REVIEWS

XCOM: CHIMERA SQUAD

XCOM: S.W.A.T.

Welcome back, commander. Ο πόλεμος κατά των εξωγήινων έχει τελειώσει, οι Advent αποτελούν παρελθόν και η κοινωνία του σύμπαντος του XCOM προσπαθεί να επανέλθει στην κανονικότητα, η οποία πλέον περιλαμβάνει τους επιζώντες και απελευθερωμένους humans, τους εξωγήινους που ξέμειναν στον πλανήτη μας αλλά και τα υβρίδια-αποτελέσματα των γενετικών πειραμάτων. Πρότυπο για την συνύπαρξη όλων αυτών των ετερόκλητων ομάδων αποτελεί η City 31, μια μεγαλούπολη όπου οι φυλές έμαθαν να συμβιώνουν και να συνεργάζονται… μέχρις ότου μια δολοφονική ενέργεια κατά της δημάρχου διαταράσσει την κοινωνική ειρήνη. Υπόγειες δυνάμεις κινούνται στο παρασκήνιο με άγνωστους σκοπούς και η XCOM καλείται να αναλάβει έναν καινούριο ρόλο, αυτόν της δύναμης καταστολής και διατήρησης της ειρήνης. Εμείς λοιπόν σαν διοικητές της ειδικής ομάδας Chimera Squad θα πρέπει να εξαρθρώσουμε εγκληματικές οργανώσεις και να λύσουμε εγκαίρως το μυστήριο της δολοφονίας προτού η αναρχία καταπιεί την City 31!

Οι εικονιζόμενες οργανώσεις φαίνεται να σχετίζονται με τη δολοφονία της δημάρχου. Αποστολή σας, να σαμποτάρετε τις δραστηριότητές τους και να τις σβήσετε από τον χάρτη της City 31.

Η ιδέα της Firaxis να κυκλοφορήσει ένα spin-off του XCOM ως ορεκτικό για το επόμενο κεφάλαιο της σειράς είναι ασφαλώς ενδιαφέρουσα, τόσο λόγω του δοκιμασμένου gameplay όσο και λόγω της ελκυστικής τιμής (19,99 ευρώ). Η εταιρία φαίνεται ότι είδε το Chimera Squad ως ευκαιρία για πειραματισμό και δοκιμή νέων game mechanics καθώς η κυρίως μάχη παραμένει μεν εν πολλοίς ίδια με αυτή που γνωρίσαμε στα προηγούμενα παιχνίδια, όμως υπάρχουν σημαντικές προσθήκες και μεταβολές σε διάφορα περιφερειακά της στοιχεία, με πρώτη ουσιώδη αλλαγή τον τρόπο με τον οποίο η Chimera Squad εισέρχεται στο πεδίο της μάχης. Με την αποβίβαση από το θωρακισμένο όχημα ξεκινά η διαδικασία του breach, της εφόδου δηλαδή σε έναν κατά κανόνα κλειστό χώρο (λογικό με βάση το urban setting) από τις διαθέσιμες διόδους με ιδιαίτερα… δυναμικό τρόπο: Τα μέλη της ομάδας μας μιμούνται τις ειδικές δυνάμεις SWAT και ορμούν κλωτσώντας πόρτες, σπάζοντας παράθυρα, τοποθετώντας εκρηκτικές συσκευές στους τοίχους και άλλα τέτοια… χολιγουντιανά!

Το στάδιο του breach πέρα από… κινηματογραφικό είναι και απολύτως κρίσιμο για την επιτυχία της αποστολής, καθώς μπορείτε να εξουδετερώσετε σημαντικές απειλές προτού προλάβουν να αντιδράσουν.

Με την ολοκλήρωση του breach και αφού έχουμε (καλώς εχόντων των πραγμάτων) εξουδετερώσει ήδη μερικές από τις μονάδες του εχθρού, ερχόμαστε αντιμέτωποι με την επόμενη μεγάλη αλλαγή του παιχνιδιού: οι μονάδες δεν εκτελούν την turn τους ομαδικά (πρώτα όλες οι μονάδες της XCOM και μετά οι εχθροί ή το αντίστροφο), όπως ίσχυε στα Enemy Unknown και XCOM 2, αλλά μία-μία με βάση ένα σύστημα initiative ξεκάθαρα εμπνευσμένο από cRPG τύπου Divinity Original Sin και με την απαραίτητη timeline που απεικονίζει τη σειρά με την οποία θα κινηθούν οι μονάδες. Εικάζω πως η αλλαγή αυτή έχει ως στόχο να κάνει τη μάχη πιο δυναμική και να μειώσει τη χρήση της τακτικής του alpha strike (απανωτών επιθέσεων ώστε ο αντίπαλος να μην προλάβει να επιτεθεί με τη σειρά του) που ήταν αναμφίβολα ο ενδεδειγμένος τρόπος παιχνιδιού στα προηγούμενα XCOM.

Στα δεξιά βλέπετε την timeline, τη σειρά δηλαδή με την οποία θα κινηθούν οι μονάδες. Είναι σημαντικό να δίνετε προτεραιότητα στις εχθρικές μονάδες που βρίσκονται πιο νωρίς στην timeline, όταν βεβαίως δεν υπάρχουν άλλες προτεραιότητες που να σχετίζονται με objective της αποστολής.

Πέτυχαν λοιπόν οι developers τον στόχο τους; Εν μέρει ναι, διότι είναι αδύνατο πλέον να εξοντώσετε ολόκληρη την αντίπαλη ομάδα χωρίς να προλάβουν να κινηθούν μερικές έστω μονάδες τους, ωστόσο το παιχνίδι μάς δίνει αρκετές επιλογές μέσω gadgets και abilities ώστε να επέμβουμε στην timeline και να δώσουμε χρονικό προβάδισμα στις δικές μας μονάδες. Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι το καινούριο αυτό σύστημα λειτουργεί μια χαρά στην πράξη και προσφέρει φρεσκάδα στο gameplay που είχαμε συνηθίσει χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερος χρόνος προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Κατά τα άλλα το gameplay ακολουθεί τα γνώριμα μονοπάτια των XCOM με μόνες αξιοσημείωτες διαφορές τα πιο “συμμαζεμένα” από άποψη μεγέθους levels και ορισμένες μικρότερες αλλαγές που εξηγούνται μέσω του αναλυτικού tutorial.

Οι βετεράνοι του XCOM δεν θα δυσκολευτούν καθόλου να προσαρμοστούν στο Chimera Squad αφού η μάχη παραμένει όμοια. Το ενδιαφέρον είναι ότι η ομάδα σας μπορεί να στρατολογήσει και alien units, με ισχυρές νέες abilities, όμως η παλιά καλή συνταγή “shotgun blast από κοντά” συνεχίζει να είναι αποδοτική.

Έξω από τις μάχες το διοικητικό κομμάτι του gameplay είναι απλοποιημένο αλλά υπαρκτό. Όσο βρισκόμαστε στη βάση της ομάδας μας μπορούμε να ερευνήσουμε νέες τεχνολογίες, να αγοράσουμε επιπλέον εξοπλισμό, να βάλουμε τις μονάδες μας σε training ή να τις στείλουμε σε special ops για τη συλλογή resources. Η πόλη στην οποία επιχειρούμε χωρίζεται σε districts στις οποίες κατά καιρούς εμφανίζονται διαφόρων ειδών αποστολές. Ο χρόνος της Chimera Squad είναι περιορισμένος και δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να βρίσκεται παντού οπότε χρειάζεται να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις για το πού να εστιάσουμε την προσοχή μας, δυστυχώς όμως οι districts που θα επιλέξουμε να αγνοήσουμε θα μας τιμωρήσουν με την αύξηση του unrest που ενδέχεται να οδηγήσει σε καταστάσεις αναρχίας!

Ιδού το cityscape, η οθόνη μέσω της οποίας επιλέγετε την επόμενη αποστολή σας. Η επιλογή μιας mission θα έχει ως αποτέλεσμα της αύξηση της έντασης στις υπόλοιπες περιοχές, μέχρι του σημείου της πλήρους αναρχίας!

Η τελευταία σημαντική καινοτομία του XCOM: Chimera Squad έχει να κάνει με τις ίδιες τις μονάδες και προτίμησα να τη σχολιάσω τελευταία στη σειρά διότι μου άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις. Εν αντιθέσει με τους στρατιώτες στα προηγούμενα XCOM που ήταν randomly generated και επιδέχονταν πλήρους παραμετροποίησης στο όνομα και την εμφάνισή τους, η Chimera Squad στελεχώνεται από συγκεκριμένους characters με διαφορετικές προσωπικότητες. Θεωρητικά η αλλαγή αυτή έγινε ώστε οι developers να μπορέσουν να ενισχύσουν το storytelling και να δημιουργήσουν πιο ενδιαφέρουσες αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μελών της ομάδας σας, στην πράξη όμως δεν διαπίστωσα κάτι τέτοιο δεδομένου ότι το παιχνίδι διαθέτει λίγες σχετικά cutscenes και η αλληλεπίδραση περιορίζεται κατά κανόνα σε σύντομους διαλόγους που έχουν οι units μεταξύ τους κατά τη διάρκεια του base management.

Κάποτε εχθροί, πλέον σύμμαχοι! Το φίδι της Chimera Squad αξίζει να το θρέψετε στον κόρφο σας.

Το πρόβλημα που έχω όμως με αυτή την επιλογή των developers δεν είναι τόσο η έλλειψη παραμετροποίησης, από τη στιγμή που μιλάμε ούτως ή άλλως για ένα spin-off, όσο το γράψιμο των χαρακτήρων και οι προσωπικότητές τους. Έχω παρατηρήσει εδώ και καιρό, και μάλιστα σχεδιάζω να αναφερθώ αναλυτικά μέσω άρθρου στο θέμα αυτό, ότι πολλοί συγγραφείς σε σύγχρονα games δείχνουν να έχουν ιδιαίτερη προτίμηση σε έναν πολύ συγκεκριμένο τύπο προσωπικότητας, αυτόν που οι αμερικανοί περιγράφουν μονολεκτικά ως quirky. Σε ελεύθερη μετάφραση, μία quirky προσωπικότητα δεν παίρνει τίποτα στα σοβαρά, χρησιμοποιεί τον σαρκασμό σε κάθε ευκαιρία και παρουσιάζει συμπτώματα αντιδράσεων μικρού παιδιού. Δεν ξέρω αν οι συγγραφείς έχουν επηρεαστεί από την μεγάλη επιτυχία του Marvel Cinematic Universe που διαθέτει παρόμοιους (αλλά σαφώς καλύτερα γραμμένους) χαρακτήρες ή εάν οι ίδιοι οι συγγραφείς βάζουν εμμέσως τους εαυτούς τους στο παιχνίδι με αυτό τον τρόπο. Σε κάθε περίπτωση στο XCOM: Chimera Squad θεωρώ προσωπικά πως έχει γίνει κατάχρηση στον συγκεκριμένο τομέα. Η συχνότητα των αλληλεπιδράσεων ευτυχώς δεν είναι τέτοια ώστε να κουράσει, όμως καθιστά πρακτικά άνευ αντικειμένου την επιλογή για χρήση premade στρατιωτών.

Οι cutscenes και αρκετοί από τους διαλόγους δίνουν έμφαση στο χιούμορ και τις “έξυπνες” σαρκαστικές ατάκες.

Ακόμη και με τα όποια ελαττώματά του πάντως, το XCOM: Chimera Squad αξίζει τα λεφτά του και με το παραπάνω. Ο συνδυασμός του γνώριμου gameplay με ορισμένες ενδιαφέρουσες καινοτομίες και τη χαμηλή τιμή συνεπάγεται για μένα ξεκάθαρη πρόταση αγοράς, χωρίς ιδιαίτερες ενστάσεις, για όλους τους οπαδούς των XCOM αλλά και γενικότερα για τους fans των tactical games.

Ευχαριστούμε την εταιρία CD Media για την παροχή του review code.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 86%

86%

Μπουκιά από XCOM

Ένα νόστιμο ορεκτικό πριν από το κυρίως γεύμα του XCOM 3.

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

15 Comments

  1. Τέλος και από εμένα το Chimera Squad. Θα μου άρεσε να δω ένα spin-off sequel για να κρατήσουν τις καινοτομίες εκεί, αλλά μερικές δεν θα ήθελα να τις προσθέσουν με τίποτα στο 3.

    Το breach point ενώ είναι πολύ ενδιαφέρον, το ότι έβαζε τους στρατιώτες μου τυχαία στο χάρτη ύστερα με τρέλαινε κάθε φορά. Και στο classic (expert)/ironman έχει μεγάλη σημασία η τοποθέτηση των μονάδων σου.

    Το οποίο Ironman ήταν Ironman light, μιας και αν έχανες την αποστολή απλά έκανε restart λόγω του ότι δεν μπορούσαν να πεθάνουν μόνιμα οι χαρακτήρες.

    Στο XCOM 1+2 με οδηγούσε το παιχνίδι λόγω του στησίματός του να μαξάρω αρκετούς στρατιώτες. Εδώ μόλις βρήκα τους 4-5 αγαπημένους μου, τους έπαιρνα πάντα και παντού με μοναδική εξαίρεση αν είχαν κάποιο scar. Ούτε καν θυμάμαι την τύπισσα με το shotgun πως την λένε. Την είχα αφήσει μόνιμα στο research για να μειώνονται οι μέρες ανακάλυψης των νέων τεχνολογιών.

    Αυτό δεν σημαίνει πως οι χαρακτήρες ήταν αδιάφοροι, απλά εγώ δεν τρελάθηκα για όλους. Τα interactions μεταξύ τους ήταν πολύ πετυχημένα.

    Το strategy layer της πόλης είναι όπως το παιχνίδι. Μικρής κλίμακας. Δεν με ενθουσίασε, αλλά δεν περίμενα και κάτι περισσότερο εξαιτίας τού setting. Μία πόλη, 9 districts. Απλά η αλληλουχία των γεγονότων θα μπορούσε να είχε δωθεί καλύτερα. Ήταν μπλε, πορτοκαλί (άντε, βάλε άλλο ένα), μωβ κοκ.

    Για το initiative δεν έχω να πω κάτι το ιδιαίτερο. Αν και προτιμώ τον κλασικό τρόπο που μάθαμε από τα προηγούμενα xcom, μια χαρά μου άρεσε και αυτή η προσέγγιση. Δίνει ένα διαφορετικό τόνο στο πως να ολοκληρώσεις την αποστολή.

    Το μόνο που ξεκάθαρα δεν μου άρεσε ήταν το art direction.

    Για 10 ευρώ είναι must have τίτλος για τους φίλους τού είδους. Είναι ένα πλουσιότατο ορεκτικό για αυτά που θα ακολουθήσουν στο κυρίως γεύμα (και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι customisation θα παίξει με τους εξωγήινους στρατιώτες μας).

  2. [QUOTE=”jonirenicus13, post: 535374, member: 102623″]
    Στο XCOM 1+2 με οδηγούσε το παιχνίδι λόγω του στησίματός του να μαξάρω αρκετούς στρατιώτες. Εδώ μόλις βρήκα τους 4-5 αγαπημένους μου, τους έπαιρνα πάντα και παντού με μοναδική εξαίρεση αν είχαν κάποιο scar. Ούτε καν θυμάμαι την τύπισσα με το shotgun πως την λένε. Την είχα αφήσει μόνιμα στο research για να μειώνονται οι μέρες ανακάλυψης των νέων τεχνολογιών.
    [/QUOTE]

    Godmother :D. Το ίδιο έκανα και εγώ, οι Cherub και Shelter πέρασαν όλο το παιχνίδι παρκαρισμένοι σε research και Special Ops. Ίσως έπρεπε να κρατήσουν το fatigue του War of the Chosen για να σου δώσουν κίνητρο να τους χρησιμοποιείς όλους.

  3. [QUOTE=”Bathory, post: 535381, member: 102742″]
    Εγώ την Godmother δεν την πήρα καν. Τώρα την έχω, στο δεύτερο πλέιθρου, αλλά κάπου εκεί έχει καταλήξει και είμαι νωρίς ακόμα ;P
    Για μένα mvp-op ήταν ξεκάθαρα ο Blueblood.
    [/QUOTE]

    Για μένα θα έλεγα η Torque. Η δυνατότητα να κλειδώσεις άμεσα μια μεγάλη απειλή ήταν σούπερ χρήσιμη σε όλες τις περιστάσεις.

  4. [QUOTE=”Bathory, post: 535383, member: 102742″]
    Nαι, αλλά ο Blueblood καθάριζε τα πάντα απ’ την αρχή (με timeline manipulation φυσικά) χωρίς να γινόταν κάτι άμεση απειλή. :p
    [/QUOTE]

    Δεν τον είχα τον Blueblood μέχρι τις αρχές της δεύτερης investigation οπότε άργησε αρκετά να μπει στο κλίμα. Στην αρχή είχα Godmother, Cherub και Claymore.

  5. Blueblood λατρεία. Ήταν ο mvp μου, με δεύτερο τον Axiom και πολύ κοντά την Torque. Η Terminal με κρατούσε ζωντανό. Αυτή που με ψιλοαπογοήτευσε, ενώ την περίμενα καλύτερη ήταν η Patchwork.

    Ξέχασα τη Zephyr. Εκτός και αν δεν έκανα κάτι σωστά, ξεκίνησε πολύ δυνατή, αλλά όσο προχωρούσα δεν έβρισκα κάτι για να αυξήσω το damage της κι έτσι πήγε στον πάγκο και αυτή.

  6. [QUOTE=”Ultimus, post: 536295, member: 102631″]
    Χμ, τώρα πήρα χαμπάρι πως είναι standalone game και όχι dlc του 2!
    Πώς και το έβγαλαν έτσι;
    [/QUOTE]

    Έχει φτιαχτεί από διαφορετική ομάδα της Firaxis. Λειτουργεί σαν spin-off πιο πολύ. Βγήκε ως standalone γιατί θέλανε να πειραματιστούν με νέους gameplay και storytelling μηχανισμούς χωρίς να πρέπει να κάνουν rebalance όλο το XCOM 2.

    [URL unfurl=”true”]https://www.gamespot.com/articles/why-xcom-chimera-squad-makes-big-changes-to-the-se/1100-6476362/[/URL]

  7. [QUOTE=”kara, post: 536303, member: 102802″]
    Έχει φτιαχτεί από διαφορετική ομάδα της Firaxis. Λειτουργεί σαν spin-off πιο πολύ. Βγήκε ως standalone γιατί θέλανε να πειραματιστούν με νέους gameplay και storytelling μηχανισμούς χωρίς να πρέπει να κάνουν rebalance όλο το XCOM 2.

    [URL unfurl=”true”]https://www.gamespot.com/articles/why-xcom-chimera-squad-makes-big-changes-to-the-se/1100-6476362/[/URL]
    [/QUOTE]

    Μάλιστα κατάλαβα! Πήρε πιστοποίηση για μπάκλογκ 😀

  8. [QUOTE=”Admiral, post: 536299, member: 102598″]
    Λογικά για να μην περιορίσουν το πιθανό κοινό στους αγοραστές του XCOM 2.
    [/QUOTE]

    Γι αυτό ακριβως το χτύπησα και εγώ. 25 ώρες εχώ κλείσει μια χαρά πάει. Περισσότερες εντυπώσεις όταν το τελειώσω.

    Πάντως ρε παιδία έχω μια απορία. Διαβάζω τα bios πχ και αναφέρονται σε έναν Liberation War of 2035. Δεδομένου ότι τελείωσα το Enemy Unknown στο Impossible (χωρίς να έχω χάσει καμμιά περιοχή παρακαλώ) έχετε καταλάβει σε τι ακριβώς αναφέρονται??????:unsure::unsure::unsure:

  9. [QUOTE=”tommas, post: 536463, member: 102723″]
    Γι αυτό ακριβως το χτύπησα και εγώ. 25 ώρες εχώ κλείσει μια χαρά πάει. Περισσότερες εντυπώσεις όταν το τελειώσω.

    Πάντως ρε παιδία έχω μια απορία. Διαβάζω τα bios πχ και αναφέρονται σε έναν Liberation War of 2035. Δεδομένου ότι τελείωσα το Enemy Unknown στο Impossible (χωρίς να έχω χάσει καμμιά περιοχή παρακαλώ) έχετε καταλάβει σε τι ακριβώς αναφέρονται??????:unsure::unsure::unsure:
    [/QUOTE]

    Το επίσημο canon της σειράς δεν είχε τόσο ικανό commander οπότε η ιστορία του XCOM 2 ξεκινάει απο το σενάριο ότι χάσαμε τον πρώτο πόλεμο 😀

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL