SPECIALS

Τα games του 2013: Action

Από το 2012 δεν έχουμε παράπονο: Max Payne 3, Sleeping Dogs, Darksiders 2, Assassin’s Creed 3 και Hitman: Absolution γέμισαν τις ελεύθερες ώρες μας με το παραπάνω, ενώ ακόμα και τα λιγότερο διάσημα Binary Domain, Spec Ops: The Line, Transformers: Fall of Cybertron και Inversion απεδείχθησαν τίμια και συμπαθέστατα, ιδίως αν τυχόν τα αποκτήσατε σε χαμηλή τιμή (με τα Steam Sales να τρέχουν, όλο και κάποιο θα πετύχετε σε καλή τιμή). Ultra honorable mentions τα έξοχα Mark of The Ninja και Castle Crashers, αλλά μπαίνουμε με το ένα πόδι σε «ξένα» χωράφια (indie), οπότε ας περιοριστούμε στο γεγονός ότι αποτελούν προσωπικές μου αδυναμίες για τη φετινή χρονιά. Μέχρι στιγμής, το 2013 δεν έχει αποκαλύψει όλα του τα χαρτιά, παρ’ όλα αυτά τα «σιγουράκια» που έχουν ανακοινωθεί, δείχνουν πολλά υποσχόμενα. Ας ρίξουμε μια ματιά λοιπόν.

DEAD SPACE 3

DeadSpace3 Gameplay

Το πρώτο Dead Space της Visceral Games αποτελούσε τον ιδανικό συνδυασμό ψυχολογικού τρόμου, splatterιάς και παράνοιας. Τοποθετούσε το παίκτη σε ένα κλειστοφοβικό περιβάλλον (εγκαταλελειμμένο διαστημόπλοιο Ishimura) αντιμετωπίζοντας, με ελάχιστα πυρομαχικά, φρικιαστικά τέρατα που αποκλειστικός σκοπός τους ήταν να κόψουν σε…μερίδες τον αμίλητο πρωταγωνιστή Isaac. Το sequel έγινε λίγο πιο εμπορικό, με τον Isaac να αποκτά μιλιά, τη δράση σαφώς ανεβασμένη και το ψυχολογικό τρόμο να αντικαθίσταται, ως επί το πλείστον, με το πιο βίαιο: «χα, πετάχτηκα εκεί που δεν το περίμενες – άλλαξε πάνες τώρα». Βέβαια η ποιότητα παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, απλά περιείχε διαφορετικού είδους τρόμο από το πρωτότυπο που σε κάποιους άρεσε και σε κάποιους όχι. Το Dead Space 3 δείχνει να δίνει ακόμα περισσότερη έμφαση στη δράση, προσφέροντας τη δυνατότητα co-op (!), τους ήρωες πιο ευέλικτους στη μάχη και αυξημένη παροχή πυρομαχικών, παρ’ όλα αυτά η EA υπόσχεται ότι το στοιχείο του τρόμου θα παραμείνει ανέπαφο ενώ διατυμπανίζει ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο σε διάρκεια της σειράς. Το τελευταίο μπορεί όντως να ισχύει, για το στοιχείο του τρόμου όμως διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας (αν έχεις παρέα φοβάσαι λιγότερο, σωστά;), αλλά η ποιότητα των δύο προηγούμενων παιχνιδιών και το αποδεδειγμένο ταλέντο της Visceral Games, μας επιτρέπουν να ελπίζουμε ότι στις 8 Φεβρουαρίου θα δούμε στις οθόνες μας ένα πολύ αξιόλογο παιχνίδι.

Video: Dead Space 3 Trailer

TOMB RAIDER

Tomb Raider 2012 Gameplay

Η ξακουστή Lara επιστρέφει ύστερα από ένα διάλειμμα 5 χρόνων περίπου, με ένα reboot που της δίνει ελπίδες να κατορθώσει να κερδίσει ξανά τη χαμένη αίγλη της. Το νέο παιχνίδι της Crystal Dynamics που τιτλοφορείται ως «Tomb Raider»…σκέτο, προκειμένου να γίνει ξεκάθαρο ότι πρόκειται για μια εντελώς νέα προσπάθεια, μας αφηγείται τα ανέμελα παιδικά χρόνια της Lara, όταν αυτή ακόμα έπαιζε με τις κούκλες της στην αυλή της έπαυλης των Croft. Εεε, όχι, για να είμαι ειλικρινής, διηγείται το πως από αθώα κορασίδα μετατράπηκε σε σκληροτράχηλη αμαζόνα μετά από ένα ναυάγιο σε κάποιο τροπικό νησί. Η ατμόσφαιρα είναι περισσότερο σκοτεινή, η προσέγγιση πιο ενήλικη (το παιχνίδι πιθανόν να περιέχει 18+ σκηνές), ενώ όσον αφορά το gameplay, θα συνδυάζει το open-world στοιχείο με έντονη δράση, εξερεύνηση και κάποιες RPG πινελιές για κερασάκι. Τα πρώτα videos έδειχναν μια σαφή επιρροή από τη σειρά Uncharted του PS3, γεγονός που οδήγησε σε «γκρίνιες» από τους φανατικούς της Lara, πρόσφατα όμως η Square Enix αποκάλυψε και κάποιες άλλες πτυχές του τίτλου που δείχνουν αρκετά ενδιαφέρουσες και στο κλίμα των πρώτων (και καλύτερων) Tomb Raider. Στον αντίποδα, η πρόσφατη επιβεβαίωση της εταιρίας περί ύπαρξης multiplayer mode, δεν μας κάνει να διαριγνύουμε και τα ιμάτιά μας – από την άλλη ποτέ μη λες ποτέ, εδώ ως και ο Καρκαλέμης συμφιλιώθηκε με το Steam. Αρχές Μαρτίου θα λυθούν όλες οι απορίες.

Video: Tomb Raider Trailer

REMEMBER ME

Remember Me Gameplay

Μία από τις λίγες φορές που η Capcom επενδύει σε μια εντελώς νέα IP και πιθανότατα να αποδειχθεί λίρα εκατό. Το Remember Me είναι ένα φουτουριστικό action/stealth παιχνίδι σε ανοιχτό περιβάλλον, που δανείζεται αρκετά στοιχεία από το Assassin’s  Creed, αλλά περιλαμβάνει μερικές ενδιαφέρουσες ιδέες που αν τελικά υλοποιηθούν σωστά, θα κάνουν τη διαφορά. Κατ’ αρχάς το παιχνίδι «παίζει» πολύ με τις αναμνήσεις (εξ’ου και ο τίτλος Remember Me), καθώς η ηρωίδα Nilin, που ανήκει σε μια μικρή κάστα ανθρώπων που αποκαλούνται memory-hunters, έχει τη δυνατότητα να ελέγχει το μυαλό του εκάστοτε στόχου της, προκειμένου να αλλάζει τις αποφάσεις του, να «πειράζει» αποσπάσματα της μνήμης του, ακόμα και να τον οδηγήσει σε αποτρόπαιες πράξεις όπως π.χ. σε δολοφονία. Επίσης θα περιλαμβάνει ένα πολύπλοκο σύστημα μάχης, με δυνατότητες δημιουργίας δικών σας combos, γεγονός που δείχνει ότι το ξύλο θα πέφτει…απελέκητο! Με ένα καλό σεναριάκι και με μια αξιοσημείωτη υλοποίηση ενός «εναλλακτικού» Παρισιού του 2084, το Remember Me μπορεί να αποδειχθεί κρυφό διαμάντι το Μάιο που είναι προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει.

Video: Remember Me Gameplay

STAR WARS: 1313

Star-Wars-1313 Gameplay

Μετά την εξαγορά της LucasArts από τη Disney, πιθανόν πολλά θα αλλάξουν στο σύμπαν του Star Wars. Καρπός αυτής της αλλαγής ίσως είναι το επερχόμενο Star Wars: 1313, του οποίου η ανάπτυξη μπορεί να ξεκίνησε πριν ολοκληρωθεί το deal με τη Disney, παρ’ όλα αυτά προχωρά κανονικά στα μονοπάτια που το ίδιο χάραξε και ήδη μοιάζει πολύ διαφορετικό από ένα «συνηθισμένο» προϊόν Star Wars. Βασικά πρόκειται για ένα third-person action/shooter που διαδραματίζεται στο σκοτεινό και σκληρό κόσμο των Bounty Hunters, τη περίοδο μεταξύ των επεισοδίων 3 και 4 (λίγο πριν η Αυτοκρατορία αντεπιτεθεί και σαρώσει στο πέρασμά της) και συγκεκριμένα στον πλανήτη Coruscant, όπου ο ήρωας μας βρίσκεται μπλεγμένος σε μια συνωμοσία την οποία προσπαθεί να αποκαλύψει. Τα στοιχεία που προκαλούν εντύπωση στο Star Wars: 1313 είναι η mature προσέγγιση του (οπότε ξεχάστε τυχόν Jar-Jar Binks τύπου χαρακτήρες), καθώς βρισκόμαστε συνεχώς μέσα στο έγκλημα και στη διαφθορά, ενώ είναι από τις λίγες φορές που σε action παιχνίδι δεν θα χειριζόμαστε κάποιον Jedi ή wanna-be Jedi πρωταγωνιστή. Αντίθετα η ιδιότητα του ήρωά μας είναι bounty hunter, οπότε θα είμαστε αναγκασμένοι να βασιζόμαστε στα όπλα και στα gadgets μας προκειμένου να επιζήσουμε. Κατά συνέπεια κάθε σύγκρουση με Jedi ή Sith προβλέπεται καυτή! Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας περά από ένα αόριστο 2013, αλλά παρακολουθούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την προόδό του…

Video: Star Wars 1313 Trailer

WATCH DOGS

Watch-Dogs Gameplay

Η καινούρια IP της Ubisoft που έκανε πάταγο στην περασμένη E3, το Watch Dogs μπορεί εύκολα να αποδειχθεί το next big thing της Γαλλικής εταιρίας, σε σημείο να πάρει τα ηνία από τα Assassin’s Creed, από τα οποία διαθέτει πολλά κοινά στοιχεία (αναμενόμενο, αφού αναπτύσσεται από το ίδιο studio). Το Watch Dogs διαδραματίζεται στο Σικάγο του μέλλοντος, σε έναν Οργουελικό κόσμο, όπου ο πόλεμος των πληροφοριών βρίσκεται στο αποκορύφωμα του. Η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε τέτοιο επίπεδο όπου κάθε ηλεκτρονική συσκευή περνάει μέσα από τα κυκλώματα ενός supercomputer, ονόματι ctOS. Φυσικά, η εφαρμογή του ctOS δεν εμπεριέχει και τόσο αγνούς σκοπούς, αντίθετα όποιος έχει υπό τον έλεγχο του τον ctOS είναι ο απόλυτος άρχων του πλανήτη, καθώς διαθέτει τη δυνατότητα σχεδόν πλήρους παρακολούθησης κάθε κίνησης του πλήθους (Big Brother is watching you). Ο πρωταγωνιστής της περιπέτειας, hacker στο «επάγγελμα», έχει τη δυνατότητα να «πειράζει» τις συσκευές που ελέγχει ο ctOS και να τις χρησιμοποιεί προς όφελός του: από κινητά τηλέφωνα και κάμερες παρακολούθησης, μέχρι φανάρια των δρόμων και γέφυρες-ζεύξεις μεταξύ νήσων. Επίσης, το γεγονός ότι ο ήρωας είναι τόσο αστέρι στο hacking, δεν τον έκανε εντελώς «nerd», καθώς οι ικανότητές του στην εκ του συστάδην μάχη δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητες. Οπως γίνεται αντιληπτό, το σενάριο προβλέπεται να περιέχει αρκετές ανατροπές, ενώ η ατμόσφαιρα που θυμίζει έντονα Deus Ex, θα ικανοποιήσει ιδιαίτερα τους φίλους του cyberpunk. Επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας δεν υπάρχει ακόμα, αλλά η Ubisoft έχει επιβεβαιώσει ότι το παιχνίδι θα εμφανιστεί μέσα στο 2013. Πρόβλεψη; Γύρω στον Οκτώβριο με Νοέμβριο να το περιμένετε.

Video: Watch Dogs Gameplay

Εχετε το νου σας στα: Splinter Cell: Blacklist, Star Trek, DMC, Castlevania: Lords of Shadow 2.

Γιώργος Δεμπεγιώτης

Συντάκτης-λάτρης των action, shooter, adventure, RPG’s και ενίοτε racing παιχνιδιών, προτιμά κυρίως το single-player gaming. Που και που ξεσπάει σε κανά multi, αλλά δεν το παρακάνει κιόλας.

14 Comments

  1. Δεν βλεπω καποια σχεση του Watch Dogs με το cyberpunk ειδος, ποσο μαλλον να θυμιζει Deus Ex. Απολυτως καμια σχεση.
    Καραμπινατο scifi/ cyberpunk θα ειναι το Remember Me που θελω πολυ να βγει καλο. Οτι εχω δει με εχει ενθουσιασει ως τωρα.

  2. Δεν ειδα τιποτα cyber, ποσο μαλλον punk στο Watch Dogs. Εγιναν ξαφνικα τα μακρια παλτα και τα smartphones βασικα στοιχεια του cyberpunk ειδους? Αντιθετα το Remember Me κανει μπαμ ριχνωντας μια απλη ματια στα artworks και τα gameplay που εχουν βγει.

  3. Remember me και Lords of Shadow 2 παρουσιάζουν για μένα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον! Πολύ ενδιαφέρον και ψαρωτικό το concept του πρώτου (μένει να δούμε την υλοποίηση) και ωραίο και ατμοσφαιρικό hack ‘n slash το δεύτερο (και μάλιστα είναι το πρώτο μέλος σειράς που είναι στο κουρμπέτι 26 χρόνια και θα κυκλοφορήσει σε υπολογιστή). 🙂

  4. Κρίνοντας από το gameplay video του άρθρου, δεν φαίνονται μόνο παλτά και smartphones, αλλά η γενικότερη αίσθηση που αφήνει ο τίτλος, θυμίζει cyberpunk. Μάλλον βγαίνουμε εκτός θέματος, αλλά προσωπικά δεν εντοπίζω ΤΙΣ διαφορές στο artwork μεταξύ του Remember Me και του Watch Dogs. Αλλωστε και η ίδια η Ubisoft το προωθεί ως “cyberpunk thriller”, ό,τι και αν σημαίνει αυτό…

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL