SPECIALS

PREVIEW – Rise & Shine

Ομολογώ ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι δεν θυμάμαι πως βρέθηκε στη wishlist μου. Πιθανόν να ήταν μία από εκείνες τις ημέρες που χαζεύει κανείς τους επερχόμενους τίτλους στο Steam και απλά να πάτησα το “add” μόνο και μόνο επειδή μου θύμισε κάποιο παλιό arcade. Έκτοτε, δεν παρακολουθούσα ιδιαίτερα τη πορεία του, αν και ενίοτε έριχνα καμιά κλεφτή ματιά για πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας, η οποία είχε κολλήσει στο 2016… σκέτο, αλλά μέχρι εκεί. Μόλις ήρθε η ενημέρωση από το publisher ότι υπάρχει διαθέσιμη preview build προς “αναγνωριστική” παρουσίαση, έσπευσα άμεσα να το τσεκάρω, χωρίς να το σκεφτώ ιδιαίτερα. Άλλωστε, δεν θα είναι τίποτε περισσότερο από ένα τυπικό arcade της σειράς, σωστά;

Από το demo που έπαιξα και για όση ώρα διαρκεί (τριάντα με σαράντα λεπτά περίπου), μπορώ να πω ότι το Rise & Shine δείχνει μια αρκετά ενδιαφέρουσα περίπτωση παιχνιδιού. Κατ’ αρχήν, το αθώο παρουσιαστικό του, με το λιλιπούτειο φοβισμένο παιδάκι και τα έντονα παρδαλά χρώματα, που σε κάνουν να θέλεις να το δείξεις στο μικρό σου ανιψάκι, είναι εντελώς παραπλανητικό και είναι προτιμότερο να μην του δείξετε το παιχνίδι καθόλου. Το προσωπείο του Rise & Shine κρύβει ένα αρκετά διεστραμμένο κόσμο, που περιλαμβάνει κουβάδες αίματος και splatter (ω ναι!), ενώ η ιστορία του είναι επιτηδευμένα απλοϊκή και κλισέ, σαν να σατυρίζει με το δικό του τρόπο του τα ίδια τα games στο σύνολό τους. Εξάλλου, υπάρχει πληθώρα από easter eggs κάθε είδους, όπως ο γνωστός λοστός του Half-Life να κείτεται σαν νέο Excalibur, ένα κατεστραμμένο bar του Guile (!) από το Street Fighter, ενώ ακόμα και ο Legendary Warrior, ο τρομερός και παντοδύναμος ήρωας που προσφέρει ημιθανής το ομιλόν όπλο Shine στον πιτσιρικά Rise για να σώσει το κόσμο, είναι φτυστός ο Link από τα Zelda. Ομολογουμένως, τέτοιου είδους αστειάκια δεν θα έπρεπε να μας κάνουν εντύπωση, καθώς σε μία κρίση “τρολιάς”, η ομάδα ανάπτυξης του Rise & Shine ονομάζεται Super Awesome Hyper Dimensional Mega Team (ή Super Mega Team για συντομία). Η μετριοφροσύνη είναι για τους μέτριους.

Rise and Shine Shot1Σύγκρουση Τιτάνων…

Περνώντας στα ενδότερα τώρα, για να σας δώσω μια ιδέα περί τίνος πρόκειται, το Rise & Shine κατά βάση είναι ένα arcade shooter στα πρότυπα του Metal Slug. Βέβαια, στη πράξη το gameplay διαφέρει αρκετά και εμπλουτίζεται με μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία που το κάνουν ξεχωριστό. Κατ’ αρχήν, υπάρχει η δυνατότητα cover πίσω από (προκαθορισμένα) αντικείμενα, η οποία είναι πολύ βολική ενάντια σε μερικούς, ας πούμε, βαρέων βαρών εχθρούς – ο Rise είναι παιδάκι και η κορμοστασιά του δεν είναι για πολλά. Η μεγαλύτερη όμως ατραξιόν του παιχνιδιού είναι οι διαφορετικοί τύποι πυρομαχικών που μπορεί να ρίξει ο αχώριστος σύντροφός του Shine και μάλιστα ελεγχόμενων, αφού βέβαια πρώτα πάρετε το σχετικό power up.

Τι εννοώ με τον όρο “ελεγχόμενων”; Σημαίνει ότι μπορείτε να ρίξετε μία “πληθωρική” βολή, η οποία ταξιδεύει σχεδόν σε ταχύτητα slow motion και με τη χρήση του mouse/gamepad να την οδηγήσετε με ακρίβεια εκεί που επιθυμείτε. Ο απλός αυτός μηχανισμός είναι υπεύθυνος τόσο για το χτίσιμο ορισμένων puzzles, όπου θα πρέπει να καθοδηγήσετε με προσοχή το βόλι σας για να ανοίξετε, λόγου χάρη, μία πόρτα, όσο και σαν άσσο στο μανίκι σας ενάντια σε κάποιο boss που καλύπτει καλά το αδύναμο σημείο του. Στη δεύτερη περίπτωση βέβαια, θα πρέπει να έχετε το νου σας και που πατάτε, γιατί είναι πολύ εύκολο να στραφεί η προσοχή σας αποκλειστικά προς τη σφαίρα και να αφήσετε τον κακομοίρη Rise να γίνει μια μάζα αίματος από το καταιγισμό πυρών που θα δέχεται.

Rise and Shine Shot2Κλειστή πόρτα ισοδυναμεί με puzzle.

Αν και το demo ήταν πολύ μικρό για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα, ο ιδιαίτερος συνδυασμός action και puzzle δείχνει να κινείται στις σωστές ράγες. Στο action κομμάτι, το Rise & Shine τα καταφέρνει πολύ καλά, υποβοηθούμενο κιόλας από ψαρωτικά εφφέ ήχου και εικόνας που, ίσως απρόσμενα για indie game τέτοιου τύπου, μεταφέρουν πολύ πετυχημένα στο παίκτη την αίσθηση της δύναμης πυρός που διαθέτει το Shine. Εξίσου ενδιαφέροντα είναι τα puzzle “διαλείμματα” (;), που δεν διαταράσσουν την ομαλή ροή της δράσης, αρκεί βέβαια αργότερα να διαθέτουν περισσότερη φαντασία από το να χρειάζεται να πετύχουμε απλώς το απομακρυσμένο κουμπί για να ανοίξει η πόρτα ή να στοχεύσουμε το κεφάλι του “καμπερά” τύπου που μας έχει ταράξει στις χειροβομβίδες.

Από την άλλη, κρατάω μια μικρή επιφύλαξη για το πως ο συνδυασμός αυτός θα δουλέψει φυσιολογικά σε πιο δύσκολα bosses ή σε πιο καταιγιστικές σεκάνς δράσης, καθώς το Rise & Shine δεν μοιάζει να φοβάται να τρίξει τα δόντια. Το επίπεδο δυσκολίας λοιπόν απέχει από το να χαρακτηριστεί χαμηλό, έχει αρκετές απαιτήσεις από το παίκτη και αυτό βεβαίως ουδόλως δεν είναι κατακριτέο, αλλά αν στο πρώτο κεφάλαιο χάνει κανείς πάνω από δέκα φορές μέσα σε δέκα λεπτά, τι πρόκειται να συμβεί στα επόμενα;

Rise and Shine Shot3“Πάει το μαγαζάκι του Guile, κρίμα ρε…”

Για την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα, καθώς και για όλα τα υπόλοιπα ζητήματα, στο review του αγαπημένου σας Ragequit κάπου μέσα στο Γενάρη, καθώς το Rise & Shine κυκλοφορεί στις 13 Ιανουαρίου 2017.

{youtube}hXYQ4iunOSo{/youtube}

Γιώργος Δεμπεγιώτης

Συντάκτης-λάτρης των action, shooter, adventure, RPG’s και ενίοτε racing παιχνιδιών, προτιμά κυρίως το single-player gaming. Που και που ξεσπάει σε κανά multi, αλλά δεν το παρακάνει κιόλας.

One Comment

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL