SPECIALS

Πρώτη Ματιά : Lamplight City

Ο κύριος Gonzalez μαγειρεύει, με άρωμα από το Μυθικό Νότο.

Οι φήμες αληθεύουν, Τακτικέ Αναγνώστη. Μετά από τις σκιερές εμπορικές συμφωνίες μας αναφορικά με την προώθηση θεοάκυρων τραπεζιών φλίπερ και εξομοιωτών παρακολούθησης στεγνώματος δακρύων, σειρά έχουν πάρει οι φουλ ρετρό αναβιώσεις παραδοσιακών adventure games από το πρώτο μισό της δεκαετίας του ’90.

Μετά λοιπόν από την πρόσφατη ματιά μας στο επερχόμενο Unavowed, είχαμε την ευκαιρία να δούμε την πρώτη από τις πέντε συνολικά υποθέσεις του Lamplight City, ενός ιδιαίτερα φιλόδοξου και γοητευτικού παιχνιδιού μυστηρίου, δια χειρός Francisco Gonzalez. Ο κύριος Gonzalez, σε περίπτωση που ματς μηχανοκίνητου ποδοσφαίρου έχουν μονοπωλήσει τον gaming χρόνο και ενδιαφέρον σας, αποτελεί έναν από τους πλέον ταλαντούχους και ενδιαφέροντες δημιουργούς σύγχρονων “παλιών” παιχνιδιών περιπέτειας. Με τα έξοχα A Golden Wake και Shardlight στο βιογραφικό του, αποτείνει φόρο τιμής στην ‘χρυσή εποχή’ της Sierra On-Line ενώ ταυτόχρονα ατενίζει και μεθοδικά διαμορφώνει, το μέλλον της κατηγορίας.

Στα βρώμικα στενά του Τσόμλεϊ, θα συναντήσουμε την μητέρα του Martin

Το Lamplight City, λαμβάνει χώρα στην ομώνυμη πόλη, κεντρικό λιμάνι και στολίδι της μυθολογικής Νέας Βρεττάνης. Έχουμε 1844, η Βιομηχανική Επανάσταση τείνει να μπλέκεται με την ‘μαγεία’ της αινιγματικής ύλης που οι μελετητές έχουν ονομάσει “aethericity” και ο ήρωάς μας, Miles Fordham, ανήκει στην αστυνομική δύναμη αυτής της παράξενης, εναλλακτικά Βικτωριανής πόλης. Στον πρόλογο της περιπέτειας, μια φαινομενικά ‘ακίνδυνη’ έρευνα, καταλήγει τραγικά, καθώς ο συνεργάτης και στενός μας φίλος, Bill, βρίσκει αιφνίδιο και βίαιο θάνατο, με την υπόθεση να μην διαλευκάνεται ποτέ.

Οι τύψεις, η αβεβαιότητα και ο πανικός που κατακλύζουν τον Miles μετά από το περιστατικό, οδηγούν στην πρόωρη συνταξιοδότησή του από το Σώμα και μια επικίνδυνη εξάρτηση στα λάβδανο, που του επιτρέπει να ξεχνά έστω και για λίγο τον πρόωρο χαμό του φίλου του. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο ήρωάς μας είναι σχεδόν βέβαιος πως χάνει τα λογικά του, καθώς έχει καθημερινούς διαλόγους με τον αποθανόντα Bill, o οποίος, κατά τα φαινόμενα, εξακολουθεί να ζει την μεγάλη ζωή, ως ασώματη φωνή μέσα στο κεφάλι του Miles.

Τί συμβαίνει όμως πραγματικά; Στοιχειώνει όντως το φάντασμα του Bill τον Miles; Πώς είναι δυνατόν ένας επικίνδυνος διαρρήκτης να κλέβει μονάχα λουλούδια και να αφήνει μάλιστα το ακριβές αντίτιμο στο ταμείο του καταστήματος; Πόσες από τις Μεγάλες Κυρίες της Lamplight City εμπλέκονται με το βουντού που έχει έλθει από τις αποικίες; Και εν τέλει, ποιός ο ρόλος της νεο-ανακαλυφθείσας, ασταθούς “αιθερικότητας” σε όλα αυτά; To Lamplight City, φιλοδοξεί να δώσει απαντήσεις στα παραπάνω και ακόμη περισσότερα ερωτήματα, μέσα από τις πέντε αστυνομικές υποθέσεις που αποτελούν τον κορμό της δράσης του. Αν και αρχικά φαντάζουν ασύνδετες μεταξύ τους, πολύ σύντομα θα διαπιστώσουμε πως κάτι ιδιαίτερα μοχθηρό αργοσαλεύει στα μηχανικά σπλάχνα της βρώμικης πόλης μας.

Με τον Bill, στον πρόλογο της περιπέτειας

Ο Gonzalez έχει μιλήσει αρκετές φορές κατά την διάρκεια της ανάπτυξης του παιχνιδιού, για την επιθυμία του να εξερευνήσει την φόρμα των αστυνομικών περιπετειών. Παρά την αγάπη του για το αριστουργηματικό L.A. Noire και το εξαιρετικά ολοκληρωμένο και ενδιαφέρον Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, θεωρούσε πως αμφότερα έσπρωχναν ουσιαστικά τον παίκτη προς την σωστή, κάθε φορά, λύση, απαλάσσοντάς τον ουσιαστικά από την ευθύνη των πράξεών του. Ακόμη και εάν κατέληγες σε λάθος συμπεράσματα αναφορικά με την ταυτότητα των ενόχων στα παιχνίδια αυτά, επιχειρηματολογεί, δεν υπήρχαν ουσιαστικές συνέπειες. Ίσως λάμβανες ένα θυμωμένο γράμμα από τους συγγενείς του θύματός σου και αυτό ήταν όλο. Με το Lamplight City, θέλησε να δημιουργήσει ένα τίτλο, όπου ήταν απολύτως εφικτό ο παίκτης να τα κάνει πραγματικά μαντάρα, να αποξενώσει όλους του τους μάρτυρες και να αγνοήσει πολύτιμα στοιχεία, χωρίς όμως να οδηγείται ποτέ σε κάποιο αδιέξοδο. Ιδιαίτερα φιλόδοξο σαν σύλληψη και κάτι που θαρρώ έχει ονειρευτεί ο κάθε μικρός επίδοξος Ηρακλής Πουαρώ του Πληκτρολογίου.

Ένα παιχνίδι που βάζει στους ώμους μας την ευθύνη για την σωστή ολοκλήρωση της κάθε έρευνας αλλά δεν τελειώνει την στιγμή που θα ξεστρατίσουμε από την ‘σωστή’ λύση. Ομολογώ πως η ιδέα και μόνο, ήταν αρκετή προκειμένου να με φέρει με μεγάλο χαμόγελο στην αιθαλομίχλη της Lamplight City. O τεχνικός τομέας του παιχνιδιού δεν εντυπωσιάζει σε καμία περίπτωση και μάλλον βρίσκεται αρκετά κάτω από το αντίστοιχο του Unavowed, παρά το γεγονός πως αμφότεροι αποτελούν ‘παιδιά’ της -αθάνατης κατά τα φαινόμενα- AGS. Η συγκεκριμένη αισθητική επιβάλλεται από τους οικονομικούς περιορισμούς του δημιουργού και αδικεί κατάφωρα φυσικά τις ιδέες και την αφήγηση των συγκεκριμένων παιχνιδιών, περιορίζοντας το κοινό τους στους άνω των -άντα, που θυμούνται ακόμη (και ενδεχομένως νοσταλγούν) τις εποχές όπου “υψηλή ευκρίνεια” θεωρείτο η ανάλυση 600 Χ 480.

Κάτι σας θυμίζει, έτσι;

Είχαμε την ευκαιρία να δούμε την πρώτη από τις πέντε υποθέσεις του τίτλου, με συνολική διάρκεια γύρω στις τέσσερις ώρες. Ο Miles, παρά την πρόωρη συνταξιοδότησή του από το Σώμα, εξακολουθεί να εργάζεται ως ιδιωτικός αστυνομικός, αναλαμβάνοντας “δύσκολες” υποθέσεις από την πρώην επικεφαλής του τμήματός του, με την οποία διατηρεί φιλικές σχέσεις, παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες του. Η καλή κοινωνία της Νέας Βρεττάνης, βρίσκεται σε αναταραχή. Η Madame DuPree, ισχυρότερη εκ των Κρεολών “Μεγάλων Κυριών” της πόλης και περιβόητη για το φιλανθρωπικό της έργο, έχει παρουσιάσει μια πολύ ιδιαίτερη νεκροφάνεια. Ο γιος της ανακάλυψε το αναίσθητο σώμα της στο μέγαρό τους και ο οικογενειακός ιατρός, μη βρίσκοντας σφυγμό ή ανάσα, ανακοίνωσε τον θάνατό της. Όταν κατά την διάρκεια της μεγαλοπρεπούς κηδείας η Madame DuPree επανήλθε στην ζωή και άρχισε να χτυπά αλλόφρων το φέρετρό της, η έκπληξη των παρισταμένων, ήταν φυσικά τεράστια.

Οι υποψίες έπεσαν γρήγορα στον φίλο της κόρης της DuPree, ο οποίος είχε διαπράξει δυο τεράστια εγκλήματα : είχε γεννηθεί φτωχός και μαύρος. Το γεγονός πως η μητέρα του είχε ιδιαίτερη φήμη ως ισχυρή ιέρεια Mambo, πολύ γρήγορα οδήγησε τα ‘λαγωνικά’ της Νέας Βρετάνης, στο προφανές συμπέρασμα πως ο νεαρός είχε επιχειρήσει να δολοφονήσει την κυρία DuPree, προκειμένου να την βγάλει από την μέση και να είναι ελεύθερος να βάλει στο χέρι την μεγάλη περιουσία της οικογένειας, μέσω ενός γάμου συμφέροντος. Όλα τα παραπάνω φαντάζουν ίσως λίγο υπερβολικά προφανή και η υπόθεση, λίγες μέρες πριν την αγχόνη, ανατίθεται στον Miles, o οποίος ειδικεύεται στα βαρέα και ανθυγιεινά.

Το παιχνίδι προσπαθεί (ίσως υπερβολικά σκληρά, θα σκεφτεί κάποιος κακοπροαίρετος) να αποτείνει φόρο τιμής στο μυθικό πλέον, Gabriel Knight: Sins of the Fathers. Ευτυχώς, πέρα από κάποιες γοητευτικές αναφορές που θυμίζουν περισσότερο easter eggs γραμμένα από λυσσασμένο οπαδό (Έλα στην αγκαλιά μου, αδερφέ Φρανσίσκο), το Lamplight City ξεδιπλώνει από νωρίς τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του. Πιστό στην υπόσχεσή του, μας βάζει κατευθείαν σε μια νοοτροπία αστυνομικής έρευνας. Inventory και γρίφοι που να στηρίζονται στην συλλογή και χρήση αντικειμένων, δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα. Αντ’ αυτού, ο Miles συλλέγει στοιχεία και μαρτυρίες στο σημειωματάριό του, με τρόπο εφάμιλλο εκείνου που συναντήσαμε στο Crimes & Punishments. H σειρά με την οποία θα επιλέξουμε να επισκεφτούμε συγκεκριμένες τοποθεσίες και οι επιλογές μας κατά την διάρκεια των επαφών μας με τους υπόπτους, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της έρευνάς μας.

To βρώμικο καφενείο όπου συναντιόμαστε με την διοικητή μας. Προσέξτε την steampunk εσπρεσιέρα.

Είναι ιδαιίτερα γοητευτικό το γεγονός πως το παιχνίδι ακολουθεί μια καθαρά επαγωγική λογική όσον αφορά την πορεία της έρευνας. Αν σκέφτεστε πως μια ενέργεια ή φράση θα ήταν παράλογη ή προσβλητική στην πραγματική ζωή, μάλλον το ένστικτό σας είναι σωστό και θα κάνει ζημιά στην αξιοπιστία σας. Είναι απολύτως εφικτό να αποξενώσετε πλήρως μάρτυρες ή να μην λάβετε ζωτικές πληροφορίες αναφορικά με συγκεκριμένες τοποθεσίες ή και αντικείμενα, εάν δεν χειριστείτε όλους τους υπόπτους σας σωστά.

Ο βαθμός δυσκολίας του παιχνιδιού δεν είναι ιδιαίτερο υψηλός, ειδικά για το υποψιασμένο κοινό των βετεράνων adventurers στους οποίους και απευθύνεται. Mου έκανε πολύ θετική εντύπωση το γεγονός πως η υπόθεση είχε τρεις διαφορετικές πιθανές εκβάσεις, ανάλογα με την ποσότητα στοιχείων που είχαμε καταφέρει να συγκεντρώσουμε. Ο δε μουσικός γρίφος λίγο πριν το φινάλε, ήταν ιδιαίτερα έξυπνος και με οδήγησε σχεδόν σε ένα μινι νευρικό-κλονισμό, καθώς παρουσιάζεται σχετικά νωρίς στην υπόθεση η δυνατότητα να πειραματιστούμε μαζί του, αλλά μόνο πριν το φινάλε και έχοντας ολοκληρώσει τις κατάλληλες ενέργειες, μαθαίνουμε το ‘κλειδί’ που θα μας επιτρέψει να αποκαλύψουμε το τελευταίο και κρισιμότερο στοιχείο.

Πρέπει να καταφέρουμε να αποσπάσουμε την προσοχή του φρουρού προκειμένου να ερευνήσουμε τον τάφο των Chestertons

Αυτή η πρώτη γεύση του Lamplight City, αφήνει θετικότατες εντυπώσεις.  Μεγαλύτερο ατού του, ο τρόπος που μας βυθίζει στον ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό κόσμο του και μας κάνει να νιώσουμε πως συμμετέχουμε σε πραγματικές έρευνες, όπου κάθε πράξη και λόγος μας έχουν βαρύνουσα σημασία. Η προσεγμένη (αν και σε σημεία επιτηδευμένα υπερβολική) γραφή του ξεχωρίζει και δεν έχω καμία αμφιβολία για το τελικό ποιοτικό αποτέλεσμα που θα δούμε με την πλήρη κυκλοφορία του παιχνιδιού.

Στέφανος Κουτσούκος

Ο Στέφανος Κουτσούκος ή αλλιώς "The Artist Formerly Known As Borracho", διέπραξε ποικίλα εγκλήματα τα οποία τον οδήγησαν σε μια ριζική επανεκτίμηση των προτεραιοτήτων και αξιών του. Υπηρέτησε περήφανα στην πειρατική αρμάδα του Ragequit.gr από την ίδρυση του ιστοτόπου το 2012 ως το Μάη του '19.

2 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button
elEL