REVIEWS

CHRONOS: BEFORE THE ASHES

Το 2016 η Gunfire Games, που είχε ιδρυθεί δύο χρόνια νωρίτερα από παλαιούς δημιουργούς της σειράς Darksiders, κυκλοφόρησε το Chronos, ένα Action-RPG (“Souls-like” θαρρώ τα αποκαλούνε πλέον οι τεντιμπόηδες νέοι) που αξιοποιούσε την VR τεχνολογία του Oculus Rift. Το Chronos είχε λάβει τότε ως επί το πλείστον θετικές κριτικές, με μερίδα του τύπου να το παρομοιάζει με τα παιχνίδια Zelda ή (προφανώς) τα Dark Souls, ενώ ιδιαίτερα είχε επαινεθεί και η υλοποίηση της τεχνολογίας VR. Μόλις τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε, η Gunfire ανακοίνωσε (μέσω ενός… αρκετά παράξενου trailer) τη δημιουργία μιας αναβαθμισμένης έκδοσης του Chronos, ονόματι Chronos: Before the Ashes. Η έκδοση αυτή, που θα κυκλοφορήσει επισήμως αύριο 1 του Δεκέμβρη, απομακρύνει την προαπαίτηση για VR, και παράλληλα λειτουργεί ουσιαστικά ως prequel του Remnant: From the Ashes, του εξίσου αξιοπρεπούς “Souls-like” που έχει κυκλοφορήσει στο ενδιάμεσο η Gunfire το 2019.

Chronos combat starting area
Σε αντίθεση με την fixαρισμένη κάμερα της VR έκδοσης, η κάμερα στο remake ακολουθάει τον παίκτη και περιστρέφεται ελεύθερα σαν σε τυπικό Action-RPG τρίτου προσώπου.

Ξεκινώντας το παιχνίδι, δεν μαθαίνουμε και πάρα πολλά για το Lore ή το ευρύτερο setting. Κατά τη σύντομη εισαγωγή του game, λαμβάνουμε απλά κάποιες υποτυπώδεις πληροφορίες για το παρελθόν του κόσμου και μαθαίνουμε πως η αποστολή μας είναι “να σκοτώσουμε το Δράκο”. Περισσότερα στοιχεία για το Lore του παιχνιδιού αλλά και τη φύση της αποστολής μας, συγκεντρώνουμε διαβάζοντας Scrolls που βρίσκονται διάσπαρτα στον κόσμο, αλλά και συνομιλώντας με διάφορους μη-εχθρικούς NPCs.

Η αλήθεια είναι πως η πλοκή και το setting διαφοροποιούνται αρκετά από το απλό “hack-slash σε fantasy setting” που ίσως υποθέσει κάποιος εκ πρώτης όψεως, και για αυτό δεν θα ρίξω και πολλά spoilers ως προς αυτήν. Το ενδιαφέρον μάλιστα είναι πως η εξέλιξη της ιστορίας φαίνεται να εμπλέκει και τον παράγοντα VR, εννοώντας πως ο παίκτης που (στην έκδοση του 2016 τουλάχιστον) φοράει την κάσκα VR, διαδραματίζει ως οντότητα συγκεκριμένο ρόλο μες στο παιχνίδι.

Chronos lab patient wearing vr mask.
Τι συμβαίνει εδώ ρε παιδιά;

Αυτό όμως ίσχυε κυρίως για το αρχικό Chronos VR. Αν αφαιρέσουμε πλήρως τον παράγοντα VR από την εξίσωση, το φετινό remake λειτουργεί ως επί το πλείστον σα τυπικό “Souls-like”. Περιήγηση σε τρίτο πρόσωπο, χρήση μιας (αρκετά μικρής, η αλήθεια είναι) ποικιλίας όπλων, απόκτηση ΧΡ και λεβελάρισμα των 4 διαθέσιμων character attributes, μάχες με αντιπάλους και bosses που στην πλειοψηφία τους απαιτούν κάποια συγκεκριμένη τακτική προκειμένου να νικηθούν. Η λογική των Dark Souls συναντάται ως ένα βαθμό και στο level design, με πόρτες που ξεκλειδώνουν όσο προχωράμε στην πίστα και προσφέρουν πρόσβαση σε περιοχές που έχουμε ήδη εξερευνήσει, δημιουργώντας shortcuts που μπορούμε να εκμεταλλευτούμε για την περαιτέρω πορεία μας.

Chronos Puzzle
Ένα από τα χαρακτηριστικότερα puzzles του παιχνιδιού, πέρα από εκείνα που απαιτούν απλό συνδυασμό 2 ή περισσότερων αντικειμένων.

Κυριότερο gimmick του Chronos όμως, πέραν του απολεσθέντος παράγοντα VR, είναι το σύστημα Aging. Σύμφωνα με αυτό, κάθε φορά που πεθαίνουμε στο παιχνίδι, αντί να χάνουμε ΧΡ ή αντικείμενα ή Ψυχές, ο χαρακτήρας μας… γερνάει κατά 1 έτος. Εκτός από την αναμενόμενη αλλαγή στην εξωτερική εμφάνιση του χαρακτήρα, αυτό έχει σημαντικές επιπτώσεις στο ίδιο το λεβελάρισμα και την εξέλιξή του. Όσο είναι νέος, τα Strength, Agility και Vitality attributes απαιτούν 1 attribute point προκειμένου να αυξηθούν, ενώ το Arcane attribute απαιτεί 3. Αντίστοιχα, όσο “περνάνε τα χρόνια”, τα τρία πρώτα attributes θα απαιτούν περισσότερα points για να αυξηθούν (ως υπερήλικας μάλιστα δεν θα μπορούμε καν να ανεβάσουμε το Strength!), σε αντίθεση με το Arcane το οποίο θα ανεβαίνει με λιγότερα points λόγω της… συσωρρευμένης σοφίας της αυξημένης ηλικίας!

Character sheet
ΝΕΟΠΑΣ, στα μάγουλα έχει ακόμα χνουδάκι. Επίσης μοιάζει λίγο στον George Harrison των Beatles.

Η γήρανση επίσης οδηγεί στο ξεκλείδωμα κάποιων Traits, τα οποία γίνονται διαθέσιμα ανά 10ετία από τα 20 μέχρι τα 80 έτη και προσφέρουν κάποια σημαντικά bonuses στο παιχνίδι (όπως αυξημένο damage ή ενισχυμένη λήψη ΧΡ). Εξυπακούεται βέβαια πως μετά από μια ηλικία… αποδημούμε εις Κύριον, οπότε ο αριθμός των θανάτων που μπορούμε να υποστούμε δεν είναι και ατελείωτος.

Θεωρητικά είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί το παιχνίδι στην αρχική ηλικία των 18, χωρίς κανέναν θάνατο. Όμως αυτό θα απαιτούσε μάλλον παίξιμο στο χαμηλότερο από τα 3 επίπεδα δυσκολίας, ή ίσως και τη γνώση που θα υπήρχε σε ένα δεύτερο-τρίτο playthrough, για την αποφυγή θανάτων είτε από περιβαλλοντικούς λόγους είτε από τα mechanics κάποιου boss.

Boss Fight
Και μόνο που βλέπεις τη health bar του boss να χωρίζεται στα 4, καταλαβαίνεις αυτόματα τη φιλοσοφία των μαχών.

Ολοκληρώνοντας το παιχνίδι μία φορά (η διάρκεια του πρώτου playthrough στο μεσαίο επίπεδο δυσκολίας αναμένεται να πάρει γύρω στο 10ωρο) συνειδητοποιώ πως… δεν υπάρχουν και πολλά περισσότερα που μπορεί να πει κανείς για αυτό. Η ιστορία του είναι συμπαθέστατη, το level design και τα Puzzles του είναι κατά περιστάσεις αρκετά έξυπνα, και το σύστημα Aging και ο τρόπος που αυτό επηρεάζει την ανάπτυξη χαρακτήρα εξακολουθεί να είναι αρκετά πρωτότυπο σαν σύλληψη.

Πέραν τούτων όμως, οι μάχες είναι σε τελική ανάλυση αρκετά πεζές, το διαθέσιμο loot και το gear είναι δραματικά περιορισμένο, και, όπως προείπα, η αφαίρεση του παράγοντα VR αφαιρεί παράλληλα και ένα από τα κυριότερα gimmicks που έκαναν αίσθηση κατά την αρχική κυκλοφορία του τίτλου, καθιστώντας το remake ένα κατά πολύ περισσότερο “μέτριο” game. Ειδικά από τη στιγμή που έχει μεσολαβήσει ενδιάμεσα η κυκλοφορία του Remnant, το remake εν έτει 2020 προβάλει λίγο ως ο πτωχός συγγενής του συνόλου.

Chronos Dreamer Dragon
Έπιασα το δράκο! Και η φράση αυτή δεν σχετίζεται καν με ναρκωτικά! Νομίζω!

Μπορεί να είναι συμπαθέστατο ως ένα απλό Souls-like, όμως από πλευράς gameplay και ουσίας το Chronos: Before the Ashes καθίσταται πλέον ιδιαίτερα λειψό τόσο απέναντι στο Remnant, όσο και στα άλλα Souls-like games που είναι διαθέσιμα εκεί έξω. Υποθέτω όμως πως μπορεί να κάνει αίσθηση σε κάποιον fan του Remnant, που δεν έπαιξε το Chronos πίσω στο 2016 λόγω μη-πρόσβασης σε κάποια κάσκα VR και επιθυμεί να εντρυφήσει στο Lore που οδηγεί απευθείας στα γεγονότα του Remnant, καθώς επίσης και σε φανς των Souls-like γενικότερα που έχουν ξεκοκαλίσει οτιδήποτε άλλο σχετικό κυκλοφορεί εκεί έξω, και ψάχνουν απεγνωσμένα να παίξουν κάτι στο είδος μέχρι την επόμενη μεγάλη κυκλοφορία.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - 70%

70%

Συμπαθές.

Η αφαίρεση του παράγοντα VR, που έκανε αίσθηση στην αρχική κυκλοφορία του 2016, καθιστά το Chronos: Before the Ashes απλώς ένα συμπαθές Souls-like game.

Κώστας Καλλιανιώτης

Αρχαιολόγος/Ιστορικός, RPG Player, Οπαδός των Motörhead, Καταναλωτής Προβατίνας.

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL