EDITORIALS

Οι gaming ευχές μου για το 2014

Η έναρξη ενός νέου ημερολογιακού έτους αποκτά συχνά συμβολική σημασία στις ζωές των ανθρώπων, ως ευκαιρία για ανανέωση και νέα ξεκινήματα, ως αφορμή για τη διόρθωση των κακώς κειμένων στη ζωή μας και τη λήψη μεγάλων αποφάσεων. Στο χώρο που καλύπτουμε ως site το 2013 αποδείχθηκε μια αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα χρονιά με αξιοσημείωτες εξελίξεις σε πολλαπλά μέτωπα, αρκετές από τις οποίες όμως δε μπορούν να χαρακτηριστούν θετικές. Τώρα που πλέον έχουμε εισέλθει και επίσημα στο 2014 δράττωμαι της ευκαιρίας για να καταγράψω τις ευχές μου για το νέο έτος όσον αφορά την τεχνολογία και το gaming, ελπίζοντας οτι ορισμένες έστω από αυτές θα πραγματοποιηθούν. Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία, έτσι δεν είναι;

Εύχομαι…

…ΝΑ ΜΗ ΔΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΜΙΣΟΤΕΛΕΙΩΜΕΝΟ GAME

halffinished

Και βεβαίως δεν αναφέρομαι στην υπηρεσία Early Access του Steam όπου τουλάχιστον ο αγοραστής γνωρίζει εξαρχής για τι πληρώνει, αλλά στην τραγική κατάσταση στην οποία κυκλοφόρησαν ορισμένα από τα μεγαλύτερα games του 2013. Τα παραδείγματα του Rome II: Total War και (κυρίως) του Battlefield 4 στέκουν ως μνημεία βιασύνης και προχειρότητας, όμως μέσα στη χρονιά είχαμε αρκετά ακόμα games που δόθηκαν στην κυκλοφορία με σοβαρά bugs και τρανταχτές ελλείψεις. Μπορεί οι μεγάλοι εκδότες να νομίζουν οτι έχουν δεμένο τον γάιδαρό τους, οτι τα κορόιδα οι πελάτες θα συνεχίσουν να αγοράζουν τσαπατσούλικα sequels. Κάνουν μεγάλο λάθος και όταν το καταλάβουν θα είναι πλέον αργά. Ο άνθρωπος που πληρώνει 50-60 ευρώ για να αγοράσει ένα παιχνίδι την πρώτη ημέρα της κυκλοφορίας του είναι ο καλύτερος πελάτης και θα πρέπει να επιβραβεύεται, όχι να αισθάνεται μαλ%^ας που πλήρωσε για το… προνόμιο ναγίνει beta tester.

…H BIOWARE ΝΑ ΞΑΝΑΓΙΝΕΙ BIOWARE

papEA

Έχω ακούσει στελέχη της Bioware να παραπονιούνται οτι τα παιχνίδια τους γίνονται αντικείμενο υπερβολικά σκληρής κριτικής, φέρνοντας ως παράδειγμα τη φασαρία για το φινάλε του Mass Effect 3. Καταλαβαίνω γιατί νιώθουν έτσι, όμως θα πρέπει να δουν τις παθιασμένες αντιδράσεις των παικτών ως έπαινο και όχι ως πρόβλημα. Η “καλή” Bioware μάς έχει χαρίσει πολλές αξέχαστες στιγμές, μας έχει κάνει να δεθούμε με τους χαρακτήρες των παιχνιδιών της και να νοιαζόμαστε για την τύχη τους. Η αισθητή πτώση στην ποιότητα της εταιρίας προκαλεί οργίλες αντιδράσεις ακριβώς γιατί το παρελθόν της είναι τόσο ένδοξο. Το gaming χρειάζεται την καλή Bioware, όχι το φάντασμά της που βλέπουμε να περιφέρεται ασκόπως τα τελευταία χρόνια. Η εταιρία που μας έδωσε τα Baldur’s Gate, Knights of the Old Republic, Dragon Age Origins και Mass Effect μπορεί και πρέπει να βρει ξανά τον καλό της εαυτό, πριν καταγραφεί οριστικά στην ιστορία του gaming ως ένα ακόμα ΄”θύμα” της ΕΑ.

…ΝΑ ΑΠΟΤΥΧΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΓΙΑ MULTIPLAYER

SubscriptionsMSSony

Μπορεί οι εξελίξεις στο χώρο του console gaming να μην αποτελούν το κύριο αντίκειμενο της ενασχόλησής μας, ωστόσο ορισμένες εξελίξεις είναι τόσο ανησυχητικές που οφείλουμε να τις επισημάνουμε. Μετά την καθίερωση της υποχρεωτικής συνδρομής για την πρόσβαση στο multiplayer από την Microsoft την εποχή του Xbox 360, τώρα η Sony αποφάσισε να ακολουθήσει και αυτή την ίδια πολιτική και να κλειδώσει την πρόσβαση στο multiplayer πίσω από την συνδρομή για την υπηρεσία PS+ στη νέα της κονσόλα. Οι σκληροπυρηνικοί οπαδοί των δύο εταιριών θα προσπαθήσουν να σας πείσουν οτι δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί η συνδρομή έχει μεγάλο value for money, κανείς όμως δε μπορεί να μας εξηγήσει το εξής απλό: Αν το value for money είναι τόσο ελκυστικό, γιατί και οι δύο εταιρίες κρατούν “όμηρο” το multiplayer; Οι gamers θα πρέπει να σκεφθούν πολύ καλά πριν δώσουν χρήματα και ενθαρρύνουν εμμέσως τέτοιες πρακτικές. Δώσε θάρρος στον χωριάτη…

…ΤΑ KICKSTARTED GAMES ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ

Kickstarted

Το 2014 θα είναι αναμφίβολα χρονιά-ορόσημο για το gaming καθώς πολλά από τα games που κατάφεραν να χρηματοδοτηθούν μέσω Kickstarter θα κυκλοφορήσουν μέσα στο έτος. Η επιτυχία τους, όχι τόσο εμπορικά όσο σε επίπεδο ποιότητας, έχει τη δύναμη να καθορίσει το μέλλον ολόκληρης της βιομηχανίας και τη διάθεση των παικτών να χρηματοδοτήσουν με σημαντικά ποσά την ανάπτυξη παιχνιδιών. Ίσως είναι άδικο να βαρύνονται με τέτοια ευθύνη οι δημιουργοί τους αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν πολύ καλά οτι μια πιθανή αποτυχία θα θέσει σε κίνδυνο ολόκληρο το οικοδόμημα του crowdfunding. Η Double Fine του Tim Schafer, η Inxile του Brian Fargo, η Obsidian του Chris Avellone, κυρίως η Cloud Imperium του Chris Roberts, όλοι οφείλουν να έχουν πάντοτε στο μυαλό τους τη ρήση του θείου Ben, “με τη μεγάλη δύναμη έρχεται και μεγάλη ευθύνη”. Οι gamers τους εμπιστεύθηκαν τυφλά, τους στήριξαν έμπρακτα και αξίζουν να δουν την πίστη τους να επιβραβεύεται.

…Η VALVE ΝΑ ΤΑΡΑΚΟΥΝΗΣΕΙ ΤΟ STATUS QUO

Valve

Η εταιρία του Gabe Newell κατάφερε μέσα σε μερικά χρόνια να εξελιχθεί από ένα ποιοτικό game studio στον κύριο “κλειδοκράτορα” του PC gaming μέσω της υπηρεσίας Steam και τώρα επιχειρεί εισβολή στο σαλόνια με τα Steam Machines, απειλώντας την πρωτοκαθεδρία των Microsoft, Sony και Nintendo. Ανεξάρτητα από τις ρεαλιστικές πιθανότητες επιτυχίας η προσπάθεια της Valve θα λειτουργήσει ευεργετικά για το gaming στο σύνολό του, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό και αναγκάζοντας τις υπόλοιπες εταιρίες να περιορίσουν τις αδηφάγες ορέξεις τους υπό το φόβο της απώλειας πελατών. Αν πάλι τα Steam Machines ξεπεράσουν τις προσδοκίες και απειλήσουν ευθέως το παραδοσιακό console gaming τότε θα μιλάμε για μια πραγματική επανάσταση. Σε κάθε περίπτωση το PC gaming χρειάζεται έναν τρόπο να σπάσει την κυριαρχία των Windows και αυτή τη στιγμή η Valve είναι η μόνη που μπορεί να το πετύχει, είτε συμπαθεί κανείς το Steam είτε όχι.

…Η MICROSOFT ΝΑ ΣΥΝΕΛΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΗΘΑΡΓΟ

Windows8

Είναι απορίας άξιον πώς μια τόσο μεγάλη εταιρία, η μεγαλύτερη software company παγκοσμίως, έχει κάνει τόσα λάθη μαζεμένα τα τελευταία χρόνια. Πλέον κανείς δεν αμφιβάλλει οτι τα Windows 8 απέτυχαν παταγωδώς, τόσο ώστε να οδηγήσουν στην έξοδο από την εταιρία τον δημιουργό τους, Steven Sinofsky, και τον CEO Steve Ballmer. Η Microsoft έχει ατελείωτους πόρους και κάποια στιγμή θα πρέπει να σοβαρευτεί, αξιοποιώντας τους για τη δημιουργία ενός πραγματικά καλού desktop λειτουργικού συστήματος αλλά και ενός mobile OS που θα πλησιάσει έστω τους πρωτοπόρους Google και Apple. Τόσο τα Windows 8 όσο και η φασαρία με το DRM της κονσόλας Xbox One είναι περιστατικά που αποδεικνύουν οτι η εταιρία έχει χάσει το δρόμο της.

…ΤΟ 2014 ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η “ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ LINUX”

Linux

Εντάξει, ξέρω πως η σχετική ευχή έχει γίνει ανέκδοτο αλλά το 2014 έχει τις περισσότερες πιθανότητες να πραγματοποιηθεί. Η στήριξη της Valve στο Linux ενδέχεται να δώσει κίνητρο στους gamers να αφήσουν πίσω τους τα Windows, ξεκινώντας ένα ρεύμα που πιθανώς κάποια στιγμή να γίνει ποτάμι. Δεν θα είναι εύκολο, ούτε θα γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη, φέτος όμως μπορούν να φυτευθούν οι σπόροι μιας μελλοντικής καθιέρωσης του Linux ως ένα λειτουργικό σύστημα για τις μάζες. Το gaming είναι σε θέση να δείξει το δρόμο στους υπόλοιπους, ισχυροποιώντας τα ανοικτά λειτουργικά και περιορίζοντας τον κίνδυνο επικράτησης των “κλειστών” συστημάτων.

Εσείς τι θέλετε να δείτε το 2014 στο gaming και την τεχνολογία;

Αλέξανδρος Γκέκας

Αφοσιωμένος PC gamer, ο Αλέξανδρος παίζει τα πάντα ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής, δείχνει όμως προτίμηση σε turn-based, strategy, RPGs και θεωρεί το UFO: Enemy Unknown ως το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών. Κατά τα άλλα, προσπαθεί να κρύψει τα χελωνίσια αντανακλαστικά του αποφεύγοντας το competitive multiplayer γιατί, λέει, "δεν του ταιριάζει" και αναζητά τρόπους ώστε να αναγνωριστεί η "Church of Gaben" ως επίσημη θρησκεία στη χώρα μας.

5 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Back to top button
elEL