι είχαν πλέον Windows... Αυτό δεν τον πτόησε και αγάπησε τη Μητέρα Πλατφόρμα από την πρώτη στιγμή. Θήτευσε και στην άγονη παραμεθόριο των κονσολών (πάντα σε σπίτια φίλων, ποτέ στο δικό του), αλλά το PC ήταν αυτό που τον κράτησε. Λάτρης των ποιοτικών τίτλων από όλα τα είδη, θεωρεί πώς η ιστορία και αυτό που θέλει να πει το παιχνίδι ως μέσο είναι το κυριότερο και όχι η ταμπέλα. Υπάρχουν πάντα οι εξαιρέσεις φυσικά...

10 Comments

  1. Σε εξαιρετικά μειωμένη τιμή ναι, επ’ουδενί full-priced πακέτο. Παρότι οι War Stories (τα κεφάλαια δηλαδή του single-player) είναι πολύ προσεγμένα με δυνατότητα διαφορετικών προσεγγίσεων, αποτελούν ένα πολύ πλούσιο ορεκτικό. Αρκετά χορταστικό μεν, αλλά ορεκτικό δε.

  2. Η εισαγωγική αποστολή που σε μεταφέρει από στρατιώτη σε στρατιώτη κάθε φορά που σκοτώνεσαι, ενδεχομένως και να είναι στο Τοπ-10 ατμοσφαιρικών στιγμών στην ιστορία του gaming. Κάθονται όλοι οι νύχτες και κράζουν την βία στα games, και το σκηνικό στο BF1 καταλήγει να μεταφέρει αντιπολεμικά μηνύματα και συναισθήματα που δεν μπορεί να εκφράσει ένας Social Justice Warrior ούτε σε 10.000 tweets προς την Ανίτα.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL